ایمیل اگر درست استفاده بشه یک راه بازاریابی قدرتمند هستش . صندوق پیام بازدید کننده های شما یه فرصت عالی برای برای جلب توجه است ، به روزرسانی های مهم را اطلاع بدید و از خواننده ها دعوت کنید برگردن به سایت تون برای افزایش بازدید . آمار در اثربخشی  بازاریابی ایمیلی همه چیزه - بهترین متخصصصان بازاریابی و ارائه دهنگان خدمات به ما گفتند که بازاریابی ایمیلی 40 درصد موثر تر از رسانه های اجتماعی است ، طبق نتایج از هر راه دیگری تاثیر بیشتری در افزایش فروش داره و قطعا مقرون به صرفه ترین راهکار بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط است . در این مطلب 5 نکته خیلی مهم برای کمک به افزایش بازدهی و گرفتن نتیجه سریع را به اشتراک می گذارم .

 

1- ثبت نام های جدید

برای اینکه بازاریابی ایمیلی برای شما کار بکنه ، شما نیاز به مشترکین دارید ! چند راه موثر برای جمع آوری ایمیل بازدید کننده ها در سایت هست ، فرم خبرنامه ، انتخاب گزینه در هنگام ارسال کامنت یا در فرآیند تایید هویت .

بهترین روشی که من پیدا کردم برای افزایش مشترکین و تبدیلشون به فروش بیشتر ، اضافه کردن یک پاپ آپ با اسلاید روبه بالا موثر ، ولی نامحسوس هستش . وقتی یک بازدید کننده 50 درصد صفحه رو اسکرول کرد ، یه پاپ آپ اسلایدی در گوشه پایین راست میاد و  یک کد تخفیف پیشنهاد میشه به مشترکین جدید .

اگر سایت وردپرس دارید ، یه پلاگین رایگان به اسم themify popup برای این کار هست ، و شما یه پاپ آپ شبیه این می تونید به سایت تون اضافه کنید ، امتحانش کنید !

در هنگام ایجاد ایمیل خوشآمد ، به این نکات توجه کنید :

  • عنوان رو محاوره ای انتخاب کنید . پیام خوش آمد باید  از طرف یه دوست ارسال بشه و نه ربات !
  • در پیام خوش آمد ، مشترکین جدید باید بفهمن چه چیزی از شما انتظار داشته باشن و چه سودی از عضویت می برن .
  • شامل یه دکمه فراخوانی باشه یا لینک . ایمیل خوش آمد یه فرصت مهم برای مشغول کردن مشترکین با شماست . مثلا  دنبال کردن در شبکه های اجتماعی .

 

2- ایمیل های تشکر

 حالا که تعدادی ثبت نام جدید دارید ، از اونها سپاسگذار باشید ! این می تونه به سادگی انتقال آنها به یک صفحه تشکر در سایت باشه ، اما ایمیل تشکر رو وقتی ارسال کنید که کار خاصی انجام شد (مثل خرید کالا) ، و به اونها با یه پیشنهاد ویژه جایزه بدید ،مثلا  یه دکمه فراخوانی یا دیگر منابع پیشنهادی . این شروع گفتگوی جدید هست که کمپین شما رو می سازه .

در هنگام طراحی پیام تشکر :

  • ابتدا چند پیام را آزمایش کنید . یه پیام تشکر یه فرصت خوب برای افزایش فروش هستش  ، که با تست می تونید تعیین کنید کدام پیشنهاد ها رو مشترکین شما بهتر جواب میدن .
  • ساده باشه . Finimize یه قالب ایمیل چشم نواز داره و وابسته به پیام های متنی و شخصی .

 

 3- تیزرها

ایمیل های تیزری جذاب هستند و مشترکین شما رو در مورد چیزی که داره میاد کنجکاو می کنن . اگر یه محصول جدید دارید ، خدمات یا محتوا که قراره به زودی بیاد ، می تونید یه جذابیتی بهش بدید و یه کمپین ایمیلی قوی که انتظار ایجاد کنه بسازید .

  • یه داستان بسازید . اگر یه سایت بزرگ دارید یا صرفا یه محصول جدید دارید ، یه گزارش بسازید که بکشونه خواننده ها رو و در مورد آینده  هیجان زده شون کنه .
  • هدف گذاری کنید . امیدوارید چه اتفاقی بیفته ؟ ایمیل های تیزری می تونه باعث مشترکین جدید بشه ، فروش یا پیش فروش های جدید میده . تجسم کنید کمپین شما چه چیزی برای شما خواهد داشت که به شما در طراحی  ایمیل و قوی ترین فراخوانی کمک می کنه .

4- تعامل

متدوال ترین ایمیل هایی که ارسال می کنید بخشی از کمپین موثر است . ایمیل های تعاملی می تونه باعث دانستن مشترکین در مورد محتوای جدید ، امکانات یا تبلیغات در حالی که نگه داشتن گفتگو در جریان برای پشتیبانی یا تعاملات شبکه ها ی اجتماعی .

 

چیزهای مهم برای اضافه کردن به ایمیل های تعاملی :

  • بهترین محتوای شما . ترویج بدید محتوا ، امکانات یا محصولات که  واقعا برای مشترکین شما جالب هستند را ارئه بدید . جدای از افزایش مشتری ، این به مشارکت بیشتر کمک می کنه .
  • استفاده های نادرست از امکانات رو برجسته کنید . اگر یک امکان یا محصول در راهی که شما می خواید استفاده نشده یا جوری که معمولا استفاده میشه ، اون را برجسته کنید و به خواننده هاتون یه بیانیه کوتاه در مورد میزان اهمیتش و نحوه امتحان کردنش بدید  .
  • درخواست بازخورد کنید . کاربران تون رو برای پاسخ به با افکارشون یا تصمیم شون دعوت کنید، یا ارسال توئیت به شما . اگر شما احساس فانتزی دارید ، یه نظرسنجی تنظیم کنید و اونو به دکمه فراخوانی متصل کنید !

5- جوایز و مسابقات

پاداش مشترکین بخشی از مهمترین پایه های بازاریابی ایمیلی موفق است ، اما نباید شما رو از جشن گرفتن مناسبت ها ، سالگردها یا دیگر مناسبت های خاص با پیشنهادات هدفمند متوقف کنه.  گزارشات تجربی میگه که ایمیل روز تولد نرخ مبادله بالاتر از ایمیل های تبلیغاتی داره ، و هر کسی یک دانلود رایگان یا محصول رایگان  دوست داره .

در کمپین های اوبر ، اونها یه سواری رایگان برای پیشنهاد به یه دوست هدیه میدن . وقتی برای پشنهاداتون برنامه ریزی می کنید به این نکات توجه کنید :

  • یه کد تخفیف شخصی پیشنهاد بدید . ارائه های شخصی به کاربران مثل روز تولدارتباط رو حفظ می کنه و مشوق خرید هستش .
  • پرفروش ترین محصولات رو بدید یا دوره تستی یه خدمات برای بازه زمانی محدود .
  • یه کتاب الکترونیک رایگان ساخته شده از پرطرفدار ترین مطالب شما ، یا یک دانلود رایگان .

پیشرفت

 وقتی لیست مشترکین شما رشد می کنه و کمپین شما شروع می کنه به بالغ شدن خیلی کارهای دیگری می تونید انجام بدید . تعداد کمی از دیگر راه ها که می تونید باهاش کاربراتون رو مشغول کنید:

  • بازخورد مشتری : یه پیام متنی دوره زمانی منظم ارسال کنید که به سادگی بپرسه مشترکین در سایت شما چه می کنند و چه چیزی دوست دارند ببینند .
  • خلاصه ها : گردآوری فقط برای وبلاگ نیست ، اگر شما دارای فروشگاه اینترنتی هستید ، یه ایمیل تناوبی که محصولات جدید یا پرفروش را معرفی کنه ، راه خوبی برای افزایش بازدید سایت شماست .
  • ایمیل بازگشت :ساخت یه کمپین خاص برای مشترکین که خیلی وقته سر نزدن باعث میشه بدونن شما توجه دارید و به آنها یاد آوری می کنید مجدد به سایت شما سر بزنن .
  • رسانه های اجتماعی : راه اندازی یه مسابقه رسانه های اجتماعی خاص .