طراحی انتخاب شرکت در مورد نحوه تاثیر روی درک مشتری بالقوه است . از انتخاب رنگ تا استایل ، عناصر مختلفی که برای ایجاد اولین احساس .اضافه می شود.

این یعنی طراحی بد - یا عدم طراحی - پتانسیل این رو داره که کاربران مرورگر رو ببندند و به دنبال رقبای دیگر بروند . در نتیجه ، طراحی شرکت شما می تونهروی چندین اجزاء از استراتژی بازاریابی شما ، و مخصوصا در بازاریابی محتوا  تاثیر بزاره.

بازاریابی محتوا چیست ؟

بازاریابی محتوا تمرینی است از انتشار محتوایی که مستقیما تبلیغ محصول شرکت رو نمی کنه اما تضمین می کنه با فراهم کردن محتوای مشابه و اطلاعات مفید برای اونها علاقه ایجاد کنه .

چگونه طراحی سایت روی بازاریابی محتوا تاثیر می گذارد ؟
 

دسترس پذیری

یکی از مهمترین ملاحظات در طراحی یک سایت با محتوای قوی دسترس پذیری هستش. اگر شما محتوای اطلاعاتی در سایت تون منتشر کنید ، نیازه که به سادگی پیدا بشه و خونده بشه . منوی شما باید به کاربران برای یافتن اطلاعاتی که اونها می خوان کمک کنه ، بدون اینکه روی صفحاتی غیرمرتبط کلیک کنند .

اگر بازدید کننده ای مجبور بشه از میان صفحات به دنبال اطلاعاتی که به دنبالش هست کاوش کنه ، احتمالا بیخیال میشه و میره سراغ سایت دیگه . یک مسیردهی ساده  با منوی دراپ داون راه خوبیه برای کمک به بازدیدکننده ها برای یافتن چیزی که دنبالش هستن و دسترسی سریع به اون خواهد داشت .

ظاهر

بازدیدکننده ها ممکنه درباره کیفیت و امانت داری شما در محتوا براساس میزان حرفه ای بودن قالب قضاوت کنند . حتی اگر محتوای شما به سادگی پیدا بشه طراحی ممکنه مردم و دور کنه .

اگر سایت تون دورافتاده به نظر برسه یا ظاهرش غیرقابل تحمل باشه ، کاربران ممکنه تردید داشته باشند در اینکه شما رو به عنوان منبع با ارزش بشناسن . شما به یک طراحی تمیز نیاز دارید که نشان بده حرفه ای هستید ، و به بازدید کننده ها اعتماد میده که بتونن به توصیه شما اعتماد کنن.

خوانایی

همزمان با نگاه کلی به سایت تون ، متن شما باید از لحاظ بصری جذاب باشه و برای خواندن ساده باشه . تعداد زیادی فونت ممکنه غافل گیر کننده و غیر حرفه ای  باشد ، و می تونید به یک فونت برای عناوین و یک فونت برای متن محدودش کنید.

انتخاب فونت های درست و رنگ ها برای کمک به بازدیدکننده ها ضروری هستن که بخونن و محتواتون رو درک کنند . شما ممکنه محتوای خیلی مفید مناسب روی یه موضوع خاص منتشر کنید، اما اگر رنگ فونت شما خیلی به پس زمینه شبیه باشه ، بازدیدکننده های شما ممکن نیست زحمت خوندنشو به خودشون بدن .

بدنه متن شما هم نیازه که تمیز و به اندازه کافی بزرگ باشه که بدون سختی خونده بشه . این جزئیات به نظر جزئی میاد ، اما ممکنه یک تاثیر زیادی روی نحوه ی تاثیر  استراتژی بازایابی محتوای داشته باشه روی مشتریان بالقوه .

 

درک مطلب

اکثر افراد یادگیرنده های بصری هستند و برای درک کامل موضوعات و اطلاعات جدید نیاز به تصاویر و عکس ها دارند. یعنی ضروریه که همه ی محتواتون شامل تصویر باشه . 

برای مثال ، یک نوع محبوب محتوای آنلاین امروزه ویدیوهای پخت سریع با مواد مورد نیاز برای یه دستور آشپزی ساده هست.

افرادی که این ویدیو ها رو می بینند نحوه دقیق پخت غذای نشان داده شده رو یاد می گیرند، که ساده تر می کنه کار رو براشون وقتی تصمیم می گیرند اون دستور آشپزی رو انجام بدن .

صرف نظر از زمینه کاریتون ، محتوای بصری مثل تصاویر و ویدئوها می تونه به مشتریان بالقوه شما کمک کنه که در مورد نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما ایده بهتری داشته باشن. از نظر طراحی ، این یعنی قالب سایت شما ، باید با محتوای بصری خوب کار کنه و برای کاربران اسکرول کردن تصاویر و ویدئو ها ساده باشه.

طراحی یک سایت محتوا-دوستانه

عناصر طراحی وب مختلف زیادی وجود دارد که در بازاریابی محتوا نقش دارند، اما پایه اینه که سایت شما باید با ذهنیت درباره بازدیدکننده ها طراحی بشه . ساده تره برای بازدیدکننده ها تون که پیدا کنند چیزهایی که دنبالش هستن ، و لذت بخش تر برای اونها اینه که محتواتون رو بخونن و نتایج بهتری از استراتژی محتوا خواهید دید .