آن دسته از شما که می خواهید برای بیزینس خود یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید، ممکن است در تحقیقات اولیه خود با گزینه های مختلفی روبرو شده باشید. شما فهمیدید که همه روشهای توسعه یکسان نیستند و چند روش مختلف برای طراحی و توسعه دارید.

Hybrid در مقابل Native

کدامیک بهتر است؟

خوب، شما به جای مناسب آمده اید. من به عنوان یک متخصص صنعت که هر دو نوع اپلیکیشن موبایل را ساخته و به افراد دیگر نیز کمک کرده است که همین کار را انجام دهند، می توانم اطلاعاتی را که لازم است خودتان تصمیم بگیرید به شما بدهم.

حقیقت این است که در اینجا جوابی سیاه و سفید وجود ندارد. از آنجا که هر کس وضعیت منحصر به فردی دارد، باید خودتان تصمیم بگیرید. ابتدا اجازه دهید دقیقاً معنی این دو اصطلاح متفاوت را توضیح دهم. برنامه های native برای یک سیستم عامل خاص ساخته شده اند. بنابراین، آنها از دستورالعمل های خاصی پیروی می کنند که در نهایت باعث افزایش تجربه کاربر می شوند.

افرادی که از برنامه استفاده می کنند معمولاً می توانند سریعتر از طریق برنامه پیمایش کنند. همچنین برای برنامه های Native دسترسی به برخی از اجزای داخلی دستگاه کاربر، مانند دوربین، GPS یا لیست مخاطبین، آسان تر است.

اپلیکیشن های Hybrid همانند یک اپ Native ظاهر و عملکرد دارند، اما با استفاده از JavaScript و HTML5 در وب ساخته شده اند. آنها می توانند روی چندین سیستم عامل کار کنند، زیرا فقط با یک زبان برنامه نویسی نوشته شده اند. بنابراین قبل از شروع ساخت برنامه، باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این دو مسیر را انتخاب کنید. این یک تصمیم مهم است که می تواند بر نحوه واکنش مصرف کنندگان به تجربه استفاده از برنامه شما تأثیر بگذارد.

 

آنالیز مشتریان اپلیکیشن های مختلف

 

اپلیکیشن های هیبریدی برای مدتی وجود داشته است. اما تنها فناوری اخیر این امکان را به آنها داده است كه هم از نظر توسعه دهنده و هم از دیدگاه كاربر پیشرفت كنند. در مورد هر دو نوع برنامه به جزئیات بیشتری می پردازم تا به شما در تصمیم گیری آموزش دیده کمک کنم.

اشکال و نقطه ضعف های برنامه های Native

1- فقط روی یک سیستم عامل کار کنید

2- وقتی در حال ساخت یک برنامه Native هستید، باید تصمیم بگیرید که کدام سیستم عامل را راه اندازی کنید.

3- شما می توانید یک برنامه اندروید برای فروشگاه Google Play ایجاد کنید یا یک برنامه iOS برای فروشگاه App Apple بسازید. بنابراین اگر می خواهید یک اپ Native را در هر دو سیستم عامل راه اندازی کنید، باید کل مورد را دو بار توسعه دهید. درست متوجه شدید. 

اگر قصد دارید بعد از ساختن برنامه iOS، روی سیستم عامل Android راه اندازی کنید، باید از ابتدا با برنامه نویسی و توسعه شروع کنید. با تمام وقت، تلاش و پول مربوط به توسعه برنامه - ممکن است سالها طول بکشد تا بتوانید اپ Native خود را در هر دو سیستم عامل راه اندازی و کار کنید. این روش سختی است که می توانید سریع از سرمایه قابل توجه خود بازپرداخت کنید، اما بعداً در مورد هزینه های مربوط به توسعه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر مجبور شوید بین دو سیستم عامل تصمیم بگیرید، این می تواند موفقیت برنامه شما را ایجاد کند یا شکست. چرا؟ در مشخصات دموگرافیکی بین کاربران iOS و Android تفاوت های مشخصی وجود دارد.

 

 

دموگرافیکی بین کاربران iOS و Android

 

راه اندازی در سکویی که با مخاطب هدف شما صحبت نمی کند، می تواند به شدت بر هزینه جذب مشتری تأثیر بگذارد. اگر این تعداد خیلی زیاد باشد، می تواند شرکت شما را از خطر خارج شدن از تجارت به خطر بیندازد. برای به حداقل رساندن این خطر، باید تحقیقات گسترده بازاریابی انجام دهید تا بفهمید کدام سیستم عامل برای تصویر برند شما بهتر است.

این یک روند ساده نیست. مدت زمان طولانی برای کدگذاری طول می کشد. فقط یک راه برای ساخت اپلیکیشن های Native وجود دارد. برنامه نویسی

آیا می دانید چگونه برایاپلیکیشن موبایل کد بنویسید؟ اکثر مردم این کار را نمی کنند. بنابراین در اینجا نیز گزینه های مختلفی برای بررسی وجود دارد. می توانید وقت بگذارید و یاد بگیرید چگونه خودتان کد بزنید. چقدر ممکن است سخت باشد، درست است؟ در حالی که جاه طلبی شما را تحسین می کنم، اما این مسیر را پیشنهاد نمی کنم. این علم موشک نیست، اما آسان هم نیست. یادگیری این مهارت جدید طولانی خواهد شد و سپس نوشتن کد حتی بیشتر طول خواهد کشید. به علاوه اگر اصول کدگذاری را بیاموزید و بخواهید برنامه را خودتان توسعه دهید، بسیار محدود خواهد بود و قطعاً اشکالات و ایراداتی دارد.

به من اعتماد کن - من از تجربه می دانم.

بنابراین اگر قصد ندارید برنامه را خود کدگذاری کنید، باید شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. اما این یک فرایند یک شبه نیست. چه یک توسعه دهنده مستقل، یک فروشگاه کوچک توسعه یا یک شرکت بزرگ برای ساختن برنامه برای خود استخدام کنید، نوشتن کد برای آنها مدت زیادی طول می کشد. در اینجا مثالی از Codementor آورده شده است.

 

محاسبه هزینه توسعه برنامه ای مشابه اینستاگرام

 

براساس برآورد آنها، نوشتن کد برای برنامه ای مشابه Instagram با 985 ساعت طول می کشد. با فرض اینکه فرد یا شرکتی که استخدام کرده اید، 5 ساعت در روز 8 ساعت در روز وقت بگذارد (که این کار را نمی کنند، زیرا پروژه های دیگری نیز برای انجام دادن دارند)، انجام این کار حدود 25 هفته طول می کشد. این برآورد شامل هیچ ویژگی داشبورد مدیریتی یا طراحی UI / UX نمی شود، که کل زمان تخمینی را تا 1220 ساعت می رساند. بیش از 30 هفته برای توسعه است.

باز هم، این فرض می شود که برنامه نویس شما در کل مدت هفته کاری خود فقط روی برنامه شما کار می کند، که بسیار بعید است. در حقیقت، ساخت آن احتمالاً به یک سال زمان نیاز دارد. و این فقط در یک سیستم عامل است. این قطعاً یک سناریو ایده آل برای همه نیست. این جدول زمانی می تواند بر اساس پیچیدگی طراحی برنامه شما متفاوت باشد، به این معنی که کدگذاری آن حتی بیشتر طول می کشد.

نیاز به نگهداری پیچیده دارد. با تکمیل توسعه، راه اندازی یک برنامه تمام نمی شود. شما باید برنامه را حفظ کنید تا کاربردی بماند و تجربه بهینه را به کاربران ارائه دهید. همانطور که قبلاً در آن نمودار مشاهده کردیم، تجربیات منفی با عملکرد یک برنامه می تواند باعث شود که تقریبا نیمی از کاربران کمتر از برنامه استفاده کنند و 34٪ از افراد به طور کامل به برنامه دیگری روی بیاورند. بنابراین نمی توانید از نگهداری منظم برنامه غافل شوید. مشکل این تعمیر و نگهداری این است که آسان نیست، به خصوص اگر برنامه پیچیده تری داشته باشید.

ما فقط در مورد مدت زمان کدگذاری یک برنامه صحبت کردیم، خوب فکر می کنید تغییرات چگونه ایجاد می شود؟ با کد

بنابراین اگر کد پیچیده باشد، این کار حتی بیشتر زمان می برد. این باعث آسیب پذیری بیشتر برنامه شما در برابر اشکالاتی می شود که ماندگاری بیشتری دارند زیرا بلافاصله پیدا نمی شوند و برطرف نمی شوند. نگاهی بیندازید که انجام تعمیر و نگهداری در برنامه بومی شما فقط در سال اول به طور متوسط چقدر هزینه دارد.

 

هزینه های نگهداری اپلیکیشن موبایل

 

پس از ریختن پول به برنامه شما، بار پس از توسعه نیز تمام نشده است. هزینه نگهداری تقریباً 20٪ اپ های Native بیش از 25000 دلار در سال اول تاریخ راه اندازی است. اعدادی که زیاد است را نمی توان نادیده گرفت. دلیل این امر به دلیل پیچیدگی مربوط به فرآیند است. زبان کد پیچیده و تخصصی. بیایید از آخرین دو نکته خود استفاده کنیم. ساخت یک برنامه بومی همچنین شما را ملزم می کند که زبانهای کد ویژه را یاد بگیرید. منظور من از این چیست؟

اساسا اکثر اصطلاحاتی که قرار است در طول فرآیند بشنوید کلمات و عباراتی هستند که قبلاً هرگز نشنیده اید - مگر اینکه یک توسعه دهنده باتجربه باشید. این موضوع اوضاع را بیش از پیش پیچیده می کند. این یک مانع زبانی بین توسعه دهنده و مشتری (شما) ایجاد می کند. در نهایت یک منحنی یادگیری برای شما ایجاد می شود که حتی می توانید خواسته ها و نیازهای خود را به توسعه دهنده برسانید. این نیز به آنچه من پیشتر گفتم در مورد یادگیری نحوه کدگذاری برنامه توسط خودتان برمی گردد. قبل از شروع باید مجموعه جدیدی از اصطلاحات را به واژگان خود اضافه کنید.

پرهزینه

اگر به همه مواردی که ما در مورد مشکلات اپلیکیشن های Native در مورد آن صحبت کردیم نگاهی بیندازید، همه آنها به سمت یک مخرج مشترک هدایت می شوند.

پول

و بسیاری از آن ساخت یک برنامه بومی گران است. در واقع هیچ راه دیگری برای بیان آن وجود ندارد. اگر یک توسعه دهنده در آمریکای شمالی استخدام می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که هر ساعت حدود 150 دلار برای خدمات آنها پرداخت کنید.

 

نمودار هزینه های توسعه برنامه Native توسط برنامه نویس

 

این مبلغ 150 دلار در ساعت برای هر سال توسعه است. ارزان نیست. بعلاوه، ما فقط دیدیم که تعمیر و نگهداری منظم برنامه شما ممکن است حداکثر 25000 دلار در سال هزینه کند. گرچه شرکتهای بزرگ ممکن است از پس هزینه های این کار برآیند، اما این ارقام برای اکثر مردم و مشاغل کوچک مناسب نیست. بعلاوه، این تعداد فقط به یک سیستم عامل محدود می شوند. بنابراین اگر می خواهید برنامه ای را در Google Play Store و Apple App Store برنامه توسعه، راه اندازی و نگهداری کنید، می توانید حتی بیشتر از آن پرداخت کنید. اگر فکر می کردید که ساخت اولین برنامه خود روی سیستم عامل iOS گران است، فقط صبر کنید تا مراحل Android را طی کنید.

هزینه توسعه برنامه های اندروید حدود 30٪ بیشتر از برنامه های iOS است. این بدان معنی نیست که شما فقط می توانید به دلیل قیمت نرم افزار Android را نادیده بگیرید. در حالی که اختلاف بین کاربران موبایل آندروید و iOS در ایالات متحده نسبتاً یکنواخت است، اندروید با داشتن 80 تا 90 درصد کاربران، بر سهم بازار جهانی مسلط است. بنابراین اگر قصد دارید یک برنامه بومی ایجاد کنید، می توانید هزینه های هنگفتی بپردازید.

 

مزایای اپلیکیشن های Hybrid

 

اگرچه اپلیکیشن های Hybrid کامل نیستند، اما ایجاد یک برنامه از این طریق نکات منفی زیادی دارد. برنامه های هیبریدی در مناطقی که با توسعه برنامه های Native شاهد برخی مشکلات هستیم، می درخشند. در اینجا جزئیات بیشتری در مورد این روش آورده شده است.

روی هر سیستم عامل کار کنید. برنامه های ترکیبی برخلاف نسخه های مشابه آن، روی هر دو سیستم عامل iOS و Android کار می کنند. این بدان معناست که اگر می خواهید برنامه شما هم در فروشگاه App Apple و هم در Google Play Store در دسترس باشد، مجبور نیستید دوبار یک برنامه مشابه بسازید. این فوق العاده است

بحث در مورد اهمیت حضور در هر دو سیستم عامل را به پایان رساندیم. اکنون می توانید با جمعیتی متفاوت از سراسر جهان به کاربران دسترسی پیدا کنید. دیگر نگران کابوس بازاریابی نخواهید بود که بفهمید کدام سیستم عامل برای اولین بار بر اساس مخاطبان شما توسعه می یابد. هر دو می توانند همزمان راه اندازی شوند. این برای استراتژی آگاهی از نام تجاری شرکت شما ضروری است.

 

 

استراتژی آگاهی از برند

 

در نهایت، دسترسی شما در هر دو سیستم عامل رشد و شکوفایی برنامه را آسان می کند. بارگیری بیشتری دریافت خواهید کرد که می تواند به افزایش درآمد تبدیل شود. این بارگیری ها همچنین به شما کمک می کنند تا در هر فروشگاه برنامه مربوطه رتبه بندی و بررسی بیشتری داشته باشید ، که همگی بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر می گذارند. این یک چرخه است. هرچه رتبه جستجوی شما بیشتر باشد، بارگیری بیشتری خواهید داشت. سریع کدگذاری، ساخت و آزمایش کنید. توسعه یک اپ Hybrid می تواند فقط در کسری از زمان ساخت یک اپ Native انجام شود. به این دلیل که کدگذاری پیچیده نیست و کاملاً تحت وب است. اگر می خواهید به تنهایی یک اپ Hybrid بسازید، حتی نیازی به یادگیری نحوه کدگذاری ندارید. مراحل ساخت ترکیبی بسیار آسان است به طوری که یک نفر می تواند آن را انجام دهد.

به جای یادگیری نحوه کدگذاری، فقط باید با بستری که برای ساخت برنامه استفاده می کنید سازگار شوید. اپلیکیشن های Hybrid از نظر آزمایش نسخه های مختلف برنامه شما نیز ایده آل هستند. از آنجا که هیچ کدگذاری پیچیده ای در کار نیست، می توانید به راحتی عناصر طراحی را تغییر دهید و به آزمایش کنندگان بتا مراجعه کنید تا ببینند کدام یک از اجزای تجربه کاربر را افزایش می دهد. بدترین حالت این است که شما متوجه می شوید برنامه شما براساس بازخورد آزمایش بتا عالی نیست. اما شما مجبور نبودید خیلی وقت یا پول صرف این کار کنید، بنابراین این پایان جهان نیست. فقط می توانید تنظیماتی انجام دهید و ادامه دهید.

ایجاد تغییرات و به روزرسانی در طراحی آسان است قبلاً توضیح دادم که کدگذاری ایجاد تغییرات و به روزرسانی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های Native را دشوار می کند. خب، با توسعه اپلیکیشن Hybrid کاملاً برعکس است. از آنجا که همه چیز روی یک سیستم عامل است، هر زمان که بخواهید تغییراتی ایجاد کنید، مجبور نیستید برای هر سیستم عامل دو بار کارها را انجام دهید. این نیز به نفع کاربر است. به همین دلیل است. بگذارید بگوییم برنامه ای اشکال دارد، اشکالی دارد یا به نوعی پیشرفت نیاز دارد. این اتفاق بیشتر از تصور شما می افتد.

 

تفاوت تغییرات در بروزرسانی اپ های اندروید و IOS

 

اگر یک برنامه Native باشد، کاربر تغییرات را مشاهده نمی کند مگر اینکه جدیدترین نسخه را از طریق فروشگاه برنامه به روز کند. بنابراین اگر کاربر شخصی نباشد که برنامه ها را مرتباً در دستگاه خود به روز کند، همچنان با مشکلاتی روبرو می شود و جدیدترین نسخه برنامه شما را ندارد مگر اینکه آن را به صورت دستی بارگیری کند. این می تواند مشکلات رضایت مشتری را ایجاد کند و نتیجه نهایی شما را تحت تأثیر منفی قرار دهد. وقتی با برنامه هیبریدی به روزرسانی می کنید، هیچ یک از این موارد اتفاق نمی افتد. اگر در صفحه ای که از سرور بارگیری می شود، به روزرسانی کنید، کاربر به محض باز کردن به روزرسانی را دریافت کرده و به برنامه شما در دستگاه خود متصل می شود. این برای تلفن ها و رایانه های لوحی در هر دو سیستم عامل iOS و Android صدق می کند.

همه از قبل زبان های رمزگذاری را می دانند. برای درک مفاهیم اساسی ساخت یک برنامه هیبریدی، نیازی به استفاده از فرهنگ لغت IT نخواهید داشت. از آنجا که شما هیچ کدگذاری پیچیده ای انجام نمی دهید، همه چیز بر اساس شرایطی است که می توانید درک کنید. این امر ساخت یک برنامه ترکیبی را برای یک فرد عادی و بدون سابقه فنی آسان می کند. منظور من این است. بیایید نگاهی به یکی از اولین قدم هایی که در صورت ساخت یک برنامه ترکیبی در پلتفرم BuildFire طی می کنید، بیاندازیم

 

ننن

 

آیا چیزی در اینجا وجود دارد که شما آن را درک نکنید؟

نه

تمام مراحل به زبان انگلیسی واضح و با اصطلاحات رایج است. برای ادامه کار و ساخت برنامه در زمان واقعی، فقط دستورالعمل های ساده روی صفحه را دنبال کنید. شما می توانید در یک الگوی از پیش طراحی شده کار کنید و تغییرات سفارشی ایجاد کنید، بنابراین برنامه شما منحصر به فرد است. به این ترتیب محصول نهایی دقیقاً همان شکلی است که شما از آن تصویر کرده اید.

مقرون به صرفه

فقط با کسری از هزینه یک برنامه Native می توانید یک برنامه Hybrid بسازید. برای نوشتن کد شما لازم نیست یک توسعه دهنده گران قیمت استخدام کنید. اپلیکیشن های Hybrid را می توان توسط شما یا شخص دیگری بر روی کارکنان خود ایجاد کرد. هزینه متوسط ساخت یک برنامه Native در آمریکای شمالی را که قبلاً دیده بودیم به خاطر می آورید؟ بگذارید حافظه شما را تازه کنم. هر ساعت 150 دلار بود.

ساخت یک برنامه هیبریدی از طریق پلتفرمی مانند BuildFire فقط با 59 دلار در ماه شروع می شود. به نظر من راحت است که بگوییم این رقم بسیار منطقی و واقعاً گرایانه تری برای شماست. حداقل ارزش امتحان کردن را دارد. به نظر نمی رسد که این یک سرمایه گذاری باشد که تمام سرمایه شرکت شما را بهم بخورد. چه چیزی برای شما بهتر است؟ در پایان روز، تصمیم کاملاً با خود شما است. من نمی توانم تصمیم بگیرم که بهترین انتخاب برای شرکت شما چیست.

برخی از جنبه های مثبت ایجاد یک برنامه Native وجود دارد. اما با این اوصاف، دامهای زیادی وجود دارد که با آن همراه است. برنامه های Native فقط روی یک سیستم عامل کار می کنند، بنابراین مجبور می شوید بین iOS و Android یکی را انتخاب کنید. مطمئناً می توانید یکی از اینها را توسعه دهید. اما هزینه آن به اندازه کافی گران است. بار مالی را تصور کنید که دو بار آن را پشت سر گذاشته اید. برخلاف اپلیکیشن های Native، توسعه اپلیکیشن های Hybrid بسیار سریعتر است. هیچ فرآیند کدگذاری پیچیده یا زبانهای پیچیده ای برای یادگیری وجود ندارد. همچنین شناسایی، اصلاح و نصب به روزرسانی ها آسان تر است. کاربران می توانند این به روزرسانی ها را بدون نیاز به بارگیری جدیدترین نسخه برنامه شما در دستگاه های خود مشاهده کنند.

فکر می کنید توسعه ترکیبی بهترین گزینه برای شماست، استفاده از پلتفرم BuildFire را برای راه اندازی برنامه خود در نظر بگیرید.

من می دانم که مغرض هستم، اما استفاده از BuildFire بسیار آسان است و نمی توانید با نتایج بحث کنید. این به شما کمک می کند:

برنامه را سریعتر به بازار عرضه کنید
روی هر سیستم عامل راه اندازی کنید
در وقت صرفه جویی کنید
پس انداز کنید
خطر را به حداقل برسانید
برنامه خود را پس از توسعه حفظ و اصلاح کنید
اگر نمی خواهید آن را به تنهایی بسازید، تیم BuildFire Pro Services می تواند برنامه را برای شما بسازد.

فقط به آنها بگویید که به دنبال چه چیزی هستید، و بقیه امور را مراقبت خواهند کرد. چگونه از پول پس انداز شده از توسعه یک اپلیکیشن هیبریدی به جای اپ Native استفاده می کنید؟