در مراحل اولیه راه اندازی اپلیکیشن موبایل، رشد سریع یک اولویت اصلی است. خرید کاربر پایه محکمی برای موفقیت در بازار ایجاد می کند و اگرچه خرید همچنان یک معیار مهم در طول چرخه حیات یک برنامه است، اما باید تأکید بر حفظ کاربر برای کشش طولانی مدت باشد.

مسلماً، ایجاد یک مشتری مشتری وفادار بسیار ارزشمندتر از به دست آوردن کاربر بی عاطفه گاه به گاه است. افزایش صحیح اعلان های اپلیکیشن موبایل برای بالا بردن و حفظ نرخ نگهداری از اهمیت بالاتری برخوردار است.

برای این منظور، در این پست چگونگی کاهش ریزش کاربران با اجرای بهترین روشهای اطلاع رسانی فشرده برای جذب و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار بلند مدت، شرح داده خواهد شد.

 

نرخ تبدیل

نرخ های انتخاب پیام رسانی مستقیماً با افزایش حفظ کاربر ارتباط دارد. اعلان ها خطوط مستقیم ارتباطی با مخاطبان خود را باز می کند که از این طریق می توانید فعالیت را تشویق کرده و کاربران غیرفعال را دوباره درگیر کنید. اما، به منظور تحریک اقدامات، کاربران باید موافقت کنند که پیام از شما دریافت کنند، و این خود می تواند کار دشواری باشد. اکثر افراد فعالیت کافی روی تلفن های خود دارند و اغلب اعلان ها را رد می کنند مگر اینکه ارزش دریافت آنها را ببینند.

برای تبلیغ ارزش پیشنهادی برنامه خود هرگز زود نیست. از طریق app store، می توانید هم از ارزش کلی برنامه و هم از مزایای انتخاب اعلان ها تبلیغ کنید. لازم است به یاد داشته باشید که کاربر در حال فکر کردن است که چگونه پیام رسانی به تجربه او و نه استراتژی بازاریابی شما کمک می کند.

تاکتیک دیگر شامل یک برداشت اول مستقیم، البته خلاقانه است. iOS یک جعبه گفتگوی پیش فرض را برای اجازه پوش نوتیفیکیشن فراهم می کند. بیشتر اوقات، این ابزار سودمند به پتانسیل کامل خود نمی رسد. ارائه یک درخواست عمومی و غالباً غیرتصوری به کاربران هیچ کاری برای جلب علاقه ایجاد نمی کند و همچنین این نوع پیام رساندن باعث تحریک عمل نمی شود.

برای بهترین نتیجه، استراتژی پردازنده خود را با یک صفحه Splash آغاز کنید. این صفحه باعث افزایش تعامل کاربر می شود. یک راهکار تعاملی می تواند به طور موثر عملکرد اصلی اعلان ها را تعریف کند. اگر کاربری مزایای شخصی اعلان برنامه را کاملاً درک کند، احتمال موفقیت در انتخاب به طور قابل توجهی افزایش می یابد.

در واقع Splash page ها صفحاتی هستند که دارای دیزاین و طراحی های گرافیکی جذاب می باشند و معمولا در این صفحات شما با فراخوان هایی همچون ثبت نام کردن در سایت، وارد کردن ایمیل، خرید کردن، رفتن به سایر صفحات، خوش آمد گویی و موارد این چنینی مواجه می شوید. و در واقع شبیه به لندینگ پیج ها عمل می کنند و اگر به خوبی طراحی شوند می توانند بازدید از سایر صفحات را افزایش دهند

زمان بندی همه چیز است. کنار گذاشتن درخواست اولیه با یک Splash page تعاملی و زمینه ای به شما فرصت می دهد تا علاقه کاربر به برنامه خود را ارزیابی کنید. به این ترتیب می توانید در مناسب ترین لحظه اعلان های اپ موبایل را تبلیغ کنید. اگر کاربری موافقت کرد که اعلان ها را در splash page قبل از درخواست دریافت کند، می توانید آنها را به کادر گفتگوی رسمی هدایت کنید. اگر کاربری پوش نوتیفیکیشن را رد کرد، منتظر بمانید تا قبل از اینکه برای بار دوم درخواست مجوز کند، با برنامه آشنا شوند.

 

کاهش App Churn با پوش نوتیفیکیشن ها

پس از توافق کاربران برای دریافت پوش نوتیفیکیشن، می توانید پیام های استراتژیک و مرتبط با زمینه را تحویل دهید. در اینجا چندین راهنما وجود دارد که به کمک آنها اقدام کنید.

 

کیفیت بیش از حد

نوع برنامه شما و ماهیت خدمات / تجربه ارائه شده - حداقل تا حدی - فرکانس اعلان را تعیین می کند. در بعضی موارد، کمتر بیشتر است. این لزوماً مربوط به اینکه چند بار اعلان ارسال می کنید نیست، بلکه مربوط به زمان ارسال آنها و نوع ارزشی است که ارائه می دهند. اگر بیش از حد اعلان هایی برای کاربرانی ارسال کنید که آنها را مفید نمی دانند، آنها از اعلان ها چشم پوشی می کنند یا بدتر از آن، به اندازه کافی اذیت می شوند تا استفاده از برنامه را به طور کامل قطع کنند.

Leanplum تأکید می کند که کپی در همه پیام ها مهم است، اما خلاقیت برای ارائه پوش نوتیفیکیشن های با کیفیت بسیار مهم است. در یکی از پست های وبلاگ آنها چندین استراتژی اطلاع رسانی اعلان، جلب توجه می کنند که به تجربه کاربر ارزش می بخشند. هر استراتژی اعلان ذکر شده به طور موثر از محرک های رفتاری، تعاملی، شخصی سازی و خلاقیت استفاده می کند. مهمترین نکته اهمیت شخصی سازی در هدف قرار دادن پیام است.

 

تقسیم بندی کاربر

همه کاربران نمی توانند در یک گروه دسته بندی شوند. نوع پیام رسانی که هر کاربر دریافت می کند باید براساس تنظیمات، رفتار و تعامل گذشته با برنامه باشد. با استفاده از داده های درون برنامه ای می توانید کاربران را به درستی در گروه های مناسب تقسیم بندی کنید تا پیام های مرتبط و زمینه ای را ارائه دهید. با گذشت زمان، بازاریابان متوجه مزایای تقسیم بندی شده اند. هنگامی که کپی مستقیماً به آنها مربوط می شود، احتمالاً کاربران با پوش نوتیفیکیشن ها درگیر می شوند. تقسیم بندی نیز تأثیر مثبتی در نرخ تبدیل دارد. هنگامی که پیام رسانی مختص کاربر باشد، Lead ها 3 برابر بیشتر امکان تبدیل را دارند.

 

آنچه را که کاربر می خواهد به او بدهید

با تقسیم بندی کاربر و تجزیه و تحلیل می توانید مشخص کنید که کدام یک از کاربران پیام های خاص را مفید می دانند. در نتیجه، شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش ها نرخ تعامل بیشتری را بر اساس یک کاربر به کاربر ایجاد می کنند. شخصی سازی اعلان برای تهیه محتوای مرتبط با کاربر برای یک استراتژی اعلان موفق بسیار مهم است.

در مورد شخصی سازی، توجه به فعالیت کاربر در برنامه مهم است. به این ترتیب می توانید محتوا را براساس آنچه کاربر بیشترین ارتباط را دارد، ارسال کنید. هدف تشویق احساس برقراری ارتباط فردی به جای قرار دادن کاربر در انتهای دریافت یک پخش غیر خاص است.

یک روش کلیدی دیگر برای شخصی سازی، استفاده از اعلان های غنی است. اعلان های غنی به شما امکان می دهند متن، تصاویر، صدا و تعامل را در اعلان های خود بگنجانید. علاوه بر این، بازاریاب های تلفن همراه اکنون می توانند پاسخ های قابل کلیک را در پوش نوتیفیکیشن ها اضافه کنند که به کاربران امکان می دهد محتوای خاصی را دوست داشته باشند، به اشتراک بگذارند یا ذخیره کنند. این یک سطح دیگر از قابلیت ها را به کاربران می دهد تا بتوانند ارزش بیشتری در سطح فردی از برنامه شما دریافت کنند. همانطور که Leanplum اشاره کرد، تعامل عامل درگیر شدن و ماندگاری پوش نوتیفیکیشن را تقویت می کند. وقتی کاربران توانایی تعامل با پیام ها را داشته باشند، این تجربه معنادارتر، شخصی تر و جذاب تر می شود.

تعامل مجدد با کاربر

پوش نوتیفیکیشن در مورد جذب مجدد کاربرانی که از قیف تبدیل خارج شده اند یا در غیر این صورت از کار خود جدا شده اند، بسیار سودمند است. تعامل مجدد بخش عمده ای از هر استراتژی بازاریابی تلفن همراه است و باز هم تا حد زیادی به شخصی سازی متکی است. برای استفاده صحیح از یک استراتژی تعامل مجدد با پوش نوتیفیکیشن، الگوهای رفتاری نقش بسزایی در پیروزی بر کاربران دارند. به راستی، کاربران به یک دلیل از این کار خارج می شوند و ارسال تعداد زیادی پیام غیرمرتبط به آنها، احتمالاً باعث بازپس گیری بیشتر آنها می شود.

 
پیگیری معیارهای درگیری

تعدادی از معیارهای اصلی تعامل برای ردیابی موفقیت برنامه وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا کاربران خود را حفظ کنید، پیام رسانی فوری و تقسیم بندی را بهبود ببخشید و برای ایجاد وفاداری و فعالیت بیشتر کاربر، بهبودهایی ایجاد کنید. استفاده از ابعادی مانند فرکانس خرید، موقعیت مکانی، دستگاه و موارد دیگر می تواند به شما کمک کند در برنامه شما چه کار می کند و چه چیزی مفید نیست. برای اطلاع رسانی های فشرده، می توانید از این داده ها برای بهبود شخصی سازی، تنظیم و آزمایش پیام رسانی و افزایش ارزش مادام العمر (LTV) و درآمد استفاده کنید.

در حالی که تحمل برای پوش نوتیفیکیشن از برنامه ای به برنامه دیگر و کاربر به کاربر دیگر متفاوت است، استفاده از push با استفاده از دستورالعمل های بالا می تواند به شما در کاهش ریزش کاربران، کمک به کاربران، استفاده طولانی مدت و در نهایت افزایش LTV هر کاربر کمک کند. استفاده از تجزیه و تحلیل برای تعیین اینکه چه زمانی و چه چیزی با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، می تواند میزان تعامل و حفظ را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، به اطمینان از موفقیت برنامه