ایجاد وب سایت ها یا برنامه های ساختاری که مشتریان را جذب و حفظ می کنند، به نوعی یک علم شده است. طراحان تجربه کاربر می توانند به معماران نسبت داده شوند. همانند معمار که خانه شما را می سازد، تیم UX یک طرح جامع را ایجاد می کند که هر جزء ساده ویژگی های سایت و قابلیت های آن را مشخص می کند.

اما این یک معامله نیست. دستیابی به تعامل بصری و جذاب کاربر نیاز به مراحل مختلف دارد. در اینجا 10 مورد برجسته برای کمک به شما در ارائه تجربه تعاملی شگفت انگیز برای کاربران خود وجود دارد.

طراحی برای کاربر

 

 

 تعامل Fantasy ، جایی که Irene Pereyra کار می کرد ، از اینفوگرافیک رنگارنگ برای هدایت کاربران از طریق بسیاری از حقایق به روشی سرگرم کننده در جنگ داخلی 150 استفاده کرد. زمانی که تعامل آنلاین هنوز در دوران اولیه بود، و به نظر نمی رسید که به کسانی داده شود که ما برای آنها طراحی کردیم، کاربران هم مایل بودند وقت خود را صرف یادگیری تعاملات مورد نیاز برای تکمیل وظایف در وب سایت ها کنند. اگر کاربران گیج می شدند، اغلب تصور می کردند که به آنها اطلاعات کافی در مورد نحوه راهیابی به اینترنت داده نشده است.
با توجه به وب سایت های زیاد ، دستگاه های تلفن همراه و تبلت ها ظاهر شدند، کاربران تمایلی به یادگیری نداشتند یا صبر نداشتند که خودشان بیاموزند. امروزه ، کاربران بیشتری را می بینید که خسته شده اند و حتی زمانی که احساس می کنند یک محصول ، برنامه یا وب سایت زیرمجموعه است ، عصبانی می شوند.  
طراحی با استفاده از اولویت ها و سلیقه های شخصی، وسوسه انگیز است. اما این کار به کاربران کمک نمی کند که وظایف خود را بر روی سایت انجام دهند، اگر آنها مجموعه ای از اولویت ها و نیازهای مختلف را داشته باشند. فکر کنید در مورد آنچه کاربران میخواهند انجام دهند و به آنها کمک کنید تا این وظایف را به ساده ترین و راحت ترین راه ممکن انجام دهند.
آیا آنها در حال مرور، جستجوکردن، بازی، تماشای ویدیو ، تلاش برای تکمیل یک کار، جستجوی محتوای خاص هستند؟ این کار تیم UX است که به کل تجربه به صورت جامع نگاه می کند و اطمینان حاصل می کند که نیازهای کاربران همیشه برآورده می شود.

 

تکالیف خود را انجام دهید

 

گوش کنید و جذب کنید. هرچه بیشتر با مشتریان ارتباط داشته باشید، بهتر از شما مطلع می شوند. به عمق هر گونه سند و مدارک وارد شوید، در آن زمینه تحقیق کنید، محتوا را به خوبی بررسی کنید، اهداف مشتری را درک کنید، همه ی خواسته های مشتری (بدون توجه به اینکه چقدر کوچک است) را مستقیما وارد کنید و با تعداد زیادی از افراد در هر بخش تا جایی که ممکن است ، گفتگو کنید.
یکی دیگر از بخش های مهم گوش دادن، از انجام یک تحلیل کامل از آنچه که رقبا در همان فضا انجام می دهند، بدست می آید. آیا نوآورانی وجود دارند که شما بتوانید از آنها یاد بگیرید؟ آیا آنها اشتباهاتی را که شما می خواهید از آنها اجتناب کنید، انجام داده اند؟ آیایک مولفه ی جهانی وجود دارد که همه ی آنها را با هم مرتبط کند؟ آیا فرصت های از دست رفته وجود داشت؟
انواع سایت هایی که ممکن است در طول این مرحله تجزیه و تحلیل نگاه کنید می تواند به شدت متفاوت باشد. بررسی سایت های غذای گربه در هنگام طراحی یک برنامه کاربردی برای تجهیزات صوتی می تواند به عنوان یک مرجع مفید باشد زیرا رفتار کاربر می تواند برای هر دو یکسان باشد.
شما می توانید درس های ارزشمند از بهترین شیوه هایUX در صنایع کاملا متفاوت بیاموزید و عواملی را تشکیل دهید.
 

حامی کاربر باشید

 

ما اغلب در مورد کاربر به عنوان مشتری فکر می کنیم، هرچند که کاملا درست نیست. در هر پروژه، مجموعه ای از اهداف کسب و کار وجود دارد که باید آنها را برآورده کرد و مسئولیت طراحان UX برای رسیدن به آن اهداف است، در حالی که در همان زمان مشتری از نیازهای کاربر مطلع می شود.
به همین دلیل است که بزرگترین پروژه های دیجیتال اغلب آنهایی هستند که تعادل کامل بین اهداف مشتری و نیازهای کاربر دارند. در این موقعیت قرار بگیرید و تعادل را برقرار کنید.
 

نانسی را فراموش کنید، و در مورد انواع کاربران فکر کنید

 

شخصیت ها هنگامی که برای تنظیم محتوا وارد می شوند، مهم هستند. تمام محتوا را به طور کلی نگاه کنید و در مورد آنچه مردم تلاش می کنند انجام دهند فکر کنید. انجام این کار به تنظیم محتوا کمک می کند و به سایت اجازه می دهد که در زمینه اهداف کاربر سازماندهی شود.
اما افراد سنتی  نانسی، که 28-35 ساله است ، و خودروی اقتصادی را در اختیار دارد، دارای یک کامپیوتر چهار ساله است که در درجه اول از آن برای ایمیل استفاده می کند. - درک عمیقی از رفتار واقعی کاربر ارائه نمی دهد.
در عوض، انواع کاربران اصلی را به دسته هایی بر اساس آنچه که می خواهید در سایت انجام دهید مانند «مرور» و « مقایسه خرید» و «اتلاف زمان» و  «جستجوی محتوای خاص» گروه بندی کنید. این گروه بندی ها به شما اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد دلیل ورود کاربران به سایت ها یا برنامه های کاربردی ، محتوای کاربرد (مکان و نحوه کاربرد) ، محتوایی که می خواهند و  مدت زمانی که لازم دارند ، ارائه می دهند.
بالطبع ، بهتر است برای طراحی وب سایت یا برنامه کاربردی درزمینه الگوهای رفتاری آنها مجهز شوید، در نتیجه نام های تخیلی، سن، حرفه ها و سطوح درآمد آنها را نامربوط می دانید.

 

به یاد داشته باشید که مورد کمتر واقعا زیاد است

 

 

20 موردی که من در مورد وب و پروژه های مرورگر یاد گرفتم ، تجربه خواندن یک کتاب را برای کاربران آنلاین دوباره ایجاد کرد. شما ممکن است فکر کنید این مساله مشخص است و نیازی به توضیح بیشتر ندارد. اما بیشتر سایت ها و برنامه های کاربردی آن را بعنوان مورد اشتباه دریافت می کنند. مورد اصلی حذف وظایف کاربران تا حداقل موارد است.  خلاص شدن از تمام مزاحمت ها ارزشی ایجاد نمی کند و یا کاربررا منحرف و دچار مشکل نمی کند.
دقیقا بدانید که چگونه می خواهید کاربران خود را از طریق سایت یا برنامه خود هدایت کنید، سپس آنها را هدایت کنید، انگار که در کل فرایند مشغول هستند. کاربران می خواهند همه چیز ساده، بدون نگرانی و سریع باشد. اگر آنها بتوانند قبل از کلیک کردن بر روی چیزی، آینده را ببینند، خوشحال خواهند شد.

وانمود کنید که شما برای  Fisher Price کار می کنید.

 

Fantasy (جایی که Irene Pereyra  کار می کرد) و گوگل پیام هایی برای ژاپن پس از زلزله 9.0 که آنجا را نابود کرد تولید کرد ،  و شرایط تبلیغاتی بزرگی ایجاد کرد.
مدیر عامل شرکت Fantasy دیوید مارتین چنین گفت : "همه تعاملات باید احساسی مانند Fisher Price داشته باشند." به عبارت دیگر ، هنگامی که شما مسائل را بزرگ و حجیم می سازید (مانند بسیاری از اسباب بازی های کودکان) و تجربیات دیجیتال را برای انگشت های تپل طراحی می کنید ، به طور اتوماتیک استفاده از آن آسانتر می شود. پس چگونه می توانیم این را در طراحی تجربیات تعاملی ومشارکتی تبدیل کنیم ؟
به جای استفاده از زمینه های ورودی استاندارد ، دکمه های رادیویی یا جعبه ها ، سعی کنید از دکمه های بزرگ، لغزان و زمینه های ورودی غول پیکر استفاده کنید. شما افزایش مشارکت کاربر و کاهش میزان پرش را مشاهده خواهید کرد. آیا این همه آن چیزی نیست که طراحان UX برای آن تلاش می کنند؟
برچسب زدن نیز بسیار مهم است. هر زمان که از کاربران بخواهید اطلاعاتی را ارائه دهند، سعی کنید از اصطلاحات پیچیده، ساده و دقیق استفاده کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. نتیجه این خواهد بود که کاربران احساس عاطفی بیشتری برای تکمیل روند را احساس خواهند کرد. و این می تواند به افزایش ثبت نام، ترافیک وب، فروش آنلاین و ROI کمک کند.

 

دریافت نشانه هایی از تبلت ها

 

Fantasy با CBSNews.com یکپارچه شده است تا یک تجربه خبری آنلاین زیبا و دیدنی را برای بینندگان برنامه خبری آمریکایی 60 دقیقه ای، با الهام از طراحی برنامه تبلت ایجاد کند.

از آنجا که شما قبلا توسط وضعیت واقعی تبلت هاو گوشی های هوشمند محدود شده اید نیاز به ساده سازی تعاملات حتی بیشتر است. از خود بپرسید آیا طرح شما بر روی یک تبلت کار می کند، اگر پاسخ مثبت است، شما در حال حاضر دو بلوک اصلی برای جایگزینی تجربه کاربر قوی دارید: سلسله مراتب مشخص و یافتن راه بصری.


UX خود را طراحی کنید.


اضافه کردن جایگاه متن برای کپی نزدیک برخی از جعبه های خاکستری زیریک ردیف لینک های ارتباطی، طراحی را تشکیل نمی دهد. سلسله مراتب بصری ، گروه بندی محتوا، فاصله گذاری، موقعیت و اندازه همه چیزهایی است که باید در قالب های سیمی بررسی شود قبل از اینکه یک طراح بصری نگاه ها را به آن جذب کند. 
اگر در چارچوب خود، شما در محل واقعی سایت یا برنامه کاربردی کار می کنید، و متن  12px در قالب شما در واقع  12px در طراحی است، شما در مسیر خود هستید.
 

با تمام ادارات همکاری کنید

 

تنها تجربه طراحی کاربر برای انجام کار عالی کافی نیست و قطعا تمام پاسخ ها را ارائه نخواهد کرد. گوش کنید، همکاری کنید و بین مشتری، کاربر و بقیه تیم داخلی خود ارتباط برقرار کنید. تنها پس از آن شما می توانید بهترین تجربه ممکن برای کاربر را ایجاد کنید در حالی که هنوز هم تمام اهداف کسب و کار را برآورده می کنید.
به یاد داشته باشید، شما تنها نیستید طراحان UX ، طراحان بصری و توسعه دهندگان تعاملی همگی در ساخت یک پروژه موفق دست دارند. این واقعا یک تلاش مشترک و چند جانبه است. هنگامی که این یک شور و شوق مشترک است و همه با تخصص خود فعالیت می کنند و ایده های خود را مطرح می کنند، جادو اتفاق می افتد.

 

تکالیف خود را درجه بندی کنید

 

فرصت جذب نگاه دیگران با اولین دید خیلی اندک است، بنابراین برای طراحی غیر تکراری برای جذب اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد سایت یا برنامه خود، آماده باشید.
شما فقط باید تجزیه و تحلیل کمی را در کار خود انجام دهید. ردیابی عملکرد و درک اینکه مردم کجا خارج می شوند، بسیار مهم است و باید در خانه انجام شود.
امایک شخص ثالث همیشه باید تجزیه و تحلیل داده های کیفی کاربر را انجام دهد تا بتوانیدیک محیط آزمایشی واقعی داشته باشید. انجام این کار در خانه بسیار شبیه ارزیابی تکالیف خود است و به شما عمق حقیقت و بینشی که به دنبال آن هستید، را نمی دهد.
اگر پاسخهای عینی واقعی را می خواهید، بگذارید شخص دیگری تست کاربر را انجام دهد و این یاداشت ها را در مورد بعدی شما ارائه دهد
 

طراحی سایت حرفه ای کاشان