تیم های تولید از یک PRD برای ارتباط برقرار کردن چه چیزی استفاده می کنند ؟ چه محصولی برای محصول و چه از نظر کاربر نهایی استفاده می کند؟ این سند توسعه محصول را با ارائه یک درک مشترک از قصد محصول پشت سر می گذارد. اگر تیم های محصول و توسعه خود مخاطبان و نقاط ضعف خود را درک نمی کنند، چگونه می توانند محصولاتی را ارائه دهند که مشکلات کاربر را حل کنند؟ قبل از شروع کار توسعه، PRD همه ایده های شما را روشن می کند.

در حالی که روش های مختلفی برای سازماندهی سند ما وجود دارد، ما می توانیم شامل نیازهای تجاری و الزامات فنی، و همچنین چند ملاحظات دیگر که تیم مهندسی شما را برای دریافت محصول خود به بازار آماده می کند.

این مقاله شما را از طریق فرآیند نوشتن PRD پیاده می کند و به عنوان نمونه ای از آنچه که سند مورد نیاز را ایجاد می کند، ارائه می شود.

برای شروع، قالب PRD قابل تنظیم را دانلود کنید تا همراه با این مقاله دنبال کنید.

 

 

نیازمندی های کسب و کار

 

الزامات تجاری معیارهایی هستند که برای رسیدن به اهداف سازمان ضروری هستند. به طور معمول، آنها چگونگی ارائه محصول یا راه حل به نیازهای شرکت و کاربران آن را بیان می کنند.

ملاحظات ذیل شامل موارد زیر می شود:

  • هدف از برنامه یا محصول چیست؟ شما چه می خواهید انجام دهید؟
  • مشکلات فعلی حل خواهد شد؟
  • چگونه فرایند فعلی را بهبود می بخشد؟ آیا فرایند جدید را تسهیل می کند؟
  • بیانیه محصول چیست؟
  • آیا برنامه باید از ابتدا شروع شود یا می تواند از دارایی های موجود استفاده کند؟
  • چه برنامه ای باید بتواند انجام دهد؟ عملکرد اصلی محصول چیست؟
  • چه ویژگی هایی نیاز دارد؟
  • مدل کسب درآمد یا مدل کسب و کار چیست؟
  • آیا دستورالعملهای نام تجاری و طراحی برای پیگیری وجود دارد؟
  • آیا درخواست امکان پذیر است؟

 

هدف تلفن همراه

 

اول، PRD شما نیاز به توصیف آنچه شما می خواهید در مورد محصول انجام دهید، و همچنین اهداف اصلی محصول. برای اولین نسخه هر برنامه تلفن همراه، توصیه شده است که بر روی یک مشکل واحد که کاربران هدف شما تمرکز می کنند تمرکز کنند. با تمرکز بر یک مشکل اصلی، آسانتر شدن ایجاد یک محصول مختصر برای برنامه تلفن همراه و ایجاد معیارهای موفقیت دقیق است.

 

سفرهای کاربر

 

در PRD خود، باید جریان کاربر برنامه خود را برای هر نوع کاربر (admin، کاربر معمولی و کاربران مهمان) وارد کنید. از ابتدا تا انتها، 

چگونه هر گروه کاربر با محصول ارتباط برقرار می کند؟

ایجاد سفرهای کاربر خلاصه یک فرایند مشارکتی است و باید یک تحلیلگر تجاری، یک طراح تجربه کاربر، یک توسعه دهنده باید مدیر محصول باشد. نقشه برداری سفرهای کاربر کمک می کند همه امکانات موجود در برنامه را از دیدگاه کاربر به اشتراک بگذارد. ایجاد نقطه های مناسب روایت روایی برای بهبود عملکرد محصول ضروری است.

آیا نیازمند کمک به نقشه برداری از جریان کاربر محصول خود را دارید؟ مشارکت در یک کارگاه طراحی و کشف شما را با یک راه حل بصری که تجربه کاربر و رابط کاربر محصول خود را مشخص می کند، امروز با یک متخصص تلفن همراه درباره ایجاد سفرهای کاربر صحبت کنید. یک  مکالمه را  شروع کنید.

 

بیانیه دیدگاه محصول شما چیست؟

 

یک بیانیه جهت مشخص شدن هدف نهایی در برنامه تلفن همراه تعریف می کند. در بالا، یک بیانیه دید، راه حل مشکل را که کاربران مورد نظر شما با آن مواجه هستند، توضیح می دهد. در بیانیه دید شما، باید شامل چه کسی محصول است، چه کاربرانی تلاش می کند انجام دهند، چگونه محصول ما نقاط مورد ضعف کاربر را حل کند؟ ، و چگونه محصول متفاوت از برنامه های رقابتی در بازار داشته باشیم؟

 

ایجاد یک لیست از ویژگی ها

 

اولین نسخه برنامه تلفن همراه شما نیاز به یک تجربه کاربری ساده و بصری دارد. انتخاب ویژگی های برنامه تلفن همراه شما یک فرآیند برنامه ریزی است که به شما نیاز دارد تا به طور کامل تعریف محصول، اهداف و تم ها را تعریف کنید. برخی از ویژگی های استاندارد می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ثبت نام و ورود به سیستم
  • شبانه روزی
  • صفحه معرفی
  • جهت یابی
  • گالری عکس
  • فرم ها
  • ادغام رسانه های اجتماعی
  • خوراک اجتماعی
  • منوهای محصول
  • سبد خرید و پرداخت
  • کارت های وفاداری
  • سیستم های رزرو
  • یکپارچگی تقویم
  • اعلان ها را فشار دهید
  • ویدیو native
  • نقشه های native
  • دسترسی به سخت افزار دستگاه
  • تجزیه و تحلیل برنامه

لیست بالا فقط یک لیست کوچک از ویژگی های پنهان است که ممکن است لازم باشد. درک اینکه چگونه یک کاربر از طریق برنامه شما حرکت می کند، برای شناسایی ویژگی های ضروری که برای تجربه کاربری یکپارچه امکان پذیر است بسیار مهم است.

 

مدل کسب درآمد شما چیست؟

 

چندین استراتژی کسب درآمد برای تحقیق وجود دارد. استراتژی که انتخاب میکنید، بستگی به نوع برنامه شما در حال توسعه، کاربر هدف شما و حتی سیستم عامل تلفن همراه است که میخواهید از آن استفاده کنید. مدل های کسب درآمد متعارف شامل تبلیغات، پرداخت در هر دانلود، خرید درون برنامه، اشتراک است.

 

محصول و مشخصات فنی

 

محصول مشخصات و فنی، نیازهای سیستمی و کاربردی را برای رسیدن به ویژگی ها و ویژگی های مورد نظر برای محصول را فراهم میکند.

شرح زیر در مورد مشخصات محصول و مشخصات سند مورد نیاز برنامه تلفن همراه خود را شرح دهید:

  • چه برنامه های کاربردی (iOS، Android، یا ویندوز) چه سیستم عامل هایی را استفاده می کنید؟
  • چه نسخه های سیستم عامل باید آن را پشتیبانی کند؟
  • خدمات فعلی، سرورها، پایگاه های داده شما چیست؟
  • نیازهای تعمیر و نگهداری شما چیست؟ آیا شما باید از آن برای آینده حمایت کنید؟
  • تا چه حد باید عملکرد برنامه قبل از انجام تعمیرات اساسی مورد نیاز باشد؟
  • آیا مستندات API خدمات فعلی دارید؟
  • آیا شما حساب های اپل، گوگل یا دیگر را دارید یا اعتبار های توسعه دهنده را دارید؟
  • آیا شما پروفایل های ارائه شده موجود را دارید؟
  • آیا اعتبار دیگری وجود دارد که مورد نیاز ما باشد (سیستم های تجزیه و تحلیل یا سیستم عامل)؟

 

 

انتخاب یک پلتفرم

 

رویکرد ایده آل برای توسعه عبارت است از راه اندازی بر روی هر دو سیستم عامل؛ با این حال، این همیشه امکان پذیر نیست. گاهی اوقات، شما باید ابتدا برای یک پلت فرم ابتدا و بعد از پلتفرم دوم به دلیل دلایل محدودیت زمانی، بودجه و محدودیت منابع معرفی کنید.

هر دو سیستم عامل iOS و Android دارای مزایای متفاوتی هستند، اما همچنین کاربران متضاد را جذب می کنند. ضروری است تحقیق کافی انجام دهید تا بدانید که سیستم عامل با معیارهای موفقیت اهداف محصول شما سازگار است.

 

 نیازهای تعمیر شامل نگهداری و ارتقاء

 

اشتباه فکر کردن پروژه خود را پس از راه اندازی نکنید. در حداقل، شما نیاز به هزینه برای حفظ برنامه خود را برای رفع اشکالات و نیازهای ارتقاء سیستم را برنامه ریزی کنید. در PRD خود، یک چشم انداز محصول درازمدت را شامل می شود که به نیازهای کاربر، بهبود محصول و ویژگی های جدید برای تکرارهای آینده محصول منجر می شود.

 

وابستگی ها

 

وابستگی هر جنبه ای است که تیم یا محصول بر آن متعهد است تا به اهداف برسد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • سخت افزار که برنامه با آن ارتباط برقرار می کند (برای مثال، چراغ ها)
  • مستندات سرویس / API
  • اعتبار پروفایل / حساب / پلت فرم
  • هر نرم افزار شخص ثالثی که برنامه شما بر آن متکی است
  • هر نمودار فلوچارت، اسناد یا اطلاعات مربوط به محصول

 

فرضیه ها

 

فرضیه ها معمولا مربوط به اینکه چگونه تیم های محصول مشکوک به کاربران رفتار یا ارتباط با محصول خود را دارند. با این حال، مهم است که شامل مفروضاتی در مورد کسب و کار و جنبه های فنی محصول در این بخش باشد. در مراحل اولیه پروژه، دانش، تجربه، یا فرضیه های شکل فعلی اطلاعات. مثال هایی از این فرض ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

 

  • X٪ از کاربران ارزش کافی در محصول برای دیدن کاربران معمولی پیدا خواهند کرد
  • الزامات فنی A بر روی آخرین سیستم عامل کار خواهد کرد
  • ما می توانیم محصول را در یک دوره زمانی پیشنهاد شده توسعه دهیم

 

ارسال

 

سند مورد نیاز برنامه تلفن همراه باید شامل تمام مشخصات فنی و اطلاعات مورد نیاز برای ارسال App Store و Google Play باشد. تعریف این الزامات در مراحل اولیه یک پروژه به طور قابل ملاحظه ای فرآیند تسلیم را هنگامی که محصول آماده انتشار است، تسریع خواهد کرد. در حالی که این تغییرات بسته به فروشگاه های برنامه که به آنها ارائه می شود، در زیر دارایی ها و اطلاعاتی است که برای Apple App Store و Google Play شامل می شود.

 

دارایی های عمومی

 

  • آیکن های اندازه های پشتیبانی شده (iOS: @ 1x @ 2x @ 3x images | اندروید: mdpi، hdpi، xhdpi، xxhdpi)
  • صفحه نمایش چلپ چلوپ اندازه های توصیه شده (iOS: @ 1x @ 2x @ 3x images | آندروید: mdpi، hdpi، xhdpi، xxhdpi)
  • تصاویری در ابعاد صحیح و زبان های مورد نیاز توضیحات برنامه در زبان های مورد نیاز کلمات کلیدی جستجو در زبان های مورد نیاز فهرست دستگاه های پشتیبانی شده و نسخه های سیستم عامل

 

اپ استور

 

  • دسترسی به حساب کاربری iTunes Connect
  • نام شرکت / واحد
  • نام فروشگاه برنامه App Store
  • کلمات کلیدی جستجو بسته بندی ID / SKU 
  • حساب دمو برای بررسی کنندگان
  • شرح 
  • URL پشتیبانی
  • نشانی اینترنتی بازاریابی 
  • سیاست حفظ حریم خصوصی 
  • دسته برنامه 
  • اطلاعات کپی رایت
  • اطلاعات تماس
  • آیکون برنامه (1024 × 1024)
  • مشخصات فروشگاه توزیع فروشگاه App
  • هویت امضای توزیع فروشگاه برنامه فروشگاه App
  • تصاویری (اندازه های صحیح بر اساس دستگاه)

 

گوگل پلی

 

  • دسترسی به برنامه 
  • نام فروشگاه 
  • پرداخت شده / رایگان
  • توضیح کوتاه
  • توضیحات کامل
  • آیکون برنامه (512 × 512)
  • ویژگی گرافیکی (1024 × 500)
  • نوع برنامه
  • دسته برنامه
  • رتبه محتوا
  • تماس با ایمیل
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تصاویری (اندازه های صحیح بر اساس دستگاه)

 

اجزایی که باید برای سند مورد نیاز محصولات خود داشته باشید

 

در حالی که از طریق فرآیند نوشتن PRD خود را می گذرانید، باید برخی از ملاحظات را در نظر داشته باشید. اولا، استفاده از تجربه و بینش های مختلفی که از طرف اعضای تیم های مختلف به دست می آید بسیار مهم است. جمع آوری این ورودی به شما کمک خواهد کرد تعریف جامع برای بخش های مختلف PRD خود را توسعه دهید.

ثانیا، همانطور که فرم را پر می کنید، حتما پاسخ ها و تعریف خود را برای هر بخش مشخص شده در سطح بالا نگه دارید. در حالی که جزئیات مفید است، به یاد داشته باشید که در حالی که نیازهای خاص ممکن است برای شما به نظر آیند، دیگران مشاهده سند ممکن است دید کاملا متفاوت داشته باشند. از بین بردن شرایط خاص صنعت، اطمینان حاصل شود که همه بتوانند به راحتی این سند را درک کنند. همانطور که محصول تغییر می کند و نیازهای آن تغییر می کند، حصول اطمینان از اینکه همه می دانند چه چیزی در حال تلاش برای ارتباط هستند، کلید توسعه یک محصول تلفن همراه موفق است.

 

افکار نهایی

 

هدف نهایی ایجاد یک سند مورد نیاز برنامه تلفن همراه، ایجاد یک پایه برای یک محصول موفق است. برای دادن تیم خود به مهمات لازم است که پروژه خود را از زمین خارج کنید، اطمینان حاصل کنید که هر کسب و کار و نیازهای فنی را مشخص کنید و تمام وابستگی ها، محدودیت ها و مفروضات را روشن کنید. در طول توسعه، سوالات باید مطرح شود، حتی با PRD کامل ترین.

در طول فرایند تعریف محصول، ضروری است که همیشه بر روی ارائه ارزش برتر به بازار تمرکز کنید. با توجه به رقابت، مشتریان صوتی و مسائل مربوط به معماری، بسیار راحت است، و در حالی که شما نیاز به درک آن نیاز دارید، زمانی که به تعریف یک محصول عالی توجه کنید، همیشه به یاد داشته باشید که بر ارزش تمرکز کنید.