به عنوان یک بازاریاب ، تکامل همراه با رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. 
در حالی که هیچ دلیلی برای پست نگذاشتن راجع به محتوایی که شما ایجادکننده یا مصرف کننده آن هستید وجود ندارد، به خودی خود ، این رویکرد قابل پیش بینی در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف شما بعید است. وقت آن است که جذابیت بیشتری داشته باشیم. 
امسال ، برای اولین بار ، نتایج حاصل از گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی ، سوالی را که بازاریان می خواهند به آنها پاسخ دهند ، نشان می دهد: "بهترین راهها برای جذب مخاطبان من چیست؟"
 
 
در این گزارش پاسخ ها فاش نمی شود ، بنابراین من قصد دارم این سوال را با مجموعه ای از ایده ها در اینجا حل کنم.
 

ترند های بازاریابی رسانه های اجتماعی در سال 2019

بیایید به برخی از یافته های مربوط به ترندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی که گزارش سالیانه از مجله رسانه های اجتماعی ارائه میدهد، نگاهی بیندازیم:
فیس بوک شبکه برتر است. 94٪ از فیس بوک استفاده می کنند. در حالی که همچنان مهمترین پلتفرم بازاریابی است ، درصدی از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که بسیار کاهش یافته است. بازاریابان رسانه های اجتماعی درحال گوناگونی هستند.
اینستاگرام داغ است. اینستاگرام به دومین بستر مهم اجتماعی تبدیل شده است. این برنامه با استفاده از 73٪ در بین بازاریابان به مقام دوم رسیده و سکویی است که بیشتر آنها می خواهند درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنند. استفاده از تبلیغات اینستاگرام امسال 31 درصد افزایش یافته است.
استفاده توییتر کاهش یافته است. 59٪ گزارش استفاده از توییتر را نشان می دهند ، بنابراین بسیار ناچیز است ، اما در سال گذشته مورد توجه قرار گرفت. تنها 4٪ ادعا می کنند توئیتر مهمترین پلتفرم آنهاست. 
لینکدین بیشتر در زمینه B2Bفعالیت دارد. در کل ، لینکدین با 58٪ در رتبه چهارم قرار دارد. با این حال ، در میان بازاریابان B2B ، لینکدین رتبه دوم را بعد از فیسبوک دارد.
یوتیوب همچنان قوی است. یوتیوب کانال ویدیویی برتر است که توسط بازاریابان استفاده می شود. دوم فیس بوک است. 71٪ از بازاریابان قصد دارند استفاده از یوتیوب را افزایش دهند.
و سایر شبکه ها... میزان استفاده از Pinterest اندکی افزایش یافت و به 28٪ رسید. اسنپ چت پذیرفته نشد. علاقه به ربات های پیام رسان نیز کاهش یافته است. هیچ پلتفرم دیگری در مطالعه گنجانده نشده است.
 
اعداد موجود در اینجا حاکی از آن است که بازاریابان پلتفرم رسانه های اجتماعی مهمترین آنها را در طی پنج سال گذشته قلمداد کرده اند. فیس بوک ، رهبر قطعی ، به مدت چهار سال افزایش یافت اما در سال 2019 سقوط کرد. لینکدین و توییتر کاهش یافته است. اینستاگرام در حالی که در سال 2019 که رکورد تنها 14٪ به ثبت رسانده است ، تنها بستری است که به طور مداوم رو به افزایش است.
 

زمان خلاقیت است

برای چندین سال ، به اشتراک گذاشتن مطالب خود و جستجوی مطالب اضافی که به نظر شما ارزشمند است ، ترکیب اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی بوده است. انجام این کار آسان ، سریع و رایگان است. و اگر کار سختی را که برای به دست آوردن اقتدار در موقعیت خود انجام داده اید ، دنبال کنندگان شما احتمالاً برای توصیه هایی که برای مصرف محتوا انجام می دهید ارزش قائل میشوند. 
زمان آن رسیده با رویکردهای متفاوت دست به خلاقیت بزنیم.
بیایید اکنون به 12 ایده در مورد محتوای رسانه های اجتماعی نگاهی بیفکنیم که می تواند به افزایش تعامل در فید دنبال کنندگان و صفحات نمایه شما کمک کند.
 

1-ویدیوهای کوچک فیلمبرداری کنید و به اشتراک بگذارید

ویدئو همچنان درحال تکان دادن دنیای وب میباشد و هر شبکه اجتماعی تبدیل به یک کانال مناسب ویدئو شده است. آیا از ویدیو اجتناب می کنید زیرا فاقد هرگونه انتخابی برای فیلمبرداری و ویرایش مطالب با کیفیت پخش هستید؟ کلیپ های ویدیویی کوتاه و ساده با تلفن خود بسازید و آنها را در فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و لینکدین پست کنید. 
 

2-ویدئوی زنده یا لایو بگذارید

چاپ پانزدهم مجله Sprout Social’s Index با عنوان توانمندسازی و بالا بردن، فاش می کند که دو مورد از چهار موردی که مصرف کنندگان می خواهند از برندها ببینند ، فیلم زنده و محتوای تولید شده توسط کاربر هستند. داده ها همچنین نشان می دهد که اکثر بازاریابان درک می کنند که این ایده های رسانه های اجتماعی به طور فزاینده ای اهمیت یافته است. 
 
از این گذشته ، بررسی اخیر توسط دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) نشان می دهد که بیش از نیمی از بینندگان ویدیوی پخش مستقیم ، محتوا را از طریق سیستم عامل های اجتماعی مشاهده می کنند. می توانید با همه ویدیوها در همه سیستم عاملهای پیشرو رسانه های اجتماعی- و سپس برخی از آنها به طور زنده زندگی کنید.
 
ClickMeeting ، یکی از راه حل های پیشرو وبینار ، ویژگی ای را ارائه می دهد که شما را قادر می سازد تا وبینارهای خود را به فیس بوک و YouTube بپیوندید تا مخاطبان گسترده تری داشته باشید و دنبال کننده ها را درگیر کنید.
 

3- مشتریان خود را برجسته کنید

محتوای تولید شده توسط کاربر می تواند به برند شما اعتبار جدی ببخشد. در نمودار "ترندهای اجتماعی در حال ظهور" در بالا ، می بینید که 55٪ از بازاریابان اکنون می دانند که این امر به طور فزاینده ای اهمیت پیدا خواهد کرد.
 
شما می توانید با داستانهای مشتری ، کمپین های هشتگ ، ورودی های مسابقه ، رویدادها و بسیاری موارد دیگر ، مشتریان خود را به محوریت محتوای رسانه های اجتماعی خود تبدیل کنید. به طور کلی به مشتریان و مخاطبان خود نشان دهید که از آنها قدردانی می کنید و مجبور خواهید بود که تعامل بیشتری را از آنها مشاهده کنید. 
 

4- با برند های دیگر همکاری کنید

آن شماره ها را در خط بالا مشاهده کنید. تنها در ماه ژوئیه ، دستبندهای Pura Vida از 141 عکس جدید که منتشر کرده اند ، تقریباً 3 میلیون لایک کسب کردند. بعد از دیدن این موضوع ، مجبور شدم با شخصی در دستبندهای Pura Vida صحبت کنم و به اندازه کافی خوش شانس بودم که بنیانگذار شرکت Griffin Thall را از طریق تلفن دریافت کنم. وقتی از او خواستم اسرار موفقیت شرکت را با اینستاگرام به اشتراک بگذارد ، او به عکس هایی با کیفیت بالا که از سواحل ، زیبایی و دستبند به اشتراک می گذارد ، و داستانهای با قابلیت کش رفتن به تبلیغات وابسته است ، و تبلیغات مشارکتی ، که وی لقب های "brand2brand" نامیده است. 
 
در اینجا یک مثال عالی از رویکرد است. پورا ویدا شرکای هدایایی با Hydroflask ، وانت ، Polaroid و Hershel برای "بازگشت به مدرسه هدیه می دهند". آیا استراتژی کار کرد؟ از نزدیک نگاه کنید: 187هزار لایک و نظرات 64 هزار.
 

5- با رویدادهای "از من سؤال کنید" تعامل کنید

از طریق یک چت زنده و / یا ویدیو به سبک وبینار که به منظور به اشتراک گذاشتن بینش های متخصص شما طراحی شده است ، فرصت هایی را برای تعامل با دنبال کنندگان ایجاد کنید. اگر رویکرد بالقوه را نشان می دهد ، ایجاد یک سریال را در نظر بگیرید. رویدادهای "از من بپرس" به شما کمک می کند تا درمورد مسائل و نیازهای مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید ، حسن نیت را پرورش دهید و شما را به عنوان یک مقام قرار دهید.
6- به بقیه اجازه دهید از فید شبکه اجتماعی شما استفاده کنند
یک ستاره مهمان را وارد فید رسانه های اجتماعی خود کنید با واگذاری محتوا گذاری به او. بسیاری از مارک ها دریافتند که دادن حساب اجتماعی خود به شریک تجاری ، افراد تاثیرگذار یا افراد مشهور می تواند با معرفی صدای تازه و مطالب جدید ، جمعیت را به سمت خود جلب کند و به گسترش برسد.
 
 
مثال جالب:  Little Brown and Company ، ناشر با 146هزار دنبال کننده اینستاگرام ، نویسندگان را دعوت می کند تا برای تبلیغ نسخه های جدید حساب خود را به دست بگیرند و جامعه Insta را با محتوای متفکرانه درگیر کنند. 
 

7. محتوای کوچک درست کنید

دوباره، کوچک فکر کنید. اکثر بازاریابان محتوا با ایده و عمل در تکرار مطالب آشنا هستند. ایده را به رسانه های اجتماعی و ایده های محتوا منتقل کنید. 
مطالب قابل توجهی را که ایجاد کرده اید در نظر بگیرید: یک کتاب الکترونیکی ، مقاله ، پست وبلاگ ، اینفوگرافیک ، ویدئو ، پادکست و غیره. سپس ، یک قطعه کوچک و تحریک آمیز از آن استخراج کنید تا از طریق کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.
 
من توصیه خودم را کردم و اولین نسخه از یکی از اینفوگرافیک های محبوب خود را در به روزرسانی اخیر LinkedIn به اشتراک گذاشتم.
 

8- علت اجتماعی خود را به رسانه های اجتماعی منتقل کنید

رسانه های اجتماعی به دلایل اجتماعی خوب است و اگر برند شما عقب نشینی میکند، چرا برای جمع کردن سربازان و تقویت حرکت خود ، محتوا ایجاد نمی کنید؟
 
Boxed Water با همکاری با بنیاد ملی جنگل ، محیط زیستگرایی را ارتقا می بخشد. آنها برای هر توییتی که شامل هشتگ #ReTree است ، دو درخت کاشته می کنند.
و اکنون برای یک بینش مهم دیگر مبتنی بر داده ها ...
داده های زیر لایک ها و اشتراک ها را بیشتر از طریق پست های اجتماعی نشان می دهد که (1) سرگرمی (2) الهام بخش و (3) آموزش می دهد.
 

9. مصاحبه را به اشتراک بگذارید

شما می توانید با مصاحبه با متخصصان تأثیرگذار در صنعت خود به دنبال دستیابی به سه گانه ی سرگرمی / الهام گرفتن / آموزش باشید. تعدادی از خدمات شما را قادر می سازد مصاحبه ها را در زمان واقعی در کانال های اجتماعی انجام دهید و البته مصاحبه ها می توانند به اشکال مختلف در رسانه ای که انتخاب می کنید ، دوباره برگردانند. 
 

10. از مخاطبانتان نظرسنجی کنید

انجام نظرسنجی از طریق رسانه های اجتماعی می تواند بینش مفیدی ایجاد کند یا می تواند به عنوان شکل دیگری از محتوای سرگرم کننده اجتماعی به کار رود. 
 
HelloFresh از نظرسنجی ها برای پرسیدن سوالات مربوط به پخت و پز از کاربران استفاده می کند و به آنها اجازه می دهد تا برای کشف پاسخ ها به سرعت بکشند.
 

11. مسابقه برگزار کنید و جایزه بدهید

این شانس را برای به دست آوردن چیزی با ارزش ارتقا دهید و مخاطبان شما پاسخ دهند. مسابقات و هدیه دادن می تواند بسیار سرگرم کننده باشد و ثابت شده است که یکی از مهمترین ایده های رسانه های اجتماعی برای الهام بخشیدن به تعامل است.
 
 تحقیقات Tailwind ادعا می کند که 91٪ از پست های اینستاگرام با بیش از 1000 لایک یا نظر مربوط به یک مسابقه است. حساب هایی که مسابقات را برگزار می کنند اغلب 70٪ سریعتر رشد می کنند.
 

12. دوربین خود را در پشت صحنه قرار دهید

یكی از مهمترین مشكلات برقراری ارتباط شخصی است. متوجه باشید، شرکت شما از افرادی تشکیل شده است که می توانند به ایجاد یک برند سرگرم کننده و قابل اعتماد کمک کنند. به نظر می رسد نامزد "پشت صحنه" در شرکت شما ایجاد و کمک به انسانی سازی برند شما آسان است. علائق ، حرکات کودکانه در اداره، روند کار و موارد دیگر را نشان دهید. به سادگی پرده را کنار بکشید و از آن لذت ببرید. 
 
Adobe ایده اشتراک گذاری لحظه های کارمندان را بسیار پذیرفته است ، بنابراین آنها یک برند # AdobeLife ایجاد کرده اند ، که هدف آن این است که کارمندان بالقوه را به محیط کار شرکت سرازیر کند. محتوا در یک بلاگ و همچنین LinkedIn ، Twitter ، YouTube ، Instagram و Pinterest به اشتراک گذاشته می شود. 
 
 
زندگی جدید را در ترکیب محتوای رسانه اجتماعی خود تنفس کنید
باز هم ، منظور من این نیست که انواع مختلفی از پست های رسانه های اجتماعی که به جریان اصلی تبدیل شده اند ، مانند:
• چگونه محتواسازی کنیم
• تحقیقات صنعتی
• منابع آموزشی
• تبلیغات
• تخفیفات
• نسخه جدید محصولات
• بررسی ها و توصیفات
• نقاط عطف شرکت
• اطلاعات رویداد
• نقل قول های الهام بخش
• ابزارهای مورد علاقه
• آرزوهای تعطیلات
هر یک از موارد فوق ویژگی های مغناطیسی خود را دارد و با احتیاط انجام می شود . 
رقابتی رسانه های اجتماعی است. شبکه های برتر مملو از برندهایی هستند که به دنبال اتصال هستند اما پر از همان روشهای قدیمی است.
مطابق گزارش رسانه های اجتماعی رسانه های اجتماعی ، بازاریابان رسانه های اجتماعی پنج مزیت زیر را مهمترین آنها می دانند:
• افزایش قرار گرفتن در معرض
• افزایش ترافیک
• بهبود فروش
• توسعه طرفداران وفادار
بعید به نظر می رسد با پیروی از بسته بندی شده با محتوا که 100٪ از این دوره است ، به این اهداف عالی دست پیدا خواهید کرد. در حالی که ممکن است من از هر روش ممکن برای فشرده سازی در زمان پرخاشگری عمومی کشف نکرده باشم ، امیدوارم که برای ایده های شما الهام بخش باشد تا محتوای اجتماعی شما کمتر قابل پیش بینی باشد. 
با استفاده از هر راهی که فکر می کنید ممکن است زندگی را در فیدهای رسانه های اجتماعی شما قرار دهد ، مخلوط کنید ، مطابقت داشته باشید و احساس راحتی کنید. احتمالاً تنوع به خوبی در خدمت شما خواهد بود.