ویروس کرونا با روشی رقت انگیز با دنیا برخورد می کند. اما تاثیر بزرگی را در صنعت IT ایجاد می کند. از آنجا که ویروس کرونا به افراد اجازه می دهد در خانه بمانند، مردم مجبورند محصولات را فقط از اپلیکیشن موبایل خریداری کنند. از طرفی فروشندگان می توانند به راحتی محصول را از طریق اپلیکیشن های موبایل بفروشند. این وضعیت اهمیت طراحی اپلیکیشن های موبایل و لزوم استفاده از آنها و همچنین بخش های مختلف فروش اینترنتی را ثابت می کند.

 

اهمیت تجارت الکترونیک در زمان ویروس کرونا


تجارت الکترونیکی در حال اوج گرفتن است. مردم تمایل دارند کالاهایی مانند مواد غذایی، سبزیجات، میوه ها و سایر مواد ضروری را فقط از طریق آنلاین خریداری کنند. مصرف کننده می تواند به راحتی محصولات خود را به سبد خرید اضافه کند، قبل از پرداخت بررسی کند و نظرات را در مورد محصول ثبت کند و س‍‍پس از طریق با انتخاب روش پرداخت، کالای مورد نظر خود را خریداری کند.

 

چطور از ویروس کرونا در امان باشیم؟


فاصله اجتماعی کلید جلوگیری از شیوع این بیماری همه گیر است. مردم فقط برای نجات جان خود در خانه می مانند. اما مواد غذایی چیزهای اساسی برای زندگی روزمره آنها است، بنابراین این وضعیت باعث می شود از فروشگاه های آنلاین و اپلیکیشن های موبایل برای خریدهای خود استفاده کنند و رابطه بهتری نسبت به قبل بین مردم و اپلیشکشن های موبایل به وجود آمده است. آنها به راحتی می توانند محصولات را خریداری کنند بدون اینکه برای خرید وسایل خانه خود، بیرون بیایند. این اپ های موبایل به آنها کمک می کند تا از این ویروس منحوس در امان بمانند.

 

لزوم طراحی اپلیکیشن موبایل در بحران کرونا

 

شرایط مردم و خانه نشینی ها باعث شد خرده فروشان، تامین کنندگان، و تمام کسانی که به نوعی با روش های سنتی به فروش محصولات خود مشغول بودند، به سمت طراحی فروشگاه اینترنتی و همچنین طراحی اپلیکیشن موبایل روی بیاورند. فروش اینترنتی بیش از پیش در بین ازائه دهندگان کالا و خدمات رشد پیدا کرد و به تغییر سبک زندگی کردم منجر شد.

 

مزایای استفاده از اپلیکیشن موبایل و خرید از فروشگاه های اینترنتی

 

  • صرفه جویی در زمان

زمان مهمترین چیز در زندگی همه است. وقتی قصد خرید چیزهایی از یک فروشگاه خرده فروشی سنتی را دارید، وقت زیادی را صرف جستجوی محصولات می کنید. اما وقتی یک اپلیکیشن موبایل را نصب می کنید، یک محصول خوشایند خواهید یافت و به راحتی می توانید آن محصولات را انتخاب کرده و آن چیزها را از خانه خود سفارش دهید و به راحتی می توانید در وقت صرفه جویی کنید. این از دلایلی است که فروشندگان را به طراحی اپلیکیشن موبایل راغب می کند.

  • آگاهی از ارائه آسان خدمات

هنگامی که برای فروش و مدیریت خدمات خود به مشتری، اپلیکیشن موبایلی دارید می توانید به راحتی در مورد شرکت خود برای مشتریان خود آگاهی ایجاد کنید. هنگامی که برخی از بهترین برنامه های تجارت الکترونیکی مانند آمازون را می بینید، آنها برخی از معاملات، کوپن ها، امتیازات و تخفیف ها را به مشتریان بالقوه خود ارائه می دهند که بازدیدکنندگان زیادی را به سایت شما افزایش می دهد که باعث بالا رفتن نام تجاری شما می شود.

  • به روز بودن اطلاعات و دسترسی راحت تر به مشتری

هنگامی که برای تجارت خود یک برنامه فروشگاه الکترونیکی دارید، می توانید به راحتی اطلاعاتی را برای مصرف کنندگان خود ارسال کنید، امکانی که در فروشگاه های سنتی چندان میسر نیست. اما با وجود اپلیکیشن های موبایل و فروشگاه های اینترنتی میتوانید اطلاعات خود را به روز کنید و گزارش های فروش را مرتباً دریافت کنید.

  • دسترسی بیشتر به ابزارهای تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل مهمترین بخش برای هر کسب و کار است. بدون تجزیه و تحلیل، نمی توان تجارت را بهبود بخشید. پیاده سازی بخش های مختلف برای تجزیه و تحلیل داده ها در اپلیکیشن موبایل هنگام طراحی این امکان را برای شما فراهم می سازد.

 

از همین امروز برای داشتن اپلیکیشن موبایل یا فروشگاه اینترنتی، برنامه ریزی کنید

 

در طی این وضعیت همه گیری ویروس کووید ۱۹، استفاده از برنامه های تجارت الکترونیکی انعطاف پذیرتر است. به عنوان یک صاحب کسب و کار سنتی میتوانید از همین امروز برای داشتن یک اپلیکیشن موبایل یا سایت برای ارائه خدمات و یا فروش محصولات خود بهره مند بشید. این نه تنها سود شما را افزایش می دهد بلکه به برند شما کمک می کند تا در ذهن مشتری بالقوه شما باقی بماند.