مصرف کنندگان در سفرهای خود به خریدهای طولانی مدت، تجربه های همه جانبه خود را ایجاد کرده اند، آنلاین می شوند و از اپلیکیشن های موبایل استفاده می کنند. شرایط فعلی ما این پدیده را حتی بیش از پیش تسریع کرده است. در حالی که مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری از طریق نقاط تماس دیجیتال با مارک های تجاری درگیر می شوند، به طور فزاینده ای انتظار دارند که این تجارب دیجیتالی شخصی و مرتبط با آنها شود. وقتی می توانید از طریق شخصی سازی تلفن همراه مشتری را درگیر کنید، می توانید تبدیل ها را افزایش داده و حفظ مشتری را بهبود ببخشید.

شخصی سازی موبایل باید فراتر از پیام های "Welcome "firstname باشد و شامل توصیه های محتوای سفارشی، پیشنهادات، پوش نوتیفیکیشن ها و اطلاعیه ها باشد. استفاده از جدیدترین فن آوری ها برای تجزیه و تحلیل اپلیکیشن های موبایل و ردیابی عادات کاربران، باعث می شود برندها کاربران اپلیکیشن های موبایل را برای مدت طولانی تری درگیر کنند.

از آنجا که شما و بسیاری از برندهای سازمانی دیگر در حال تلاش برای شخصی سازی موبایل در استراتژی های تلفن همراه برای استفاده از مصرف کننده دیجیتال امروزی هستید، چند اشتباه رایج وجود دارد که هر کس در صورت اجرای این استراتژی ها باید از آنها اجتناب کند.

 

سه اشتباه در شخصی سازی موبایل


 با فرض اینکه یک فناوری همه چیز را حل کند

متأسفانه، در مورد شخصی سازی موبایل، یک راه حل همه جانبه وجود ندارد. بعضی از شرکت ها اشتباه می کنند که آخرین روندهای تکنولوژی را دنبال می کنند، اما گاهی اوقات برای پاسخگویی به نیازهای مشتری شما به این فناوری نیاز نیست. به عنوان مثال، ثابت شده است که هوش مصنوعی ابزاری عالی در هدایت تلاش های شخصی سازی موبایل است و ممکن است شخصی سازی مورد نیاز کاربر را ارائه ندهد.

هنگام اضافه کردن شخصی سازی به برنامه خود، به خاطر داشته باشید که ممکن است به بیش از یک فروشنده برای کمک به داده های تلفن همراه، تحویل کالا و نیازهای محتوا خود نیاز داشته باشید، بنابراین وقت خود را صرف ارزیابی ارائه دهندگان مناسب برای نیازهای خود کنید. روی ابزارهایی سرمایه گذاری کنید که به شما کمک می کند دقیقاً آنچه مشتری شما می خواهد را بفهمید تا بتوانید هر بار آن را یک مشتری تحویل دهید.

 

فقط درک اساسی از رفتار کاربر دارید

بسیار مهم است که درک کنید کاربر شما در لحظه نیاز خود چه تجربه ای را انتظار دارد و چرا به راه حل شما نیاز دارد. به عنوان مثال، ممکن است بدانید که مشتری شما یک زن 40 ساله حرفه ای است که از تلفن خود برای کار استفاده می کند، اما همچنین باید بدانید که وی هنگام تعطیلات آخر هفته وقت بیشتری را با تلفن همراه خود می گذراند. داشتن این داده ها به شما کمک می کند تا در مورد زمان ارسال پیام های خاص تصمیمات آگاهانه بگیرید. در مثال بالا، یک شرکت می تواند این رفتار را فرصتی مناسب برای ارسال محتوا براساس موقعیت جغرافیایی بداند. به همین دلیل، برای شخصی سازی تجربه تلفن همراه خود، جمع آوری داده های غنی برای درک رفتار مصرف کننده ضروری است.

 

عدم پیوند اهداف شخصی سازی با اهداف تجاری

قبل از اینکه به شخصی سازی تجربه تلفن همراه خود بپردازید، لازم است اهداف تجاری خود را شناسایی کنید. گاهی اوقات برنامه های سازمانی از کار می افتند زیرا آنها استراتژی تلفن همراه خود را با اهداف تجاری خود مطابقت ندادند. شروع کنید با تعیین اینکه چه اهداف شغلی را باید برآورده کنید و کدام تاکتیک های شخصی سازی به شما کمک می کند تا این اهداف را برآورده کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش تعامل کاربر است، باید پیام پویا را معرفی کنید، و کاربران را به برنامه فراخوانی کنید. می توانید اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد یک استراتژی پوش نوتیفیکیشن کاربر محور را در اینجا بخوانید. هنگامی که یک تاکتیک شخصی سازی را اجرا کردید، باید نتایج را در برابر اهداف تجاری خود بسنجید. اگر نتایج را نمی بینید، امیدوار بودید، مجدداً درجه بندی کنید و دوباره امتحان کنید.

 

نتیجه نهایی

شخصی سازی موبایل به شما قدرت می دهد و به شما فرصت گوش دادن می دهد. بینشی که از گوش دادن به دست خواهید آورد بسیار ارزشمند است و به شما کمک می کند تا روش های شخصی سازی خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید پیام ها خواسته می شوند و مزاحم نیستند. با این حال به یاد داشته باشید که شخصی سازی نباید به ازای حفظ حریم شخصی باشد. جلب نظر کاربران برای شروع کار یک نقطه شروع عالی است، اما مصرف کنندگان باید تا آنجا که ممکن است کنترل داشته باشند. کاربران مختلف درجات مختلفی از راحتی و نیاز دارند. حداقل، مصرف کنندگان باید نوع اطلاعات یا تبلیغات دریافتی و تعداد دفعات را کنترل کنند.