طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای بسیاری از شرکت ها به یک اولویت اصلی تبدیل شده است، اما اغلب انتخاب یک رویکرد توسعه دشوار است زیرا خطوط بین گزینه های مختلف به طور فزاینده ای محو می شوند.

منظور از توسعه اپلیکیشن Native چیست؟

 

توسعه اپلیکیشن Native موبایل شامل ساختن برنامه هایی برای سیستم عامل های خاص تلفن همراه است و کاربران از فروشگاه های اختصاصی برنامه (مانند App Store یا Google Play) به آنها دسترسی پیدا می کنند. اگر قصد ساختن برنامه ای برای iOS را دارید، توسعه دهندگان برنامه از زبان های برنامه نویسی Objective-C یا Swift استفاده می کنند. در مقابل، توسعه برای آندروید برای زبان های برنامه نویسی Java یا Kotlin است.

اپل و گوگل هر دو ابزار توسعه، عناصر رابط و SDK خود را در اختیار توسعه دهندگان برنامه قرار می دهند. اکثر شرکت ها به دلیل مزایای بیشماری که در مقایسه با انواع دیگر برنامه ها مانند Hybrid یا Web ارائه می دهند، در توسعه اپلیکیشن Native موبایل سرمایه گذاری خواهند کرد. از آنجا که اپلیکیشن موبایل به طور فزاینده ای برای شرکت ها ضروری است، مهم است که شرکت ها در مورد جوانب مثبت و منفی انتخاب رویکرد توسعه برنامه به خوبی آگاه شوند.

 

5 مزیت اصلی توسعه اپلیکیشن Native:

 

1- برنامه های Native بهترین عملکرد را دارند

با توسعه اپلیکیشن نیتیو، برنامه برای یک سیستم عامل خاص ایجاد و بهینه می شود. در نتیجه، این برنامه عملکرد بسیار بالایی را نشان می دهد. برنامه های Native بسیار سریع و پاسخگو هستند زیرا برای آن پلتفرم خاص ساخته شده اند و با استفاده از زبان برنامه نویسی هسته اصلی و API ها جمع آوری می شوند. در نتیجه، برنامه بسیار کارآمدتر است. این دستگاه برنامه را ذخیره می کند و به این نرم افزار اجازه می دهد تا از سرعت پردازش دستگاه استفاده کند. هنگامی که کاربران از طریق یک اپلیکیشن Native حرکت می کنند، محتویات و عناصر بصری از قبل در تلفن آنها ذخیره شده است، به این معنی که بارگذاری سریع است.

2- برنامه های Native از امنیت بیشتری برخوردارند

برنامه های وب به مرورگرهای مختلف و فن آوری های اساسی مانند JavaScript ،HTML5 و CSS متکی هستند. طراحی اپ نیتیو راهی عالی برای تضمین حفاظت قابل اطمینان از داده های کاربران است

3- اپلیکیشن Native بیشتر تعاملی و بصری هستند

اپلیکیشن Native از نظر ورودی و خروجی کاربر بسیار روان تر عمل می کنند. این نوع برنامه ها رابط های سیستم عامل دستگاه های خود را به ارث می برند و باعث می شوند که آنها مانند یک قسمت یکپارچه از دستگاه به نظر برسند. بیشترین سود برای اپ های Native، تجربه کاربری برتر است. اپ Native به طور خاص برای یک سیستم عامل ایجاد می شوند. آنها به رهنمودهایی پایبند هستند که در نهایت تجربه کاربر را با سیستم عامل خاص تقویت و هماهنگ می کنند. در نتیجه، جریان برنامه طبیعی تر است زیرا آنها دارای استانداردهای UI ویژه برای هر سیستم عامل هستند. با این کار کاربر می تواند برنامه را بیاموزد، مانند حذف سریع یک عنصر. رعایت دستورالعمل های خاص منحنی یادگیری را از بین می برد و به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از عملکردها و حرکاتی که قبلاً با آنها آشنا بوده اند با برنامه ها ارتباط برقرار کنند.

 

4- برنامه های Native به برنامه نویسان اجازه می دهد تا به مجموعه ویژگی های کامل دستگاه ها دسترسی پیدا کنند

برنامه های Native با استفاده کامل از نرم افزار و ویژگی های سیستم عامل، برای سیستم عامل خاص خود ساخته شده اند. این برنامه ها می توانند به طور مستقیم به سخت افزار دستگاه مانند GPS، دوربین، میکروفون و غیره دسترسی داشته باشند، بنابراین سرعت اجرای آنها بالاتر است و در نتیجه تجربه کاربری بهتری حاصل می شود. پوش نوتیفیکیشن ها یکی دیگر از مزیت های بزرگ در انتخاب توسعه برنامه های Native است.

 

توسعه اپلیکیشن Native در حین توسعه به اشکالات کمتری برخورد می کند

با توسعه اپلیکیشن Native، وابستگی کمتری به وقوع اشکال دارید زیرا به یک ابزار چند منظوره مانند Xamarin یا Cordova اعتماد نمی کنید. برنامه های ترکیبی از طریق پلی به سخت افزار دسترسی پیدا می کنند که اغلب سرعت را کاهش می دهد و می تواند تجربه کاربر ناامید کننده ای باشد. وقتی نسخه های جدید Android و iOS منتشر می شوند، این مشکل برجسته است. توسعه دهندگان اپلیکیشن های Native برای شروع ساخت برنامه های خود با جدیدترین ویژگی ها به کیت های توسعه نرم افزار جدید (SDK) دسترسی دارند. به دلیل همین زمان سررسید، کاربران اپ های Native پس از به روزرسانی سیستم عامل، به ویژگی های پلت فرم جدید دسترسی پیدا می کنند.

 

ملاحظات توسعه برنامه تلفن همراه Native

اگرچه ممکن است با توسعه اپلیکیشن های Native، هزینه اولیه بیشتر باشد، در پایان در طولانی مدت در وقت و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد، و این کار را بار اول انجام می دهید. با ارائه یک تجربه کاربری عالی، عملکرد بهتر و استفاده از ویژگی های دستگاه، می توانید تجربه شخصی تری به کاربران خود ارائه دهید که در طولانی مدت پاداش آور خواهد بود. ترکیبی از مزایای برنامه تلفن همراه بومی منجر به نرخ تبدیل بالاتر و در نهایت وفاداری مشتری می شود.