هر کس که در زمینه توسعه فعالیت دارد، در برخی موارد محدود است و کشف می کند که برای میزبانی یک وبسایت قدیمی که در مورد آن فراموش شده است، پول زیادی خرج شده است.

به جای این که این سرمایه گذاری را از بین ببرد، می توانید با به روزرسانی سایت قدیمی سایت را احیا کنید. بعد از آن چه کاری را با آن انجام می دهید کاملا به خود شما مربوط است. شما می توانید آن را به یک صاحب جدید بفروشید، محتوای آن را با تبلیغات پوشش دهید، از سایت برای تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید استفاده کنید، یا به سادگی آن را به عنوان نمونه کارهای خود نگه دارید.
شما همچنین می توانید به این موضوعات علاقه مند باشید:
چگونه یک لوگورا که به صورت بیت مپ ذخیره شده است، نجات یابد
Exclusive Freebie: آیکون بسته ارتباطی
هرچقدر که از ایجاد سایت بیشتر بگذرد، شما نیاز به کار بیشتری برای انجام دادن دارید. آنچه در ادامه می آید، موارد اساسی مورد نیاز برای بررسی و مراحل اولیه ای است که می توانید برای برطرف کردن هر گونه مشکلی که با آن روبرو هستید، استفاده کنید.

1. اطمینان حاصل کنید که شما واقعا حق برخورداری از سایت را دارید

 

این امر همیشه به همان اندازه که به نظر می رسد ساده نیست. گاهی اوقات شما ممکن است این سایت را از طرف دیگران توسعه داده باشید و در این صورت آنها ممکن است در بسیاری از موارد مالک قانونی سایت باشند. 
پیچیده می شود اگر:

  • کسب و کار که قرارداد اصلی سایت را متوقف کرده است وجود دارد.
  • مشتری هرگز برای این کار مزدی پرداخت نمی کند
  • این سایت به صورت مشارکتی توسعه یافته است و شریک دیگر از مشارکت انصراف داده است

اگر سایت همانی بود که شما به طور کامل خودتان و به طور کامل برای خودتان توسعه دادید، می توانید به همان اندازه که می خواهید انجام دهید. در همه موارد دیگر، باید مالکیت خود را بررسی کنید.

2.  اسکن برای هر محتوای علامت تجاری یا کپی رایت


این مشابه موارد فوق است. شما نمی خواهید مشکلی با کس دیگری که ادعا میکند شما حق کپی رایت یا علامت تجاری را نقض کرده اید داشته باشد. همچنین می خواهید بدانید که آیا شخص دیگری محتوای شما را دزدیده است و از آن در سایت دیگری استفاده کرده است. 

3. بررسی برای پیوند ها و یا لینک های به روز شده

 

وب یک مکان پویا است و سایتها همواره در آن حضور دارند و صاحبان سایت گاهی اوقات محتواها را در اطراف حرکت می دهند، بدون اینکه به درستی آنها را هدایت کنند. لینک های شکسته می توانند باعث ناراحتی و ناامیدی برای تجربه کاربر شوند، بنابراین ما باید همیشه تلاش کنیم لینک های خراب را درست زمانی که آنها را در سایت های خود پیدا می کنیم تعمیر کنیم. 
این مراحل را هنگامی که لینک خرابی را کشف می کنید انجام دهید:

  • سعی کنید خانه جدیدی از محتوا که لینک به آن اشاره شده است را کشف کنید
  • سعی کنید یک منبع محتوایی جایگزین پیدا کنید که کافی باشد
  • در ماشین Wayback جستجو کنید تا کشف کنید آیا یک نسخه بایگانی شده از محتوا که می توانید آن را پیوند دهید وجود دارد.
  • اگر همه چیز شکست خورد، پیوند را حذف کنید.

بدیهی است که شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پیوند هنوز به هر اهدافی که شما در ابتدا آن را در اختیار داشتید مرتبط است، که ما را به نگرانی بعدی ما هدایت می کند. 

4. اطمینان حاصل کنید که محتوای و ارتباطات امروزی باشند

 

اگر مطالب اصلی شما در مورد آماده شدن برای جشنواره فیلم سینمایی 2014 سنگاپور بود یا مقاله ای که فضایی از XHTML را به عنوان زبان توسعه کامل تسلیم می کرد یا توصیه فلش به عنوان ابزار انیمیشن آنلاین کامل بود، شما می خواهید این محتوا و پیوندهایی را که با آن رو به رو هستید را به روزرسانی کنید.
سایت جشنواره فیلم سنگاپور 2014 ممکن است هنوز هم آنلاین باشد، بنابراین ممکن نیست لینک آن شکسته شود، اما به طور معمول ارزش بیشتری برای افزودن پیوند به جشنواره فیلم سنگاپور آینده و یا اخیرا به پایان رسیده وجود دارد.

به همین ترتیب ممکن است چند دایناسور وجود داشته باشد که به جای HTML 5 در XHTML سایت ها ایجاد می کنند و هیچ چیز اشتباهی در آن وجود ندارد، اما اگر فضائل فن آوری هایی را که اکثر برنامه نویسان به طور فطری منسوخ شده اند، تحقق می بخشند، این احتمال وجود دارد که منسوخ شود.
نگه داشتن محتوای معاصر و تازه مهم است، و اغلب نادیده گرفته می شود. این امر بیشتر قابل توجه است اگر شما در مورد فن آوری ها، نظریه های علمی، مسائل مربوط به سلامت و غیره صحبت می کنید. اکتشافات جدید می تواند محتوای سایت شما را متوقف کند و به عنوان یک ناشر مسئولیت دارید که اطلاعات نادرست ارائه نکنید. 

5.  درباره رسانه های اجتماعی فراموش نکنید

 

دو راه وجود دارد که شما می توانید مشکلات مربوط به رسانه های اجتماعی را در ارتباط با وب سایت های خود داشته باشید. اولین و رایج ترین آن این است که سایت شما به رسانه اجتماعی شما پیوند نداشته باشد (و رسانه های اجتماعی شما به سایت شما پیوند نداشته باشد). این امر به اندازه کافی ساده است تا اصلاح شود.
مشکل دوم شما این است که سایت شما ممکن است به رسانه های اجتماعی غلط اشاره کند. به عنوان مثال، ممکن است شما در سال 2012 یک صفحه فیس بوک داشته باشید و سایت شما به آن اشاره کرد، اما از آن زمان دیگر کنترل آن صفحه فیس بوک را ندارید، گرچه هنوز هم وجود دارد.

این یک مشکل است، زیرا جریان ترافیک برای شما کار نمی کند، برای کس دیگری کار می کند یا برای فیس بوک کار می کند. شما باید این گونه مشکلات را حل کنید.

شما همچنین باید حضور رسانه های اجتماعی جدید را به طور خاص برای این سایت ایجاد کنید، زیرا این امر  تواند بیشترین مقدار را از جریان ترافیک به شما بدهد. 

6. رفع نقص امنیت و حریم خصوصی

 

چیزهایی که ما انجام دادیم وجود دارد، مانند قرار دادن آدرس ایمیل متن ساده در یک صفحه است که ما واقعا نباید اکنون انجام دهیم. شما همچنین ممکن است محتوا را در یک عصر بیگناه منتشر کرده باشید که امروز به عنوان یک خطر جدی برای حفظ حریم شخصی شماست.
شما باید این نوع چیزها را چک کنید و آن را حذف یا سانسور کنید. به طور قطع روشهای بهتر اجازه می دهد تا کاربران با شما از ارسال آدرس ایمیل خود در متن ساده تماس بگیرند و این تصویر از ماشین شما که شماره پلاک را نشان می دهد، باید حتما به منظور خنثی کردن تعداد و سایر ویژگی های تصویری که ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد، پنهان می شود.
نیازی به پارانوئید نیست، اما احتمالات احتیاطی قابل قبول قطعا هیچ ضرری نخواهند داشت. از سوی دیگر، عدم انجام اقدامات احتیاطی، برای برخی افراد مشکل ایجاد کرده است. 


دادن سایت قدیمی شما جهت اجاره می تواند چیز خوبی باشد
تصمیم در مورد اینکه آیا سایت را حذف کنید یا احیا کنید می تواند بستگی به عوامل زیادی داشته باشد، همیشه بهتر است سایت قدیمی را نگهداری و اجرا کنید
از سوی دیگر، اگر شما به آن میزبانی کرده اید، در رتبه گوگل نیمی از موقعیت مناسب را در اختیار دارید و تعداد قابل قبولی از ترافیک ورودی را دریافت می کنید، این احساس بی فایده است که فرصت را از دست ندهد و این وب سایت قدیمی را نشان می دهد. 
شما می توانید از آن ترافیک مثبت و رتبه نسبتا خوب گوگل بهره مند شوید و احتمالا سایت قدیمی شما می تواند ترافیک جدید را به سایت های دیگری که مایل به ایجاد علاقه هستند، به ارمغان بیاورد. قبل از کلیک کردن بر روی دکمه حذف، ممکن است محتاطانه دریغ نکنید، و در مورد ارزش بالقوه سایت قدیمی خود فکر کنید.