یکی از تصمیماتی که هنگام طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل باید بگیرید انتخاب سیستم عاملی است که می خواهید راه اندازی کنید.  شما باید بین فروشگاه App Apple یا فروشگاه Google Play تصمیم بگیرید. این یک انتخاب آسان نیست. چرا؟

خوب، برای مبتدیان، کاربران برنامه های Android و iOS رفتار متفاوتی دارند. بنابراین اگر در یک پلت فرم اشتباه راه اندازی کنید، می توانید از مخاطبان اصلی خود غافل شوید. اگر فقط راه حلی وجود داشت که شما را مجبور به انتخاب نکند. هشدار خراب کننده - وجود دارد. اما بعداً به آن خواهیم رسید. در حال حاضر، ما با این فرض که در حال ساخت یک برنامه Native هستید، کار خواهیم کرد.

در این حالت، باید بین Apple و Android یکی را انتخاب کنید. به همین دلیل است. کد اپلیکیشن های Native در هر دو سیستم عامل کار نمی کند. اگر می خواهید برنامه ای داشته باشید که در هر دو فروشگاه موجود باشد، برای پاسخگویی به نیازهای هر سیستم عملیاتی، باید دو برنامه متفاوت را از ابتدا ایجاد کنید. این یک فرآیند طولانی و گران است. به من اعتماد کن، من از تجربه می دانم. اما با تجربه، دانش نیز به وجود می آید. من اینجا هستم تا تخصص خود را با شما در میان بگذارم تا بتوانید قبل از اینکه ابتدا وارد سیستم عامل اشتباه شوید، تصمیم آگاهانه بگیرید. من حتی راهی به شما نشان می دهم که به شما امکان می دهد همزمان در هر دو سیستم عامل راه اندازی شوید. این چیزی است که شما باید بدانید. اول، من تمام عواملی را که باید قبل از تصمیم گیری نهایی تصمیم بگیرید، تجزیه و تحلیل می کنم

مجموعه های ویژه

این ویژگی ها به عملکردهای اصلی برنامه شما مربوط می شوند. دقیقاً هدف برنامه شما چیست؟ پاسخ به این سوال به کدی که برای توسعه نوشته شده بستگی خواهد داشت.

Apple

اپل محدود به یک اکوسیستم بسته است. سیستم بسته به این معنی است که اپل ورودی را برای استفاده از سیستم عامل خود تنظیم می کند. همه مطالب محدود به دستگاه های خاصی است که توسط آن اکوسیستم پشتیبانی می شوند. این بدان معنی است که شما به عنوان یک توسعه دهنده باید از ویژگی های اپل استفاده کنید، اما تعداد زیادی از آنها وجود دارد. مزیت توسعه برنامه شما در یک اکوسیستم بسته مانند اپل به این معنی است که کنترل و ثبات بیشتری دارد. اما با این اوصاف، محدودیت های بیشتری برای توسعه دهنده وجود دارد. از دید کاربر، خرید دستگاهی که با اکوسیستم بسته کار می کند به این معنی است که قیمت آن بالاتر است. بنابراین به طور کلی، دستگاه های اپل از دستگاه های اندرویدی گران ترند. این به شما اطلاعات بیشتری در مورد کاربر می دهد، اما به زودی با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت.

اندروید

Android بر روی اکوسیستم منبع باز کار می کند.

 

مشتری های IOS یا اندروید

این اجازه می دهد تا برای بسیاری از تغییرات و همچنین بسیاری از قابلیت های. سیستم عامل های منبع آزاد از امنیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین گاهی اوقات اپدیت ها توسط اپراتورهای شبکه تلفن همراه مسدود می شوند. اندروید برای تشویق نوآوری توسعه دهندگان یک بستر باز دارد. می توانید کد منبع Android را به صورت رایگان دریافت کرده و آن را به سخت افزار برنامه خود منتقل کنید. این بدان معناست که برای توسعه برنامه خود در سیستم Android مجبور نیستید به همان تعداد حلقه حلقه کنید زیرا محدودیت های کمتری وجود دارد.

چگونه میتوان پول بدست آورد؟

هدف از هر اپلیکیشن موبایل کسب درآمد است، درست است؟ اگر این هدف اصلی شما نیست، احتمالاً باید در مرحله اول تصمیم خود را برای ساخت برنامه دوباره ارزیابی کنید. بنابراین چگونه قصد دارید درآمد کسب کنید؟ در اینجا چند مدل رایج تجاری وجود دارد.

  • اشتراک ها
  • خریدهای درون برنامه ای
  • آگهی ها
  • در ازای هر بار پرداخت

بسته به اینکه کدام استراتژی انتخاب شماست، می تواند بر تصمیم شما برای توسعه در Apple یا Android تأثیر بگذارد.

Apple

اگر برای بارگیری برنامه خود از کاربران هزینه دریافت می کنید، ابتدا باید در Apple توسعه پیدا کنید. نگاهی به توزیع برنامه های رایگان و پولی بین اپل و اندروید بیندازید

 

 

توزیع برنامه های رایگان و پولی بین اپل و اندروید

 

همانطور که از نمودار مشاهده می کنید، تفاوت آشکاری بین این دو سیستم عامل وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید هزینه دانلود را دریافت کنید، فروشگاه App Apple محل انجام آن است. به این دلیل که آن دسته از کاربران عادت دارند هنگام جستجوی موردی برای دانلود، برنامه های بیشتر و کمتر برنامه های رایگان را مشاهده کنند. در حالی که کاربران Android تعداد زیادی برنامه را که برای دانلود به پرداخت نیاز دارند، نمی بینند. بنابراین اگر آنها شما را ببینند، احتمالاً فقط پیدا کردن یکی دیگر را که دارای عملکردهای مشابه باشد و به صورت رایگان ارائه شود، بررسی می کنند.

فقط بدانید که اگر برای بارگیری برنامه خود از کاربران اپل هزینه دریافت کنید، این یک استراتژی گران قیمت خواهد بود. هزینه جذب مشتری به مراتب بیشتر از هزینه خرید مشتری خواهید بود. اما با در نظر داشتن این موضوع، شما می توانید یک باره پول بیشتری بدست آورید. کاربران شما نیز بیشتر درگیر خواهند شد. اگر آنها مایل به پرداخت هزینه آن باشند، این بدان معناست که احتمالاً آن را رها نخواهند کرد.

Android

اگر میخواهید از طریق تبلیغات و خریدهای درون برنامه ای درآمد کسب کنید، ابتدا باید بر روی Android کار کنید. فقط انتظار نداشته باشید که خریدهای درون برنامه ای شما خیلی چشمگیر باشد.

 

خریدهای درون برنامه ای

در هر خرید پول کمتری دریافت خواهید کرد، اما این به تعداد بیشتری از مردم گسترش می یابد. کاربران اندروید بر سهم بازار مسلط هستند. وقتی در مورد انواع مختلف افرادی که از برنامه شما استفاده می کنند، کمی صحبت کنیم، اعداد مشخص تری به شما نشان خواهم داد. مزیت انتشار رایگان برنامه شما در سیستم عامل Android این است که قادر خواهید بود دانلودهای بیشتری دریافت کنید. اما ممکن است کاربران شما آنقدر سرگرم کننده نباشند که هیچ سرمایه گذاری برای دانلود نمی کنند. بنابراین کلید این استراتژی ارائه راهی برای بدست آوردن پول از افرادی است که بیشترین استفاده را از این برنامه دارند. برای ارتقا. تجربه آنها، هزینه ارتقا برنامه و خدمات برتر را پرداخت کنید.

چرخه های آزاد

در اینجا چیزی وجود دارد که توسعه دهندگان وقتی می خواهند بفهمند کدام بستر برای کسب و کارشان بهتر است، بلافاصله به آن فکر نمی کنند. شما باید در نظر بگیرید که کاربران شما از کدام نسخه نرم افزار در سیستم عامل های خود استفاده می کنند. بدیهی است که برنامه شما باید با کدی نوشته شود که با جدیدترین نسخه نرم افزار سازگار باشد. اما در اینجا تفاوت عمده ای بین دستگاه های Apple و Android وجود دارد.

Apple

اکثر کاربران اپل دستگاه خود را با جدیدترین نسخه در حال اجرا هستند. در حقیقت، 95٪ از کاربران اپل یکی از دو سیستم عامل جدید را بر روی دستگاه های خود نصب کرده اند. این کار برنامه نویسی و توسعه را آسان می کند زیرا می توانید آنچه را که برنامه شما قادر به انجام است تخمین بزنید. شما فقط باید آماده باشید تا با به روزرسانی های بیشتر تجربه کاربر را بر اساس نرم افزاری که استفاده می کنید بهینه کنید. اما در بیشتر موارد، نگران نرم افزارهای چند سال پیش نخواهید بود

Android

کاربران اندروید در جدیدترین سیستم عامل فعلی به روز نیستند.

 

 

نمودار کاربران استفاده کننده از اندروید

 

از آنجا که این کاربران در همه جای کشور وجود دارند، ممکن است مجبور باشید نسخه های قدیمی خود را کهنه کنید توسعه دهید. Oreo و Nougat دو نسخه اخیر نرم افزار Android هستند. کمتر از 20٪ کاربران در این سیستم ها کار می کنند. این باعث می شود روند توسعه شما پیچیده تر شود زیرا مجبورید چنین طیف گسترده ای از نسخه ها را در خود جای دهید.

استفاده از تبلت

وقتی مردم به ساخت اپلیکیشن های موبایل فکر می کنند، بلافاصله به تلفن های همراه فکر می کنند. اما شما باید تبلت را نیز در نظر بگیرید. نگاه کنید که چگونه مالکیت تبلت روند خوبی داشته است.

 

استفاده از تبلت به جای تلفن همراه

 

طی 5 سال در ایالات متحده، شاهد افزایش 42 درصدی تبلت های تحت مالکیت بودیم. این تعداد همچنان در حال افزایش است. بنابراین هنگام تهیه برنامه باید تبلت ها را در ذهن داشته باشید.

Apple

بیشتر مردم دوست دارند از iPad استفاده کنند زیرا کاربر پسند هستند. این تبلت ها براق و کاربرد آسانی دارند. آنها یک انتخاب محبوب برای کودکان خردسال و همچنین نسل های مسن هستند. کاربرانی که از تبلت های اپل استفاده می کنند فیلم تماشا می کنند، بازی می کنند یا وقت خود را برای انجام سایر فعالیت های سرگرم کننده صرف می کنند.

Android

از طرف دیگر افرادی که تبلت های اندرویدی دارند از نظر فنی بیشتر عمل می کنند. آنها ممکن است از این دستگاه ها برای کار در پروژه یا پروژه خود استفاده کنند زیرا آنها از این کار برای کار خود استفاده می کنند. به طور کلی، به نظر می رسد تبلت های اپل بر اندروید تسلط دارند. حتی ممکن است برخی از افراد را ببینید که تلفن Android دارند اما از تبلت iPad استفاده می کنند. اما کاربران آیفون نسبت به تبلت ها و سایر دستگاه های اپل وفادارتر هستند.

 

آمار کاربران اندروید و آیفون

 

Apple

معروف است که دستگاه های اپل از امنیت بیشتری برخوردار هستند. ما قبلاً در مورد این اکوسیستم بسته آنها صحبت کردیم. به همین دلیل است که شرکت های بزرگی مانند IBM را برای دستگاه های سازمانی خود با اپل مشارکت می بینید. اما با افزایش امنیت، ویژگی های کمتری نیز به وجود می آید.

Android

از آنجا که Android منبع باز است، از امنیت کمتری برخوردار است. اما با این اوصاف، دستگاه های بیشتر و حتی ویژگی های بیشتری وجود دارد. کاربران اپل برای دسترسی به اپلیکیشن موبایل شما باید آیفون یا آیپد تهیه کنند. گرچه ممکن است نسخه های مختلفی از این دستگاه ها وجود داشته باشد، شما نمی توانید آن را با تعداد دستگاه هایی که در سیستم عامل Android کار می کنند مقایسه کنید. این احتمالاً دلیل دیگری است که آندروید بر سهم بازار جهانی تسلط دارد.

چرا دو سیستم عامل وجود دارد؟

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی، شروع کنیم با اصول اولیه. دستگاه های Apple بر روی نرم افزار iOS و دستگاه های Google بر روی سیستم عامل Android اجرا می شوند. در مقیاس جهانی، اندروید بر سهم بازار مسلط است.

 

استفاده از اپ های در سطح جهانی

 

اما در ایالات متحده، نزدیک به یک شکاف است. کاربران اپل از طریق iPhone و iPad خود به فروشگاه موبایل دسترسی پیدا می کنند. در حالی که کاربران اندروید با تلفن هایی مانند Google Pixel ،HTC ،Samsung Galaxy و همچنین تلفن ها و تبلت های مختلف گزینه های بیشتری دارند. انواع دستگاه ها ممکن است دلیل بیشتر کاربران اندروید در سراسر جهان را توضیح دهد. اما این بدان معنی نیست که بهترین انتخاب برای استراتژی توسعه و راه اندازی شماست. همه اینها به عملکرد اصلی برنامه شما و بازار هدف شرکت شما برمی گردد.

به دنبال آن مشتری باشید تا به شما بگویند کدام سیستم عامل را ترجیح می دهند. اگر قبلاً هیچ برنامه ای نساخته اید، من می دانم که ممکن است به چه فکری فکر کنید. چرا نمی توانم هر دو را توسعه دهم؟ خوب، از لحاظ تئوری می توانید. اما این هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. اگر حداقل چند صد هزار دلار پس انداز و یک سال وقت برای سرمایه گذاری دارید، احتمالاً می توانید همزمان دو برنامه بومی بسازید. اما برای همه افراد خارج از آنجا باید بین اپل، Android یا گزینه سوم (و احتمالاً معقول ترین) یکی را انتخاب کنید.

اپلیکیشن موبایل یک تجارت است. این گزاره درست است چه شما از ابتدا برنامه جدیدی را ایجاد می کنید یا برنامه ای را برای بهبود شرکت موجود خود راه اندازی می کنید. اما راه اندازی مشاغل یا در این حالت یک برنامه تلفن همراه به این معنی است که باید یک استراتژی بازاریابی داشته باشید. برای آن دسته از شما که از قبل با مشتری مستقر هستید، بسیار راحت تر است.

چه زمانی برای اپل توسعه دهیم

شما باید برخی از ارتباطات مشترک بین مشتریان و رفتار کاربران اپل را پیدا کنید. بنابراین تحقیق کنید. به عنوان مثال، مردان بیشتر از زنان برای خرید محصولات اپل هزینه می كنند

 

زنان بیشتر از مردان از اپل استفاده میکنند

 

نمودار نشان می دهد که بین این دو جنس تفاوت معناداری وجود دارد. آیا اگر بازار هدف اصلی شرکت شما مردان هستند، باید ابتدا برنامه خود را برای اپل توسعه دهید؟ لازم نیست. من این گرافیک را به دلیلی قرار دادم زیرا این یک نمونه کامل از اطلاعات گمراه کننده است. اگرچه تحقیق جالب است، لزوماً به استراتژی بازاریابی شما ترجمه نمی شود.

من با شرکت ها مشاوره زیادی می کنم و این اشتباه را همیشه می بینم. شخصی در تیم بازاریابی آنها با چنین مواردی روبرو شده و شروع به فرضیات می کند. به نتیجه نرسید. این تحقیق فقط می گوید که مردان بیشتر هزینه محصولات اپل را می کنند. این نمی گوید که مردان بیشتری نسبت به زنان دارای دستگاه های Apple هستند. در واقع، این برعکس است. شانس داشتن آیفون توسط یک زن بیشتر از مرد است.

 

 

آمار کاربران زن در دی وایس های مختلف

 

اما 5٪ تفاوت قابل توجهی برای توسعه استراتژی بازاریابی شما کافی نیست. به علاوه، این برای رایانه های لوحی محسوب نمی شود. شما باید بیشتر عمیق شوید. درآمد سالانه چطور؟

به طور متوسط، کاربرانی که دستگاه اپل دارند، هر ساله 40٪ بیشتر از کاربران اندروید درآمد کسب می کنند. بنابراین اگر شرکتی دارید که جمعیت شناسی ثروتمندتری را هدف قرار می دهد، سیستم عامل iOS ممکن است مکان بهتری برای شروع شما باشد.

علاوه بر وضعیت اقتصادی، کاربران اپل همچنین:

تعامل بیشتری داشته باشید
برای هر برنامه بیشتر هزینه کنید
مدارک تحصیلی بالاتر داشته باشید
اینها اطلاعات ارزشمندی هستند که می توانید هنگام تصمیم گیری به نفع خود استفاده کنید.

در اینجا چیز دیگری است که باید در نظر بگیرید.

95٪ از کاربران تلفن همراه اپل دستگاه های خود را با iOS 10 یا iOS 11 که دو آخرین نسخه نرم افزار هستند، اجرا می کنند.

شما می خواهید مطمئن شوید که برنامه شما همیشه روان و کاملاً بهینه شده است. بنابراین اگر می توانید به منظور به روز نگه داشتن آخرین نیازهای نرم افزاری اپل، توانایی ایجاد به روزرسانی مداوم برای برنامه خود را داشته باشید، توسعه iOS ایده خوبی برای شرکت شما نیست. چه موقع دیگری بهترین کار برای توسعه برنامه شما برای اپل است؟ اگر وقت و هزینه زیادی دارید. با وجود هر چیز دیگری که ما در مورد کاربران iOS و نحوه ارتباط رفتار آنها با شرکت شما توضیح داده ایم، واقعیت این وضعیت است. توسعه یک برنامه برای اپل گران است. همچنین به اتمام رساندن مراحل بسیار طولانی نیاز است. وقتی برنامه ساخته شد و در نهایت برنامه شما راه اندازی شد، هزینه های زیادی برای شما خواهد داشت. تعمیر و نگهداری منظم نیز ارزان نیست.

به علاوه شما باید هزینه اشتراک شخص ثالث، فضای سرور و سایر هزینه های پنهان مرتبط با توسعه و نگهداری را پرداخت کنید. شرکت های بزرگ توانایی پرداخت این هزینه را دارند، اما این هزینه ها برای یک فرد متوسط مناسب نیست.

چه موقع ابتدا برای Android توسعه دهید

همانطور که ما در حال حاضر بحث کردیم، قطعاً شرایطی وجود دارد که در ابتدا توسعه در سیستم عامل iOS منطقی است. خوب، همین مورد برای اندروید هم صدق می کند. در حالی که از نظر آماری، کاربران اپل ممکن است از پول و تحصیلات بالاتری برخوردار باشند، کاربران اندروید کاملاً بر ترافیک وب جهانی از طریق دستگاه های تلفن همراه تسلط دارند.

 

ترافیک وب جهانی از طریق تلفن همراه

 

بنابراین این شانس بیشتر است که بتوانید بازار هدف خود را در جایی از این گروه پیدا کنید. اما گفتن اینکه شما نمی توانید با توسعه در Android ابتدا اشتباه کنید، اغراق آمیز است. همانطور که قبلاً گفتم، شکاف بین اندروید و اپل به 50/50 در ایالات متحده نزدیک است. بنابراین اگر شما یک تجارت آمریکایی دارید و در حال ساخت برنامه ای برای افزایش تجربه مشتری هستید، اندروید همیشه برنده برجسته نخواهد بود. اما در اینجا یک سناریو وجود دارد:

آیا قصد دارید از نوتیفیکیشن ها برای درگیر کردن کاربران استفاده کنید؟ این یک استراتژی عالی برای افزایش فروش و افزایش بازگشت سرمایه است.

3.48٪ از کاربران آندروید نوتیفیکیشن ها را باز می کنند، در حالی که تنها 1.77٪ از نوتیفیکیشن ها در دستگاه های اپل باز می شوند. همچنین کاربران اندروید برای دریافت اعلان های اضافی بیشتر انتخاب می کنند. بنابراین اگر این بخشی از استراتژی بازاریابی شما در مورد هدف قرار دادن کاربران پس از اینکه برنامه را قبلاً دانلود کرده اند، است، من قصد دارم با Android شروع کنم. در اینجا چیز دیگری وجود دارد که باید به استراتژی بازاریابی خود توجه کنید.

قبل از اینکه بتوانید کاربران را با نوتیفیکیشن ها فریب دهید، در وهله اول باید آنها را دانلود کنید تا برنامه شما را دانلود کنند. بودجه شما برای هزینه نصب (CPI) چقدر است؟ خوب، میانگین CPI برای اندروید تقریباً نیمی از هزینه برنامه های iOS است.

 

میانگین cpi برای اندروید تقریبا نیمی از برنامه های IOS است

 

بنابراین نه تنها مخاطبان بیشتری برای دسترسی دارید، بلکه ارزان تر است افرادی که برنامه شما را بارگیری می کنند نیز ارزان تر باشند. اما این بارگیری ها بسته به کسب و کار شما لزوماً به پول تبدیل نمی شوند. کاربران اندروید کمتر از کاربران اپل اقدام به خرید درون برنامه ای می کنند. بنابراین، این خبر خوبی برای برنامه های تجارت الکترونیک یا افرادی که قصد ارائه برنامه های پولی را دارند، نیست. با این وجود، اگر استراتژی خوبی برای تبلیغات تلفن همراه در نظر گرفته اید، ابتدا توسعه در Android می تواند برای شما مفید باشد.

این منبع اصلی درآمد برای سیستم عامل Android است. با توجه به نکاتی که ما در مورد آنها صحبت کردیم، ایجاد یک ارتباط طولانی مدت با مشتری در Android برای شما گران تر است.

 

ارتباط طولانی مدت با مشتری در Android برای شما گران تر است.

اما حتی اگر این هزینه بیشتر باشد، شما بیشتر به دنبال داشتن مشتری طولانی مدت هستید، فقط به این دلیل که تعداد کاربران اندروید بسیار بیشتر است. وقتی درمورد چگونگی به روز نگه داشتن کاربران اپل در مورد نرم افزارهای عملیاتی خود صحبت کردیم، به یاد داشته باشید؟ خوب، در اینجا نحوه جمع آوری Google وجود دارد.

کمتر از 20٪ دستگاه های اندرویدی روی Nougat و Oreo کار می کنند، این دو سیستم عامل جدید است که منتشر شده اند. بدیهی است که پس از راه اندازی برنامه شما هنوز هم نیاز به ایجاد تغییر و بهبود در برنامه دارید. اما برای اینکه با قوانین جدید مبتنی بر جدیدترین سیستم عامل Android همراه باشید نیازی به این کار ندارید. فقط باید مطمئن شوید که برنامه شما با نسخه های قدیمی نرم افزار Android نیز سازگار است. همچنین تأیید برنامه شما در فروشگاه Google Play راحت تر است. اساساً، این یک فرایند سریع است که فقط مطمئن می شوید هیچ یک از خط مشی ها را نقض نمی کنید. روند تأیید به صورت خودکار انجام می شود و عمدتاً بر مواردی مانند جاسوسی، بدافزار، نقض حق چاپ و محتوای جنسی متمرکز است.

این در مقایسه با فروشگاه App iOS بسیار نرم تر است. مشابه اپل، اگر ابتدا قصد توسعه در Android را دارید، به زمان و هزینه زیادی نیاز دارید. در واقع، شما حتی به پول بیشتری نیاز خواهید داشت. هزینه فرآیند توسعه اندروید 30٪ بیشتر از اپل است. خیلی هم طول می کشد. بنابراین اگر در موقعیت مالی هستید که می توانید اکثر بودجه خود را برای سال آینده در توسعه وصل کنید، ادامه دهید. اما این برای همه استارت آپ ها و مشاغل کوچک واقع بینانه نیست.

راه سوم وجود دارد: اپلیکیشن Hybrid 

اگر نمی خواهید برای انتخاب بین توسعه اپل یا Android مشکل انتخاب کنید، ساخت یک اپلیکیشن Hybrid راه حل است. توسعه Hybrid به شما امکان می دهد همزمان در هر دو سیستم عامل توسعه پیدا کنید. آنها با استفاده از HTML5 و JavaScript در وب ساخته می شوند. یکی از بهترین قسمتهای یک اپلیکیشن Hybrid این است که به مهارت رمزگذاری پیچیده ای احتیاج ندارد. هرکسی می تواند این کار را انجام دهد.

از آنجا که می توانید این موارد را بدون کد بسازید، استخدام توسعه دهنده برنامه ضروری نیست. این به شدت هزینه ها را کاهش می دهد. همچنین به طور قابل توجهی سرعت عمل را افزایش می دهد. برای راه اندازی برنامه خود نیازی به یک سال صبر ندارید مانند برنامه توسعه بومی. همه چیز در مورد یافتن بستر مناسب برای سفارشی کردن برنامه ترکیبی خود در وب است. من می دانم که کمی مغرض هستم، اما سیستم BuildFire را بسیار توصیه می کنم.

 

سیستم buildfire

 

نگاه کنید که گزینه های قیمت گذاری چقدر مقرون به صرفه هستند. اکنون این اعداد را با نقل قول هایی که از آژانس های مختلف برنامه ساز دریافت کرده اید مقایسه کنید. در واقع هیچ مقایسه ای وجود ندارد. آنچه شما با استفاده از BuildFire به مدت یک ماه پرداخت می کنید به سختی یک ساعت کار یک توسعه دهنده را پوشش می دهد. برنامه های ترکیبی برای افرادی که نمی خواهند بین iOS و Android یکی را انتخاب کنند ایده آل هستند. می توانید بدون نیاز به ساختن دو برنامه جداگانه، برنامه خود را همزمان روی هر دو سیستم عامل راه اندازی کنید. این همچنین بهترین گزینه برای افرادی است که به طور معقول توانایی پرداخت هزینه های توسعه بومی را ندارند و می خواهند برنامه خود را در سریعترین زمان ممکن برای کاربران بارگیری کنند.

نتیجه

بنابراین، بهترین سیستم عامل برای ساخت کدام یک بهتر است؟ بستگی دارد

سناریوهای خاصی وجود دارد که اپل را ترجیح می دهد، مانند مخاطب آمریکایی با تحصیلات عالی و درآمد قابل توجه سالانه. اما شرایطی وجود دارد که توسعه اندروید نیز منطقی تر است. مثل اینکه بازار هدف شما جهانی است و قصد دارید فروش را از طریق تبلیغات به جای خرید درون برنامه ای هدایت کنید. هر دوی این سیستم عامل ها یک ویژگی مشترک دارند.

توسعه برنامه شما مدت زمان زیادی طول می کشد و هزینه آن یک تن است. همه افراد وقت و بودجه نامحدود ندارند. به همین دلیل برنامه های ترکیبی راه حل هستند. خدماتی مانند BuildFire می توانند به شما کمک کنند بدون نگرانی از سیستم عامل، برنامه خود را بسازید. ساخت آن ارزان تر، سریعتر ساخته شده و نگهداری آن آسان تر است. این به شما کمک می کند تا روی تجربه کاربر متمرکز شوید و مشتریان بیشتری را در هر دو سیستم عامل iOS و Android دریافت کنید. آیا در اپل، اندروید توسعه خواهید یافت یا تصمیم به ساخت همزمان هر دو با توسعه ترکیبی خواهید گرفت؟