UXیک جزء اصلی از طراحی وب مدرن است و انتظارات کاربران دائما تغییر می کند. اگر چه ما نمی توانیم در آینده ببینیم، تغییرات انجام شده در طول دهه گذشته نشان می دهد که تنظیم نیازهای کاربر هرگز مهم تر نبوده است. برای پیشرفت در حوزه برنامه در حال تغییر تلفن همراه، طراحان باید همیشه در این زمینه مشغول فعالیت باشند.
اجازه دهید 7 روند UX راهنمای شما برای حال و آینده طراحیUX باشد.

ساده سازی سفر

کاربران معمولا با وب سایت ها یا برنامه های کاربردی با یک هدف خاص مشارکت می کنند، که آنها می خواهند در اسرع وقت به آن دست پیدا کنند. برنامه های کاربردی بسیار دوستانه و وب سایت ها تلاش می کنند تا سفر کاربر را با طرح های صرفه جویی در زمان ساده تر سازند. وجود چنین طرح هایی باعث می شود که آنها  تعداد مراحلی را که کاربران باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهند، را کاهش می دهد. این باید با ارائه اطلاعات مورد نیاز در یک قالب با کاربری ساده و ارائه یک جریان حرکت یکنواخت انجام شود. طراحی با صرفه جویی زمانی می تواند چندین جنبه کلیدی را شامل شود:
طراحی خطی:  طراحی خطی یک سفرتنظیم شده است که شامل یک طرح ثابت برای نکات آغازین، متوسطه و پایانی است. این کار کاربران را قادر می سازد تا در هر زمان در سفر خود کاری انجام دهند. جریان سازگار به بینندگان کمک می کند تا زمان لازم برای تکمیل کار را مشخص کند.
طراحی مشارکتی:  طراحی مشارکتی تلاش می کند تا نیازهای کاربر را بطور کارآمد و به سرعت شناسایی کند. این موجب کاهش اصطکاکی می شود که دسترسی کاربران به اهدافشان را دشوار می سازد.
آشکارسازی پیشرفته: اگر وبسایت یا برنامه شما حاوی اطلاعات زیادی باشد، ممکن است بخواهید تکنیک آشکارسازی پیشرفته را برای افزایش تجربه کاربر استفاده کنید. آشکارسازی پیشرفته باعث می شود که اطلاعات تنها در زمانی که کاربران به آن نیاز دارند قابل مشاهده باشد، که اطمینان می دهد بینندگان با اطلاعات بمباران نمی شوند و یا با محتوای غلطی که به اهدافشان مربوط نیست، دچار پریشانی  نمی شوند.
اطلاعات مبتنی بر متن: نمایش تنها اطلاعاتی که بیشتر مربوط به زمینه کاربر است، در ایجادیک تجربه بهینه کاربر کمک می کند.

 

تاکید بر محتوا

 

محتوای سازمان یافته بطور صحیح و به آسانی در دسترس برای ایجاد وب سایت ها و برنامه های کاربردی تلفن همراه برای کاربران مورد انتظار وجود دارد. روند اخیر بر حذف حواس پرتی های غیر ضروری متمرکز است و به جای آن، توجه ویژه به آنچه که واقعا مرتبط است: محتوای می باشد.
ایجاد تجارب متمرکز بر محتوا شامل استفاده از طرحی برای برجسته سازی محتوا و یا داشتن محتوایی برای طراحی چارچوب است. هدف نهایی شما باید تضمین کند که هیچ گونه مانعی در روبرویی کاربر با وب سایت یا محتوای برنامه شما وجود ندارد. طراحان معمولا با حذف موارد مبهم شروع می کنند، که به آنها کمک می کند تا بر ماهیت پیامی تمرکز کنند که می خواهند آن را  انتقال دهند. ویژگی های تصویری این استراتژی طراحی عبارتند از:
نظم تصویری دقیق: یک طراحی منظم، توانایی کاربر برای درک مطالب را تسهیل و تسریع می کند. سیگنال های بصری قدرتمند، از قبیل استفاده از رنگ های متفاوت برای لینک های تماس برای عمل، ابزار عالی برای هدایت تمرکز کاربر بر ویژگی های تعاملی خاص و اطلاعات قابل توجه است.
حذف  عملیاتی: از بین بردن جزئیات نامناسب و غیرقابل استفاده ، اطلاعات مهمی را افزایش می دهد و تجربه ای متمرکز تر را ایجاد می کند.
فضای سفید. افزایش فضای بین محتوا جایگاهی برای تنفس ایجاد می کند  و به طور چشمگیری تجربه کاربر را افزایش می دهد.

 

شخصی سازی پیشرفته

 

شخصی سازی یک تکنیک است که درون استراتژی طرح های صرفه جویی در زمان تعبیه شده است. درک اهمیت تغییر از ایجاد تجربیات عمومی به تجربیات هدفمند فردی، یک جنبه UX است که شایسته تاکید بیشتر است. هنگامیکه کسب و کار به دنبال ابزار جدید برای ایجاد تجارب برند فردی می باشد، تلاش برای درک نیازها و خواسته های کاربران در سطح عمیق تر ادامه دارد.
با کمک داده های فردی و پیشرفت در یادگیری ماشینی، تکنولوژی قادر به تنظیم خودکار برای کاربران خاص می باشد. یکی از محبوب ترین مدل های شخصی سازی در برنامه های کاربردی و وب سایت های معاصر، ترکیب توصیه های شخصی بر اساس رفتار کاربر است. این پیشنهادات باعث بهبود فرصت هایی می شود که کاربر هنگام بازدید از سایت شما اقدام می کند. در میان بسیاری از تکنیک های تقویت شخصی سازی، روش های زیر بعضی از رایج ترین موارد هستند:
پایه ریزی محتوا در موقعیت کاربر. از آنجایی که بسیاری از مردم هنگامی که در جاده هستند از دستگاههای دیجیتال خود استفاده می کنند، وب سایت ها و برنامه های کاربردی باید از داده های محدوده دستگاه خود برای ارائه محتوا مربوط به موقعیت جغرافیایی کاربر استفاده کنند. در نتیجه، اطلاعات ارائه شده برای محیط اطراف هر کاربر شخصی شده است.
رابط کاربر خاص:  هدف اصلی شخصی سازی تنظیم طرح وب سایت یا برنامه کاربردی بر اساس نیازهای فردی یک کاربر خاص است. بررسی اینکه چگونه یک کاربر با یک دستگاه دیجیتال ارتباط برقرار می کند و مسائلی که آنها با آن مواجه می شوند، یک معدن با ارزش از اطلاعات است. با آن، برنامه های کاربردی و وب سایت ها قادر خواهند بود تصمیم بگیرند که چگونه سایت را برای کاربر بپذیرند.

 

انسان سازی

 

با توجه به تأثیر فناوری مانند تشخیص لمس و صدا در گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های دیجیتال، مردم در حال حاضر انتظار دارند که با محصولات دیجیتال به نحوی ارتباط برقرار کنند که با دیگر افراد ارتباط برقرار می کنند. یعنی طراحان باید تلاش کنند تا وب سایت ها و برنامه های کاربردی را ایجاد کنند که تجربه انسانی بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورد. محبوبیت تجربه دیجیتالی انسان دوستانه با ارتباط با احساسات کاربر مرتبط است. عامل اصلی برای شخصی سازی تجارب دیجیتال این است که به کاربران اجازه می دهند به روش عاطفی با دستگاه های خود متصل شوند. طراحان روش های مختلف تلاش می کنند تا واکنش های سازگار را ارائه دهند و تجربه دیجیتالی را شخصی کنند، که شامل موارد زیر می شود:

به اشتراک گذاری احساسات با تشخیص چهره

  •     خرده تعاملات
  •     ایجاد وسیله ای طبیعی برای تعامل با برنامه ها
  •     تحریک احساسات در بازخورد

 

تایید هویت بیومتریک

 

برنامه های کاربردی و وب سایت ها می توانند تأیید هویت را با جایگزین کردن وسایل معمول ورود به سیستم ساده تر کنند. هر چه تکنولوژی بیومتریک بیشتر در دسترس باشد، آن  قادر به تشخیص هویت فرد بر اساس ویژگی های خاص است. این یک فرایند احراز هویت بی دردسر برای کاربران ایجاد خواهد کرد.
به جای مدیریت مجموعه ای از کلمات عبور برای وب سایت ها و برنامه های مختلف، بیومتریک می تواند کاربران را با تشخیص چهره یا صدا و یا اثر انگشت تأیید کند. این یک پیشرفت است که میتواند امنیت را برای کسب و کارها و کاربران تقویت کند.
 

محتوای ویدئو

 

روند ایجاد محتوای ویدئویی برای ایجاد تجربه کاربر به طور فزاینده ای حیاتی است. طراحان می توانند پتانسیل محتوای ویدئوی خود را با حفظ نکات زیر در ذهن افزایش دهند

تنظیم چارچوب عکس : از آنجا که تلفن های همراه تقریبا 100٪ از زمان  برای نمایش عکس استفاده می شود، تمام محتوای ویدئو و محتوای کلی باید برای این قاب تنظیم شود.

تنظیم ویدیو برای محدوده های کم توجه:  روش های مدرن نمایش اطلاعات مهم باید به موقع باشد. با استفاده از روش های قالب بندی مانند فیلم های 360 درجه و فیس بوک، طراحان می توانند اطلاعات مهمی را به شیوه ای مناسب ارائه دهند.

HD و فیلم ها: ارائه یک تجربه تمام صفحه ضروری است، اما همچنین ارائه تصاویر و فیلم های با کیفیت بالانیز ضروری  است. کیفیت فیلم ها در وب سایت یا برنامه شما تأثیر مهمی روی تجربه کاربر خواهد داشت، بنابراین اطمینان حاصل کنید تصاویر و فیلم ها پیکسل نباشند و در HD نمایش داده شوند.

 

تعامل مبتنی بر صدا

هرچه دستگاه های سخت افزاری که ما برای دسترسی به وب استفاده می کنیم، ساده تر می شود، بنابراین UX نیز باید ساده باشد. آخرین تلفن های هوشمند، تبلت ها و حتی لپ تاپ ها درهر نسل، دکمه های بیشتری را از دست می دهند. این پیشرفت موجب شد تا UX از طریق یک توسعه منحصر به فرد: رابط کاربر صوتی VUI را طی کند.
VUI ها در بیشتر تکنولوژی های بزرگ مانند محصولات گوگل، آمازون، اپل و مایکروسافت یکپارچه شده اند. درصد زیادی از جستجوهای اینترنتی با صدای انجام می شود، که تعداد آن ها در سال 2018 افزایش مییابد. با کاربران خود تقریبا با استفاده از تکنولوژی یکی از این پیشگامان VUI نوآورانه، ایده خوبی است بدانید که چگونه وب سایت شما می تواند از انطباق نفع ببرد.