از بسیاری جهات، توسعه اپلیکیشن موبایل می تواند با ارائه یک روش جذاب و موثر برای تعامل با مصرف کنندگان، فعالیت های تجاری را دگرگون کند. با گذشت زمان، میلیون ها برنامه هوشمند و خوب طراحی شده به کسب و کارها امکان انجام آنچه قبلاً غیر قابل تصور بود را می دهد. با این وجود، چالش هایی پیش می آید که شما ایده ای استثنایی داشته باشید، اما مهارت لازم برای تحقق آن را ندارید. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند توسعه برنامه را به جای انتخاب توسعه برای تیم های داخلی خود، از خارج از شرکت پشتیبانی کنند.

گرچه مزایای مشخصی برای استخدام یک شرکت توسعه وجود دارد، اما چالش هایی نیز وجود دارد و اغلب اوقات، شرکت ها هنگام انتخاب شریک شخص ثالث چندین اشتباه مشترک انجام می دهند. این پست چگونگی برون سپاری موثر توسعه را توضیح می دهد. علاوه بر این، در مقاله چگونگی انتخاب شرکتی که با اهداف و ارزشهای تجاری شما همخوانی داشته باشد، توضیح داده خواهد شد.

برنامه ریزی برای توسعه برون سپاری اپلیکیشن موبایل

هنگامی که نوبت به توسعه برنامه می رسد، شرکت ها موارد زیادی را باید در نظر بگیرند، اولین تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی در این پروژه کار خواهد کرد.

 

ظرفیت

تقاضا برای خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل تقریباً پنج برابر سریعتر از توانایی سازمانهای داخلی فناوری اطلاعات در ارائه آنهاست. مانند هر تیم داخلی، همیشه محدودیتهایی برای دستیابی به اهداف خاص وجود دارد. اگر شرکت شما پروژه های بی شماری در حال انجام دارد، ممکن است برون سپاری بهترین گزینه برای تضمین اولویت بندی مناسب باشد.

قابلیت ها و منابع از مهمترین چالش های توسعه برنامه های سازمانی است. در بسیاری از موارد، سازمان های سازمانی پهنای باند داخلی برای توسعه داخلی ندارند و شناسایی و منبع سازی نقش های مورد نیاز برای ساخت یک اپلیکیشن موبایل چالش برانگیز است.

اتخاذ یک مدل مختلط برای تأمین اپلیکیشن های موبایل، برای شرکت ها معمول می شود. به این ترتیب، آنها می توانند از تیم های داخلی خود برای تمرکز بر زمینه هایی که در آن برتر هستند و برای تخصص های بیشتر از خارج از کشور خارج می شوند، استفاده کنند.

 

در دسترس بودن استعداد

موبایل هنوز هم برای بسیاری از شرکت ها قلمرو نسبتاً جدیدی است و به استعدادهای خاصی نیاز دارد. با این حال، پاسخ به سادگی "استخدام افراد بیشتر" نیست. تقاضا برای استعدادهای برتر فناوری زیاد است و شرکت ها با استارتاپ های همراه اول که کسب و کار آنها را به چالش می کشد، رقابت می کنند. بسیاری از شرکت ها در یافتن اعضای تیم تلفن همراه با مهارت های لازم برای ارائه برنامه ها مشکل دارند.

توسعه برون سپاری یا تکمیل تیم موجود خود با منابع مخلوط یک روش کارآمد برای استفاده از مهارت های خاص است که کمبود دارند. اگر لزوماً به توسعه دهندگان تمام وقت نیازی ندارید، برون سپاری به شما امکان می دهد تا در صورت لزوم از مهارت های خود استفاده کنید.

 

کاهش خطر

برخی از خطرات هنگام ایجاد یک برنامه کاملاً داخلی وجود دارد. موفقیت محصول شما فقط به مهارت تیم داخلی شما بستگی دارد و بدون آمادگی کافی، خطر اتلاف وقت و هزینه را دارید. مقیاس پذیری تیم شما نیز قابل توجه است. اگر دامنه پروژه شما بزرگ شود یا پروژه های بیشتری بوجود آیند، آیا تیم شما می تواند به موقع تحویل دهد؟ آیا تیم می تواند خود را با تغییرات سازگار کند یا اینکه با بودجه ای متناسب با یک معضل رو به رشد همیشه رو به رو هستید؟

در صورت انتخاب برون سپاری، شریک توسعه شما قادر خواهد بود برخی از این خطرات را بپذیرد. با داشتن یک شرکت توسعه مناسب، تخصص به طور معمول مسئله ای نیست و شما می توانید به سرعت در مورد دامنه پروژه مذاکره کنید.

 

هزینه توسعه

توسعه اپلیکیشن های موبایل یک سرمایه گذاری قابل توجه است و گرچه بسیاری از شرکت ها می توانند هزینه توسعه را جذب کنند، تعداد بسیار کمی از آنها هستند که کل بودجه مورد نیاز را تشکیل می دهند. توسعه داخلی نیازمند یک پرونده تجاری مستحکم است، به ویژه هنگامی که توسعه تلفن همراه عملکرد اصلی بخش فناوری اطلاعات نباشد. به طور معمول تأمین استعداد به جای استخدام، استخدام و آموزش کارمندان جدید، مقرون به صرفه است.

 

10 علامتی که باید توسعه اپلیکیشن موبایل را از طریق منابع دیگر تأمین کنید

  • توسعه اپلیکیشن موبایل عملکرد اصلی شرکت شما نیست.
  • شما باید در زیرساخت های اضافی سرمایه گذاری کنید تا با توسعه برنامه سازگار شوید.
  • بخش IT داخلی شما مشغول اولویت های موجود است.
  • تیم موجود شما مهارت های لازم را ندارد.
  • شما باید استعدادهای جدیدی را برای توسعه اپلیکیشن موبایل استخدام کنید.
  • زمان کافی برای آموزش صحیح استخدام های جدید وجود ندارد.
  • شما نمی توانید به مدیریت طولانی مدت نگهداری یا به روزرسانی یک برنامه داخلی بپردازید.
  • شما ترجیح می دهید برخی از خطرات را گسترش دهید.
  • شما باید بودجه را با دقت مدیریت کنید.
  • شما ترجیح می دهید منابع داخلی را برای مدیریت پروژه تعهد نکنید.

هنگام برون سپاری توسعه اپلیکیشن های موبایل، بسیاری از شرکت ها خیلی سریع وارد بازار می شوند و از محصول نهایی راضی نیستند. 

پنج نکته ای که باید هنگام جستجوی یک شریک توسعه به خاطر بسپارید

تحقیقات قوی

اگر تصمیم دارید یک شرکت توسعه را از شرکت خود خارج کنید، تحقیقات مناسب برای ارائه یک محصول موفق بسیار مهم است. اگر تصمیم خود را مبنی بر برقراری تماس اولیه عالی با یک شریک بالقوه قرار دهید، همه تکالیف خود را انجام نداده اید. مقایسه تیم ها، قیمت گذاری، استراتژی و یافتن یک شرکت توسعه دهنده که چشم انداز شما را درک کند، بتواند تخصص فنی اضافه کند و محصولی بسازد که اهداف تجاری شما را محقق کند، از اهمیت حیاتی برخوردار است.

هنگامی که نوبت به ارزیابی شرکای بالقوه توسعه می رسد، لازم است به نمونه کارها شرکت نگاه کنید. به دنبال مطالعات موردی مربوطه و بررسی های تأیید شده از منابع معتبر باشید. همچنین، از کارهای قبلی یک شریک بالقوه نمونه بخواهید و ببینید آیا مشتریان قبلی این شرکت از محصول نهایی راضی هستند یا خیر. یک راه عالی برای اینکه بفهمید آیا یک شرکت توسعه دهنده مناسب کسب و کار شما است این است که ببینید آیا پروژه های قبلی آنها انتظارات مشتریانی را که قبلاً با آنها کار کرده اند برآورده می کنند یا خیر.

شرکت توسعه ای که برای کار انتخاب می کنید نیز باید دارای مارک منحصر به فردی باشد. داشتن یک مارک تجاری مستلزم داشتن یک وب سایت معتبر، یک وبلاگ شرکت و یک حضور فعال در شبکه های اجتماعی است. اغلب، وبلاگ یک شرکت رویکرد آنها را در زمینه توسعه برنامه نشان می دهد.

قابل درک است که حداقل محصول مناسب (MVP) خود را در سریع ترین زمان ممکن بخواهید، اما ارزش دارد که برای تحقیق کافی در مورد شرکای بالقوه خود وقت بگذارید و مشخص کنید کدام شرکت MVP شما را به روش صحیح می سازد.

 

عدم برنامه ریزی صحیح

روند برنامه ریزی و کشف محصول که در توسعه برنامه دخیل است، یک فرایند عمیق است و نباید از آن غافل شد. وقتی نوبت به برون سپاری می رسد، بهتر است شریکی را انتخاب کنید که قبل از ساختن هر چیزی، وقت خود را صرف شناخت کامل چشم انداز محصول شما کند.

شریک انتخابی شما باید شما را در مراحل برنامه ریزی توسعه مشارکت دهد و هدف آن شفافیت کامل بین تیم شما و تیم آنها باشد. همکاری شما باید ریشه در همکاری واقعی داشته باشد. ارتباطات باز کلید دستیابی به اهداف شما است. قبل از انتخاب یک شرکت، شما باید سازگار بودن سبک های ارتباطی خود را ارزیابی کنید. وقت بگذارید و یاد بگیرید که چطور شریک بالقوه شما به برنامه ریزی و تضمین کیفیت و همچنین روشهای خاصی که در این فرآیند استفاده می کنند نزدیک می شود.

 

برقراری تعادل

اکثر شرکت های توسعه دهنده روش های چابک را انجام می دهند. برخی از شرکت ها همیشه قبل از اسناد ویژگی، نرم افزارهای کار را در اولویت قرار می دهند، اما مستندات مناسب مسئله تعادل است. در حالی که نمی خواهید جزئیات ضروری را مرور کنید، خلاصه جزئیات پروژه با جزئیات بیش از این جایی برای تغییرات غیرمنتظره نمی گذارد. شریک توسعه شما باید به دنبال یک رسانه شاد باشد.

مهم نیست که در چه موقعیتی قرار دارید، همیشه باید مستندات محصول خود را کنترل کنید. مهم است که اسناد خود را در هر مرحله از توسعه مرور کنید و هرگز تصور نکنید که از آنجا که یک نیاز خاص برای شما منطقی به نظر می رسد، برای دیگران نیز آشکار است. اگر نگرانی دارید، مطمئن شوید که هر صفحه، ویژگی یا عنصر پروژه را در محدوده پروژه خود توصیف می کنید. به یاد داشته باشید، یک شریک توسعه کیفیت برای شناسایی خلاءهای خلاصه پروژه شما کار خواهد کرد. شریکی را استخدام کنید که اهمیت جلسات استندآپ روزانه را درک کند. تیم شما باید بررسی پیشرفت را در اولویت قرار دهد، و به طور مداوم سعی کند فرضیات را به چالش بکشد، مشکلات یا سد معبر بالقوه را شناسایی کند زیرا آنها راه را برای ساخت موفق باز می کنند.

 

عدم تولید نمونه اولیه

در توسعه اپلیکیشن موبایل، نمونه اولیه آن ضروری است. وقتی نوبت به نمونه سازی می رسد، هرگز نباید منتظر پایان کار باشید. بدترین سناریو ممکن این است که کشف کنید پس از نوشتن همه کد، کل پایگاه کاربر شما نمی تواند از طریق محصول خود حرکت کند.

نمونه سازی نمونه ای از تحقیقات کاربر برای اعتبار سنجی جهت طراحی استراتژیک یک محصول است. نمونه اولیه تجسم اولیه یک محصول در حال کار است. نمونه های اولیه درک درستی از ظاهر و احساس برنامه تلفن همراه ایجاد می کنند، که به شما کمک می کند تا نحوه استفاده و عکس العمل مشتریان از طراحی کلی کاربر (UX) را آزمایش کنید. استفاده از نمونه اولیه برای آزمایش قابلیت استفاده، به شما فرصت کافی می دهد تا قبل از رسیدن محصول به توسعه، در مسائل مهم طراحی تغییرات ایجاد کنید و برای ایجاد تغییرات قابل توجه در UX خیلی دیر (و خیلی گران است).

در طول این فرایند، شما می خواهید از افراد واقعی که از برنامه شما استفاده می کنند، یک چشم انداز بزرگ داشته باشید. شریک توسعه شما باید هر چند وقت یک بار ساختار تکراری نرم افزار شما را ارائه دهد. با استفاده از نسخه های اولیه محصول، این امکان را خواهید داشت که اگر یک ویژگی به درستی کار نمی کند یا اگر بازخورد کاربر روش دیگری را درخواست می کند، اصلاح کنید.

 

عدم بررسی کد

همزمان با پیشرفت، باید بررسی های مداوم کد را انجام دهید. یک توسعه دهنده ارشد یا سرپرست تیم معمولاً بازبینی کد دستی را انجام می دهد. بررسی کد دستی باید مرتباً اتفاق بیفتد و استاندارد سازی، ساختار و سایر جزئیات مهم را بررسی کند.

همچنین می توانید بررسی کد استاتیک را انجام دهید. چندین ابزار منبع باز برای اجرای بررسی خودکار کد و پرچم گذاری مشکلات امنیتی و سایر موارد مهم در دسترس است. اگر نمی توانید بررسی کد استاتیک را به تنهایی انجام دهید، تیم شما باید آنها را برای شما انجام دهد و در مورد نتایج شفاف باشد.

 

فرآیند برون سپاری را از کجا شروع کنیم؟

قبل از شروع بررسی خدمات توسعه اپلیکیشن موبایل، اولین قدم درک کامل نیازهای محصول است. دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی را می خواهید بسازید، ارتباط بین شما و شریک توسعه شما را بهبود می بخشد. اگر الزامات مربوط به محصول را ترسیم نکنید، در معرض خطر تولید محصولی هستید که با انتظارات مطابقت نداشته باشد یا عملکرد خوبی نداشته باشد. علاوه بر این، شما خطر هدر رفتن وقت و هزینه را برای هر تجدید نظر دارید.

درست است، برون سپاری توسعه اپ موبایل برخی از فشارها را کاهش می دهد و خطرات را کاهش می دهد، اما توانایی برقراری ارتباط موثر با شرکتی که انتخاب می کنید ضروری است. یادت باشه؛ این یک همکاری طولانی مدت است، بنابراین شما باید سازگاری و شفافیت را مد نظر قرار دهید. وقتی شریک توسعه مناسبی پیدا کنید، آنها می توانند به شما کمک کنند از جنبه های خلاقانه توسعه اپلیکیشن موبایل لذت ببرید.