شما در حال آموختن مفاهیم بزرگ هستید: نحوه انجام جستجوگرها برای یک وب سایت، ابزار و تکنیک ها، مهارت ها و کار. این مقاله برای شما مناسب است:

  • شما برای جستجوگرها و شروع کار خود به عنوان استراتژیست محتوا جدید هستید. این همه اصول جستجو و نحوه انجام جستجوگرها را به شما توضیح می دهد.

  • شما یک جستجوگر حرفه ای هستید و شما در حال حاضر همه چیز در مورد جستجو را می دانید. این به خانواده شما کمک می کند تا آنچه را که برای زندگی انجام می دهید را درک کنید. آن  را برای مادر بفرستید.


به احتمال زیاد شما در جایی در این میان هستید. بعضی از این ها بررسی خواهند شد، برخی از این ها تازه و جدید احساس خواهند شد. اولا، چرا ما درباره جستجو بسیار وسواس داریم؟ چرا SEO بسیار مهم است؟
SEO در مقابل SEM (بازاریابی موتور جستجو)

 

 

SEO در مقابل SEM (بازاریابی موتور جستجو)

 

اول، دو نوع ترافیک از موتورهای جستجو وجود دارد: پرداختی و اساسی. جستجو پرداخت شده معمولا PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) یا CPC (هزینه هر کلیک) نامیده می شود. این تبلیغاتی است و معمولا در بالا و پایین صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود. برنامه PPC گوگل به نام AdWords است.


اما SEO همه چیز در مورد رتبه بندی "اساسی" است که در وسط صفحه نتایج جستجو ظاهر می شود. هیچ مقدار پولی نمی تواند این موقعیت ها را در اینجا بخرند. آنها مانند تبلیغات اجاره نشده اند. آنها آزاد هستند، یا به جای آن، از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو به دست آمده اند. 

 


بازاریابی موتور جستجو (SEM) شامل هر دو اساسی  و پرداخت می شود. بنابراین شما می توانید به این روش در مورد آن  فکر کنید: SEO + PPC = SE


فراتر از مورد پرداخت و اساسی، انواع دیگر جستجوگرها و تخصص ها در بازاریابی جستجو وجود دارد. مانند جستجوگرهای محلی (در داخل نقشه ها)، SEO فنی، جستجوگرهای بین المللی، آمازون، یوتیوب، بینگ و بسیاری موارد دیگر.
بیایید با یک مسابقه سریع برای بررسی مبانی اصولی شروع کنیم.

 

تست! اصول اولیه بهینه سازی موتور جستجو

 


یک صفحه در وب سایت شما وجود دارد. آن بر یک عبارت کلیدی متمرکز است. این به یک صفحه در وب سایت دیگر مرتبط است. سرانجام، یک صفحه دیگر در وب سایت سوم وجود دارد. همچنین بر روی یک عبارت کلیدی متمرکز شده است. آن به سایت و سایت دوم شما مرتبط است

 

کدام یک از این کلمات کلیدی و لینک ها رتبه بندی جستجوی 

 

 

شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

 

 عبارت کلیدی A ( در وب سایت شما)

 عبارت کلیدی B (در وب سایت دیگر)

  1.   لینک 1 (لینک برای وب سایت شما)
  2.  لینک 2 (لینک از وب سایت شما به وب سایت دیگر)
  3.  لینک3 ( از سایت دوم به سایت سوم، که هیچ یک از شما نیستند.)


پاسخ 1 و 3 است

 

  • واژگان کلیدی در سایت شما بر رتبه بندی جستجوی شما تاثیر می گذارند. کلمات کلیدی در وب سایت های دیگر تاثیری ندارند.
  • پیوندهایی به وب سایت شما بر رتبه بندی جستجوی شما تاثیر می گذارد. لینک ها از وب سایت شما به سایت های دیگر  تاثیری ندارند.


بنابراین ما قصد داریم SEO را به دو عامل اصلی، لینک ها و عبارات کلیدی تقسیم کنیم. در انتها، یک عامل کلید سوم، "سیگنال های کاربر" اضافه می کنیم.
گوگل به طور مرتب فاکتورهای رتبه بندی جستجوی 200+ را در نظر می گیرد، اما در واقع فقط دو مورد بزرگ وجود دارد:

 

 

 

 

 اقتدار: لینک ها و اعتبار

 

گوگل محبوب ترین موتور جستجوگر به دلیل یک نوآوری واقعا اصلی از بنیانگذار آن لری پیج است. اواخر دهه 1990روزهای تاریک برای موتورهای جستجو بود. نتایج جستجو وحشتناک بود. محققان با استفاده از انواع الگوریتم ها، تلاش کردند تا نحوه بهبود ارتباط نتایج جستجو را بیاموزند.
مهمترین عوامل برای بررسی چیست؟ آیا این عنوان صفحه بود؟ تعداد دفعاتی که این عبارت در متن ظاهر شد چقدر بود؟ میزان ترافیک وب سایت چقدر بود؟
دیدگاه شفاف لاری این بود که فاکتور کاملا جداگانه را در نظر بگیریم، موردی که اصلا در وب سایت نبود. ایده او این بود که پیوندهای وب سایت را از سایت های دیگر در نظر بگیریم. و محبوبیت پیوند (معروف به "اقتدار") به عنوان یک عامل رتبه بندی جستجو ایجاد شد.
ناگهان، نتایج جستجو گوگل خیلی بهتر از Excite، Lycos و AOL طی چند سال بود، تمام موتورهای جستجو دیگر را شکست داد. تا به امروز لینک ها مهمترین عامل رتبه بندی هستند.
آن معنی دارد یک لینک مانند مساله اعتماد به نفس است. اگر بسیاری از وبسایت ها به یک صفحه ارتباط دارند، این صفحه احتمالا خوب است. در غیر این صورت، چرا این ویراستاران، وبلاگنویسان و روزنامه نگاران به آن پیوند دارند؟ گوگل ویراستاران هر وب سایت را به موارد با کیفیت تبدیل کرد.

 

به عنوان مثال"jetpacks for kids" 

 

 

اگر در مورد "jetpacks for kids" یک میلیون صفحه در وب وجود داشته باشد، اما یکی از این صفحات به 100 وب سایت دیگر مرتبط شده باشد، این صفحه احتمالا یک نتیجه معتبر برای موضوع است. و اگر پیوندهای به صفحه "jetpacks for kids" از سایتهایی هستند که خودشان بسیار معتبر هستند، با بسیاری از لینکهای ورودی خودشان، پس احتمال بیشتری دارد که صفحات jetpacks خوب باشند. این آراء را از سایت های معتبر دریافت می کند ... و احتمالا رتبه بیشتری نیز دارد.
و اگر لینک ها از سایت ها یا سایت های بچه ها در مورد سفر فضایی باشد، احتمال بیشتری نیز وجود دارد که صفحه jetpacks یک منبع کافی از اطلاعات است؛ زیرا آن ها از سایت های مربوطه رأی می گیرند ... و احتمالا رتبه بیشتری نیز وجود دارد.

هنگامی که وب سایت دیگری به یکی از صفحات شما لینک می دهد، این مساله اعتماد به نفس است. این نشانه ای از ارتباط و اعلامیه های گوگل است.
هنگامی که بسیاری از سایت ها به یکی از صفحات وب شما پیوسته اند، حتی بهتر است.  محبوبیت لینک مانند هر مسابقه محبوب است. شما می خواهید تعداد زیادی رای بدهید.

بهترین لینک ها از سایت هایی هستند که دارای محبوبیت بالا هستند. این لینک ها ارزش بیشتری درست مانند یک مسابقه پرطرفدار دارند، یک رای از فرد معروف ارزشی بیش از دوازده رای از افراد ناشناس دارد.
اگر یک صفحه به چندین سایت لینک کند، ارزش این پیوندها تقسیم می شود. بنابراین یک پیوند به شما از یک صفحه که به انواع صفحات دیگر مرتبط است نیز ارزشمند نیست.
دوباره، در یک مسابقه محبوبیت، اگر کسی که برای شما رای داده است، به طور همزمان برای سه نفر رأی بدهد، این خوب نیست. شما واقعا تنها یک سوم از رای گیری را دریافت می کنید.
لینک ها از سایت های مرتبط به طور کلی بهتر است. یک لینک از یک سایت کاملا نامناسب، ارزشمند نیست زیرا سایت اعتبار زیادی در آن موضوع ندارد.
"گوگل بسیار شبیه به مورد دختری از دبیرستان است. بهترین مورد در گرفتن او این است که او را نادیده بگیرید در حالی که شما در مورد به اشتراک گذاری اجتماعی، لینک ها و تبلیغات فعالیت می کنید، به دلیل اینکه شما در حال تلاش برای رسیدن به مردم هستید.  هرچه کمتر مراقب چیزی که او فکر می کند، باشید، شما را در وضعیت بهتری می بیند. زیرا مردم واقعا شما را دوست دارند. "- سونیا سیمونه، افسر ارشد، Copyblogger و Rainmaker Digital

 

مسابقه و کلمات کلیدی

 


درک اینکه چه چیزی در اینجا واقعا رتبه بندی شده، مهم است. گوگل وب سایت ها را رتبه بندی نمی کند وب سایت ها هیچ رتبه ای ندارند. فقط صفحات وب رتبه بندی می شوند. ارتباط صفحه به صفحه ساخته شده است.گوگل تلاش می کند بازدید کننده را برای موضوع به بهترین صفحه در وب بیارد.  به همین دلیل است که عبارات "پخش" در اطراف یک وب سایت، اتلاف وقت است. اما ساخت صفحات غنی، عمیق، فوق العاده مفید به خوبی کار می کند.
هر عبارت رقابتی است. هر صفحه یک رقیب است.

نکته! تا به حال فکر کرده اید چرا شما یک عبارت را رتبه بندی نمی کنید؟ از خود بپرسید: کدام صفحه در سایت من، مناسب ترین صفحه برای این عبارت است؟ سپس، به دقت به صفحه نگاه کنید و از خودتان بپرسید: چرا گوگل این صفحه را بهترین صفحه در اینترنت برای آن موضوع می داند؟

بنابراین احتمال رتبه بندی هر عبارت بستگی به رقابت برای آن عبارت خاص دارد.
اگر دیگر صفحات رتبه بندی بالا برای یک عبارت بسیار معتبر هستند (محبوبیت بالای لینک)، بعید است که شما رتبه بندی کنید، مگر اینکه شما در همان محدوده اقتدار باشید.  به همین دلیل است که مارک های معروف بر روی رتبه بندی بسیاری از  کلمات کلیدی ارزشمند تسلط می یابند.
کلید واژه ها به طور کلی بر طیف رقابت، محبوبیت و طول  قرار دارند.

آیا سایت های دارای رتبه بالا برای کلمه کلیدی، محبوبیت لینک بالاتر نسبت به شما دارند؟ سپس کلید واژه دیگری را انتخاب کنید
اگر شهرت لینک شما کم است، در یک موقعیت محدود شروع کنید و هدفهای دیگر، کلمات کلیدی بیشتری را تعیین کنید. بهتر است ابتدا برای یک عبارت عمومی با شهرت کمتر از رتبه بندی در صفحه 50 برای یک کلمه کلیدی بزرگ رتبه بندی کنید.

 

 

اندازه گیری اقتدار

 


در همان روز، مجوز وب سایت ها در مقیاس یک تا ده، توسط گوگل سنجیده شد. این مقیاس به نام(PageRank) ( نامگذاری پس از پیج لری) نامیده شد و با استفاده از نوار ابزار Google می توانید آن را برای هر وب سایت جستجو کنید.
اما گوگل دیگر این اطلاعات را به اشتراک نگذاشته است، بنابراین شرکت های نرم افزاری SEO در تلاشند تا الگوریتم های گوگل خود را تقلید کنند. این نمرات از 1 تا 100 است.

 

دامنه اقتدار Moz


 SEMrush : امتیاز دامنه
Ahrefs: رتبه دامنه
الکسا: قدرت رقابتی
جستجوگرها: مقاومت صفحه
همه آنها اساسا یکسان هستند: برآورد محبوبیت پیوند و احتمال رتبه بندی.

 

جستجوگر خارج از سایت

 


ده ها راه برای پیروزی و اشاره از وب سایت های دیگر وجود دارد. برخی از شرکت های جستجوگر SEO بر روی ساخت لینک ها و افزایش اعتبار وب سایت های مشتریان خود تمرکز می کنند. هر دو موردبرای دسترسی  بسیار خلاق و بسیار خوب هستند. دیگران فقط شرکت های سنتی PR هستند که SEO و ارزش لینک ها را آموخته اند.

در اینجا برخی از فعالیت هایی که ممکن است مزایای اقتدار داشته باشند، وجود دارد:

 

PR دیجیتال

وبلاگ نویسی مهمان
روابط Blogger  / بازاریابی تأثیرگذار
با راهنمایی کامل ما درباره نحوه افزایش اختیارات دامنه بیشتر بیاموزید.
کار جستجوگرها ایجاد محتوای با کیفیت بالا  و پس از آن جلب توجه، عشق و لینک از یک وبلاگ نویس یا سردبیر می باشد. بازاریابی محتوا می تواند شگفتی ها را برای اقتدار وب سایت انجام دهد. اما این اقتدار تنها زمانی مفید است که شما

همچنین در بخش دوم از جستجوگرها :  ارتباط متمرکز شوید.

 

ارتباط: عبارات کلیدی و محتوا

 


وب سایت ها مانند مردم هستند. به بعضی گوش نمی دهید چون معتبر نیستند. اما افراد دیگری که شما آنها نمی شنوید چون حرف زیادی نمی زنند. آنها خیلی آرام هستند. بنابراین ما به راه هایی نگاه می کنیم که درآن صفحه حرفی برای گفتن دارد. همه میدانند که شما باید از عبارت هدف خود در صفحه استفاده کنید. اما بعضی مردم فکر می کنند که فرمولی وجود داردطوریکه راز استفاده از عبارت در جایگاه مناسب یا تعداد موارد صحیح است.در همین حال، صفحاتی را منتشر می کنند که هیچ موتور جستجوی (یا انسان) هرگز آن را مفید یا خوب بررسی نمی کند.
قبل از شروع شمارش کلمات کلیدی، در مورد تصویر بزرگ فکر کنید. بیایید در نظر بگیریم که چه نوع صفحاتی را ما در بالای نتایج جستجو مشاهده می کنیم.
در نهایت، هدف این است که یک صفحه عالی ایجاد کنیم، اما همچنین نشان می دهد که آن مربوط است. هر بار که عبارت یا "بهینه سازی موتورهای جستجو" را می بینید یا شنیدید، کلمات "ایجاد کیفیت و نشان دادن ارتباط" را جایگزین کنید و برای کار خوب SEO  ذهنیت مناسب دارید.

 

"SEO بر روی صفحه"

 


مکان های زیادی وجود دارد که شما می توانید از کلید واژه هدف استفاده کنید، اما مکان های قابل مشاهده بیشتر مهم هستند. در اینجا چهار مکان مهم برای نشان دادن ارتباط و برخی از دستورالعمل های بسیار عمومی برای استفاده از عبارت مورد نظر خود  در محتوای شما هستند.

 

 


برای بررسی کامل تر در مورد استفاده از کلید واژه، از بهترین روش های جستجوگر آموندا گانت استفاده کنید.

 

تست کنترل + F

 


خوب، حالا کلید واژه ها را در نظر بگیرید. برای بررسی صفحه خود، به صفحه بروید و فقط دکمه + F را فشار دهید. ویژگی "پیدا کردن" مرورگر شما صفحه را برای عبارت کلیدی هدف جستجو می کند، به شما نشان می دهد که کجا و چند بار از عبارت در صفحه استفاده شده است.

اگر صفحه شما عبارت کلیدی هدف را از دست بدهد، یک شکاف در محتوای شما کشف می شود.  به Word Press وارد شوید و روش های معقول شامل عبارت را جستجو کنید.

 

 


هشدار! هنگام شمارش نمونه های یک عبارت کلیدی، لینک ها یا برچسب های ناوبری را در نظر نگیرید. متن لینک ، ارتباط این صفحه را نشان نمی دهد. متن لینک به گوگل می گوید که صفحه دیگری برای این عبارت مناسب است: صفحه ای که لینک به آن متصل است!
به یاد داشته باشید، آزمون کنترل + F عبارتی را در عنوان یا توضیح متا نمی شمارد. این کد است، محتوا نیست اما آنها مهم هستند!   آنها "snippet" را جستجو می کنند که لیست آن در صفحه نتایج جستجو است

 

 


در نهایت، گوگل کلمات و عبارات را هماهنگ نمی کند. آن محتوای محقق را با معنی دقیق صفحات هماهنگ می کند. بنابراین گام بعدی در مهارت های SEO فراتر از عبارت در معنی SEO  خواهد بود.

 

جستجوی عبارت کلیدی --- موارد خود را انتخاب کنید.

 


اولین گام در جستجوگرها همیشه یکسان است: انتخاب عبارات کلیدی شما. اگر هر کاری را درست انجام دهید،اما این نادرست پیش می رود، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت. به عنوان یک بازاریاب محتوا، شما باید عباراتی را انتخاب کنید که سه معیار را بررسی می کند: 

  • حجم جستجو: چند نفر این عبارت را جستجو می کنند؟
  • مسابقه: چند وب سایت برای این عبارت مناسب هستند؟ آیا سایت های قدرتمند هستند؟
  • ارتباط : اگر کسی در هنگام جستجوی این عبارت سایت شما را پیدا کند، خوشحال خواهد شد؟ آیا شما خوشحال خواهید شد که شما را پیدا کردند؟

 


هدف این است که صفحه را با یک جمله مرتبط هماهنگ کنید. عبارت کلیدی ایده آل دارای حجم بالا، رقابت کم دارد و بسیار مرتبط با کسب و کار شما است.

یک کلمه کلیدی را انتخاب کنید که افراد واقعا جستجو می کنند و مربوط به موضوع شما است. بعید به نظر می رسد آن را درجه بندی کنید، اگر شما عمدا یک عبارت را هدفگذاری کنید