منابع بیشماری برای طراحان وب و توسعه¬دهنده¬ها فراهم است، اما کدام یک را ترجیح دهیم؟ ما سعی کرده¬ایم بعضی از منابع جدید و جالب  را براساس تجربه¬ی خود بررسی کنیم. 

ما نیز در گروه نرم افزاری آبی برای طراحی سایت در کاشان از برخی از این ابزارها استفاده کرده ایم.
در این مقاله، ابزارهایی برای طراح¬های وب و توسعه¬دهنده¬ها به صورت اجمالی بررسی شده¬اند. قالب¬های وردپرس، وبسایت¬سازها ، بسته¬های طراحی و تعدادی لینک که امیدواریم برای پروژه¬های بعدی¬تان مفید باشند. 
ListingPro
 
ListingPro نشان¬دهنده¬ی بهترین کاری است که افراد حفره¬ای در قالب وبسایت راهنمای  وردپرس می¬توانند انجام دهند. همچنین می¬تواند پرفروش¬ترین محصول در صنعت راهنما و فهرست¬بندی باشد، و پنج ستاره نیز برای پشتیبانی مشتری بر اساس بیش از 400 ارزیابی به دست آورده است. 
بیش از 6000 استارتاپ راهنماوجود دارد و مردم همچنان در حال راه¬انداختن راهنماهای جدید مثل Yelp ، Airbnb، TripAdvisor، Meetup، Capterra و غیره هستند. در این میان ListingPro یک بسته¬ی کامل بوده و کار با آن بسیار ساده است، همچنین کاربر مبلغی بابت پلاگین¬های اضافی نمی¬پردازد. توسعه¬دهندگان این راهنماها برای شروع نیازی به داشتن تجربه¬ی مرتبط و دانستن کدنویسی ندارند و فرایند ساخت راهنمای خاص  خود سریع و ساده است. 
حداقل 40 ویژگی مهم برای کسب و کار راهنمای شما وجود دارد. می¬توانید با ویژگی¬های درون-ساخت (built-in) مانند قابلیت¬های پولی یا مدیریت تبلیغات – که با PayPal، Stripe و 2Checkout سازگار هستند – پول دربیاورید.
قیمت لایسنس پایه ListingPro برابر با 69 دلار است و شامل به روز رسانی مادام¬العمر، پیش¬نمایش I-Click، راهنمای نصب آسان، مدارک دقیق و دیگر موارد نیز هست. 
Userfeel
 
شما باید همیشه وبسایتتان را از نظر کاربرپسند بودن بررسی کنید؛ در واقع این عمل به اندازه¬ی طراحی یا عملکرد سایتتان اهمیت دارد. باید مطمئن باشید که تجریبه¬ی کاربر از بازدید از سایتتان همانی است که با طراحی¬تان انتظار دارید. 
کار با Userfeel بسیار ساده است. تنها یک آزمایش¬کننده براساس معیارهای سن، جنسیت، ملیت، زبان و تجربه-ی برنامه¬¬نویسی وب انتخاب می¬کنید، و سپس در ویدئویی به شما نشان داده می¬شود که در وبسایتتان دقیقا چه خبر است. همچنین می¬توانید در حین آزمایش،  به آزمایش¬کننده¬ها وظیفه¬های مختلف و سوالات چندگزینه¬ای بدهید. تا جایی که آزمایش در 20 دقیقه تمام شود، هیچ محدودیتی در تعداد وظایف و سوالات چندگزینه¬ای وجود ندارد. 
شما می¬توانید روی ویدئو حاشیه¬نویسی کنید، آنرا روی کامپیوتر خود ذخیره کنید، یا برای به اشتراک گذاشتن آن با هم¬تیمی¬های خود آن را روی یوتیوب بارگذاری کنید. 
با پرداخت 49 دلار می¬توانید دسکتاپ وبسایت خود را برای آزمایش کارایی به دست یک متخصص این کار بسپارید و نظرات صوتی و حرکت ماوس آزمایش¬کننده را در حال آزمایش وبسایتتان دریافت کنید. همچنین، آزمایش¬کننده به سوالات نوشتاری شما نیز هنگام فرستادن ویدئو پاسخ می¬دهد. 
DealJumbo
 
طراح¬های وب به منابع متعددی نیار دارند. به همین جهت DealJumbo از سال 2013 با قیمت¬ها و تخفیفات عالی¬ فونت¬های ویژه، گرافیک¬های زیبا و قالب¬ها متنی-تصویری به کمک طراح¬های وب در کاهش هزینه¬های خود برخواسته است. 
همچنین می¬توانید قیمت¬های ویژه¬ای را نیز فقط روی وبسایتشان پیدا کنید. پس هر روز وبسایتشان را چک کنید و هرآنچه  که نیاز دارید را انتخاب کنید. می¬توانید همین حالا بیش از 1580 فونت و گرافیک رایگان را با گواهی رسمی روی کامپیوتر خود ذخیره کنید. همچنین می¬توانید برای دریافت اخبار روزانه¬ی و قیمت¬های جدید در سرویس ایمیل این وبسایت نیز عضو شوید. 
Brizy
 
Brizy یک صفحه¬ساز وردپرس عالی است که می¬توان از آن بدون داشتن مهارت، تجریبه و دانش کدنویسی خاصی برای طراحی وبسایت¬های جذاب که به راحتی با طراحی¬های ویژه¬ طراح¬های حرفه¬ای یا شرکت¬های معتبر رقابت می¬کند، استفاده کرد. 
شما  می¬توانید از صفر شروع کنید یا از 150 بلوک از قبل طراحی شده استفاده کنید، تصمیم با شماست. هر دوی این گزینه¬ها به شدت ساده بوده و 4000 آیکون قابل استفاده نیز وجود دارد. راحتی استفاده و تجربه¬ی کاربر فوق¬العاده است، با یک رابط کاربری جمع¬وجور که مزاحمتان نشده و در واقع می¬گذارد با خیال راحت وبسایتتان را طراحی کنید! استفاده از آن راحت بوده و یک نسخه¬ی حرفه¬ای نیز پیشنهاد شده است. 
Deeezy.com
 
Deeezy یک ابزار طراحی فوق¬العادده برای طراح¬ها و توسعه¬دهنده¬های وب است که در آن فونت¬های و گرافیک-های ویژه و رایگان را می¬توان با قیمت¬های خیلی پایینی پیدا کرد. همه¬ی محصولات با یک گواهی (لایسنس) طولانی¬مدت عرضه می¬شود و به این ترتیب شما می¬توانید از آنها برای تعداد بیشمار پروژه¬ی تجاری استفاده کنید. 
actiTIME


 نرم¬افزار زمان¬بندی actiTIME مناسب کسب¬وکارها در هر ابعادی می¬باشد. استفاده از آن راحت و بسیار کاربردپسند است، در عین حال قدرت کافی برای قرار دادن تمامی داده¬های لازم در اختیار شرکت¬ها و مدیران برای تصمیم¬گیری موفق را نیز دارد.
می¬توانید برای پیگیری زمانی، مدیریت کار یا گروه، حاسبداری داده¬ها  و خیلی کارهای دیگر از actiTIME استفاده کنید. می¬توانید تمامی ویژگی¬های آنلاین actiTIME را به مدت 30 روز به صورت رایگان استفاده کنید. 
Notism
 
با Notism می¬توانید به راحتی از نظرات گروه یا مشتری¬هایتان مطلع شوید، طرح¬ها را برای بررسی به اشتراک بگذارید، صفحه¬های ایستا را به پروتوتایپ¬های واکنشی تبدیل کنید، و گردش کار خود را افزایش دهید. این ابزار به شما کمک می¬کند ایده¬های خود را در یک مکان ذخیره کنید و آنها را به راحتی با لینک¬های پیش¬نمایش با دیگران به اشتراک گذاشته یا به حساب¬کاربری خود دعوت¬شان کنید.

GoodieWebsite
 
Goodie یک سرویس توسعه¬ی وب عالی است که در آن یک وبسایت با کیفیت با قیمت¬هایی که از 999 دلار – قیمتی عادلانه در ازای خدماتی که در یافت می¬کنید – شروع می¬شوند خواهید داشت. با استفاده از این ابزار شما تنها با توسعه¬دهنده¬های حرفه¬ای¬ و صمیمی¬ای که می¬توانند که وبسایت خارق¬العاده برایتان بسازند کار خواهید کرد. 
Codester
 
Codester یک فروشگاه شامل هزاران محصول برای طراح¬ها و توسعه¬دندگان وب است که تمامی نیازهایتان را – اسکریپت¬های PHP، قالب app، تمامی انواع پوسته¬های وبسایت، و چیزهای دیگر – برآورده می¬کند. همیشه صفحه¬ی Flash sale را برای اطلاع یافتن از محصولات تخفیف¬دار چک کنید. 
Designhooks
 
Designhooks مکان مورد علاقه¬ی طراح¬ها و توسعه¬دهندگان وب است، چرا که می¬توانند منابع با کیفیت را به قیمت رایگان در آنجا تهیه کنند. بله، همه¬چیز رایگان است: قالب¬ها متنی-تصویری PSD، فایل¬های اسکیس، قالب¬های HTML، قالب¬های گرافیکی وردپرس و غیره. وبسایت نیز به خوبی ساختاربندی شده است و می¬توانید با راحتی موضوع مورد نظر خود را در آن پیدا کنید. 
Uncode
 
تنها با 59 دلار، هر کس می¬تواند یک وبسایت درخشان با قالب Uncode وردپرس داشته باشد. 50 مفهوم پیش-ساخته و 200 لی¬اوت، به همراه یک بیلدر قدرتمند – Visual Composer – وجود دارد که راه را برای دست-یابی شما به یک وبسایت عالی هموار کرده است. 
Pixpa

وبسایت¬ساز آسان بکش-و-رهاکن    Pixpaشما را قادر می¬سازد تا وبسایت زیبای خودتان را با کاربرد فروش اینترنتی پیش¬ساخته، بدون هیچ تجربه کدنویسی داشته باشید. از قالب¬های تصویری قابل شخصی¬سازی برای ازائه¬ی کارتان استفاده کنید. وبسایت قابل استفاده بر روی موبایل شما بوده و تمامی ابزار و ویژگی¬هایی که برای گسترش کسب¬وکارتان نیاز دارید را در بر دارد. 
Format Website Template
 
Format یک قالب HTML رایگان و زیبا است که ابزاری ایده¬آل برای طراح¬ها، آژانس¬ها، استودیوهای وب و طراحان مستقل می¬باشد. Format  یک قابلیت ویژه نیز دارد که معمولا در قالب¬های گران¬قیمت ارائه می¬شود، اما این یکی مجانی است. 
ContentSnare
 
ContentSnare شما را از این که برای تامین محتوای سایت به دنبال مشتری¬تان بدوید، راحت می¬کند. تنها در سه مرحله، این ابزار کار را برایتان انجام خواهد داد. 
در ابتدا باید "تقاضا"هایی بر اساس اطلاعاتی که از مشتری لازم دارید ایجاد کنید. برای این کار قالب¬هایی وجود دارد که می¬تواندی از آنها استفاده کرده، یا قالبی از صفر برای خودتان طراحی کنید. سپس تنها یک روز سررسید و برنامه¬ی متناسب با آن را باید فراهم کنید. اجازه بدهید به جای اینکه  وقت یاارزش¬تان را صرف کنید، ContentSnare به دنبال محتوا باشد. به محض اینکه موضوعی برای تایید شدن وجود داشته باشد، این ابزار به شما اطلاع می¬دهد. آن را قفل کرده، یا قبل از بررسی نهایی تقاضای تغییر کنید. استفاده از آن بسیار ساده وآسان می¬باشد.
uSocial
 
uSocial تنها یک بیلدر کاربرپسند شامل دکمه¬های "Like" و “Share” نیست. بلکه شامل یک بیلدر متادیتا است که می¬تواند عمل به اشتراک گذاری در شبکه¬های اجتماعی را جذاب¬تر، و در نتیجه ترافیک بیش¬تری را به سمت وبسایت شما هدایت کند. برای دکمه¬ها یک طراحی به روز، با تعداد زیادی گزینه¬ی جاگذاری و شمارش¬گر به اشتراک¬گذاری¬ها در نظرگرفته شده است. این ابزار، یک کد تر و تمیز با بارگذاری سریع و لی¬اوت¬های با کیفیت را به شما پیشنهاد می¬دهد. 
Instant Logo Design
  
همانطور که از نامش مسخص است، این یک ابزار طراحی لوگو است و می¬توانید به سرعت لوگوی طراحی شده¬ی خود را تحویل بگیرید. قیمت¬ها از 29 دلار شروع شده و نتایج نیز فوق¬العاده است. 
uCalc
 
با استفاده از uCalc می¬توانید یک فرم یا ماشین حساب را بدون کدنویسی بسازید. ماشین¬حساب با یک ویرایش¬گر که استفاده از آن بسیار راحت است ساخته شده و به درد هر صنعتی نیز می¬خورد: از نقل قول¬های خنده¬دار در سایت¬های سرگرمی، تا محاسبه¬ی هزینه¬ی خدمات و فرستادن دستورات با ایمیل با تلفن. 
شما می¬توانید یک ماشین حساب سخصی¬سازی شده با کشیدن فیلدها و اضافه¬کردن مقادیرشان به یک فرمول – در کمتر از 10 دقیقه – بسازید. 
InkyDeals
 
InkyDeals مکانی عالی برای پیدا کردن محصولات دیجیتال با قیمت مناسب است. اینجا هزاران محصول در دسترس است: باندل¬ها، طرح¬های گرافیکی، عکس¬ها، غونت¬ها، بردارها و خیلی چیزهای دیگر.حتمی قسمتی برای محصولات رایگان نیز در نظر گرفته شده است. 
Crello
 
Crello یک ویرایش¬گر بصری ساده است که می¬تواند برای پست¬های حرکتی (انیمیشن)، تبلیغات دیجیتال، طرح¬های چاپ شده و پست¬های شبکه¬های استفاده شود. یک کتابخانه¬ی بزرگ برای طرح¬ها، قالب¬ها و تصاویر وجود دارد. 
MailMunch
 
تبدیل بازدید¬کننده¬ها به مشترک¬ها و مشتری¬ها کار دشواری است. می¬توانید به راحتی تمامی انواع فرم¬ها را شامل embedded، نواری (top bar)، landing page و بیش¬تر، بدون نوشتن یک خط کد بسازید. MailMunch ابزاری کاربردی است. 
Elementor
 
با بیش از 900000 کاربر، Elementor صفحه¬ساز شماره¬ی یک وردپرس در بازار است. این ابزار فوق¬العاده سریع بوده وهمه¬چیز به صورت زنده اتفاق می¬افتد؛ نیازی به داشتن توانایی یا تجربه¬ی کد نویسی نیز ندارید.
از Elementor به همراه قالب تصویری شخصی¬سازی¬شده¬ی خود استفاده کنید، همچنین با تغییر دادن قالب¬های تصویری، طرح¬ها، صفحه¬های Landing، صفحع¬های اصلی، پست¬ها، پورتفولیوها و محصولات دست¬نخورده باقی می¬مانند. از Elementor می¬توان برای طراحی هر صفحه یا پست شخصی¬سازی شده¬ای بر روی وردپرس کاربرد دارد. 
Controlio
 
این کامپیوتر و نرم¬افزار ابری کنترل اینترنت به شما اجازه¬ی تعقیب فعالیت کاربرها بر روی هر کامپیوتر خانگی را از راه دور و از هر دستگاهی می¬دهد. قسمت¬ها از 7.99 دلار در ماه به ازای هر کاربر شروع می¬شود.¬
UptimeRobot
 
با بیش از 500000 کاربر،  UptimeRobot در مکان¬های مختلف زمان¬هایی که سایت در دسترس نباشد را کنترل کرده و به شما اطلاعا می¬دهد نت بتوانید در اسرع زمان اقدام کنید. برنامه¬ی کنترلی در بازه¬های 5 دقیقه-ای به صورت مادام¬العمر رایگان بوده که می¬توانید با این برنامه کار را شروع کرده و در زمان مقتضی به برنامه¬های با زمان کنترلی بیش¬تر تغییر حالت دهید. 
InvoiceBerry
 
InvoiceBerry یک ابزار ساده برای صدور فاکتور است که می¬توان از آن برای ساخت و ارسال فاکتورهای شخصی¬سازی شده، ثبت و دنبال کردن هزینه¬های انجام شده، ساختن گزارش و خیلی کارهای دیگر استفاده کرد. قیمت¬ها از 15 دلار در ماه آغاز شده که مبلغی قابل تقبل برای تمامی افراد و شرکت¬ها می¬باشد. 
StickerYou
 
ساختن برند از کسب و کار معمولا مشکل است؛ که البته می¬تواند نباشد. StickerYou مقصد نهایی شما برای ساختن برند برچسبی با برچسب¬های custom vinyl، لیبل¬ها، decalها و غیره است. می¬توانید در هر سایز، شکل و کیفیتی آنها را سفارش دهید. برندسازی خود را از امروز شروع کنید و چیزی که ارزش چسبانده شدن داشته باشد را پیدا کنید. 
Foxy.io
 
Foxy یک صفحه¬ی پرداخت قوی است که به شما اجازه¬ی فروش هرچیزی با استفاده از وبسایت یا پلتفرم¬تان را می¬دهد. این سایت از بیش از 90 درگاه پرداخت و همچنین روش¬های پرداخت دیگر – مثل Stripe، Braitree، Authorize.net، Amazon Pay، Bitcoin، Apple Pay – استفاده می¬کند و به سرعت با وردپرس، Webflow، Wix، Squarespace  و هرکجا که بتوانید لینکی اضافه کنید یا HTML را بگنجانید، سازگار می¬شود. در واقع با هزاران گزینه و ویژگی بارگذاری شده است. 
Pofo
 
Pofo یک قالب واکنشی قابل شخصی¬سازی وردپرس و WooCommerce است که می¬توان از آن برای ساخت وبسایت¬های درخشان و تجارت الکترونیک استفاده کرد. همچنین این قالب شامل 25 دموی آماده برای صفحه¬ی اصلی، بیش از 210 صفحه و بیش از 150 المان خوش فرم و زیبا نیز هست. دمو را حتما بررسی کنید، ارزش زمانی که می¬گذارید را دارد. 
RumbleTalk
 
با این ابزار هرکسی می¬تواند بدون نوشتن حتی یک خط کد یک چت اینترنتی به وبسایت خود اضافه کند. بازدیدکنندگان وبسایت شما خوشحال خواهند شد اگر بدانند می¬توانند به آسانی مطالب را با شما در میان گذاشته و ازتان کمک یا اطلاعات بخواهند. استفاده از RumbleTalk  یک راه موثر و کم هزینه برای افزایش نرخ تبدیل است. 
WrapPixel
 
WrapPixel شامل قالب های مدیریت (ادمین)، کیت¬های UI، مگا باندل ها و حتی Freebee ها است. تمرکز این ابزار بر روی داشتن کمترین آیتم¬ها با بیش¬ترین کیفیت میباشد. 
 

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت با گروه نرم افزاری آبی در تماس باشید.