بزرگترین شرکت های جهان قطعا یک اپلیکیشن دارند. بسیاری از آنها نمی توانند میزان بازگشت سرمایه (ROI) را که از اجرای اپلیکیشن در استراتژی موبایل خود انتظار داشتند، ببینند. متأسفانه، 75٪ از برنامه ها فقط یک بار پس از دانلود استفاده می شوند، و دیگر هرگز استفاده نمی شوند. اما چرا اینطور است؟

حقیقت این است که ایده های عالی همیشه به نتایج عالی تبدیل نمی شوند. برای اینکه شرکت ها ارزش تجاری واقعی داشته باشند، باید به طور مداوم تأثیر تجاری و فنی برنامه خود را تجزیه و تحلیل کنند، در مورد نحوه ارتباط با مصرف کنندگان و توسعه برنامه های خود برای تأمین نیازهای متغیر کاربر، تجدید نظر کنند. وقتی شرکتها ویژگیهای برنامه جدید یا تغییرات فناوری را بدون بررسی کامل آنها وارد می کنند، مشکلات بوجود می آیند، در نتیجه عملکرد ضعیفی دارند و کاربران آنطور که انتظار می رود پاسخ نمی دهند.

برای شرکت هایی که در تلاشند ROI را از اپلیکیشن موبایل خود انتظار داشته باشند، انجام ارزیابی اپلیکیشن موبایل قبل از تصمیم به بازنشستگی و خارج شدن از بازار، ضروری است. ارزیابی برنامه شما به شما درک می کند که برنامه شما چقدر اهداف تجاری شما را تحقق می بخشد و زمینه های فرصت را برای جدا کردن تجربه دیجیتال شما مشخص می کند. این اطلاعات می تواند به راهنمایی فروشندگانی مانند Clearbridge Mobile کمک کند، زیرا به شما کمک می کند تا برنامه خود را تغییر داده و تغییر دهید تا واقعاً نیازهای کاربر و مشاغل شما را برآورده کند.

ما این ابزار ارزیابی اپلیکیشن موبایل را برای کمک به شرکت ها در دستیابی به ROI که همیشه تصور کرده اند، طراحی کرده ایم. با ارزیابی اپلیکیشن موبایل خود با استفاده از این منبع، خواهید فهمید که برنامه شما در برابر اهداف کسب و کار شما چگونه عمل می کند و نشانگر را از دست می دهید. این ارزیابی اپلیکیشن موبایل به شما نشان می دهد که چگونه یک برنامه را براساس تأثیر تجاری و تأثیر فنی ارزیابی کنید. ما مهمترین KPI مورد نیاز برای ارزیابی اپلیکیشن موبایل شما را در هر دسته برای تمرکز شما برجسته کرده ایم، تا اطمینان حاصل شود که تأثیرات بینشی را برای هدایت استراتژی تلفن همراه آینده خود دریافت خواهید کرد

ابزار ارزیابی اپلیمیشن موبایل ما شامل موارد زیر است:

  • تفکیک دقیق KPI برای ارزیابی برنامه تلفن همراه شما که شامل موارد زیر است: جذب کاربر، حفظ کاربر، تجربه کاربر، تأثیر درآمد و عملکرد فنی
  • مقیاسی درجه بندی شده برای کمک به شما در درک عملکرد برنامه شما
  • توصیه های فردی در مورد مراحل بعدی و زمینه های بهبود براساس نمره شما
  • تفکیک جزئیات فرمول برای کمک به شما در محاسبه معیارهای ROI، از جمله: هزینه های خرید کاربر، میزان ریزش برنامه، مقدار ارجاع برنامه و مقدار طول عمر کاربر
  • دسترسی به منابع اضافی که به رشد دانش شما در مورد مفاهیم معرفی شده در توصیه های ما کمک می کند

 

چگونه یک اپلیکیشن موبایل را ارزیابی کنیم؟

 

برای استفاده بیشتر از این ابزار ارزیابی اپلیکیشن موبایل، باید درک اساسی از پنج زمینه اصلی که این ارزیابی در آن تمرکز خواهد کرد و دلیل اهمیت آنها هنگام ارزیابی یک برنامه، داشته باشید.

اکتساب کاربر

منظور از کاربر، تعداد کاربرانی است که برنامه ای را از یک مکان خاص دانلود و نصب می کنند و برنامه را از طریق جستجوی ارگانیک، تبلیغات دهان به دهان یا تبلیغات پولی پیدا می کنند. تجزیه و تحلیل معیارهای دستیابی کاربر (نصب، نرخ پرش) ضروری است. آنها بینشی را در مورد آنچه که بازاریابی بیشترین تعداد کاربر جدید را به ارمغان می آورد فراهم می کنند و به مکانی که تیم بازاریابی شما باید تلاش های آینده خود را متمرکز کند، می دهند.

حفظ کاربر

در سطح بالا، حفظ کاربر بر درصد کاربرانی است که براساس تاریخ اولین بازدید خود به یک برنامه بازمی گردند. تجزیه و تحلیل معیارهای حفظ کاربر (DAU ،MAU، طول جلسه) به شما کمک می کند تا مشخص کنید آیا برنامه شما واقعاً به کاربران شما ارزشی ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر متوجه شده اید که تعداد کاربران فعال روزانه برنامه شما با هدفی که تعیین کرده اید مطابقت ندارد، ممکن است نشانه این باشد که زمان ارزیابی مجدد نیازهای کاربران فرا رسیده است زیرا ممکن است از هنگامی که برنامه شما برای اولین بار راه اندازی شد. معیارهای نگهداری کاربر می تواند تأثیر بسزایی در مناسب نگه داشتن برنامه شما داشته باشد.

تاثیر درآمد

در نهایت موفقیت برنامه به توانایی آن در تولید درآمد یا حداقل ROI قابل مشاهده بستگی دارد. ارزیابی درآمدزایی از برنامه شما به شما کمک می کند تا در مورد آینده برنامه خود آگاهانه تصمیم بگیرید و مشکلات مالی پیش آمده را پیش بینی کنید.

عملکرد اپلیکیشن موبایل

معیارهای ارزیابی که در این زمینه قرار می گیرند، به شما کمک می کنند تا در مورد مسائل مهم مربوط به نحوه عملکرد و عملکرد یک برنامه بینایی کسب کنید، به عنوان مثال، اگر برنامه با هر بار باز شدن در iPhone خراب شود. این معیارها اساس بهینه سازی برنامه هستند زیرا مشکلات عملکردی مانند دوره های طولانی بارگیری و خرابی های مداوم برنامه، حفظ کاربران را بسیار دشوار می کند.

تجریه کاربر

اپلیکیشن های موفق موبایل همه یک چیز مشترک دارند: آنها به نفع کاربران هستند. اگر کاربری بخواهد به طور مکرر از یک برنامه استفاده کند، این محصول باید مفید باشد و ارزش زیادی را ارائه دهد. ارزیابی تجربه کاربری شما در برابر استانداردهای صنعت، اطمینان از ارزش شما در خانه و اطمینان از رفع نیازهای کاربران را به همراه دارد.

آیا شما آماده هستید که بفهمید برنامه شما در کجا ریزش دارد و سقوط میکند؟

توسعه یک برنامه موفق شامل درک نحوه استراتژی کسب و کار، استراتژی محصول، معماری اپلیکیشن موبایل، طراحی تجربه کاربر و بازاریابی اپلیکیشن موبایل است که همه با هم برای ایجاد یک تجربه پایان ناپذیر یکپارچه کار می کنند.  گروه نرم افزار آبی تجربه گسترده ای در زمینه طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل از استراتژی تا راه اندازی بازار دارد و ما آماده کمک به شما هستیم. اگر شما آماده همکاری در مورد تکامل بعدی اپلیکیشن خود هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات تفکر طراحی ما و نحوه مشاوره، با ما در ارتباط باشید.