گفته می شود که طراحی مجدد پروژه ها می تواند فوق العاده جالب باشد. با طرح های ابتدایی، واقعا هیچ مبنایی برای مقایسه کار شما با آن وجود ندارد. با یک وبسایت مجددا طراحی شده، می توانید به عملکرد تکرار گذشته نگاهی بیندازید و آن را با آنچه که شما توانسته اید انجام دهید مقایسه کنید.
اگر شما با چشم انداز مشارکت در یک پروژه طراحی مجدد جذب شده اید، اما با توجه به توانایی آسیب زدن و یا ضرر در فرایند، فریب خورده اید، این راهنما آنچه را که شما باید انجام دهید نقض می کند.
 

بپرسید چرا

 

هنگامی که با یک برنامه طراحی مجدد تماس گرفتید، اولین چیزی که باید بدانید این است که "چرا؟"


وقتی که زمان طراحی مجدد می رسد، دلایل متعددی وجود دارد که مشتری ممکن است با آن سایت ناراضی باشد:


برندگذاری مجدد


کسب و کار همیشه یک جهت یا هدف را حفظ نمی کند. و گاهی اوقات یک نام تجاری هویت واقعی خود را پس از راه اندازی می یابد.
علامت تجاری Asana یک نمونه از این است. این موردی است که وب سایت آنها  و قالب  SaaS از قبل بنظر می رسید.
Asana  قبل از طراحی

 


همانطور که توضیح داده شد، شخصیت واقعی برند به طور موثر از طریق لوگو، رنگ ها و طرح کلی به طور کلی ارائه نمی شود. پس از ارزیابی اینکه چگونه آنها می خواستند برند خود را مشاهده کنند، با این طراحی مجدد پیش رفتند:
Asana بعد از آن 

 

 

 


فقدان عملکرد
هنگامی که سایت بطور اساسی طراحی شده بود، مشتری شما به این نکته توجه نداشتند که به برخی از قابلیت های کلیدی آن نیاز دارند.
طراحی قدیمی
روند طراحی تغییرات زیادی در چنین زمان کوتاهی دارد. مشتریانی که  این تغییرات را درک می کنند ممکن است به شما نزدیک شوند، در صورتی که احساس کنند که سایت خود را پشت سر گذاشته اند.
غیر پاسخگو
طراح اصلی از مشارکت در حرکت در جهت تلفن همراه ناموفق  شد و اکنون مشتری شما در نقطه بدی قرار دارد. مطالعه موردی Deep End نشان می دهد که چگونه تکنیکی ترین آژانس ها می تواند این فرصت را از دست بدهد. اما آنها برای حل مشکل سریع بودند:


قبل و بعد Deep End


عمل تغییر


آنها ابتدا در مورد راه اندازی وبسایت شان هیجان زده شدند. سپس یک ماه گذشت چند ماه دیگر گذشت و  به زودی ، یک سال تمام شد و آنها از آن نتیجه نگرفته اند. آنها می خواهند بدانند که اشتباه چه بود و فورا  آن را جبران کردند.
اطمینان حاصل کنید که از آنها برای توضیح اینکه چگونه این طراحی مجدد به آنها در دستیابی به اهداف وب سایت کمک می کند ، استفاده کنید (و دقیقا همان چیزی که آنها هستند را تعریف کنید.

 

اطلاعات را بررسی کنید

 

مشتری به شما می گوید که مشکل درک شده با سایت شما چیست. حالا، شما نیاز به بررسی داده ها دارید تا  ببینید که آیا آن را بررسی می کند. مشتری ممکن است با یک جنبه خاص از سایت یا طرح به طور کلی ناراضی باشد. شهود آنها احتمالا درست است، اما شما باید مطمئن شوید که مشکل در جایی دیگر وجود ندارد.
در طول این مرحله، در زمینه های زیر بررسی کنید:

 

  • تجزیه و تحلیل گوگل

  • چشم انداز رقابتی

  • تحقیق کلید واژه

  • طراحی رابط کاربری

  • سازمان UX


سپس، به کل وب سایت نگاه کنید. هرصفحه مجزا.  یک بررسی کامل از آنچه که دارند، انجام دهید.
از این، شما باید بتوانید درمورد مسائل واقعی حاصله نتیجه گیری کنید. آیا صفحات بیشماری وجود دارد؟ آیا طرح به نادرستی نشان می دهد که آنها چه کاری انجام می دهند؟ آیا فونت نیاز به احیا دارد؟ آیا یک ویژگی کلیدی از دست رفته وجود دارد؟ آیا تصاویر قدیمی یا غیرقابل پیش بینی هستند؟ پیشنهادات طراحی مجدد خود را از این طرح بسازید و آن را برای مشتری ارسال کنید.

 

برنامه را طراحی کنید

 

اگر قبلا طراحی مجدد پروژه را انجام نداده اید، از  جریان کاری پروژه و چک لیست ها از پروژه های طراحی استاندارد خود استفاده کنید. مراحل و نقاط قوت را با توجه به آنچه شما باید در این طراحی مجدد انجام دهید، مرور کنید. سپس، مراحل را اصلاح کنید، نقاط عطف جدیدی ایجاد کنید و برنامه طراحی دوباره تشکیل دهید.
این مسئله پیچیده در مورد این است که هر پروژه طراحی مجدد، عناصر مختلف طراحی وب را مورد هدف قرار می دهد که به معنی تنظیم گردش کار شما از پروژه ای به پروژه دیگر را تنظیم می کند. به عنوان مثال، طراحی دوباره ممکن است موارد زیر را مورد هدف قرار دهد:
برند گذاری به عنوان لوگو، پالت رنگی، تایپوگرافی، تصاویر، نماد و غیره، در این مورد، ممکن است فقط یک طراحی مجدد سطحی باشد؛
ساختار جابجایی برای بهبود جریان کاربر یا تجزیه کامل حرکت برای حذف صفحات غیر ضروری است؛
محتوای صفحه اصلی برای پیام رسانی واضح تر و هدف قرار دادن شخصیت کاربر؛
جریان مشتری که مانع جذب نام تجاری از تغییرات بیشتر شد.
این به آن معنا نیست که شما با هر یک از این عناصر تجربه ندارید. با این حال، این شیوه ای است که شما با هر کدام از آنها کار می کنید و یا تعداد بسیاری از آنها که با آن کار می کنید، با یک طراحی وب سنتی متفاوت است. بنابراین، اسناد خود را ایجاد کنید، اما آن را  برای تنظیم نیازهای پروژه، باز گذارید.

 

اجرای طراحی مجدد

 

به استثنای اینکه وبسایت قبلا کاملا آشفته یا ناقص بود، فرصت ها بسیار خوب هستند و مشتری از شما میخواهد که به طرز چشمگیری در تغییر طراحی و محتوای شما دقیق است. برای حفظ یکپارچگی کسب و کار، شما باید بین ایجاد یک هویت قوی برای نام تجاری تعادل برقرار کنید، در حالی که به طور کامل تمام تشخیصاتی را که با مشتریان ایجاد کرده اید نابود نکنید.
نقشه های سایت، داستان ها و نمونه های اولیه باید همه در حال حاضر در روند شما تأثیر داشته باشند (اگر قبلا نداشته اند). این ابزار به شما فرصتی برای مقابله با طراحی مجدد در مراحل تکمیلی می دهد و قبل از حرکت درجهت آن، با مشتری تماس بگیرید. حتی ممکن است بخواهید در مورد آزمایش A / B در وب سایت زنده فکر کنید تا پیش از اجرای هر چیزی در طراحی مجدد، نظریه هایی را که درباره عناصر مشکوک دارید را تأیید کنید.
همچنین فراموش نکنید که چگونه این تغییرات بر SEO اثر می گذارد. مگر اینکه سایت در جهت یک دامنه کاملا جدید باشد، شما باید کاری انجام دهید که می توانید برای حفظ لینک انجام دهید. این به معنای قرار دادن 301 مساله در محل، حفظ ساختار های URL برای محبوب ترین صفحات و پست ها، تمرکز بیشتر بر کلید واژه های موفق و غیره است.
آیا باید درخواست طراحی مجدد را قبول کنید؟
من هیچ دلیلی ندارم که چرا نباید درخواست های طراحی مجدد را شروع کنید، خصوصا اگر جنبه های حل مسئله را درک کنید. البته، نمی توان گفت که شما نمی توانید عضله خلاقیت خود را در اینجا بکار ببرید، اما این نوع کار قطعا برای کسانی خوشایند است که  به استراتژی سازی و تست نظریه ها در طراحی تمایل دارند. 

 

بازطراحی سایت کاشان