امروزه به نظر می رسد که همه ایده هایی برای اپلیکیشن موبایل دارند. این تعجب آور نیست. صنعت موبایل از نظر مصرف کننده و تجاری از نظر اقتصادی رو به افزایش است. اما قبل از اینکه ابتدا در ذهن خود غوطه ور شوید و شروع به توسعه کنید، باید تحقیق کنید.

اگر فکر می کنید ایده شما می تواند موفقیت بزرگ بعدی مانند اینستاگرام یا اسنپ چت باشد، دریابید چه نوع برنامه هایی بیشترین درآمد را دارند. اگر می خواهید شرکت موجود خود را بهبود ببخشید، باید چند عدد را خرد کنید تا بفهمید آیا طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شما ارزش دارد. اما مهمتر از همه، هزینه ساخت یک اپلیکیشن موبایل چقدر است؟ 

اگر این سوال را از 10 نفر بپرسید، 10 پاسخ متفاوت دریافت خواهید کرد. واقعیت همین است. بستگی دارد. این ممکن است پاسخی نباشد که بدنبال آن بودید، اما بگذارید قیاسی را به شما ارائه دهم که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

هزینه خرید ماشین چقدر است؟ هیچ پاسخی برای یک اندازه وجود ندارد. این به عوامل مختلفی بستگی دارد. خوب، همین امر برای توسعه اپلیکیشن موبایل نیز صدق می کند.

 

هزینه توسعه یک اپلیکیشن

 

این اعداد شاید دقیق نباشد، اما ایده محدوده وسیع قیمت را به شما ارائه می دهند. هیچ قیمت "خارج از عرف" نیز وجود ندارد. برنامه شما حتی پس از اتمام مراحل توسعه نیز برای شما هزینه خواهد داشت.

به قیاس اتومبیل برگردید. شما باید در آن بنزین، روغن، تعمیر و نگهداری منظم، تعویض لاستیک، ترمز و موارد دیگر بگذارید. با وجود عناصر بسیاری که بر هزینه توسعه تأثیر می گذارد، آیا توسعه اپلیکیشن موبایل ارزش سرمایه گذاری و هزینه دارد؟

من به عنوان یک متخصص صنعت که تجربه زیادی در ساخت برنامه های تلفن همراه دارد، می توانم به شما کمک کنم برخی از قیمت گذاری ها را برای شما روشن کنم. سپس شما می توانید خود تصمیم بگیرید که آیا استخدام یک برنامه نویس ارزش آن را دارد.

 

عواملی که بر توسعه اپلیکیشن موبایل تأثیر می گذارند؟

 

مهم است که بدانید قبل از شروع کار چه می خواهید. من توصیه نمی کنم بدون برنامه، استراتژی و هدف مشخص برای برنامه خود، به مراحل توسعه بروید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا بتوانید در مسیر درست خود را شروع کنید.

 

  • عملکرد اصلی برنامه شما چیست؟
  • بودجه شما چقدر است؟
  • برنامه شما برای ساخت آن چگونه است؟
  • چه نوع بازه زمانی را از ابتدای تولید تا راه اندازی در نظر دارید؟

همچنین می خواهید استراتژی راه اندازی خود را در نظر بگیرید، بنابراین می توانید بارگیری کنید و حتی راهی برای رتبه بندی در App Store ارائه دهید. بنابراین نوشتن یک طرح تجاری کامل برای توسعه برنامه خود را شروع کنید. این طرح باید تشخیص دهد که مراحل مختلفی برای توسعه برنامه شما وجود دارد.

 

محدوده متوسط توسعه اپ موبایل در مراحل مختلف

 

برای هر مرحله باید برنامه ریزی و بودجه بندی کنید. برای اطمینان از اینکه پول کافی برای پرداخت هر مرحله را دریافت کرده اید، باید در نظر بگیرید که بودجه شما از کجا تأمین می شود. آخرین چیزی که می خواهید این است که به دلیل بودجه کم، در نیمه راه پروژه بی هزینه شوید. سپس شما یک برنامه نیمه توسعه یافته دارید که هیچ ارزشی ندارد و راهی برای پس گرفتن پول ندارید.

اگر صاحب مشاغل موجود هستید، ممکن است تأمین بودجه برای شما آسان تر باشد. برای پرداخت این هزینه می توانید از پول حساب بانکی شرکت خود استفاده کنید. همچنین شانس بیشتری برای رفتن به بانک برای گرفتن وام و وام گرفتن در برابر تجارت برای تأمین اعتبار خود خواهید داشت.

برای آن دسته از شما که قصد توسعه یک برنامه جدید را به عنوان یک شرکت تازه تاسیس دارید، احتمالاً باید از سرمایه گذاران پول جمع کنید مگر اینکه به طور مستقل ثروتمند باشید.

جیسون کالاکانیس، یک کارآفرین موفق و یک سرمایه گذار، توصیه می کند 750،000 دلار برای شروع کار جمع کنید. با این شماره دور نشوید. این لزوماً هزینه ساخت یک اپلیکیشن برای شما نیست (اگرچه ممکن است باشد). فاکتورهای جیسون علاوه بر پرداخت هزینه های توسعه، برای پرداخت هزینه یک تیم کوچک برای کار در شرکت راه اندازی و سایر هزینه های مرتبط با اداره یک تجارت نیز فاکتور دارد. به زودی در مورد هزینه پرداخت به کارمندان بحث خواهیم کرد.

 

شش دسته اصلی عوامل موثر بر هزینه توسعه اپلیکیشن موبایل 

 

  • هزینه های سربار
  • پیچیدگی
  • میزبان سرور
  • سیستم عامل
  • چه کسی آن را می سازد
  • نوع برنامه

من هر یک از این عوامل را مرور خواهم کرد و همه چیزهایی را که باید بدانید توضیح می دهم تا درک بهتری از هزینه های توسعه برای شرایط منحصر به فرد خود داشته باشید.

هزینه های سربار

طبق تعریف، سربار شامل هزینه های غیرمستقیم یا ثابت بیش از اداره یک تجارت است. همانطور که قبلاً گفتم، برنامه شما یک کسب و کار است، بنابراین باید با آن به این ترتیب رفتار کنید. من می خواهم فکری را که قبلاً در مورد پرداخت حقوق کارمندان در مورد آن بحث کردیم، دو برابر کنم و به پایان برسانم.

اگر یک شرکت و زیرساخت موجود در آن وجود دارد، ممکن است لازم نباشد شخص دیگری را برای کمک به شما در برنامه خود استخدام کنید. شما می توانید با تیم بازاریابی یا بخش IT خود کار کنید. با این حال، اگر یک کار را از ابتدا شروع کرده اید و برنامه ای را با آن راه اندازی می کنید، احتمالاً به کمک نیاز خواهید داشت. اکثر شرکت های نوپا 5 کارمند یا کمتر دارند.

 

وضعیت کارمندان شرکت های نوپا

 

بنابراین اگر قصد دارید افرادی را برای کمک به شما در این روند استخدام کنید، این مورد را در نظر بگیرید. شما مجبور خواهید شد به این افراد پول پرداخت کنید. هیچ کس قصد ندارد به صورت رایگان به شما کمک کند مگر اینکه نوعی سهام عدالت در شرکت داشته باشد. همچنین پس از راه اندازی برنامه، مجبور خواهید بود به افراد بپردازید تا بتوانند خدمات عمومی را در آن انجام دهند. هزینه بستگی به زمان و تلاش شما برای این شخص یا این افراد دارد. تعمیر و نگهداری بسیار خوب ممکن است حداقل یک موقعیت تمام وقت باشد.

به منظور ایجاد یک برنامه موفق، شما در این مسیر دائماً تغییرات و بهبودهایی را ایجاد خواهید کرد. برنامه هیچ کس عالی نیست. حتی اپلیکیشن های موبایل با بالاترین عملکرد در جهان دارای اشکالات و اشکالاتی هستند که باید برطرف شوند. تجارت شما از این امر مصون نخواهد بود. هزینه های بازاریابی و تبلیغاتی نیز در گروه سربار قرار می گیرند. بودجه بازاریابی شرکت شما برای تبلیغ برنامه چقدر است؟ این یک ضرورت مطلق است

اگر کسی در مورد آن اطلاعاتی نداشته باشد، برنامه شما هیچ بارگیری یا دریافتی نمی کند. برای شما که قبلاً تجارت فعلی داشته اید، تبلیغات کمی راحت تر خواهد بود. شما قبلاً کانال های بازاریابی مانند ایمیل، وب سایت و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی خود را تنظیم کرده اید. استفاده از این روش ها به کاهش هزینه های بازاریابی کمک می کند، اما کاملاً رایگان نخواهد بود. تبلیغ یک برنامه کاملاً جدید از ابتدا بدون وجود شغل فعلی گران تر خواهد بود.

پیچیدگی

برنامه شما چقدر پیچیده است؟ پاسخ شما روی هزینه تأثیر می گذارد

 

اپلیکیشن شما چقدر پیچیده است؟

این نمودار نشان می دهد که چگونه پیچیدگی علاوه بر هزینه می تواند بر طول توسعه نیز تأثیر بگذارد. به نظر من نمودار نیز کمی متوسط است.

حتی برخی از برنامه ها می توانند مبلغ 1 میلیون دلار نیز هزینه کنند. بنابراین چگونه می توانید بفهمید که برنامه شما ساده، متوسط یا پیچیده است؟ در اینجا چند تفاوت اساسی وجود دارد

اپلیکیشن های موبایل ساده:

ویژگی های اساسی مانند اشتراک ایمیل، ورود به شبکه های اجتماعی، تقویم ها
هیچ یک از اجزای استاندارد UI استاندارد ندارد
هزینه توسعه آن می تواند تا 40000 دلار باشد


اپلیکیشن های موبایل متوسط:

ویژگی های کاملاً سفارشی UI
پرداخت را می پذیرد
دارای یکپارچه سازی API است
قابل تنظیم برای هدست و تبلت
سرور Back-End
تقریباً 80،000 دلار برای ساخت


اپلیکیشن های موبایل پیچیده:

پشتیبانی از ادغام شخص ثالث
چندین زبان
انیمیشن های سفارشی
back-end پیچیده
نتایج در زمان واقعی
طراحی شده توسط توسعه دهندگان حرفه ای
هزینه های 150،000 دلار

بنابراین نگاهی به ساختار، ویژگی ها و عملکرد برنامه خود بیندازید. ببینید در چه رده ای قرار می گیرد. اگر فقط به دنبال چیزی فوق العاده اساسی با حداقل ویژگی ها هستید، می توانید با نرخ کم آن را توسعه دهید. اما برای شما که از طراحی پیچیده تری برخوردار هستید، پیچیدگی گران تر خواهد شد.

سرور و برنامه میزبان

ما در بخش آخر به طور خلاصه این موضوع را لمس کردیم، اما ارزش دارد بیشتر در مورد آن بحث کنیم. سرور و برنامه میزبانی شما در ایجاد هزینه تأثیرگذار است. همانطور که دیدیم، میزبانی هر برنامه ای که دارای یک سرور back-end باشد، گرانتر خواهد بود.

 

سرور اپلیکیشن موبایل

 

حتی اگر می خواهید برنامه ای بدون سرور توسعه دهید، اگر بخواهید توسط یک متخصص حرفه ای به درستی انجام شود، حداقل 25000 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت. می توانید سرویس های میزبانی خودکار یا AWS یا سرویس میزبانی ابری را برای برنامه خود پیدا کنید.

در اطراف خرید کنید تا بهترین قیمت خدمات مختلف را ارائه دهد. فقط مطمئن شوید که به دنبال چه چیزی هستید. در یک طرف طیف، نمی خواهید برای چیزی که نیازی به آن ندارید بیش از حد بپردازید. اما شما همچنین نمی خواهید فقط با ارزانترین گزینه بروید.

شما چیزی رو گرفتید که هزینه اش رو پرداخت کردید. با انتخاب یک برنامه میزبانی سرور که نامناسب است، اجازه ندهید که برنامه شما آسیب ببیند. به عنوان مثال در مورد وب سایت شرکت خود فکر کنید. انتخاب سرویس میزبانی مناسب باعث می شود که سایت شما بدون وقفه روان کار کند. در مورد برنامه شما نیز همین طور است.

اگر برنامه شما با مشکلی روبرو است، راهی مناسب برای رضایت کاربران و کسب درآمد نیست. سیستم عامل برای توسعه در سیستم عامل نیز در قیمت تأثیرگذار است.

مزایا و معایبی برای توسعه برنامه ترکیبی و محلی وجود دارد.

 

مزایا و معایب توسعه اپلیکیشن های هیبریدی

 

اپلیکیشن های Native بیشتر بر تجربه کاربر تمرکز دارند. آنها سریع کار می کنند و برای عملکرد بهینه شده اند. اگراپ Native دارید، می توانید همزمان ویژگی های زیادی را پردازش کنید. بسته به اینکه چند سیستم عامل مختلف می خواهید پشتیبانی کنید، اپلیکیشن های Native گران تر می شوند. همچنین یافتن اپلیکیشن های Native در App Store و Google Play Store آسان تر است.

چند نمونه از انواع مختلف اپلیکیشن های Native عبارتند از:

  • اپلیکیشن های سرگرمی
  • اپلیکیشن های آموزشی
  • اپلیکیشن های تجاری

اپلیکیشن های هیبریدی برای چندین سیستم عامل و دستگاه بهتر هستند. آنها از کد یکسانی برای هر سیستم عامل استفاده می کنند، بنابراین به طور کلی، راه اندازی یک اپلیکیشن هیبریدی هزینه کمتری دارد. تجربه کاربر برای توسعه هیبریدی بهینه نیست.

اگر شما یک برنامه سبک زندگی کوچک، برنامه ارتباطی یا یک بازی ساده دارید، ممکن است بخواهید یک اپ هیبریدی را توسعه دهید.

 

چه کسی آن را می سازد

اگر قبلاً هرگز برنامه ای نساخته اید، من توصیه نمی کنم همین حالا یاد بگیرید که چگونه این کار را از ابتدا انجام دهید. مطمئناً، اگر ارزان ترین گزینه را می خواهید، می توانید وقت بگذارید و کدنویسی را یاد بگیرید و همه کارها را انجام دهید. اما این یک جاده طولانی است و موانع زیادی در این راه وجود دارد. محصول نهایی شما همان کیفیتی را نخواهد داشت که اگر آن را به یک متخصص حرفه ای واگذار کنید. با یافتن توسعه دهنده می توانید چند مسیر مختلف را طی کنید.

اگر برنامه شما خیلی پیچیده نباشد، ممکن است بتوانید یک فریلنسر پیدا کنید که به تنهایی برنامه هایی را توسعه دهد. این ممکن است کم هزینه ترین گزینه باشد، اما شما برای تکمیل مراحل فقط به یک نفر اعتماد می کنید. اگر این فرد پروژه را به موقع انجام ندهد، کاری نمی توانید انجام دهید.

بعلاوه، اگر یکباره تحولات زیادی را به خود اختصاص دهند، ممکن است تمام تلاش خود را برای ساخت برنامه شما نکنند. بنابراین در عوض، شما یک آژانس توسعه برنامه پیدا می کنید.

 

توصعه اپلیکیشن موبایل توسط آژانس های برنامه نویسی

 

هزینه آژانس به برخی از عواملی که تاکنون بررسی کرده ایم بستگی دارد اما به اندازه آژانس نیز بستگی دارد. یک فروشگاه کوچکتر ممکن است فقط یک تیم دو یا سه نفره داشته باشد. هزینه توسعه آن می تواند در حدود 50 تا 100 هزار دلار باشد.

اگر بتوانید یک نمایندگی متوسط پیدا کنید، هزینه جایی در حدود 150،000 تا 450،000 $ کاهش می یابد. استخدام یک شرکت بزرگ توسعه برنامه برای توسعه برنامه شما حدود 500،000 دلار شروع می شود و تا 1000،000 $ افزایش می یابد

همچنین می توانید خدماتی مانند پلتفرم BuildFire برای ساخت برنامه خود بدون یادگیری نحوه کدگذاری پیدا کنید. من می دانم که مغرض هستم، اما یادگیری نحوه استفاده از سیستم BuildFire بسیار آسان است. در صورت نیاز به کمک در تمام مراحل، تیم Pro Services در دسترس است. اگر وقت ندارید برنامه خود را در این سیستم عامل بسازید، BuildFire می تواند این کار را برای شما انجام دهد. فقط با یکی از اعضای تیم مشورت کنید و توضیح دهید که دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید. BuildFire از بقیه امور مراقبت خواهد کرد.

پس از راه اندازی برنامه، ایجاد تغییرات و تنظیمات برای تعمیر و نگهداری منظم برنامه نیز آسان است. در مقایسه با برخی دیگر از گزینه هایی که بررسی کرده ایم، این احتمالاً مقرون به صرفه ترین راه حل شما خواهد بود. همچنین می تواند به شما کمک کند برنامه خود را سریعتر از مراجعه به نمایندگی به بازار بیاورید.

نوع برنامه

عملکرد اصلی و نوع برنامه نیز در هزینه های توسعه شما نقش دارد. بیایید چند نمونه را مرور کنیم. هزینه یک برنامه مستقل مانند ساعت یا ماشین حساب با عملکردهای اساسی تا 50 هزار دلار است. برنامه هایی از این دست می توانند بدون اتصال به شبکه کار کنند. از آنجا که پیچیدگی حداقل است، قیمت نیز پایین خواهد بود. برنامه ای که از مصرف داده مانند تقویم، ساعت بورس یا برنامه آب و هوا استفاده می کند احتمالاً در محدوده 50 تا 100 هزار دلار قرار دارد.

این برنامه ها از نظر پیچیدگی مشابه برنامه های مستقل هستند، اما برای دستیابی به نتایج در زمان واقعی به ویژگی های اضافی نیاز دارند. هزینه برنامه هایی که نیاز به احراز هویت کاربر دارند مانند ESPN Fantasy Sports یا Google Drive تا 300000 دلار هزینه دارد. اینها برای هر کاربر پیچیده تر و سفارشی تر هستند. برنامه شما باید برای حساب خاص همه کار کند. اگر می خواهید آن تجربه کاربر را یک قدم جلوتر ببرید و یک برنامه رسانه اجتماعی مانند Facebook یا Snapchat ایجاد کنید، هزینه آن تا 500000 دلار است.

برنامه های دوست یابی مانند Tinder یا Bumble نیز در این گروه قرار می گیرند. برنامه های تجارت الکترونیکی بسته به شرکت طیف قیمتی گسترده ای دارند. اینها می توانند از 200،000 تا 1،000،000 $ باشد. یک برنامه درخواستی که در آن کاربران در زمان واقعی مانند Uber یا Postmates نتیجه می گیرند می تواند یکی از گرانترین برنامه ها باشد. هزینه ساخت برنامه های درخواستی می تواند تا 1.500.000 دلار باشد.

در اینجا یک نمایش بصری عالی از این بازه های مختلف قیمت بر اساس نوع برنامه ارائه شده است.

 

هزینه های توسعه اپ موبایل بر اساس نوع برنامه

 

بنابراین به برنامه ای که قصد دارید توسعه دهید، نگاهی بیندازید. براساس اینکه در چه گروهی قرار می گیرد می تواند تخمین تقریبی از هزینه های توسعه به شما ارائه دهد.

هزینه های نهایی پنهان

خوب، پس همه چیز همین است. درست است؟

نه خیلی سریع

اگر چه ممکن است بیش از آنچه در ابتدا برای ساخت برنامه خود پیش بینی کرده اید هزینه کرده اید، اما هنوز کاملا از جنگل خارج نشده اید. برخی از هزینه هایی را که مردم اغلب طی این فرآیند نادیده می گیرند فراموش نکنید. شما می خواهید هزینه های حقوقی را پرداخت کنید. مانند هر تجارت خوب، شما باید یک وکیل استخدام کنید. وکیل به شما در محافظت از حق چاپ، علائم تجاری، مالکیت معنوی و سایر مواردی که شما به آنها احتیاج دارید کمک خواهد کرد ضمن اینکه مطمئن شوید که تجارت دیگران را نقض نمی کنید.

اگر قبلاً در محل کار خود نگذاشته اید، هزینه های حقوقی نیز شامل پرونده های لازم برای راه اندازی مشاغل جدید خواهد بود. در مورد هزینه های اشتراک برای عملکردهای خارجی نیز فراموش نکنید. من به خدمات شخص ثالث مانند پیامک، ایمیل و اعلان های فشاری و ادغام API اشاره می کنم. بنابراین بودجه ای ارائه نکنید که نتوانید مدیریت کنید. اطمینان حاصل کنید که برای این هزینه های پنهان و هر چیز دیگری که ممکن است شما را متعجب کند یا در طول مسیر پیش بیاید، کمی بودجه در بودجه خود اختصاص داده اید. همیشه بهتر است که برعکس هزینه بیشتری را برنامه ریزی کنید و در نهایت هزینه کمتری انجام دهید.

نتیجه

بنابراین آیا طراحی و توسعه اپلیکیشن موبایل ارزش سرمایه گذاری و هزینه دارد؟

برخی می گویند این به قیمت بستگی دارد. اما همانطور که به تازگی آموخته اید، هیچ پاسخی سیاه و سفید یا واضح برای این سوال وجود ندارد. وضعیت همه منحصر به فرد است و قیمت ها منعکس کننده این وضعیت هستند.

عوامل اساسی وجود دارد که بر هزینه توسعه تأثیر می گذارد.

با سربار خود شروع کنید. این شامل نگهداری، حقوق کارمندان و سایر هزینه های ثابت است.

در مرحله بعدی، به پیچیدگی برنامه خود نگاه کنید. ساختار، ویژگی ها و عملکرد در قیمت تأثیر می گذارد. در مورد سرور و میزبانی داده نیز گزینه های مختلف را کاوش کنید. یافتن بهترین سیستم عامل برای توسعه در برنامه شما چیز دیگری است که باید در آن کشف کنید. آیا می خواهید یک اپلیکیشن هیبریدی یا Native بسازید؟

هرکدام موافقان و مخالفانی دارند، اما قیمت آنها یکسان نیست. یافتن آژانس یا پیمانکار برای توسعه برنامه شما بر ابزار قیمت تأثیر می گذارد.

یا می توانید آن را از طریق بستری مانند BuildFire بسازید تا در این مراحل صرفه جویی در وقت و هزینه کنید. در مورد هزینه های پنهان نهایی مانند هزینه های حقوقی و اشتراک فراموش نکنید.

با وجود عوامل زیادی که در هزینه های توسعه تأثیرگذار است، آیا همچنان قصد استخدام آژانس توسعه را دارید؟