از آنجا که همه ی متخصصین اذعان دارند که آینده متعلق به صنعت موبایل(دستگاه های قابل حمل) است ، به این معنی نیست که شما عجولانه اقدام به توسعه ی یک اپلیکیشن کنید ، به خصوص اگرهدف این کار عملیات سازمانی باشد. ابتدا کمی استراحت کنید سپس از کسانی که در صنعت موبایل متخصص هستند روش انجام این کار را بیاموزید.
بدون شک صنعت موبایل برای مردم در سرتاسر جهان به طرز شگفت آوری مهم شده، اما به این معنی نیست که انها هر برنامه ای که میبینند دانلود کنند. مردم فقط برنامه هایی را دانلود و در گوشی خود نگه میدارند که واقعا برای آنها مفید باشد. همین مورد در مورد کاربران برنامه های سازمانی نیز صدق می کند.
با جدی گرفتن برنامه به طور جدی در همه جهان، کسب و کارها باید برنامه هایی را با بهترین تفکر ممکن درست کنند. کمترین نادیده گرفتن می تواند خسارت بزرگی ایجاد کند و برای سازمان ها این خسارت هزینه زیادی دارد.


به ویژگیهای امنیتی داخلی یک سیستم عامل یا فناوری توسعه برنامه کاملا حساب باز نکنید.

امنیت برنامه یکی از مهمترین جنبه هاست و کسب و کارها باید مراقب باشند که آیا توسعه دهندگان توجه زیادی به این موضوع دارند یا خیر. مطمئن نباشید که برنامه شما iOS است و به طور پیش فرض بر روی امن ترین سیستم عامل موبایل اجرا خواهد شد. حوادثی وجود دارد که در iOS نیز با حملات سایبری روبرو می شوند.
نیاز به اقدامات اضافی در مورد جنبه های امنیتی وجود دارد و باید اطمینان حاصل کنید که توسعه دهندگان در حال انجام این کار هستند.


احراز هویت چند سطحی ایجاد کنید

تأیید اعتبار مبتنی بر گذرواژه صرفاً نمی تواند برنامه شما را از حملات مهاجمان حفظ کند. شما احراز هویت چند مرحله ای برای امنیت کامل احتیاج دارید. احراز هویت چند مرحله ای در جایی مفید است که که رمز عبور تنها کلید ورود به برنامه نیست. سیستم احراز هویت چند سطحی ، کاربران را ملزم به تهیه کد ارسال شده بر روی شماره موبایل خود می کند. بنابراین حتی اگر گذرواژه به خطر افتاده باشد، تنها هنگامی که کد ارسال شده از طریق دستگاه های تلفن همراه وارد شود، به برنامه دسترسی پیدا می کند.

جلوگیری از انتقال داده های ناامن

تقریباً برای همه مشاغل ، داده های آنها به اندازه سرمایه آنها با ارزش است و بنابراین می خواهند آن را بالاترین سطح امنیتی قرار دهند. در برنامه ها ، امنیت با رمزگذاری تضمین شده است اما متأسفانه 33٪ از شرکتهای IT از روشهای رمزگذاری برای تأمین امنیت برنامه های خود استفاده نمی کنند. شما باید امنیت برنامه را بسیار جدی بگیرید و از تیم توسعه خود بخواهید که برای جلوگیری از انتقال داده های ناامن ، بهترین روش امنیتی را اجرا کند.


آسیب پذیری های cache کردن داده را محدود کنید

هکرها به راحتی می توانند به داده های حافظه نهان دسترسی پیدا کنند. برای جلوگیری از هرگونه نقض امنیتی ناشی از داده های حافظه نهان ، باید از توسعه دهندگان بخواهید حافظه نهان داده ها و آسیب پذیری های مربوط را محدود کنند. یک راه حل خوب اضافه کردن دسترسی رمز عبور به برنامه است. روش دیگر برنامه این است که اپلیکیشن را جوری برنامه نویسی کنیم تا هر بار که تلفن همراه کاربر راه اندازی مجدد میشود، تمام داده های ذخیره شده را پاک کند.