تلفن های همراه هوشمند در حال تبدیل شدن به الحاقات کوچک ما هستند. تلفن های ما اکنون جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و از هر زمان بیشتری وابسته به تلفن همراه هستیم. یکی از جدیدترین گزارش های برنامه موبایل ایالات متحده از comScore نشان می دهد که:

اکنون 50٪ از وقت رسانه دیجیتال خود را در اپلیکیشن های موبایل می گذرانیم. زمان صرف شده در اپلیکیشن های موبایل کاملاً بر وب موبایل غالب است. ما معمولاً فقط در طی یک ماه فقط به 20 برنامه یا تعداد کمتری دسترسی پیدا می کنیم، اما آنها را به گونه ای در صفحه قرار می دهیم که به راحتی در دسترس باشند.

جالبتر این واقعیت است که انتخاب تلفن هوشمند و سیستم عامل تلفن همراه ما می تواند گویای رفتار، عادت ها و حتی شخصیت ما باشد. این پست به شما کمک می کند زمینه متفاوتی که برنامه شما بین کاربران iOS و Android روبرو است را درک کنید. همچنین به شما نشان می دهد که به همین دلیل ممکن است بخواهید موفقیت برنامه خود را متفاوت ارزیابی کنید.

اما اول، اصول

بیایید با پوشش برخی از اصول بازار سیستم عامل تلفن همراه شروع کنیم. دستگاه های Android و iOS بیش از 97٪ از سهم بازار سیستم عامل تلفن همراه را تشکیل می دهند. و از آگوست 2017، اندروید تقریباً دو سوم (64٪) از آن را اشغال می کند! اندروید به دلیل دامنه وسیع قیمت و پایین تر بودن سطح قیمت، بیشترین سهم جهانی را در مناطق کم درآمد و کشورهای در حال توسعه دارد. در بازارهای نوظهور مانند آسیا و آفریقا از اپل برتری دارد.

با این وجود اپل علی رغم تسلط جهانی Google بر سهم بازار، بر سهم سود مسلط است زیرا متوسط کاربر iOS فعال تر از یک کاربر متوسط اندروید است

قابلیت های مختلفی را ارائه می دهند

چندین تفاوت اساسی بین Android و iOS وجود دارد که بر تجربه کاربر در بنیان آن و انتخاب هایی که هنگام تعامل با هر یک از آنها انجام می دهیم، تأثیر می گذارد. اپل در مورد ارسال برنامه، نوتیفیکیشن ها، قوانین و جدول زمانی کاملاً سختگیرانه عمل می کند و آنها به روزرسانی های سیستم عامل را به کاربران تحمیل می کنند تا از تجربه ثابت آنها اطمینان حاصل کنند.

از طرف دیگر برنامه های Android و لیست برنامه ها می توانند بدون بررسی انسانی به روز شوند. آنها همچنین در تولید کنندگان مختلف تلفن مانند سامسونگ، ال جی، HTC و موتورولا تقسیم شده اند که تجربه قابل شخصی سازی را به کاربر نهایی می دهد. اکنون، هر دو سناریو مزایا و معایبی دارند و اگر از کاربران iOS یا Android بپرسید، آنها به شما می گویند دقیقاً همان چیزی است که آنها می خواهند. کاربران اپل معمولاً به تجربه ثابت در تمام دستگاه های خود و هرگونه به روزرسانی که ارائه می شود وفادار هستند، در حالی که کاربران اندروید آزادی و قابلیت شخصی سازی دستگاه هایشان را تضمین می کنند.

این نشان می دهد که در حالی که همه تلفن های هوشمند از نظر هدف اصلی مشابه هستند، هر کاربر تلفن های هوشمند خود را به روشی منحصر به فرد می بیند

تفاوت ویژگی های جمعیت شناختی

همانطور که قبلا ذکر شد، اندروید در حال حاضر بیشترین سهم را در پلتفرم جهانی دارد، که در مناطق کم درآمد و کشورهای در حال توسعه اهمیت ویژه ای دارد. در مقایسه، کاربران iOS معمولاً درآمد بالاتر، سطح تحصیلات بالاتر، تعامل بیشتر و هزینه بیشتری برای هر برنامه دارند. البته، این بدان معنا نیست که کسانی که دارای همان مشخصات هستند، دارای دستگاه اندرویدی نخواهند بود. در عوض، این داده ها به سادگی نشان دهنده جمعیت عمومی اندروید است.

مردان کمی بیشتر از زنان در iOS هستند. به نظر می رسد اندروید رایج ترین پلتفرم در بین تمام گروه های سنی است، اما نسبت آن به iOS در براکت سنی 65+ کمی کمتر بود

در حالی که اختلافات سنی و جنسیتی کاربران بین سیستم عامل ها احتمالاً به اندازه کافی قابل توجه نیستند تا بتوانند بر تصمیم سیستم عامل برای یک برنامه تأثیر بگذارند، اما قطعاً نباید از درآمد و مکان غافل شد. همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد، این می تواند بر عملکردهایی مانند خرید درون برنامه ای و اشتراک های پولی تأثیر بگذارد، که برای یک مدل کسب و کار که به چنین رفتاری متکی است، نقشی اساسی دارد!

آیا شخصیت نقشی دارد؟

باور کنید یا نه، ما ظاهراً تلفن های هوشمند خود را بر اساس میزان درون گرایی یا برون گرا بودن خود انتخاب می کنیم! بر اساس یک مطالعه، کاربران اندروید در مقایسه با کاربران آیفون برون گرا نیستند و تصور می شود که از سطح صداقت و فروتنی بالاتری برخوردار هستند. همچنین کاربران اندروید ترجیح می دهند پس انداز خود را پس انداز کنند و بگویند تمایل به پیروی دارند، در حالی که همتایان iOS آنها خرج کردن پول خود را ترجیح می دهند و احتمالاً می گویند که تمایل به هدایت دارند.

با این حال، من در مورد انتخاب شخصیت برای یک برنامه خیلی نگران تفاوت های شخصیتی نیستم. هر کاربر به روشی بسیار دقیق تر از آنچه یک مطالعه نشان می دهد منحصر به فرد است. تا زمانی که شما بر روی هدف برنامه خود و قصد کاربر خود تمرکز کنید، خوب می توانید پیش بروید!

رویکرد به فناوری

طبق نظرسنجی انجام شده توسط Hunch.com، به احتمال زیاد کاربران iOS زود پذیرنده هستند و برای اولین بار از اینترنت قبل از سال 1992 استفاده کرده اند. همچنین به نظر می رسد که آنها به اپل وفادار هستند، زیرا بیش از 100٪ بیشتر صاحب یک اینترنت هستند. رایانه Mac در مقایسه با کاربران Android.

در طرف دیگر طیف، به نظر می رسد کاربران اندروید تأخیر در تصویب دارند و احتمال کمتری برای پشتیبان گیری از رایانه خود دارند. آنها یک دستگاه کامل را به هزینه ظاهر آن ترجیح می دهند و به احتمال زیاد از Yahoo Mail در مقابل داشتن دامنه ایمیل مرتبط با کار یا وب سایت خود استفاده می کنند.

نوتیفیکیشن ها

دیدن اینکه حتی اقداماتی مانند واکنش دادن به نوتیفیکیشن ها بین کاربران Android و iOS بسیار متفاوت است بسیار جالب است. این به شما کمک می کند تا نرخ باز بودن خود را بر اساس دستگاهی که کاربر در آن است، بهتر ارزیابی کنید!

حدود 3.5٪ از کاربران اندروید اعلان های فشار را باز می کنند، در حالی که کمتر از 1.8٪ کاربران iOS آنها را باز می کنند. یکی از دلایل این اختلاف ممکن است این واقعیت باشد که اعلان های فشاری در Android تا زمانی که کاربر روی آنها قفل شود، در صفحه قفل قابل مشاهده است. در iPhone، آنها پس از باز شدن اولین قفل صفحه ناپدید می شوند.

این احتمال وجود دارد که این تفاوت دقیق در ویژگی ها باعث شود کاربران iOS سریعتر اعلان های فشاری را باز کنند. برای پاسخگویی به یک اعلان فشار یک کاربر iOS فقط 7 دقیقه طول می کشد، در حالی که برای کاربر Android 48 دقیقه است. این ممکن است نشان دهنده کیفیت بالاتر تعامل در مورد کاربران اپل باشد

اکتساب، تعامل در برنامه و حفظ آن

لیفتوف مجموعه اطلاعات جالبی را منتشر کرد که هزینه لازم برای خرید یک کاربر تلفن همراه را که در یک سرویس پولی مشترک است و همچنین فعالیت نامزدی پس از نصب را پوشش می دهد. این داده ها بر اساس اینکه آیا هدف اصلی برنامه ثبت، رزرو، خرید، خرید درون برنامه یا اشتراک بوده است، تقسیم بندی می شوند. نحوه تغییر هزینه خرید در iOS و Android به شرح زیر است:

 

نحوه تغییر هزینه در IOS و Android

(source: Liftoff 2016 Mobile Index)

 

هنگامی که نوبت به تعامل کاربر پس از نصب برنامه می رسد، iOS در همه دسته های ذکر شده عملکرد بهتری نسبت به Android دارد، به غیر از موارد ثبت شده، که اندروید دارای مزیت ناچیزی است:

 

عملکرد IOS در مقابل Android

(source: Liftoff 2016 Mobile Index)

 

به طور متوسط کاربران آیفون در یک ماه مشخص 9 ساعت بیشتر از کاربران آندروید با اپلیکیشن های موبایل خود درگیر می شوند. دارندگان آیفون گاهی اوقات به عنوان "کاربران قدرت" تلفن های هوشمند توصیف می شوند و به طور متوسط با محتوای بیشتری درگیر می شوند. از طرف دیگر، پلت فرم Android دارای تعداد بیشتری کاربر رسانه در هر گروه است. این بدان معناست که شما ممکن است بخواهید بررسی کنید که آیا میزان مخاطب یا میزان تعامل مهمترین عامل تعیین کننده موفقیت برای برنامه شما است. کدام یک برای شما معنای بیشتری دارد: تعداد بیشتری از کاربران یا کاربرانی که بیشتر درگیر می شوند؟ موارد زیادی به هدفی که برای برنامه تلفن همراه خود تعیین کرده اید بستگی دارد.

مصرف کننده و تجارت الکترونیکی

همانطور که قبلاً اشاره کردم، به نظر می رسد فاصله ای بین قدرت خرید یک کاربر متوسط آیفون در مقایسه با کاربر آندروید وجود دارد. متوسط کاربر برنامه آیفون سالانه 85000 دلار درآمد کسب می کند که 40٪ بیشتر از متوسط کاربر تلفن آندروید با درآمد سالانه 61000 دلار است. و حتی اگر بارگیری اندروید به مراتب بیشتر از iOS است، کاربران آیفون دو برابر بیشتر از اندروید خود هزینه می کنند. همچنین، در سه ماهه اول سال 2017، هزینه های iOS 45٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که Android 40٪ رشد کرده است

میانگین خرید درون برنامه ای برای کاربر iOS چهار برابر بیشتر است! اگر می خواهید یک اپلیکیشن موبایل ایجاد کنید، توسعه iOS کاملاً منطقی است. با این حال، کاربران اندروید برنامه های کاربردی دیجیتال مانند لانچرها، برنامه های ضد ویروس و تقویت کننده عملکرد را دوست دارند و آنها آماده هستند که هزینه آن را 5 برابر بیشتر از کاربران iOS بپردازند.

دارندگان آیفون همچنین بیشتر تمایل دارند که به طور منظم از تلفن های خود خرید کنند. این موارد هم برای توسعه دهندگان برنامه های خرده فروشی و هم برای کسانی که می خواهند از طریق برنامه های پولی یا خرید درون برنامه ای درآمد کسب کنند، ملاحظات مهمی است. تبلیغات موبایل منبع اصلی درآمدزایی در برنامه های اندروید است.

وفاداری به یک سیستم عامل خاص

هنگامی که با پایگاه کاربری Android مقایسه می شود، کاربران iOS وفادارتر هستند و قدرت خرج بیشتری دارند. همانطور که قبلاً به طور مختصر صحبت کردم، کاربران Android عاشق باز بودن پلت فرم هستند و آنها دوست دارند دستگاه خود را سفارشی کنند، در حالی که کاربران iOS دوست دارند دستگاه های خود را ساده نگه دارند و زمان بیشتری را برای آزمایش برنامه های مختلف صرف کنند. به نظر می رسد دارندگان آیفون تمایل زیادی به فکر دستگاه های خود دارند و به همین دلیل احتمالاً با گذشت زمان همچنان کاربران آیفون باقی می مانند. و در حالی که درصد دارندگان Android بسیار راضی - 48٪ - بسیار کمتر از 62٪ دارندگان آیفون است که در مورد تلفن های هوشمند خود همین احساس را دارند.

چه زمانی یکی را انتخاب کنیم

با رشد فروشگاه اپل و فروشگاه گوگل، فروشگاه توسعه ایده آل، مسیر توسعه ایده آل برای هر دو سیستم عامل است. اکثر برنامه ها می توانند به طور کامل در هر دو مورد کار کنند و ساخت این روش از قبل آسان است، به جای اینکه برای یک فروشگاه برنامه ایجاد کنید و دیگری را به مرور اضافه کنید.

اگر می خواهید یک پلت فرم را از دیگری انتخاب کنید، موارد زیر را بخاطر بسپارید:

اگر مخاطب مورد نظر شما به طور قابل توجهی روی Android متمرکز باشد، همچنین هنگامی که شما روی شخصی سازی تجربه کاربر Android و افزودن به قدرت شخصی سازی Android تمرکز دارید ، توسعه برای Android منطقی است. iOS اولاً وقتی منطبق می شود که اهداف شما با هزینه های مصرف کننده، تعامل زیاد در برنامه و وفاداری که باعث ارزشمند شدن کاربران آیفون می شود، منطبق باشد. اپل همچنین زمان تأیید را کاهش داده و زمان عرضه به بازار به نفع شماست.

امیدوارم این داده ها بینشی از مخاطبان برنامه فعلی و / یا آینده شما داشته باشد. با برخی از تفاوت های قابل توجهی که ما ارائه دادیم، اکنون می توانید به نرخ تعامل، رفتار درون برنامه ای و اندازه گیری موفقیت خود با بینش بیشتری در مورد آنچه در عملکرد کاربر شما نهفته است نگاه کنید.