بنابراین شما تصمیم گرفتید که وب سایت ها را برای زندگی ایجاد کنید. اما چیزی بیشتر از اینها وجود دارد. وب سایت ها از مفهوم طراحی اولیه آنها، موارد فوری،  رابط کاربردی کاربر و موارد پایدار ساخته شده اند که همه چیز را هموار می کند.
در حالی که این مشاغل تفاوت های بزرگی دارند، آنها از بسیاری جهات همپوشانی دارند - بنابراین دانستن اینکه  چه چیزی انتخاب شود، بسیار سخت است. بیایید کارهای مورد نیاز طراح وب و توسعه دهنده را برطرف کنیم تا بتوانید حرفه ای را دنبال کنید که  مناسب شما است.

آیا طراحی وب سخت هست یا آسان ؟  این سوالی است که ذهن ما را درگیر می کند . برای روشن شدن این موضوع با ما همراه باشید


طراحی وب و طراحی گرافیک

طراحان وب دارای مجموعه مهارت های متنوعی هستند که از برنامه های ساده هدف پیش رو به طراحی گرافیکی متنوع می باشد. ابزارهای تجارت شما Adobe Photoshop، Illustrator و Dreamweaver (یا برنامه های معادل آن) هستند. دانش HTML و CSS همه چیز است و کمی جاوا اسکریپت نیز مورد نیاز است.
در بسیاری از مشاغل، شما با ساخت یک قالب، الگو یا چارچوب می توانید از نگاه و احساس کلی سایت استفاده کنید. شما تصاویر درست، فونت کامل و رنگ های پرطرفدار را اجرا خواهید کرد. به علاوه، شما معمولا می توانید بسیاری از ترفندها و اصلاحات را از مشتری انتظار داشته باشید.
هنگامی که مشتری خوشحال است، ممکن است لازم باشد یک نمونه اولیه از وب سایت با کد ایجاد کنید. همه طراحان وب کد ندارند، اما معمولا بهتر است این مهارتها را یاد بگیرند.
البته، خلاقیت و عشق به هنر، مورد نیاز است - اما اگر شما یک هنرمند نیستید، نگران نباشید! این توانایی ها را می توان پرورش داد. امروز تمرین با مدل ها یا CMS ها را شروع کنید و شما را به یک طراح متخصص با تمرین تبدیل می کنیم.
اگر شما چیزی برای برنامه نویسی نیاز ندارید، طراحی گرافیکی می تواند تصمیم درست باشد. این که آیا شما دوست دارید مدل های وب سایت، آیکون ها، آرم ها یا همه موارد فوق را ایجاد کنید، شما می توانید بر روی پیشرفت هنری خود تمرکز کنید.
طراح گرافیک در محل کار.


توسعه وب

به طور کلی، دو نوع اصلی از توسعه دهندگان وب وجود دارد: توسعه دهندگان فوری و توسعه دهندگان پایدار (و یا توسعه دهندگان کامل که در هر دو مهارت دارند). توسعه دهندگان فوری نگاهی به وب سایت دارند در حالی که با HTML، CSS و JavaScript / jQuery کار می کنند. این بسیار مهم است که یک رابط کاربری را طراحی کنید که به همان خوبی که بنظر می رسد، باشد،  بنابراین درک طراحی در رابطه با این کار است.  
توسعه پایدار برای کسانی است که مایل به ایجاد ستون اصلی یک وب سایت هستند: پایگاه های داده، سرورها و برنامه های پشت صحنه. زبانها عبارتند از Ruby، PHP، Python و SQL. شما لازم نیست همه اینها را بدانید؛ برخی از آنها برای موقعیت های مختلف مناسب هستند، اما بسیاری دیگر به شدت با یکدیگر همپوشانی دارند. در این زبان ها تحقیق کنید، آنها را امتحان کنید و ببینید چه چیزی را دوست دارید.
توسعه دهندگان وب اغلب با دیگران کار می کنند، بنابراین کار گروهی باید قدرت باشد. و شما به احتمال زیاد نیاز به انتخاب تخصص (ها) - در طراحی رابط، تجارت الکترونیک، پایگاه داده ها و غیره دارید. تحقیق و تمرین زیادی برای پیدا کردن آنچه شما از آن لذت می برید، انجام دهید.
نکته مشکل: یادگیری برنامه نویسی می تواند بسیار دشوار باشد. اگر شما هرگز این را امتحان نکرده اید، آماده ساعتها سرخوردگی و سردرگمی  باشید. اما اگر بتوانید از آن استفاده کنید و اصول اولیه خود را بدست بیاورید، بسیار ساده تر می شود.
انسان یادداشتی دارد که بیان کننده کد است. 

 


کدامیک را انتخاب میکنید؟

اکنون شما به طور کلی می دانید به عنوان طراح و توسعه دهنده وب ، آن چه شکلی است ، چه چیزی باید باشد؟
این مشاغل می تواند مشابه باشد هر دو طراح وب و توسعه دهندگان پایدار نیاز به مهارت فنی و هنری دارند. این که آیا هنرمند یا برنامه نویس باشید ، یادگیری این کار طولانی و سال ها طول می کشد تا کامل شوید. شما برای ایجاد یک وب سایت زیبا و قابل بررسی دارای هدف مشترکی هستید.
این مساله مربوط به این می باشد که  چقدر زمان می خواهید برای کار هنری یا فنی صرف کنید؟ اگر شما نمی توانید در زمینه HTML فعالیت کنید،  بر طراحی گرافیک تمرکز کنید. عاشق هنر باشید اما CSS و HTML مهم نیست؟ طراحی وب کامل است. اگر از برنامه نویسی به همان اندازه کدگذاری لذت می برید، توسعه ی فوری را امتحان کنید. و اگر شما فقط می خواهید در برنامه نویسی و بهینه سازی وب سایت فعال بمانید، توسعه پایدار راه پیشرفت است. 
میز دفترکار با دو مانیتور.

 

اگر هنوز نمیتوانید انتخاب کنید، همیشه می توانید یک طراح و توسعه دهنده وب باشید!
فقط به یاد داشته باشید: اجازه ندهید هیچ کمبود تخصصی شما را عقب نگهدارد! هر کس می تواند برنامه نویسی را یاد بگیرد، همانطور که هر کسی می تواند طراحی را یاد بگیرد. هر دوی این زمینه های متفاوت  سالها فعالیت ، تمرین و زمان را دنبال می کنند - پس دنبال چیزی باشید که شما را خوشحال می کند.

طراحی سایت کاشان