مرورگر وب گوگل ، کروم از این به بعد تبلیغات رو به صورت پیش فرض بلاک می کنه . چرا این کار رو می کنه ؟ به دلیل اینکه استقبال از امکانات مسدود کردن آگهی زیاد شده است ، اون صرفا یه مساله زمانی بود تا زمانی که گوگل مجبور شد کارهای در موردش انجام بده . 

69 درصد از افراد مورد برسی قرار گرفته گفتند که مشتاق نصب مسدودکننده های آگهی هستند برای آگهی های مزاحم یا سرزده .

 اون با "آگهی های بهتر" شروع شد ، یه مجموعه استانداردی توسط یک گروه صنعتی به نام "ائتلاف برای آگهی های بهتر" ، که گوگل هم عضوشون هست . گروه کاری مجموعه اصولی ایجاد کرد که به ناشران کمک کنه آگهی هایی طراحی کنند که  تجربه بهتری به کاربران بده و متعاقبا سیاست های تبلیغی بهتر . سیاست ها براساس یک پژوهش درباره رفتار بشر و ایجاد تجربیات تبلیغاتی که توسط مصرف کننده قابل قبول هستش .

این لیست مدل های تبلیغاتی هستش که سایت شما رو وارد بلک لیست کروم در دسکتاپ می کنه :

تبلیغات پاپ آپ

یکی از انواع روش های تبلیغاتی مزاحم ، باکس های پاپ آپ به صورت تمام سطح یا کوچکتر هستند و نیاز به انجام کاری از سمت کاربر برای بسته شدن هستند . 

 

ویدیو های پخش خودکار با صدا

این نوع تبلیغات شما رو با رئیس تون دچار شرایط بدی خواهد کرد ، یا بچه تون رو بیدار خواهد کرد یا به سادگی حس موتزارت تون رو خراب خواهد کرد . اون غالبا برای نمایش مشاوره های مالی ناخواسته استفاده خواهد شد ، یا به عنوان روشی برای رساندن محتوا به کاربران . و این اشتباهه . باید توجه کرد که آگهی های "پخش سریع" هنوز قابل قبول اند .

 

تبلیغات پیشگیرانه با شمارش معکوس

به عقیده من ، این نوع تبلیغات مثل درد انگشت برای کاربران شما هستند . ارزش محتوا کم میشه ، با ایجاد ارتباط بین کاربر و محتوا . منظورم اینه که ، وقتی شما یه آگهی بین من و مقاله تون می گذارید چرا من باید مقاله شما رو بخونم ؟

 

آگهی های چسبنده بزرگ

منوهای فیکس خیلی خوبن ، ولی  تبلیغات فیکس نه . در پایین صفحه نمایش داده میشن ، این نوع تبلیغات محتوا رو مسدود می کنن و نیاز به تلاش زیادی از سوی کاربران دارند تا اونا رو رد کنند .

 

لیست رو با آگهی های نامناسب موبایل ادامه میدیم

تبلیغات پاپ آپ

بدترین روش تبلیغاتی که در موبایل هم دیده مبشه ، پاپ آپ هایی که نیاز به عکس العمل دارند خیلی بد هستن .

ویدیو پخش خودکار صدادار

علاوه بر اینکه باعث تجربه ناخوشایندی در کاربر میشن ، این نوع تبلیغات مصرف دیتای گوشی تون رو بالا می بره ، شارژ باتری رو خالی می کنه و موزیک رو متوقف می کنه . 

 

تبلیغات با شمارش معکوس

جلوگیری از استفاده از سایت با شمارش معکوس ، وحشتناکه هم در موبایل و هم در دسکتاپ . این کاملا محسوسه نیازی نیست که گوگل بگه .

 

تبلیغات پیشگیرانه

شما یه قاعده طراحی پیدا نمی کنید که به این نوع باکس تشویق تون کنه . شما اصولا یه لایه بی اعتمادی بین خودتون و کاربر قرار دادید .  ما توی سایت تون میایم برای محتوا . 

 

تبلیغات چشمک زن متحرک

دلیل ایجاد مسدود کننده های آگهی همین نوع تبلیغات هستش . اولین استراتژی کسب درآمد هست در مورد قفسه بندی کردن هستش . وب قدیمی تر از غرب وحشی نیسن . 

 

تبلیغات چشبان بزرگ

تجربه دوست نداشتنی دسکتاپ ، جایی که تبلیغات چسبان ترسناک میشن ، در صفحه های موبایل ، خیلی طبیعی تره که این تبلیغات رو با یه شصت ببنده . تا زمانیکه یه دمه بستن وجود داشته باشه

 

تبلیغات با تراکم بیش از 30 درصد از صفحه موبایل

اگر آگهی ها بیش از 30 درصد صفحه رو بپوشانند ، تو لیست سیاه کروم خواهید رفت . استفاده بیش از حد تصویر یا فیلم یا متن خوب نیست . 

 

آگهی های اسکرولی تمام صفحه

اگر از این نوع آگهی استفاده می کنید ، خوبه که بدونید آگهی سایت تون مسدود میشه . حتی اگر کاربران هم روی آگهی تون حساس نباشن ، کروم کوتاه نمیاد .

Ad-Blocker کروم چگونه کار می کند ؟

گوگل سایت ها رو براساس استاندارد های بالا ارزیابی می کند . هر سایتی که منطبق نباشه از طریق Api مطلع خواهد شد . اگر تبلیغات غیراستاندارد بعد از 30 روز حذف نشدند ، کروم همه آگهی های شما رو حذف خواهد کرد . بله ، آگهی های استاندارد هم مسدود خواهد شد . ضمنا کروم به کاربران اطلاع خواهد داد که آگهی ها مسدود شده اند .

آگهی ها مضر نیستند

ولی آگهی های مزاحم هستند . من هیچ وقت ad-blocker روی مرورگرم نصب نمی کنم . می دونم که ناشران زیادی از طریق تبلیغات کسب درآمد می کنند ، و می دونم که اون سرورها پولی بهشون نمیدن . تصمیم گرفتم سایت هایی که سایت های تبلیغی غلطی دارند و الان گوگل این کار رو راحت کرده .

حرکت اخیر گوگل به بعضی از ناشران صدمه خواهد زد  . با این حال انطباق با اصول تعریف شده قطعا برای وب سودمند خواهد بود . یه چیزی منو اذیت می کنه . چه کسی بر نگهبانان نظارت می کند ؟ کی میدونه چه چیز دیگری را کروم در آینده مسدود خواهد کرد .