به عنوان صاحب یک تجارت کوچک ، و احتمالا چند منظوره ، شاید بدونید که انجام این کار ساده نیست . راه اندازی یک سایت بخش ساده ی ماجراست . اما  برای اینکه سایت تون رو در جهت تجارت تون باشه خیلی کار داره . سئو  کمک می کنه بازدیدکننده های هدفمندتری و بازدیدکننده بیشتری به سایت تون بیارید . به این صورت در موردش فکر کنید : اکثر مشتریان بالقوه شما تلاش دارند محصول یا خدمت شما رو در گوگل پیدا کنند . اگر  میان نتایج اول نباشید ، ممکنه سایت تون در اعماق وب گم بشه .

خب چطور سئوی سایت تون رو افزایش بدید ؟ نگران نباشید ، نیازی نیست تنهایی این کار رو بکنید . اول از همه ، ممکنه بخواید نکات مهم سئو رو بخونید و ترفندهای جدید سئو تا معلومات تون رو بروز کنید . علاوه بر این ، این مقاله با امکانات عالی ، پلتفرم های ساده و برنامه های کاربردی برای کمک به شما فراهم می کنه . 

1- Wix

اصولا این ابزار همه ی چیزهایی که شما نیاز دارید  رو در یک جا ارئه میده . بعد از پاسخ به چند سوال ساده ، در چند دقیقه به طرز شگفت آوری وضعیت سئوی سایت تون رو و به طور خودکار آنالیز می کنه و یک برنامه اختصاصی با گام های ساده برای بهبود رنگ گوگل ارائه میده . همه چیز با این ابزار کاربرپسند پوشش داده میشه، از نوشتن عنوان های بهینه و توضیحات تا تکمیل alt برای تصاویر . به علاوه ، اگر یه دامین شخصی گرفته باشید ، می تونید به سادگی سایت تون رو به گوگل متصل کنید و فقط با یک کلیک ایندکس کنید . درسته که سئو در ابتدای کار دلهره آور هستش اما با این ابزار جاده سئو رو به سمت موفقیت طی خواهید کرد .

 

2 - Google Search Console

وبمسترتولز گوگل یه ابزار رایگان از طرف گوگل برای شماست . اون  یه ابزار کلیدی هست برای هر صاحب سایتی که باید چک بررسی کنه اگر می خواد در مورد سئو جدی باشه . هنگامی که مالیت ود را تایید می کنید دسترسی خواهید داشت به لیست کاملی از امکاناتی که می تونه بهبود ببخشه سایت شما رو .  مانند گزارش کراول ، امکان ثبت سایت مپ و...  اتفاق مهم در بخش Search Traffic میفته روی Search Analytics کلیک کنید تا پیدا کنید برترین کوئری ها صفحاتی که بیشترین کلیک رو از گوگل گرفتن .اطلاعات با ارزشی اونجاست ، به عنوان مثال می فهمدی با کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شدید ، می تونید تمرکز کنید روی بهبود اون صفحات یا می تونید صفحات جدیدی بسازید که اون کلمات کلیدی رو بهبود بده و بازدیدکننده بیشتری بگیرید .

 

3-  Google Analytics

گوگل آنالیتیکس پلتفرمی است که برای آنالیز عملکرد سایت شما استفاده میشه . با اون قادر خواهید بود تا انواع اطلاعات در مورد سایت تون ردگیری کنید  مثل چگونه کاربران وارد سایت شدند ، چند نفر یه صفحه خاص رو بازدید کردن یا چقدر وقت در حال مشاهده اون بودند . دانستن اینکه سایت تون چطور کار می کنه کمک می کنه محتوای بهتری برای کاربران تون تولید کنید. که به نوبه خود ، تاثیر مثبتی روی سئوی شما خواهد داشت . اون همچنین محلی است که می تونید بازدید اصلی سایت رو بفهیمید یعنی بازدیدهایی که بدون هیچ ابزاری وارد سایت شدند . نمی دونید کدوم قسمته ؟ به قسمت Acquisitions سر بزنید تا پیداش کنید . ضمنا می تونید تاریخ ها رو تغییر بدید تا بفهمید بازدید ارگانیک سایت چگونه با زمان افزایش داشته. گوگل آنالیتیکس شاید در ابتدا یه مقدار حرفه ای به نظر برسه . ولی واقعا پیچیده نیست .

4- Ubersuggest

اون یه ابزار خیلی راحت و رایگان برای کلمات کلیدی هست که به شما ایده های زیاد و پیشنهاداتی برای جستجو میده که شما در موردش فکر نکردید . یه یادآوری کوچیک : کلمات کلیدی عبارات 2 تا 5 کلیمه ای هستند که توسط کاربران هنگامی که دنبال چیزی هستن در گوگل استفاده میشن. اون خیلی مهمه که کلمات کلیدی درست در محتوای سایت تون اضافه کنید . در اون صورت ربات های گوگل شما رو به عنوان یه نتیجه مشابهی برای یه جستجوی خاص میشناسن . دقیقا اینجاست که Ubersuggest وارد میشه . ابزاری که براساس Google’s Keyword Planner و تابع تکمیل خودکار گوگل هستش . بااین حال ، نسبت به Google’s planner جستجوی دقیق تری میده ، و می تونید نتایج جستجو رو فیلتر کنید . اون می تونه به شما کمک کنه عبارات بهتر و بیشتر جستجو شده که میتونید وارد محتوای سایت تون بکنید را پیدا کنید . برای مثال اگر هنرمند خوبی هستید که می خواید سایت تون محبوب بشه ، ممکنه است به این نتیجه برسید که باغبان کلمه ای هستش که خیلی استفاده شده و ترجیح بدیدی در سایت تون اضافه ش کنید .

5- Keywords Everywhere

این اکستنشن کروم طوری کار می کنه که انگار شما حس ششم برای دیدن کلمات کلیدی دارید . چطور کار می کند ؟ اون اساسا تعداد سرچ های جهانی کلمات که در صفحات ظاهر می شن رو نشون میده . تعداد جستجویی که ماهانه انجام میشه ، و شرایط جستجوی کلمات محبوب رو اطلاع میده . و بیشترین تعداد ، شانس بیشتر شما برای اینکه تعداد بیشتری از افراد محتوای وبلاگ شمار رو در گوگل پیدا کنند . مراقب باشید ، تعداد بیشتر نشان دهنده رقابت بیشتر است . اگر عکس هستید کلمه "عکاسی" خیلی پرطرفداره ولی کسب رتبه براش هم خیلی سخته .

 

06. Answer the public

این نرم افزار به شما این امکان رو میده که بدونید چه سوالاتی افراد در مورد موضوعات مختلف می پرسند . اگر در ایده های محتوایی در مورد مطلب بعدی وبلاگتون گیر افتاده اید ، به سادگی حل میشه . یه موضع کلی بنویسید در قسمت جستجو ، مشابه کسب و کارتون ، و روی Get Questions کلیک کنید . به لیست بزرگی از سوالات و موضوعات دسترسی خواهید داشت که می تونه یه منبع خوب برای الهام گرفتن باشه . چرا با ارزشه ؟ دانستن اینکه افراد چه سوالاتی در مورد موضوع کسب و کار شما می پرسند به شما دید بهتری در مورد نیاز مخاطبان میده و راهکارهایی که می تونید ارائه بدید .

 

 

07. Google.com in Incognito

از امکان incognito  در مرورگر کروم استفاده کنید تا نتایج بی طرفانه جستجوی گوگل  رو ببینید . همونطور که می دونید ، وقتی از کروم برای وبگردی استفاده می کنید با ایمیل تون لاگین کردید و به صورت واقعی نمی تونید تاریخچه و کوکی هاتون رو پاک کنید . این یعنی گوگل اطلاعات زیادی در مورد شما و ویژگی های شما داره . ترسناکه ولی واقعیت داره . وقتی یه تب ناشناس باز می کنید و چیزی رو توی گوگل سرچ می کنید شبیه مرور بدون هیچ سابقه ای است . این راهی هست که شما به نتایج بی طرفانه دسترسی دارید .

08. Buzzsumo

Buzzsumo یه ابزار قوی برای اینه که بفهمید محتوای شما در همه ی شبکه های اجتماعی چطور هستش . چگونه کار می کنه ؟ آدرس صفحه ی وب رو وارد می کنید و اون نشون میده چه تعداد در توئیتر و فیس بوک و.. به اشتراک گذاشته شده . ممکنه با خودتون فکر کنید "این چه ربطی به سئوی من داره ؟" درسته ، لینکی که از شبکه های اجتماعی می گیرید قدرت بک لینک رو نداره . اما اونها به اینکه ترافیک بیشتری به سایت تون بیارن  کمک می کنن ، و ترافیک بیشتر برای سئو عالیه . به علاوه ، اگر تعداد زیادی از خوانندگان یه مطلب خاصی رو به اشتراک بزارن ، یعنی اینکه آنها لذت می برن از اون و زمان بیشتری در سایت شما هستند . و این مجددا روی سئو تاثیر داره . نکته کلی : تاثیر شبکه های اجتماعی رو دست کم نگیرید .

 

09. Moz toolbar

این نوار ابزار مفید یه ابزار ضروری برای سئو هستش که دید خوبی در مرود سایت ها میده ، از جمله سایت خودتون . اون رقابت پذیری یک دامین رو با دادن یک امتیاز به اون به نام Domain Authority آنالیز می کنه. امتیاز با استفاده از معیارهای مختلفی محاسبه میشه ، و به شما میگه هر سایت چقدر براساس اصول سئو هستش . شما می تونید از اکستنشن استفاده کنید وقتی که تلاش دارید کشف کنید آیا می توانید رتبه بگیرید با محتواتون یا اینکه اون خیلی رقابتیه . چگونه ؟ DA سایت تون رو بررسی کنید و مقایسه ش کنید با امتیاز سایت هایی که با کلمه مورد نظر در نتایج جستجو در صدر هستند اگر امتیاز صفحات شما و آنها تقریبا یکی بود شانس خوبی برای رتبه گیری دارید . براین اساس ، می تونید به حالت آنالیز کامل برید و چک کنید انواع اطلاعات دیگ درباره یک سایت مانند : عنوان و توضیحات ، هدینگ ها و میزان کاراکترهای هر عنصر .

 

10. Email Hunter

همیشه می خواستید ستاره بشید ؟ الان می تونید ! شوخی کردم...خب چی کار کنم . این ابزار این امکان رو میده که آدرس ایمیل هر کسی رو با یک کلیک پیدا کنید . اون وقتی به وبلاگ نویسان  و بانفوذهای وب نیاز دارید  مفید خواهد بود . در واقع ، صاحبان سایت هاهمیشه این اطلاعات رو به راحتی در بخش تماس با ما ندارند. ولی چرا باید برای غریبه ها در دسترس باشید ؟ امروزه وبلاگ نویس های موثر و مجله های آنلاین می تونن به طور جدی محتواتون رو تقویت کننو کمک کنن استقبال از سایت تون رو در اینترنت افزایش بدید . علاوه بر اون ، وقتی سایت های باکیفیت به سایت شما ارجاع بدن، گوگل می فهمه و یک ارتقای سخاوتمندانه در سئو به شما اعطا می کنه .