طراحی مجدد یک وب سایت همیشه یک چالش است، زیرا به منابع زیادی نیاز دارد و می تواند بسیار پرخطر باشد. ایده استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها و روندهای طراحی وسوسه انگیز است. اما به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است یک وبسایت قدیمی، اما کاربردی بجای  یک طرح جدید درخشان داشته باشیم که پولی پرداخت نکند.
قبل از شروع فرآیند طراحی مجدد وب سایت، ضروری است که به طور واضح هدف ماورای آن  تعریف شود.

چرا شما نیاز به طراحی مجدد وب سایت دارید؟

با وجودی که کاربران اغلب تصور طراحی سایت را به عنوان یک تغییر قبول می کنند، همیشه اینطور نیست. معمولا سه دلیل عمده برای طراحی مجدد وب سایت وجود دارد:
1. قابلیت استفاده بهتر و فروش بیشتر. اگر وبسایت شما در طی سالها به روزرسانی نشده و به دلیل مشکلات مربوط به قابلیت استفاده جدی، مشتریان بالقوه را از دست می دهید، طراحی مجدد وب سایت ممکن است گزینه خوبی باشد.
2. تغییرات کسب و کار ساختاری. مدل کسب و کار شما به طور قابل توجهی تغییر کرده است، و وب سایت شما دیگر کسب و کار واقعی شما را نشان نمی دهد. به عنوان مثال، شما یک فروشگاه گل فیزیکی و یک وب سایت ساده اطلاعات دارید. حالا شما فقط به خدمات تحویل گل نیاز دارید و نیازمند قابلیت تجارت الکترونیکی هستید.
3. نام تجاری.  55٪ از مردم با یک نام تجاری به طور کلی نا امید می شوند زمانی که یک تجربه ناامید کننده در وب سایت خود دارند. رفع تجربه کاربر بد می تواند نام تجاری شما را تقویت کند.
گاهی اوقات طراحی مجدد وب سایت نیز می تواند بخشی از روند  برندگذاری مجدد بزرگتر باشد. اگر هویت تصویری برند شما به طور قابل توجهی تغییر کند، وب سایت شما نیز باید تغییر کند.
شناسایی یک هدف واضح، هر دو طراح UX و تصمیمات مدیر پروژه را در طول فرآیند هدایت خواهد کرد.

تنظیم معیارها

اگر شما در حال برنامه ریزی برای موفقیت هستید، باید معیارهای موفقیت را قبل از آن تعریف کنید.
هنگامی که یک هدف کلی برای طراحی مجدد دارید، اهداف قابل اندازه گیری را برای پروژه تعیین کنید.  به عنوان مثال، اگر می خواهید بعد از طراحی مجدد به فروش بیشتری دست پیدا کنید، می توانید اهداف برای نرخ تبدیل مراحل فروش یا درآمد متوسط برای هر مشتری تعیین کنید.
این اهداف باید دقیق باشد. و بهترین پایه برای این، معیار فعلی شماست. 
برای تعیین معیار خود، شما باید به دو سوال اصلی پاسخ دهید.
1-    وضعیت فعلی وب سایت شما در رابطه با معیارهایی که شما به عنوان شاخص های موفقیت اندازه گیری می کنید چیست؟
2-    چگونه وب سایت خود را با موارد رقبا مقایسه می کنید؟ 
اگر شما تجزیه و تحلیل وب سایت شکل گرفته را دارید، برای اولین سوال به مشکل بر نخواهد خورد. معیارهای میانگین خود را برای 12 ماه گذشته به عنوان پایه قرار دهید. در بیشتر موارد طراحی مجدد وب سایت، شما نیز باید یک آزمون قابلیت استفاده را با معیارهای کمی به عنوان بخشی از معیار خود انجام دهید.
 
برای معیار رقیب، شما می توانید ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی را انجام دهید. این یک عمل عالی است که نه تنها نقاط ضعف و قوت رقبای شما را نشان می دهد بلکه برخی از ایده هایی را که قصد داشتید از آنها بگیرید ، را معتبر می کند.
ارزیابی قابلیت استفاده رقابتی می تواند به عنوان یک بررسی تخصصی توسط یک تمرین کننده UX با تجربه یا به عنوان آزمایش کاربر انجام شود. مورد دوم ، آزمون آزمایشی استاندارد است ، زمانیکه کاربران وظایف از پیش تعیین شده را در دو یا چند وب سایت رقیب استفاده می کنند.
اهداف کاربر را به اهداف کسب و کار مرتبط کنید.
همانطور که طراحی وب سایت جدید شما نیاز دارد که با محوریت کاربر باشد، بررسی کسب و کار شما نیز اهمیت دارد. در غیر این صورت، کل فرآیند بی معنی خواهد بود.
اما چگونه می توان اولویت های کاری را با نیازهای کاربر تنظیم کرد؟
با دانستن دقیق آنچه که کاربر هدف با مراجعه به شخصیت های موجود می خواهد، شروع کنید. اگر قصد دارید یک گروه جدید از مشتریان را پس از طراحی مجدد، مورد هدف قرار دهید، باید تحقیقات کاربر را هدایت کنید و شخصیت متناظری را بسازید.
این مهم است زیرا هر شخصی در هنگام مرور ممکن است هدف خاصی داشته باشد. دانستن قصد کاربر در هر مرحله از فعالیت مشتری به شما اجازه می دهد آنها را به اقدامات مورد نظر خود هدایت کنید. هنگام طراحی هر صفحه وب، این دو سؤال را بپرسید.
1. در این مرحله کاربر چه میخواهد؟
2. ما می خواهیم کاربر در این مرحله چه کاری انجام دهد؟
در اینجا یک مثال ساده است. بگذارید بگوییم شما طراحی جریان رزرو برای یک وب سایت هتل را دوباره طراحی کرده اید. پس از پر کردن تاریخ و اطلاعات مکان، کاربر بر روی صفحه انتخاب نوع اتاق بررسی می کند. 
 
در این صفحه، کاربران در حال تلاش برای انتخاب بهترین نوع اتاق در تاریخ و محدودیت های بودجه هستند. در حقیقت، مردم هنگام خرید آنلاین بیشتر به شهود بجای تفکر وابسته هستند. بنابراین شما، به عنوان یک کسب و کار، می توانید کاربر را به انتخاب یک نوع گران قیمت گران تر با ترکیبی از UX و محتوای با دقت ساخته شده هدایت کنید.

به محتوا اهمیت دهید.

محتوای وب سایت قدرتمند ترین ابزار فروش شماست، به همین دلیل است که باید هنگام طراحی دوباره توجه خاصی به آن داشته باشید. دو جنبه برای آن وجود دارد.
1. طراحی تصویری و محتوا باید همراه هم باشند.
2. کپی وب سایت باید قادر به فروش باشد.
این یعنی چی؟
همیشه طراحی وب سایت بدون در دست داشتن محتوای دقیق چالش برانگیز است. در عین حال، شما به سختی می توانید پیش نویس محتوای نهایی برای یک صفحه وب که هنوز وجود ندارد را داشته باشید. برای شکستن این حلقه، شما باید روی هر دو مورد طراحی و محتوا با هم کار کنید ، در حالیکه اهداف کاربر را در ذهن داشته باشید. 
 
از سوی دیگر، شما باید کپی وب سایت خود را دوباره مطابق با طراحی جدید و در نهایت فروش بیشتر بررسی کنید. با توجه به جنبه های احساسی تصمیم گیری مصرف کننده، ایجاد ارتباط با کاربر با استفاده از مطالب نوشتاری دقیق  و میکرو کپی مهم است. شما باید با زبان آنها صحبت کنید و نشان دهید که دقیقا چگونه کسب و کار شما می تواند مشکلات آنها را حل کند.
در اینجا یک نمونه عالی از برنامه Muzzle وجود دارد. توجه داشته باشید که نسخه کوچک و غیر رسمی است. اما آنچه که واقعا به کاربر می گوید این است که ما می دانیم که چگونه در هنگام نمایش ایجاد شرمندگی می کند و ما مطمئن خواهیم شد که این اتفاق مجددا رخ نمی دهد. 

تصمیم گیری در مورد استراتژی اول موبایل یا اول دسک تاپ  

شما آمار را می دانید . موبایل در اینجا وجود دارد و احتمالا به زودی دسکتاپ را در تمام صنایع به دست خواهد آورد. در سال 2017، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت جهانی از دستگاه های تلفن همراه است و به همین ترتیب در آسیا، که 65.7٪ از نمایش صفحات وب از طریق تلفن همراه ایجاد شد ، وجود دارد.
اما آیا به این معنی است که شما باید با یک رویکرد اول تلفن همراه طراحی کنید؟
جواب کوتاه، نه است. اما بیایید کمی عمیق بررسی کنیم. 
طراحی اول تلفن همراه، ایده توسعه پیشرفته را در مقابل  طراحی اول دسکتاپ تکرار می کند که نشان دهنده  تخریب  قابل توجه است. هنگامی که وب موبایل تازه شروع شده بود، تنها تخریب قابل توجه  به عنوان یک رویکرد طراحی چند صفحه ای بود. این به معنی طراحی حداکثر اندازه صفحه نمایش و قابلیت عملکرد کامل است، سپس طراحی صفحات کوچکتر بر اساس آن طراحی شده است.
از سوی دیگر، توسعه پیشرفته، در ابتدا برای طراحی صفحات تلفن همراه طراحی شده است.
هر دو می توانند خوب باشند هر دو می توانند موثر باشند. این بستگی به اهداف کسب و کار و وب سایت شما دارد.
به عنوان مثال، اگر 80 درصد از فروش وب سایت شما از طریق موبایل صورت می گیرد و شخصیت کاربر شما احتمالا این رفتار را حفظ می کند، شما باید یک رویکرد اول تلفن همراه را انتخاب کنید.

تاثیری با صفحه اصلی خود ایجاد کنید.

آیا می دانید که چه کسی از صفحه اصلی وب سایت بازدید می کند؟
برای اکثر وبسایتها، اینها اولین بازدیدکنندگان هستند. آنها در مورد کسب و کار شما و یا محصولات و خدمات شما اطلاعی ندارند. بنابراین شما باید از این فرصت برای گرفتن آنها استفاده کنید. و پنجره بسیار کوچک است. یکی از مطالعات گوگل نشان داد که کاربران اولین احساس خود را به نمایش می گذارند، که "احساس خستگی" در مورد وب سایت شما، در کمتر از 50 میلی ثانیه است.
همان مطالعه نشان می دهد که طراحی وب سایت که به لحاظ تصویری کمتر پیچیده است، بعنوان مورد زیباتر درک می شود.
 
پس چگونه کاری می کنید که کاربران جدید بمانند؟
مطالعه ی در مورد طراحی مشوق وب سایتهای مقصد نشان میدهد که عوامل طراحی الهام بخش بیشترین تأثیر را بر ایجاد اولین تصور مثبت دارند.  این امر ایده داشتن تصاویر با کیفیت عالی و موارد جذاب برای گفتن داستان نام تجاری شما را تقویت می کند و به کاربران الهام می کند تا عمیق تر به وب سایت بپردازند.
تمرکز بر فعالیت کاربر انتقادی
اگر ما به عنوان مثال به سایت هتل برگردیم، تعدادی از راه هایی وجود دارد که کاربران می توانند در نهایت یک رزروی را انتخاب کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند روی یک صفحه پیشنهاد ویژه قرار بگیرند و رزرو کنند. یا ممکن است آدرس ایمیل هتل شما را پیدا کرده و درخواست رزرو را ارسال کنند. هر کدام از مسیر ها که آنها بکارمی برند،  می توانند در انتها رزرو کنند. اما یک مسیر  بررسی کاربر وجود دارد که رایج تر است و جایی است که شما پول می گیرید.
این بررسی کاربر انتقادی نامیده می شود.
در یک پروژه طراحی وب سایت، جایی است که شما باید بیشتر وقت خود را صرف کنید. احتمالا تعداد زیادی موارد تکراری وجود خواهد داشت، بنابراین بهتر است ابتدا بررسی کاربر را بر روی جریان بحرانی آغاز کنید.
افکار نهایی
طراحی مجدد وب سایت می تواند کاملا فریبکارانه باشد و برگشت به طراحی قبلی یک گزینه نیست.  اما با احزاب زیادی که در این پروژه حضور دارند، ممکن است به راحتی تبدیل به یک جنگ عقیده شود که  در آن طراحی بهتر است.  برای جلوگیری از این، ابتدا با تنظیم انتظارات روشن برای پروژه شروع می کنیم و اطمینان حاصل کنید که کل تیم در هیئت مدیره قرار دارد. یک  رویکرد  داده ای یا تحقیقی به منظور تصمیم گیری های کلیدی طراحی را بپذیرید.
با ترکیبی سالم از برنامه ریزی دقیق و انعطاف پذیری، طراحی وب سایت شما بهترین فرصت برای موفقیت را دارد.