با این حال، امروزه ابزارهای جستجوگرها و ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوای رایگان وجود دارد که به انجام  همین کار کمک می کند. این ابزار داده های جمع آوری شده را تجزیه و تحلیل می کند، یک تصویر بصری از وب سایت شما از زوایای مختلف ایجاد می کند. با استفاده از این اطلاعات می توانید استراتژی محتوای خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که ترافیک آلی را تولید می کنید و آنها را از طریق سایت خود هدایت می کنید.
این ابزار تجزیه و تحلیل محتوا به طور خاص به درک عملکرد سایت و محتوای شما برای تعیین میزان کارایی کمک می کند. این ابزارها به طور عمده بر بررسی تراکم کلمات کلیدی، بازتولید ربات، برچسب های H، پیوند، اطلاعات متا و دیگر جنبه های فنی تمرکز می کنند.
فکر می کنید آماده هستید تا تجزیه و تحلیل فعالیت های محتوا خود را آغاز کنید؟ سپس این 17 ابزار تجزیه و تحلیل محتوا را بررسی کنید تا بفهمید که چه شکافهایی در فعالیت های بازاریابی محتوا وجود دارد  و کجا باید شروع به بهبود آنها کنید

 

Databox + Google Analytics

 

این مورد  ترکیبی از دو سیستم عامل است. همانطور که بسیاری از ما می دانیم، Google Analytics یک پلت فرم آزاد و رایگان برای بسیاری از بازاریابان است که به دنبال پیگیری هر چیزی از ترافیک سایت به توزیع مرورگر، منابع ترافیکی و  موارد بیشتر است.

اما با توجه به میزان داده ای که شما باید تجزیه و تحلیل کنید، پیدا کردن معیارهای مورد نظر برای فعالیت های محتوای شما  با استفاده از ابزار، کمی جامع است.
در اینجا  Databox وارد می شود، یک ابزار داشبورد داده که با تقریبا هر چیزی ادغام می شود تا اطلاعات خاص را ارائه دهد ، بنابراین شما می توانید هرچیزی که مراقب هستید ، در یک نقطه ببینید.  Databox همچنین دارای یک قالب پیش ساخته شده برای شما است که موارد زیر را چک می کند:


نمایش صفحه از طریق صفحه
جلسات جدید با صفحات ارائه شده
نمایش صفحه از طریق کشور
نمایش صفحه از طریق شهر
تکمیل اهداف

نرخ بیکاری بر اساس صفحه

 

بررسی کننده تراکم کلمات کلیدی (Keyword Density Checker)

 


Keyword Density Checker کمک می کند تا تعادل بین تعداد و قدرت کلمات کلیدی در محتوای پیام خود ایجاد کنید. این ابزار به شما کلمات کلیدی فهرست شده در URL ارسال شده را می دهد و به شما می گوید که آیا این کلمه کلیدی در توضیحات متا، عنوان مقاله وجود دارد یا نه و به یک برچسب H در صفحه ارتباط دارد.
سپس شما می توانید به تراکم کلمه کلیدی (یک تا چهار کلمه) نگاه کنید و فرکانس آن ها را در مقاله بررسی کنید. در حال حاضر شما می دانید که آیا کلمه کلیدی که شما واقعا در تلاش برای رتبه بندی است اغلب در مقاله استفاده می شود و در متا و عنوان قرار می گیرد.

 

ابزار ترکیبی جستجو

 

این ابزار به شما کمک می کند تا ترکیبی از عبارات جستجو را برای بهینه سازی برچسب های عنوان، اصلاح و ایجاد مطالب جدید در نتیجه بهبود بهره وری داشته باشید. آنچه که انجام می دهید،  این است که لیستی از کلمات کلیدی را در ستون اول قرار دهید. سپس، شما لیست دومی از کلمات که شما احساس می کنید می تواند با اولین موارد برای ایجاد کلمات کلیدی با کلمات طولانی تر ترکیب شود را ارائه دهید. 
پس این ابزار هرگزینه کلمه کلیدی را ایجاد کرد که مردم در Google و Bing جستجو می کردند.

 

ابزار بررسی کننده سربرگ

 

این ابزار به شما این امکان را می دهد که آیا آدرس URL ای که جایگزین می کنید، کد پاسخ درست را باز می گرداند.  در شرایط ساده تر، این مورد بررسی می کند تا ببیند آیا صفحه به همان روشی که باید باشد، عمل می کند. 
برای مثال، اگر شما یک URL را برای این ابزار اضافه کنید که صفحه را به طور معمول بارگذاری می کند، باید یک کد 200 دریافت کنید. اما اگر شما یک نشانی اینترنتی را که به صفحه جدید هدایت شده اید وارد کنید، باید کد 301 را ببینید، به این معنی که URL به یک صفحه جدید اشاره می کند.
این ابزار می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که صفحات شما به نحوی عمل می کنند که برای کاربران شما هستند. 

 

جریان کلیک ClickFlow

 

نوشتن بسیاری از رتبه بندی های واقعا عالی برای کلمات کلیدی خاص، در هنگام بازاریابی محتوا نیمی از بحث است، نیمه دیگر نظارت و بهینه سازی این مقاله ها است زمانی که رتبه بندی را در Google آغاز می کنند.

اما چگونه می دانید کدام مقالات شایسته بهینه سازی هستند؟

ClickFlow در واقع تمام محتوای سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و پیشنهادات مربوط به مقالات را با نرخ نمایش بالا (هربار که صفحه شما در SERP نمایش داده می شود، را محاسبه می کند) ، اما با کلیک های کم در نتیجه پیشنهاد می کند.  با دانستن این، شما می توانید تغییرات ساده را در مقاله (تغییر عنوان، توضیحات متا) انجام دهید و آن را در مقابل نسخه قدیمی تست کنید.

پس از 15 روز، Clickflow به شما نشان می دهد که چگونه این تغییرات رتبه بندی مقاله شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

ابزار بهینه سازی صفحه

 

ابزار صفحه بازاریابی نینجا بر روی صفحات موجود در جستجوگرها تجزیه و تحلیل می کند و داده های وب سایت شما را به عنوان یک عنکبوت می بیند. این ابزار لینک های داخلی، اطلاعات متا و تراکم کلمه کلیدی شما را تجزیه و تحلیل می کند.
این به شما اطمینان می دهد که صفحات شما به طریقی که شما می خواهید یک عنکبوت گوگل را ردیابی کند، دیده می شود.

 

 شمارش کلمه

 

اگر نام، آن را مشخص نکند، این ابزار کمک می کند تا تعداد کلمه و شخصیت های وارد شده به ابزار را ببینید. ویرایشگر همچنین می تواند به شما در بهبود انتخاب کلمه و نوشتن سبک کمک کند. حتی می تواند به شناسایی اشتباهات گرامری و دزدی ادبی کمک کند.
WordCount همچنین به شما 10 کلمه کلیدی و تراکم کلمه کلیدی مقاله که در حال نوشتن است را نشان می دهد. این به شما کمک می کند که کلمات کلیدی مورد استفاده شما ، مدت زمان، درصد آنها را مشخص کنید.

 

درخشندگی

 

Blaze یک ابزار حسابرسی محتوا است که محتوای آنلاین شما را تجزیه و تحلیل می کند و شکاف ها و فرصت های بهبود را شناسایی می کند.
این ابزار همه محتوای سایت شما را نشان می دهد و صفحات نمایش، بازدید کننده های منحصر به فرد، زمان در صفحه و موارد دیگر را نشان می دهد. شما همچنین می توانید محتویات را برچسب گذاری کنید تا به شما در استراتژی کردن مواردی مانند رده آن کمک کند، درصورتیکه به بهینه سازی تاریخی، مخاطبان ایده آل  و غیره نیاز دارد.

 

کشف کننده کلمه کلیدی moz

 

قبل از اینکه زمانی را برای نوشتن درباره کلمات کلیدی که فکر می کنید به شما در رتبه بندی کمک می کنند، بگذرانید،  بهتر است مطمئن شوید که افراد در واقع عبارات هستند. این جایی است که Moz Keyword Explorer وارد می شود.
پس از تایپ کردن یک کلمه کلیدی، ابزار ، میزان جستجوی ماهانه، سختی رتبه بندی، پتانسیل کلیک کردن، و اولویت را نشان می دهد.

 

  BuzzSumo

 

Buzzsumo دارای بسیاری از ابزارهای تجزیه و تحلیل محتوا است که نه تنها دیدگاه مربوط به  وب سایت  شما را  فراهم می کند، بلکه محبوب ترین مطالب آنلاین را فراهم می کند.
برخی از قابلیت های Buzzsumo کشف می کند چه نوع  محتوای اجرایی در دامنه بهترین کار را انجام می دهد، بر اساس کلمات کلیدی، اشاره به نام تجاری و لینک ها، و تجزیه و تحلیل رقیب، تاثیر می گذارد.

 

 Moz Link Explorer

 

Moz Link Explorer (کاربرد Moz Site Explorer) تجزیه و تحلیل لینک یک دامنه را ارائه می دهد ، مالکیت دامنه سایت، رتبه بندی و لینک های ورودی و توزیع لینک های داخلی و خارجی رانشان می دهد

 

 SEMRush

 

SEMRush نشان دهنده رتبه شما و سایت رقیب شما، حسابرسی است و اشتباهات محتوا و SEO ، لینک های سمی و پاک، دیدگاه های کلیدی و موارد دیگر را نشان می دهد.
من شخصا در هنگام تجزیه و تحلیل محتوا IMPACT و شناسایی فرصت هایی برای بهبود و یا  رتبه بندی کلمات کلیدی ، SEMRush را به عنوان اسلحه ارتش سوئیس پیدا کردم.

 

تست صفحه وب

 

محتوای صفحات شما ممکن است بهینه سازی شده باشد، اما اگر صفحه به سرعت آپلود شود، گوگل آن را رتبه بندی می کند. اگر فکر میکنید صفحات شما ممکن است زمان بارگذاری آهسته داشته باشند، میتوانید آن را به تست صفحه وب ارسال کنید و زمان بارگیری صفحه خود و سرعت هر درخواست را کشف کنید.
این به شما کمک خواهد کرد که چیزهایی را که روی صفحه (تصاویر، ویدئو، نسخه ها) در نظر گرفته اید، بارگیری کنید و در نهایت سایت شما را کند می کند.

 

جستجوگر رتبه صفحه

 

Page Rank یک الگوریتم تجزیه و تحلیل لینک است  که تعداد لینک های متصل  به یک وب سایت یا صفحه، و مهمتر  کیفیت و یا اهمیت سایت هایی که این لینک ها را فراهم می کند، را می سنجد.
رتبه های بالاتر نشان می دهد وضعیت  لینک سایت شما سالم است و با پیوندهای داخلی ضعیف اشباع نیست، در حالی که  رتبه پایین نشان می دهد  که سایت شما دارای لینک های کم کیفیت است.

 

Ahrefs

 

Ahrefs دارای ابزارهای متنوعی برای کمک به تجزیه و تحلیل سایت شما است. به عنوان مثال، کلمه کلیدی explorer Ahrefs به شما اجازه می دهد تا کلمه کلیدی مورد نظر خود را برای رتبه بندی جستجو کنید. جستجو یک معیار دشواری کلمات کلیدی برآورد شده یا تعداد پیوندهای مورد نیاز برای رتبه بندی در 10 نتایج جستجو را نشان می دهد.
Ahrefs نیز برای ارائه بازخورد جامع معروف است که به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی سودمند برای جستجوی ارگانیک و پرداخت شده را کشف کنید.

 

Atomic Reach

 

Atomic Reach از محتوای شما استفاده می کند و مطالب شما را بر اساس لغت نامه، قابلیت خواندن، تاثیر عاطفی و موارد دیگر محاسبه می کند. با استفاده از این معیارها، این ابزار به شما نشان می دهد چه نوع محتوایی بهترین کار را در سایت شما انجام می دهد و چه مقالاتی  می تواند بهبود یابد

 

بررسی لینک های من

 


بررسی لینک های من یک چک کننده لینک است که از طریق صفحه سایت شما حرکت می کند و به دنبال لینک های خراب است. این فرمت زمانی مفید است که یک مقاله را تنظیم می کنید که دارای تعداد قابل توجهی لینک در آن است. اکنون می توانید مقالات چاپی خود را بدون هیچ گونه خطای پیوند اصلاح کنید.