فرآیند توسعه برنامه به پایان رسیده است، شما باید تصمیم مهمی بگیرید قبل از اینکه آن را در فروشگاه برنامه اپل یا فروشگاه Google Play در دسترس قرار دهید.

آیا برای دانلود آن از کاربران هزینه دریافت می کنید؟

آیا آن را به صورت رایگان در دسترس قرار می دهید؟

یکی از دلایلی که بسیاری از افراد تصمیم می گیرند برای دانلود هزینه دریافت کنند این است که آنها راه دیگری برای تولید پول برای اپلیکیشن نمی دانند. آنها پس از صرف این همه هزینه برای توسعه، فکر می کنند تنها راه برای بازپرداخت سرمایه گذاری کلان، گرفتن هزینه برای هر بار دانلود است.

این یک تصور غلط رایج است. برنامه های رایگان می توانند پول واقعی تولید کنند.

درست است. شما فقط باید مطمئن شوید که رویکرد هوشمندانه ای به این استراتژی دارید. بازیکنان بزرگ زیادی وجود دارند که درآمد زیادی کسب می کنند. اگر چند استراتژی مهم کسب درآمد را دنبال کنید، می توانید به این موفقیت مشابه دست پیدا کنید.

چند استراتژی مهم کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل

کاربران را بفهمید، رقابت را درک کنید، خریدها و تبلیغات درون برنامه ای، هنر ظرافت

بنابراین اگر در مورد ارائه یا عدم ارائه برنامه خود به صورت رایگان شک دارید، می گویم که قطعاً رایگان بهترین گزینه شماست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این نکات را دنبال کنید، که در ادامه آنها را با جزئیات بیشتری شرح می دهم. اکثر اپ های که بارگیری می شوند رایگان هستند.

 

آمار دانلود اپ های رایگان

 

این اطلاعات به شما چه می گوید؟

کاربران موبایل عادت به پرداخت هزینه اپلیکیشن های موبایل خود ندارند. بنابراین بعید است که آنها برای شما استثنا قائل شوند. من مطمئن هستم که چیزی مشابه در بازار موجود است، بنابراین آنها فقط می توانند آن را به صورت رایگان در جای دیگری دریافت کنند.

بنابراین بهترین انتخاب شما ارائه یا آن بدون شارژ چیزی است. سپس سعی کنید هرچه بیشتر بارگیری کنید و به دنبال گزینه های دیگر برای جریان درآمد باشید. من بعنوان یک متخصص صنعت که قبلاً چنین چیزی را تجربه کرده ام، می توانم از طریق تجربه شخصی به شما بگویم که کارایی خوبی دارد. اپلیکیشن های رایگان رایگان درآمد کسب می کنند و در اینجا نحوه سودآوری شما نیز آورده شده است.

کاربران خود را درک کنید. قبل از اینکه کار دیگری انجام دهید، باید وقت بگذارید و یک تحقیق کنید. درباره افرادی که در حال حاضر از برنامه شما استفاده می کنند یا استفاده می کنند، فکر کنید.

این برای برخی از شما در مقایسه با دیگران آسان تر خواهد بود. برای افرادی که مشاغل موجود دارند، مشخصات جمعیتی کاربران برنامه شما مشتریان فعلی شما را نشان می دهد. اما اگر قصد راه اندازی برنامه ای را ندارید که پسوند یک شرکت موجود نیست، باید بر روی بازار هدف بالقوه تمرکز کنید. شما باید بفهمید که این افراد چگونه فکر می کنند و چگونه رفتار می کنند.

به عنوان مثال، سیستم عاملی که برنامه شما در آن موجود است حتی رفتار کاربر را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

نرخ کلیک

 

رفتار کاربران اپل و کاربران اندروید متفاوت است. اگر کاربران خود را درک نکنید، نمی توانید چیزی را درک کنید. اما این را یک قدم جلوتر بردارید. درک کاربر به معنای خیلی بیشتر از دانستن اینکه از چه نوع دستگاه موبایلی استفاده می کند، است.

این سه سوال را از خود بپرسید تا در مسیر درست شروع کنید.

چه کسی از این برنامه استفاده می کند؟
آنها برای چه استفاده می کنند؟
آنها چگونه از آن استفاده می کنند؟

هنگامی که توانستید به این سوالات پاسخ دهید، می توانید بفهمید کاربران شما چه کاری انجام می دهند.

اکنون این رفتار را با برنامه خود مقایسه کنید. آیا این ملاحظات را برآورده می کند؟

اگر پاسخ مثبت است، پس در موقعیت خوبی هستید تا به مراحل بعدی بروید. فقط مطمئن شوید که قبل از شروع کار با کاربر شروع می کنید.

رقبای خود را درک کنید. تجزیه و تحلیل رقبا یک تاکتیک بازاریابی است که اغلب توسط بسیاری از مشاغل نادیده گرفته می شود. آنها آنقدر مشغول شرکت خود هستند که از دیدن وضعیت رقبا غافل می شوند. قبل از حرکت به جلو، اولین قدم در این زمینه شناسایی رقبا است. پس از اتمام آن قسمت از فرآیند، می توانید شروع به تجزیه و تحلیل مولفه های عملکرد آنها کنید.

 

ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا

 

این نمودار می تواند به شما کمک کند تا از نظر آنچه باید به دنبال آن باشید، در مسیر درست قرار گیرد. شما می توانید از این چیزهای زیادی یاد بگیرید. اگر رقبای شما کاری مشابه شما انجام می دهند، ببینید آیا آنها این کار را بهتر انجام می دهند یا خیر. شرم آور نیست که از شخص دیگری که موفق می شود یاد بگیرید. به سادگی می توانید روش های مشابه آنها را در استراتژی کسب درآمد از اپلیکیشن موبایل خود اعمال کنید. از طرف مقابل، ممکن است در هنگام انجام این تحقیق متوجه شوید که رقبای شما چه ضعفی انجام می دهند.

می توانید از این اشتباهات یادداشت بردارید و اطمینان حاصل کنید که از آنها به عنوان اجرای برخی تغییرات در برنامه خود استفاده می کنید. هنگامی که رقابت را تجزیه و تحلیل کردید، باید یک استراتژی تمایز پیدا کنید. خود را از جمع جدا کنید. چه چیزی برنامه شما را منحصر به فرد می کند؟

به کارهایی که می توانید بهتر از دیگران انجام دهید فکر کنید و مطمئن شوید که این نقطه اصلی استراتژی بازاریابی شما است. با برند مناسب برنامه، درآمدزایی برای شما بسیار ساده خواهد شد، حتی اگر به صورت بارگیری رایگان در دسترس باشد.

 

اقدامات درون برنامه ای برای کسب درآمد در اپلیکیشن موبایل

 

اکنون که اجزای اولیه کسب درآمد از برنامه شما را بررسی کردیم، وقت آن است که تمرکز خود را بر روی آنچه که در واقع درآمدزا است، انجام دهیم.

1- خرید درون برنامه ای

2- تبلیغات

می توانید یکی یا حتی هر دو روش را در برنامه خود اعمال کنید. هرکدام مزایای زیادی دارند. من نحوه کار هر دوی اینها را با جزئیات بیشتری توضیح خواهم داد، بنابراین شما دقیقاً می دانید چه کاری باید انجام دهید.

خریدهای درون برنامه ای

خرید درون برنامه ای ویژگی های اضافی و گزینه های اضافی را به کاربران ارائه می دهد. این بروزرسانی ها به افزایش تعامل آنها و بهبود تجربه کاربر کمک می کند. نگاهی بیندازید که هر کاربر متوسط هر ماه برای خریدهای درون برنامه ای چه میزان پول خرج می کند.

 

متوسط خرید های درون برنامه ای اپلیکیشن های موبایل

 

همانطور که از داده ها مشاهده می کنید، اکثر کاربران تلفن همراه نسخه های جدید را خریداری نمی کنند. همچنین واضح است که کاربران در سیستم عامل iOS مایل به هزینه بیشتر از کاربران Android هستند. بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید که تک تک افرادی که برنامه شما را رایگان بارگیری می کنند هزینه کنند. این یک هدف واقع بینانه و قابل دستیابی نیست.

بنابراین باید روی گروهی تمایل داشته باشید که مایل به خرید آن نسخه های پیشرفته است. این ویژگی های اضافی بسته به نوع برنامه و عمق عملکرد آن می توانند یک لایه پیچیدگی اضافه کنند. شما باید راهی پیدا کنید تا کاربر را قلاب کنید و او را برای کارهای دیگر بازگرداند. به عنوان مثال، بازی ها وظیفه بسیار خوبی در ترغیب کاربران به خرید نسخه های ارتقا یافته ای دارند که باعث بهبود گیم پلی آنها می شود.

بنابراین کسی می تواند بازی را به صورت رایگان بارگیری و بازی کند، اما نمی تواند قفل برخی نقشه ها یا عملکردهای بازی را بدون صرف هزینه باز کند. سیستم های سکه ای یا نشانه ای راهی عالی برای دستیابی به این هدف و جلب کاربران به هزینه بیشتر در خرید است. به جای اینکه چیزی بگویید 1 دلار هزینه دارد، می توانید آن را برای 100 نشانه ارائه دهید. به کاربران اجازه دهید توکن ها را با پول واقعی خریداری کنند و بر اساس مبلغی که خرج می کنند نرخ ارز بهتری به آنها بدهند.

طبق پشتیبانی اپل، چهار نوع خرید اصلی در اپ موبایل وجود دارد.

قابل مصرف
غیر قابل مصرف
اشتراک های غیر تمدید
اشتراک های تمدید خودکار
بنابراین مثال سکه در گروه مصرفی قرار می گیرد.

2- تبلیغات

می توانید از طریق تبلیغات کلیکی یا میزان نمایش، پول دریافت کنید. نوع تبلیغات ارائه شده در سیستم عامل شما بر میزان پرداخت نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، شما می توانید در ازای تبلیغات ویدیویی، از شرکت ها هزینه بیشتری را در مقابل تبلیغات استاتیک یا بنر دریافت کنید. تبلیغات برای برخی از مدل ها و برنامه ها مفید است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا این یک استراتژی منطقی است که باید پس از تجزیه و تحلیل کاربران و رقبا، در نظر بگیرید.

میتوانید گاهی استراتژی تبلیغات خود را با مدل کسب و کار خرید درون برنامه ای خود نیز ترکیب کنید. می توانید برای کاربرانی که نمی خواهند تبلیغاتی را هنگام استفاده از برنامه مشاهده کنند، یک نسخه برتر ارائه دهید.

مهمترین قسمت استفاده از برنامه های رایگان در اپلیکیشن موبایل برای درآمدزایی، متقاعد کردن کاربر است که می خواهد برای افزایش تجربه خود چیزهایی بخرد.

چگونه این کار را انجام می دهید؟

باید این توهم را ایجاد کنید که آنها باید بیشترین استفاده را از برنامه شما ببرند. برای تحقق این امر، قسمت رایگان برنامه شما باید خوب باشد، اما کامل نباشد. این یک دامنه لغزنده است. اگر نسخه رایگان را شگفت انگیز کنید، کاربر هیچ دلیلی برای صرف هزینه اضافی نخواهد داشت. اما اگر در نسخه رایگان از ویژگی های زیادی خودداری کنید، کاربران آنقدر تجربه نخواهند کرد که بفهمند می خواهند بیشتر ببینند. بنابراین باید این حد وسط را پیدا کنید. با کمال ظرافت آنها را با آن ویژگی ها و مزایای پیشرفته اذیت کنید.

اگر می خواهید از تبلیغات استفاده کنید، مطمئن شوید که آنها مانع پیمایش کاربر نمی شوند. به عنوان مثال، کاربر هربار که برنامه را باز می کند مجبور نیست یک فیلم 30 ثانیه ای تماشا کند. اما برخی از پنجره های بازشو یا بنرها گاه به گاه ممکن است غیر منطقی نباشد.

به همه چیزهایی که تاکنون بحث کرده ایم، فکر کنید. برای تعیین اینکه کدام یک از استراتژی های کسب درآمد بهتر عمل می کند، به تجزیه و تحلیل کامل برنامه، کاربران و بازار نیاز دارید. شما باید بفهمید که کدام یک بیشترین درآمد را دارند. در مورد کسب درآمد با برنامه های رایگان هیچ گلوله جادویی وجود ندارد. اما قطعاً روشهایی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید از فرصتهایی که در حال حاضر هستند استفاده کنید.

نتیجه

آیا برای بارگیری برنامه خود نیاز به دریافت هزینه از کاربران دارید؟ قطعا نه. برنامه های رایگان درآمد کسب می کنند.

 

برنامه های برتر بازار میانگین ها را به شدت دور می اندازند

 

این گرافیک به شما چه می گوید؟

اپلیکیشن های برتر بازار میانگین ها را به شدت دور می اندازند. بنابراین اگر برنامه شما بلافاصله پول تحویل نمی دهد ناامید نشوید. طول می کشد. هنوز مقدار زیادی پول برای انجام وجود دارد، فقط کمی وقت و تلاش لازم است. با تحلیل بازار هدف خود شروع کنید. هنگامی که کاربر را درک کردید ، دستیابی به بهترین استراتژی برای کسب درآمد برای شما آسان تر خواهد بود. اما برنامه ریزی شما پس از انجام تحقیقات کاربر متوقف نمی شود. شما باید رقابت خود را نیز تجزیه و تحلیل کنید. آنها چگونه پول در می آورند؟ اگر آنها موفق شدند، برخی از روشهای آنها را در نظر بگیرید و آنها را در استراتژی خود بگنجانید.

شما باید خودتان را متفاوت کنید.

از آزمایش نترس. هیچ راهی وجود ندارد که بهترین روش برای درآمدزایی با برنامه های رایگان باشد. همانطور که قبلاً مشاهده کردید، روشهای مختلفی وجود دارد که می توانید با خریدهای درون برنامه ای و همچنین تبلیغات درون برنامه ای به این هدف نزدیک شوید. استراتژی شما باید ظریف باشد. سعی کنید به کاربر فکر کنید که برای به دست آوردن مزایای کامل برنامه، باید هزینه کند. از هر ابزاری که در بازار موجود است و به شما امکان می دهد نمونه های اولیه را اجرا کنید و گزینه هایی را که ممکن است برای برنامه شما بهترین کار را داشته باشند استفاده کنید. وقتی این را فهمیدید، می توانید متعهد شوید که برنامه ای را که برای شما مناسب است بسازید. برنامه شما چه نوع مزایای اضافی ارائه می دهد تا کاربران را پس از تجربه نسخه رایگان، صرف هزینه کند؟