براساس اعلام IDC ، اندروید سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است و به طور میانگین 85 درصد از دستگاه های هوشمند در سراسر جهان از سیستم عامل اندروید استفاده میکنند. بسیاری از مشاغل از این روند آگاه هستند و بنابراین ، برای ورود به بخش موبایل های هوشمند ، رویکرد توسعه اپلیکیشن اندروید را اتخاذ می کنند.

اندروید ، به عنوان یک پلتفرم تلفن همراه هوشمند منبع باز ، با کیفیت مطلوب، چابکی و کارایی خوب است. مشاغل متکی بر Android برای اجرای برنامه های تلفن همراه خود ، مطمئناً از مزایای بسیاری بهره مند میشوند. فقط اندروید تاکنون موفق به ارائه این مزایا شده است. برخی از این مزایا به شرح زیر است:

1-اندروید یک بستر درحال تحول است

گوگل خودش را کاملاً وقف اندروید کرده است. این شرکت نسخه های جدید سیستم عامل را زودتر از سایر کمپانی های ارائه دهنده سیستم عامل عرضه میکند. تولید کنندگان موبایل نیز نسبت به سیستم عامل کاملاً وفادار هستند. آنها هر سال دسته های جدید را راه اندازی می کنند ، همچنان ویژگی های جدید و جدیدتری را ارتقا می دهند تا تجربه غنی از تحرک هوشمند را در اختیار کاربران قرار دهند. جدیدترین موبایلها اکنون دارای ویژگی های پیشرفته مانند NFC ، حسگر اثر انگشت ، نمایشگر HD ، بلوتوث 4.0 ، پشتیبانی از دستگاه های پوشیدنی ، تشخیص صدا ، شارژ بی سیم و غیره هستند که به توسعه دهندگان برنامه اندرویدی امکان استفاده از آنها و طراحی برنامه ای با ویژگی های پیشرفته را میدهد.

 


2-توانایی و راه حل های گسترده و پیشرفته برای سفارشی سازی

بر خلاف برنامه های سایر سیستم عامل ها ، توسعه برنامه اندروید برای دستیابی به ویژگی های مورد نظر می تواند به حد عالی سفارشی شود. بنابراین ، اندروید از شخصی سازی ها پشتیبانی می کند و این همان چیزی است که مشاغل امروزی قبل از انتخاب فناوری نرم افزار موبایل برای عملیات شرکت خود، نیاز دارند. اندروید می تواند از برنامه هایی پشتیبانی کند که توسط تیم های بزرگی از کارمندان و مدیران میدانی قابل دسترسی است. آخرین دستگاه های Android همچنین از فناوری های هوش مصنوعی ، یادگیری ماشینی، واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا پشتیبانی می کنند.

 


3-پیاده سازی آسان تکنولوژی

اکنون Kotlin زبان رسمی توسعه برنامه اندروید در گوگل است. برخی از توسعه دهندگان قبلاً شروع به اعمال این زبان در جدیدترین پروژه های برنامه اندرویدی کرده اند. اما زیبایی Kotlin این است که می توان همزمان از Java نیز استفاده کرد ، که از ابتدا زبان اصلی برای برنامه های اندرویدی بوده است. اندروید از Java و Kotlin پشتیبانی می کند. در حقیقت ، Kotlin به گونه ای طراحی شده است که کاملاً با جاوا ترکیب شود و این بدان معنی است که کد برنامه تنها می تواند جاوا و Kotlin را در کنار هم داشته باشد. 
این باعث می شود برنامه نویسی یک برنامه Android از سایرین راحت تر باشد. همانطور که می دانیم جاوا برای توسعه انواع نرم افزار یکی از معتبرترین زبان ها بوده است. همچنین ، بازار توسعه نرم افزار هیچ کمبودی از توسعه دهندگان جاوا که برنامه های اندرویدی را ایجاد می کنند ، ندارد. این هزینه توسعه را کاهش می دهد و در نتیجه ، مشاغل به راحتی می توانند یک برنامه اندرویدی داشته باشند.


4-عرضه آزاد ابزار و فناوری

اندروید یک سیستم عامل منبع باز است. همچنین ، ابزارهای مختلفی مانند Android Studio وSDK هایی که توسط Google برای توسعه ی برنامه های اندرویدی ارائه شده نیز متن باز هستند. این امر باعث کاهش قیمت قابل توجه مجوز پکیج ها وابزارها می شود و البته به سرمایه گذاری توسعه کم نیز نیاز دارد. همچنین ، انجمن Android به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا با انجمن توسعه دهندگان اندروید ارتباط برقرار کنند تا مشکلات خود را پیدا کرده و نسخه آینده سیستم عامل را ابداع کنند. این باعث می شود اندروید به یک بستر بسیار سودآور برای شرکتها تبدیل شود.


5-رابط کاربری قابل سفارشی سازی

یکی از مهمترین مزیت های استفاده یک برنامه بر روی سیستم عامل اندروید این است که این سیستم عامل با یک رابط کاربری کاملاً قابل تنظیم (UI) ارائه می شود. هنگامی که UI را می توان سفارشی کرد ، توسعه دهندگان قادر به طراحی برنامه های قابل تنظیم هستند که شرایط مورد نیاز خاص یک تجارت را برآورده می کنند. هیچ سیستم عامل دیگری چنین آزادی را ارائه نمی دهد. شرکت ها می توانند برنامه هایی با ویژگی های قابل تنظیم و گزینه های زیادی بسازند. این پلتفرم قادر است به طور مؤثر الزامات مشاغل را مرتفع کند. 


6-قیمت مناسب و قابلیت استفاده بالا

بسیاری از سازمان ها صدها کارمند دارند که در داخل یا خارج از شرکت کار می کنند. اگر یک سازمان بخواهد یک برنامه تلفن همراه را مدیریت کند تا یک فرایند کاری را انجام دهد یا فقط اعلام حضور در شرکت را برای کارمندان آسان کند، هیچ بستر دیگری بهتر از اندروید برای این منظور در بازار وجود ندارد. دستگاه های اندرویدی مقرون به صرفه هستند زیرا حتی دستگاه های کم بودجه نیز از نظر ویژگی های هوشمند در سطح قابل قبولی هستند. این باعث می شود اندروید برای تیم های بزرگ کارمندان گزینه مناسبی باشد. سازمانها می توانند دستگاههایی را با حداقل سرمایه گذاری کارمندان خود را تجهیز کنند.


7-سیستم آزاد توزیع اپلیکیشن

برنامه های اندروید برای توزیع خود فقط به فروشگاه Google Play محدود نمی شوند. سیستم عامل امکان نصب برنامه ها از منابع شخص ثالث را نیز می دهد. اگر یک سازمان نمی خواهد برنامه خود را به صورت عمومی در دسترس قرار دهد ، می تواند آن را به صورت محلی ، از جمله از طریق اشتراک گذاری دستگاه به دستگاه یا یک پیام متنی / صفحه حاوی یک لینک بارگیری محلی ارائه دهد. هیچ محدودیتی در انجام این کار وجود ندارد.


8- توسعه سریعتر و تأیید برنامه

یک کسب و کار می تواند هرچه سریع بخواهد برنامه اندرویدی راه اندازی کند. ابزارها ، فناوری ها و مستندات ارائه شده توسط گوگل برای توسعه برنامه اندروید به اندازه کافی غنی هستند که می توانند پیشرفت را تسریع کنند و به سرعت انتشار آن را در فروشگاه Google Play منتشر کنند.