در حالی که COVID-19 مشاغل مختلف را در بسیاری از بخش ها مجبور به کاهش یا تعلیق فعالیت کرده است، از طرفی عامل اصلی پیشرفت صنعت فناوری موبایل بوده است. با توجه به اینکه شرکتهای بی شماری اکنون در معرض تحولات سریع دیجیتالی قرار دارند و سعی در انطباق با جدیدترین فناوری های موبایل دارند تا نه تنها زنده بمانند بلکه نیازهای دیجیتالی روزافزون مشتریان را برآورده کنند، سال 2021 سال بزرگی برای فناوری های نوظهور است.

همزمان با تکامل فناوری موبایل و آشکار شدن پتانسیل نوآوری در آینده و تجارب پیشرفته تر کاربر، تحقیق در مورد روند پیرامون ما در کمک به شرکت ها برای جلو ماندن از منحنی تغییر رفتارهای مصرف کننده بسیار مهم می شود. در اینجا پنج روند قابل توجه اپلیکیشن موبایل وجود دارد که فکر می کنیم باید در سال 2021 و بعد از آن تحت نظر داشته باشید.

 

پنج روند قابل توجه اپلیکیشن موبایل در سال 2021 و بعد از آن

 

هوش مصنوعی

بیشترین بحث در مورد هوش مصنوعی (AI) است. به این دلیل که ما قبلاً شاهد اجرای این فناوری در بازارهای مختلف بوده ایم و دیده ایم که این فناوری می تواند چه کاری انجام دهد. با ادامه پیشرفت هوش مصنوعی، شاهد خواهیم بود که تجارب کاربر متناسب و شخصی سازی شده برای کاربر نهایی می شوند. الگوریتم های هوش مصنوعی مقدار زیادی از داده ها را برای تشخیص الگوها تجزیه و تحلیل می کنند، به سیستم های رایانه ای اجازه می دهد تا تصمیم بگیرند، رفتار کاربر را پیش بینی کنند و تصاویر و گفتار انسان را تشخیص دهند برای توسعه دهندگان، بینش حاصل از داده های هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا برنامه های جذاب تری ارائه دهند. مشاغل در همه بخشها بخصوص در خرده فروشی، زنجیره تامین و رسانه ها و سرگرمی ها باید هوش مصنوعی را به عنوان رمز موفقیت آینده بدانند.

 

اینترنت اشیاء

اینترنت اشیا به خوبی می تواند آینده توسعه اپلیکیشن های موبایل باشد. این فناوری توسعه دهندگان را قادر می سازد تا با استفاده از توسعه منبع باز، محصول خود را با سایر توسعه دهندگان و شرکت ها به اشتراک بگذارند. این می تواند منجر به توسعه ترکیبی شود که در آن برنامه ها می توانند از ویژگی های بومی در یک دستگاه خاص استفاده کنند و با انواع مختلف دستگاه ها و سیستم عامل ها کار کنند. در نتیجه، این برنامه ها به قابلیت سخت افزاری کمتری نیاز دارند و هزینه های توسعه را کاهش می دهند.

 

برنامه های Cloud

توسعه برنامه مبتنی بر ابر مزایای بسیاری را برای توسعه اپلیکیشن موبایل به ارمغان می آورد، مزیت اصلی آن امکان ساده سازی توسعه بین پلتفرم است. با توسعه بین پلت فرم، توسعه دهندگان این آزادی را دارند که با هر پلتفرمی که انتخاب می کنند کار کنند. دیگر نیازی به نوشتن کد نیست، بنابراین یکپارچه سازی پایگاه داده نرم تر است و در نتیجه زمان چرخش کمتری برای توسعه برنامه ایجاد می شود. علاوه بر این، با برنامه های ابری، کاربران نیازی به بارگیری آنها در دستگاه های خود ندارند.

 

5G

با اولین دور تلفن های هوشمند 5G که در حال حاضر در بازار وجود دارد، توسعه دهندگان شروع به استفاده از این فناوری در پتانسیل کامل خود برای ایجاد برنامه های با فن آوری بالا می کنند که به اشتراک داده سریعتر و افزایش سرعت اتصال متکی هستند. به طور خاص، 5G برای افزایش تجربیات برنامه های بازی های موبایل و تأثیر قابل توجهی در برنامه های با استفاده از جریان ویدئویی 4K، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده می شود. علاوه بر این، CCS Insights پیش بینی می کند که تا اواسط سال 2023 یک میلیارد کاربر 5G در سراسر جهان وجود داشته باشد، تا رسیدن به نقطه عطف یکسان کمتر از 4G زمان صرف کند.

 

نوآوری در تجارت موبایل

مدتی است که یک جامعه بدون پول نقد یک واقعیت است و COVID-19 فقط سرعت آن را افزایش داده است. از آنجا که مردم کارت ها یا تلفن های خود را به پول نقد ترجیح می دهند، برخی از فروشگاه ها حتی پذیرش پول نقد را به طور کامل متوقف کرده اند. با این کار، نرخ پذیرش پرداخت های تلفن همراه افزایش یافته است. بنابراین منصفانه است که فکر کنیم در مورد تجربه کیفری کیف پول موبایل در سراسر کشور شاهد پیشرفت های بیشتری خواهیم بود. همچنین می توانید تمرکز زیادی بر افزایش امنیت و رمزگذاری برای بانکداری تلفن همراه داشته باشید

 

نگاه به آینده

آنجا که COVID-19 پایگاه مصرف کننده دیجیتال خود را حتی بیشتر به نقاط تماس دیجیتال وابسته کرده است، نیاز به استفاده از فناوری های جدید دیجیتال برای پاسخگویی به رفتارهای جدید مصرف کننده و باقی ماندن به عنوان یک تجارت مناسب، تحولات دیجیتال را در هر بخش تسریع کرده است. با به روز بودن در مورد فن آوری های در حال ظهور مانند موارد ذکر شده در بالا، شرکت ها می توانند از مصرف کنندگان خود پیشی بگیرند و شاید پیش بینی کنند که ممکن است نیازهای آنها براساس روند برنامه های تلفن همراه تغییر کند.