کسب و کار شما چیست؟

یک شرکت نوپا؟

شرکت متوسط؟

در هر اندازه، هر زمینه کاری و تعداد کارمند باشید، شما حداقل در مورد داشتن برنامه ای برای تجارت خود حداقل یک بحث داشته اید. این برنامه ممکن است مستقیماً بر روی تجارت شما تأثیر بگذارد، خصوصاً از نظر برخورد با مصرف کنندگان.

این برنامه می تواند صرفاً برای تیم داخلی شما باشد یا کل مدل کسب و کار شما می تواند مبتنی بر این برنامه باشد و به آن وابسته باشد. مطمئناً شما در مورد ایده برنامه بحث کرده اید. گفتن اینکه اپلیکیشن های موبایل آینده این دنیای وابسته به گوشی های هوشمند است، حداقل این است.

باور نمیکنی!  به اعداد نگاه کن!

طبق سه ماهه اول سال 2020، کاربران اندروید به 2.56 میلیون برنامه دسترسی دارند.

فروشگاه اپ اپل (Apple's App Store) با تقریباً 1.85 میلیون برنامه موجود برای iOS دومین فروشگاه بزرگ بود.

با این اوصاف، مشاغل در حال حاضر، صرف نظر از اندازه آنها و یا در کدام صنعت فعالیت می کنند، ایده های بالقوه توسعه برنامه را طوفان فکری می کنند. اما، شما باید به یاد داشته باشید. که ضربه زدن به آن ایده برای شروع روند توسعه برنامه شما کافی نیست!

شکست ایده ممکن است پایه و اساسی برای حرکت به جلو باشد، اما کار بر روی یک طرح تجاری برای اپلیکیشن موبایل که ساختار مناسبی را ارائه می دهد به همان اندازه مهم است. صرف داشتن یک ایده درخشان که می خواهید اجرا کنید کافی نیست، بنابراین یک طرح تجاری را مهم می کنید. نه نه، احساس خستگی نمی کنید، ما شما را تحت پوشش قرار دادیم.

 

طرح تجاری شما برای اپ موبایل به این ترتیب پیش خواهد رفت:

 

1- فکر کنید و ایده بسازید

 

با فکر ایده بسازید

 

ایده شما اساس کل فرایند توسعه برنامه شما است. بنابراین اطمینان از اینکه ایده شما محکم و کاملاً  فکر شده باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. کل تیم خود را بیرون بیاورید، جلسات طوفان فکری را شروع کنید. بهترین ایده در اینجا وجود افرادی از زمینه های مختلف برای ارائه ایده و بینش است تا برنامه شما برای ورود به بازار مناسب باشد. هر چشم جدیدی که برنامه را مشاهده می کند، بازخورد و بینش ارزشمندی از توسعه بهتر ایده به نوبه خود منجر به توسعه بهتر برنامه می شود.

از سوی دیگر، شکافی که می خواهید حل کنید شناسایی کنید

جدی، از خود بپرسید

چه خلائی را پر می کنید؟

چه مشکلی را حل می کنید؟

جایی که برنامه شما متناسب است پیدا کنید

USP خود را شناسایی کنید.

آیا برنامه شما اولین نمونه از نوع خود باشد که توسعه یافته است؟ یا رقابت دارید؟

در هر صورت، درک و ایجاد USP برنامه شما مهم است. شما باید پاسخ واضحی داشته باشید که چه عاملی باعث برجسته شدن برنامه شما نسبت به بقیه می شود.

گام بعدی:

2- درک و تجزیه و تحلیل بازاریابی

 

تجزیه و تحلیل و بازاریابی

 

تجزیه و تحلیل بازار خود را برای برنامه تجاری خود انجام دهید

برای تهیه یک تحلیل جامع از بازار، یک اسکن از بازار را اجرا کنید. این تجزیه و تحلیل برای درک هر جنبه از بازاری که وارد آن هستید

انجام شده است. از دیدگاه رقابت گرفته تا رفتار مصرف کننده شما تجزیه و تحلیل بازار نیز به شما کمک می کند.

یافتن برنامه های مشابه یا رقبا

این یک عادت خوب است که در مورد برنامه های رقیب تحقیق کنید. ببینید چه چیزی در آن برنامه ها درست یا غلط است؟

ساده است! اشتباهات مشابه را تکرار نکنید.

برنامه های شخص ثالث مانند App Annie و Sensor Tower همچنین در تجزیه و تحلیل کمک می کنند تا اندازه بازار و رقبای مخالف را درک کنید.

اکنون، داده ها را از فروشگاه های برنامه جمع آوری و درک کنید. بررسی این داده ها به درک نوع برنامه های موجود در نسخه های

رایگان و پولی کمک می کند. داده های فروشگاه های برنامه همچنین به درک بررسی ها و دانستن اینکه مردم از چه چیزی دوست

دارند و یا اصلاً تصور کلی از یک برنامه را ندارند ، کمک می کند.

و در آخر، بفهمید:

اندازه بازار چقدر است؟

آخرین مرحله از تجزیه و تحلیل بازار شما. بفهمید که بازار بالقوه شما چقدر گسترده یا کوچک است. این به درک موقعیت بالقوه

برنامه شما کمک می کند.

خب، قدم بعدی چیست؟

3- گروه هدف

گروه هدف خود را دقیقا شناسایی کنید. گروه هدف، به شما در زمینه عناصر UX و UI اپلیکیشن کمک می کند، اینکه مخاطب چه چیزی را ترجیح می دهد. این مورد گاهی اوقات می تواند بر بستری که برای راه اندازی برنامه خود انتخاب می کنید نیز تأثیر بگذارد، به عنوان مثال اگر اکثر اعضای گروه هدف شما کاربران اندروید باشند، برای شما منطقی است که ابتدا برنامه خود را در Android راه اندازی کنید.

گروه هدف خود را آنالیز کنید

آنها چه چیزی را دوست دارند و دوست ندارند؟

برای جنبه های مختلف فرآیند توسعه اپلیکیشن - مانند رابط کاربر، بسیار مهم است. وقتی روی استراتژی بازاریابی خود کار می کنید، این کار نیز مفید خواهد بود.

 

اپلیکیشن موبایل

 

اپلیکیشن موبایل

 

مفهوم نهایی خود را برای برنامه کاری خود بنویسید.

دقیقاً مانند یک افشاگری بزرگ، منطقی است که مفهوم نهایی دقیق خود را بنویسید. این شامل ویژگی های اصلی برنامه شما، همراه با USP شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید روند توسعه برنامه خود را شروع کنید، مهم است که این مفهوم نهایی آماده باشد.

ایده آنچه در مورد اپلیکیشن خود دارید بر روی کاغذ بیاورید.

حال، به سمت طراحی تجربه واقعی برنامه خود حرکت خواهید کرد. یک راه حل ملموس برای ارائه ایده شما. این را می توان از طریق نقاشی کاغذ انجام داد یک اثر هنری، طرح های دیجیتال و غیره. ایده ایجاد تصویری از تجربه ای است که می خواهید به مصرف کننده بالقوه خود بدهید.

اهدف خود را از طراحی اپلیکیشن مشخص کنید

شما باید اهداف خود را به عنوان بخشی از برنامه تجاری خود برای اپلیکیشن موبایل تعیین کنید. این اهداف ممکن است از آنچه برنامه در تلاش برای حل آن است تا جایی که می خواهید بعد از 5 سال برنامه در آن باشد، باشد. داشتن اهداف مشخص چشم انداز روشنی دارد و به روند توسعه برنامه کمک می کند.

 

بودجه بندی

 

استراتژی کسب و کار

 

هزینه توسعه اپلیکیشن موبایل

احتمالاً مهمترین جنبه هر طرح تجاری بودجه ریزی اپ موبایل است. در این مرحله، ایده خوبی است که با توسعه دهنده خود بنشینید و در واقع هزینه توسعه اپ موبایل خود را بر اساس ایده، مفهوم، سیستم عامل و تجربه برنامه خود بسازید. توسعه دهندگان و تجربه آنها در قرار دادن تصویر در برنامه شما کمک می کند، در نتیجه به هزینه توسعه برنامه کمک می کند. همچنین، از هزینه نگهداری مطلع شوید درک هزینه های نگهداری بسیار مهم است. این شامل اجرای روان برنامه، و به روزرسانی های منظم و غیره است.

 

هزینه عملیاتی شما چقدر خواهد بود؟

شما باید هزینه عملیات خود را در نظر بگیرید. برای این منظور، شما تلاش خواهید کرد تا نیاز به نیروی انسانی، هزینه های روزانه و غیره خود را درک کنید. و در آخر اینکه، هزینه های بازاریابی شما چقدر است؟

برای اطمینان از موفقیت یک برنامه باید راه حل ها و استراتژی بازاریابی را تعریف کنید. این مرحله با مرحله استراتژی بازاریابی شما مطابقت دارد، زیرا بودجه بازاریابی فقط پس از نهایی شدن استراتژی بازاریابی قابل اختصاص است.

 

استراتژی بازاریابی

 

استراتژی بازاریابی

 

به شخصیت کاربر نگاه کنید شخصیت کاربر خود را تعریف کنید. ممکن است چندین شخصیت کاربر وجود داشته باشد و بدین ترتیب بهتر است این موارد را تا حد امکان با جزئیات تعریف کنید. اینها بر اساس سن، جغرافیا، جنسیت، درآمد، شغل، وضعیت تأهل و غیره تعریف می شوند. همراه با این، شما همچنین باید در مورد تجزیه و تحلیل داده های روانشناختی مانند سرگرمی ها، استفاده از برنامه ها، فن آوری، سایت ها / برنامه های مورد علاقه و غیره کار کنید.

استراتژی جذب مشتری شما چیست؟

دقیقاً چطور قصد دارید مشتری جذب کنید و به دست بیاورید؟ عادت خوبی است که از داده ها برای درک رفتار مصرف کننده استفاده کنید، در نتیجه فرصت های بازاریابی موجود را درک می کنید. این اطمینان می دهد که تلاش های بازاریابی شما دقیقاً همان طور که می خواهید به دست مصرف کننده می رسد.

معیارهای اصلی شما برای موفقیت چیست؟

معیارهای دقیق خود را مشخص کنید. چه چیزی موفقیت بازاریابی شما را تعریف می کند؟ به دنبال چه نتایجی هستید؟ شاخص های دقیق نشان می دهد که استراتژی بازاریابی شما کار می کند، کدامند؟

انتخاب تیم

تیم مناسب و شریک مناسب خود را پیدا کنید. این احتمال وجود دارد که شما در حال حاضر یک شریک و یک تیم بالقوه داشته باشید که با شما کار می کنند. با این حال بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید زمان مناسب و شریک زندگی مناسب را دارید. این کار واقعاً کل پروژه شما را به نام برنامه شما تبدیل یا از بین می برد. یک تیم خوب و یک شریک در همان صفحه که موفقیت یا شکست خود را تعیین می کنند.

به تجریه های پیشین خود نگاه کنید.

تجربیات گذشته نه تنها به دانش و اخلاق کار کمک می کند بلکه در تعیین آینده برنامه با تجربه نیز کمک می کند.

تأثیر بر سرمایه گذاران بالقوه

در برهه ای از زمان، به دنبال بودجه خواهید بود و با سرمایه گذاران بالقوه تماس خواهید گرفت. سرمایه گذاران قبل از تصمیم گیری نهایی علاقه زیادی به شرکا و تیم ها دارند. آنها معمولاً تجربیات گذشته، استحکام ایده و مهارت های تیمی را تجزیه و تحلیل می کنند.

منابع مالی

 

منابع مالی

 

استراتژی کسب و کار و کسب و کار شما چیست؟

از خودت بپرس: چگونه قصد دارید از این برنامه درآمد کسب کنید؟ گزینه های شما چیست؟ تبلیغات درون برنامه ای، خریدهای درون برنامه ای، تبلیغات بر اساس مشوق ها و مدل های اشتراک ماهانه یا سالانه.

انتخاب این گزینه ها با توجه به برنامه ای که قصد دارید ایجاد کنید متفاوت خواهد بود. شما همچنین می توانید هزینه بارگیری کاربران را برای یک بارگیری انتخاب کنید. اینجاست که تجزیه و تحلیل بازار و شخصیت مصرف کننده شما کمک می کند.

هزینه های خود را مشخص کنید.

بودجه بندی خود را پایه گذاری کنید، این کار بر روی سود پیش بینی شده و بیانیه از دست رفته است که به شما تصویر روشنی از میزان ماندگاری خود و میزان تأمین بودجه شما می دهد. پاسخ های واضحی داشته باشید!

یک بار گفتیم و دوباره آن را خواهیم گفت، صرف ایده گرفتن برای فرآیند توسعه برنامه کافی نیست. اطمینان از اینکه یک طرح کسب و کار به خوبی تهیه شده است، تنها راه انجام مراحل توسعه اپلیکیشن موبایل است.

به زبان ساده،

توسعه برنامه مراحل زیادی را طی می کند و با ادامه روند پیشرفت، و برنامه تجاری برای اپ موبایل اطمینان حاصل می کند که شما یک ساختار مشخص برای مراجعه دارید.