از طریق پیشرفت تکنولوژی در تجارت الکترونیک ، مردم در هر دوره با تغییرات اساسی روبرو شده اند. مردم آموخته اند که سرانجام رشد کنند و با تغییرات سازگار شوند ، هرچند که قبلاً مانند امروز آسان نبود. کسی هیچوقت فکر نمیکرد که مردم از کیبوردهای فیزیکی دست بکشند تا صفحه نمایش را لمس کنند؛ ولی واقعیت این است که آنها این کار را کردند. به تدریج مردم با این تغییر و دیگران سازگار شده اند. خدمات تجارت الکترونیکی در سیستم عامل های مختلف یکی از آنهاست.
در زیر برخی از جدیدترین فناوری ها و روندهای تجارت الکترونیکی ذکر شده است که قبلاً اجرا شده اند و برخی در حال اجرا هستند.


دیجیتالی کردن فروشگاه

در دنیای دیجیتالی امروزی ، فروشگاه های اینترنتی تجارت الکترونیکی پاسخ بسیار خوبی از سراسر جهان دریافت می کنند ؛ بنابراین مهم است که با در نظر گرفتن علاقه آنها ، تجربه ای نوآورانه و سفارشی به مشتریان ارائه دهیم. آینه حافظه به یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین اختراعات تبدیل شده است که می تواند یک تجربه آینه مجازی خارق العاده را به مشتریان ارائه دهد. تعداد کمی از مشاغل مانند eBay ، Walmart و دیگران قبلاً شروع به اجرای دیجیتالی کردن فروشگاه کرده اند. هنگامی که هر مشتری خود را در آینه مجازی می بیند ، می تواند تصور کند که با هر بار کلیک بر روی هر لباسی که در فروشگاه موجود است، چگونه به نظر خواهد رسید. آینه مجازی تمام اطلاعات مربوط به گزینه های مشتری را ذخیره می کند. مشتریان لازم نیست دوباره و دوباره همه لباس های انتخاب شده را بپوشند ، تا در وقت مشتری صرفه جویی شود و در عین حال تجربه خرید خوبی را تجربه کنند. در صورتی که مایلید در کاشان به دنیای دیجیتال بپیوندید به بخش طراحی سایت کاشان مراجعه کنید .


ربات چت ها Chatbots

با پیشرفت فناوری های یادگیری ماشین و داده حجیم، چت بات ها یک موفقیت بزرگ از نظر سرعت زیاد کسب کرده اند، درحالی که به محیط خود آگاهی دارد و فوری پاسخ میدهد تا تجارت الکترونیک را تقویت کنند. ربات ها نسبت به کسی که در این دنیای تجاری رسمی رفتار میکنند دوستانه تر عمل میکنند. مردم بیشتر شاهد تجربه گفتگو محور خواهند بود به جای تجربه پیمایش متن محور در حالی که هر اطلاعاتی را کسب میکنند. 


فناوری  Beacon

در سال 2006 ، نوکیا مالک این فناوری Beacon بود ، اما اکنون ، توسط Bluetooth Special Group به بازار عرضه شده است. این نوعی فناوری است که تمام دستگاه ها را از طریق بلوتوث کم مصرف تا 50 متر متصل می کند. مشتریان هنگام ورود به هر منطقه خاص ، معاملات فعلی را دریافت می کنند و بسیاری از موارد مرتبط با تبلیغات محصولات را ارائه می دهند. برای این کار ، دستگاه باید به یکدیگر متصل شود که به آن «اتصال Beacons» گفته می شود. 


خرید مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی

روز به روز بر تعداد کاربران آنلاین در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییتر ، پینترست و فیس بوک افزوده می شود. این وب سایت های رسانه های اجتماعی قبلاً اقدامی بسیار خوبی انجام داده اند و فروش و درآمد بیش از 60 درصد را با موفقیت انجام داده اند. وب سایت رسانه های اجتماعی با کلیک مستقیم "اکنون بخرید" از صفحه هر وب سایت که در آن مستقیماً به پرداخت آنلاین ارسال می شود ، به مشتریان می دهد.


دستگاههای واقعیت افزوده

بیشتر مردم می خواهند خانه خود را تزئین کنند ، اما تصوری از انتخاب مواد ندارند. چه چیزی بهتر است و روی میز ، دیوارها ، مبل ها و قفسه های آنها عالی به نظر می رسد. با استفاده از اشیاء مجازی هر کدام که در وب سایت موجود باشد می توانید با افزودن اشیاء واقعی ، یک تجربه سه بعدی در انتخاب موارد مجازی داشته باشید. همین مورد برای خرید لباس آنلاین نیز پیش می رود. این کمک می کند تا مشتریان در تصمیم گیری عاقلانه قبل از خرید. بر این اساس ، با ارائه بهترین تجربه خرید ، بازگشت محصولات کاهش می یابد. 


دستیار صوتی

این فن آوری وب فعال و صوتی مبتنی بر صدا دستورات صوتی مشتری را می شنود و وظایفی از قبیل جستجو ، خرید و کمک را بر این اساس انجام می دهد.دستیار آمازونEcho Alexa  و WeChat موارد دستیار صوتی هستند.