تعداد فزاینده ای از شرکت ها در حال حاضر علاقه خود را برای راه اندازی برنامه ها نشان می دهند تا آنها نیز بتوانند از انقلاب تحرک هوشمند بهره ببرند. خوب ، علاقه آنها به برنامه ها یک واکنش طبیعی است ، به خصوص وقتی که انتظار می رود اندازه بازار موجود در برنامه تلفن همراه در دو سال آینده بیش از دو برابر رشد کند. براساس گزارشی از Statista.com ، پیش بینی می شود درآمدهای برنامه جهانی موبایل که در سال 2018 365 میلیارد دلار آمریکا درآمد داشته باشد ، تا سال 2023 بیش از 935 میلیارد دلار ایالات متحده تولید کند.
بنابراین ، رشد واقعاً کاملاً باورنکردنی اتفاق می افتد. بدون شک، این شرکت مشاغل بیشتری را از هر صنعت در سراسر جهان جذب می کند تا سریع برنامه های خود را راه اندازی کنند. 
وقتی مشاغل با توسعه برنامه تلفن همراه روبرو می شوند، آنها معمولاً برای استخدام توسعه دهندگان برای انجام پروژه های خود عجله می کنند. اما آنها فراموش می کنند که ایجاد یک برنامه نیاز به تمرکز و انعطاف پذیری زیادی دارد ، زیرا در هر مرحله روند کار باید خیلی چیزها را برای مراقبت در نظر بگیرند.
عدم اقدامات مناسب باعث می شود که توسعه دهندگان اشتباه کنند و کل پروژه توسعه برنامه را به خطر بیندازند. صاحبان برنامه باید از تمام آن اشتباهاتی که توسعه دهنده می توانند به دلیل بی دقتی یا تجربه کافی نداشته باشند آگاه باشند.
شروع کنیم:


1-اضافه کردن ویژگی های بیش از حد به یک اپلیکیشن

بسیاری از مشاغل که برای اولین بار برنامه هایی را معرفی می کنند اغلب با اضافه کردن همه ویژگی های وب سایت خود به اپلیکیشن اشتباه می کنند. آنها فراموش می کنند که برنامه ها به دلیل سادگی محبوب هستند.این کار نمی تواند یک نسخه برنامه تلفن همراه از یک وب سایت باشد.
در بیشتر موارد ، یک برنامه ایجاد شده است که فقط یک کار را انجام دهد. اگر برنامه هر کاری که وب سایت انجام می دهد را انجام دهد، به ابزاری پیچیده تبدیل می شود که هیچ کس دوست ندارد در تلفن هوشمند خود از آن استفاده کند.


2 -عدم توجه به اینکه چرا دقیقاً به یک برنامه احتیاج دارید

بسیاری از مشاغل فقط می خواهند یک اپلیکیشن راه اندازی کنند زیرا رقبای آنها همان کار را انجام می دهند. در این شرایط ، آنها در مورد انگیزه واقعی راه اندازی یک برنامه مطمئن نیستند. آنها نمی دانند برنامه هایشان دقیقاً چه کاری انجام می دهند ، و بنابراین برنامه های آنها با شکست مواجه می شوند. برنامه های موفقیت آمیز آنهایی هستند که یک هدف واحد را برآورده می کنند و هوشمندانه این کار را انجام می دهند. آنها برنامه هایی هستند که روی آنها خوب فکر شده ، خوب طراحی شده و به خوبی پیاده سازی شده اند. 


3-آزمون و تست ناکافی

به طور متوسط ، روزانه بیش از هزار برنامه منتشر می شود. این بدان معنی است که در حال حاضر رقابت سختی در این زمینه وجود دارد.
توسعه دهندگان برای نتیجه گیری سریع و انتشار برنامه ها، استرس دارند. به دلیل همین عجله، آنها اغلب تست کافی روی اپلیکیشن ها انجام نمی دهند. اما این باعث می شود برنامه هایی با اشکالات زیادی روبرو شوند که ممکن است کاربران نیز کشف کنند. با کشف اشکالات ، آنها شروع به اظهارنظرهای منفی می کنند که ممکن است به اعتبار و رتبه بندی برنامه در نتایج جستجو آسیب برساند. برای جلوگیری از این امر ، اطمینان حاصل کنید که برنامه شما یک فرایند تست مناسب را طی می کند.


4-گذاشتن تمام تمرکز زوی تعداد دانلود و نه حفظ کاربر

بسیاری از صاحبان برنامه تمام تمرکز خود را صرفاً روی تعداد دانلود می گذارند، اما نسبت به نرخ پایین حفظ کاربر بی توجه هستند. این یکی دیگر از اشتباهاتی است که آنها انجام می دهند زیرا برنامه هایی که روی گوشی کاربر نگه داشته میشوند، اهمیت بیشتری نسبت به تعداد دانلود دارند. هیچ استفاده ای برای اپلیکیشنی که نصب فعال کمی دارد نیست. سعی کنید یک تجربه کاربری راحت و نرم را رقم بزنید زیرا که تاثیر فوق العاده ای روی بالا بردن تعداد نصب فعال دارد.


5-ساخت اپ بدون پایه های محکم

ایجاد یک اپلیکیشن واقعا تصمیم مهمی است. بسیاری از چیزها مانند مخاطب هدف ، عادات برنامه فعلی آنها و اینکه چرا به برنامه نیاز دارنداحتیاج به تصمیم گیری دارند. بسیاری از مشاغل این تفکر لازم را انجام نمی دهند و بنابراین با شکست مواجه میشوند. 


6-توسعه همزمان برای چند پلتفرم

بسیاری از مشاغل تمایل دارند برنامه های خود را برای چندین سیستم عامل همزمان بسازند. اما این فقط یک رویکرد پرهزینه و بدون ضمانت جبران خسارت است. به همین دلیل کارشناسان می گویند که با یک پلتفرم شروع کنید و سپس برای دیگر سیستم عامل ها و پلتفرم ها اقدام کنید.


7-انتظار بازگشت سریع سرمایه

باور کنید یا نه ، اما از همه برنامه ها ، فقط 1٪ یا کمتر از آنها درآمد واقعی کسب می کنند. بنابراین اگر انتظار بازگشت سرمایه فوری را دارید ، درباره آنچه که انجام می دهید تجدیدنظر کنید زیرا اگر پروژه توسعه برنامه تلفن همراه خود را به روش صحیح به پایان نرسانید ، ناامید خواهید شد.
8-نادیده گرفتن بازخوردهای منفی
بازخورد بزرگترین منبع برای بهبود برنامه ها و به دست آوردن بهترین محصولات نهایی است. آنها را نادیده نگیرید. درعوض از آنها یاد بگیرید و متناسب با آن برنامه خود را تغییردهید.

 

9-انتخاب راه آسان (به جای راه صحیح)

 تفاوت های بزرگی بین ایجاد یک برنامه و ایجاد یک وب سایت وجود دارد. رویکردها متفاوت است. در حقیقت ، توسعه یک برنامه خیلی پیچیده تر از توسعه یک وب سایت است. مسیر آسانی وجود ندارد. هیچ روش میانبر برای توسعه برنامه تلفن همراه وجود ندارد ، بنابراین سعی نکنید با یک میانبر بروید. بسیاری از توسعه دهندگان این رویکرد را امتحان می کنند و در نهایت محصولی دارند که به هیچ دردی نمیخورد.


10-نداشتن یک برنامه بازاریابی

آوردن یک اپلیکیشن به فروشگاه بدون برنامه مناسب مانند ارسال بسته بدون آدرس برای آن است. آیا به جایی خواهد رسید؟ نه نمیرسد. دقیقاً همانگونه که برای ارسال آن به جایی نیاز به نوشتن آدرس در بسته دارید ، باید به مردم نیز اطلاع دهید که برنامه شما جایی در بازار است. این زمانی اتفاق می افتد که شما یک برنامه بازاریابی و استراتژی تبلیغاتی دارید. این برنامه به شما امکان می دهد تا به جهانیان اطلاع دهید که برنامه ای در فروشگاه ها دارید.