اگر می خواهید شغل خود را در شرکت توسعه برنامه های موبایل شروع کنید ، موارد مهمی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. فرقی نمیکند که روی پروژه ی شخصی خود کار کنید یا برای یک شرکت شناخته شده کار کنید. هنگام توسعه یک اپ جنبه های اساسی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.
ما 10 نکته برای توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه را جمع آوری کرده ایم.


ترند های روز را بشناسید

این مهم است زیرا به این ترتیب خواهید فهمید که کاربران امروز معمولاً از ویژگیهای یک برنامه انتظار دارند. با پیشرفت فناوری ، باید تمام گزینه های خود را در نظر بگیرید و از برخی ایده های برنده برای توسعه برنامه های تلفن همراه آگاه باشید.


به کاربران خود گوش کنید

یکی از مهمترین عوامل در جلب رضایت کاربران ، کسب وفاداری به کاربران نهایی و افزایش پایگاه کاربری شما گوش دادن به کاربران است. هر بار که به آنچه در مورد برنامه شما می گویند توجه می کنید ، می توانید برخی از تنظیمات را انجام داده و محصول بهتری را به آنها پیشنهاد دهید.


اپلیکیشن خود را درست قیمت گذاری کنید

قیمت گذاری یک نقش مهم را در مورد اینکه مشتریان نهایی اپلیکیشن شما را خواهند خرید یا نه بازی میکند. از این رو ، قیمت گذاری برنامه موبایل شما بسیار مهم است. اگر قیمت بالا روی آن بگذارید، ممکن است برای یافتن کاربر نهایی به زحمت بیفتید و اگر قیمت خیلی پایی بگذارید ممکن است سود بالقوه را از دست بدهید. فاکتورهای بیشماری مثل اندازه جامعه هدف، کمیسیون یا بازپرداختی که باید به مارکت اپلیکیشن بپردازید و انتظارات کاربر باید در قیمت گذاری اپلیکیشن در نظر گرفته شود.


روی استراتژی بازاریابی خود تمرکز کنید

ایجاد یک شهرت خوب قبل از انتشار برای دریافت پاسخ خوب واقعا مهم است. بازاریابی (اعم از بازاریابی آفلاین و دیجیتال) برنامه تلفن همراه باید در زمان مناسب و در حالت ایده آل 2-3 هفته قبل از شروع برنامه شروع شود تا در بازار همهمه ایجاد شود.


مخاطب مورد نظر خود را بشناسید

شناسایی و تعریف مخاطب مورد نظر خود از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مخاطب هدفمند تأثیر زیادی در طراحی و توسعه برنامه تلفن همراه شما دارد. با شناسایی مخاطبان مورد نظر خود ، می توانید به راحتی گروه سنی کاربران و مزایا و ویژگی هایی را که از برنامه انتظار دارید ، حتی قبل از راه اندازی اپلیکیشن در بازار ، به راحتی بشناسید. اگر انتظارات کاربر خود را برآورده کنید ، احتمالاً برنامه تلفن هوشمند شما محبوبیت بیشتری کسب می کند.


به ایده های خود باور داشته باشید

اگر یک توسعه دهنده مستقل هستید ، این اولین قدم برای موفقیت است. ایده برنامه شما می تواند کاملاً مخرب ، انقلابی یا ساده ترین ایده با ارزش افزوده باشد. پس از اتمام تحقیقات ، ویژگی های منحصر به فرد و تمایزگرهای کلیدی را که برنامه شما ارائه کرده است را تعیین کرده و برجسته کنید و درباره آنچه می خواهید سرمایه گذاری کنید فکر کنید ، در مسیر موفقیت خود تردید نکنید.


بازار اندروید را بشناسید

از آنجا که کاربران برنامه های اندرویدی به طور قابل توجهی بیشتر از کاربران برنامه های iOS هستند ، باید بدانید که کاربران اندرویدی به طور عادی چگونه رفتار می کنند. با این حال ، سود حاصل از کاربران اندرویدی به اندازه کاربران iOS زیاد نیست ، زیرا بیشتر احتمال دارد برنامه هایی را که از مدل فری‌میوم تبعیت می کنند بارگیری کنند و بیشترین درآمد آنها بیشتر از بازی ها است. شناخت همه این عناصر برای برنامه ریزی استراتژی متناسب با محصول شما بسیار مهم است و در نهایت به شما در تصمیم گیری استراتژی برای بازاریابی برنامه خود در سیستم عامل های مختلف کمک می کند.


در مورد رقبای خود مطالعه کنید

برای درک جریان درآمدی که برنامه شما می تواند برای شما کسب کند ، ضروری است که برنامه های مشابهی را که از قبل در بازار موجود هستند مطالعه کنید. شما می توانید از آنها یاد بگیرید: ویژگی های منحصر به فرد آنها یا مدل کسب و کار. این ایده به شما می دهد که چگونه می توانید برنامه خود را در بازار قرار دهید و بر همین اساس ، در تصمیم گیری در مورد قیمت برنامه به شما کمک می کنند. 


هرچندوقت یکبار برنامه خود را تست کنید

به عنوان یک قاعده کلی ، یک برنامه باید در هر مرحله از مراحل توسعه آزمایش شود. این به شما کمک می کند تا هرگونه تغییر در UI / UX را برطرف کنید ، خرابی های احتمالی را برطرف کنید یا هرگونه ترفندی را در برنامه ایجاد کنید. از این رو ، آزمایش مکرر نرم افزار یک برنامه توصیه می شود.


استاد یک پلتفرم شوید

توصیه می شود ابتدا برنامه خود را بر روی یک پلتفرم واحد راه اندازی کنید ، به آن مسلط شوید و سپس به سیستم عامل های مختلف ادامه دهید. و بسته به پاسخی که دریافت می کنید ، می توانید تصمیم بگیرید کدام سیستم عامل دیگر را برای راه اندازی برنامه خود انتخاب کنید.

به این نتیجه رسیدیم که هیچ راه مطمئنی برای موفقیت در تمام وجود ندارد ، اما اگر قصد دارید یک برنامه کاربردی برای یک مدت طولانی روی موبایل کاربران داشته باشید ، این نکات می تواند به شما کمک کند.