صنعت تلفن های هوشمند نسبتا غول پیکر شده! به این زودی چیزی شبیه به تلفن های هوشمند نخواهیم دید. در حقیقت ، محاسبات معمولی به سرعت در حال تغییر به سمت پلتفرم ها و برنامه های تلفن همراه است. همچنین ، رشد صنعت توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه کاملاً تحسین برانگیز است. هر صنعتی که به فناوری اطلاعات متکی باشد ، در حال ساخت یک اپلیکیشن است. اپلیکیشن ها نه تنها برای مشتریان بلکه برای کارمندان ، شرکا و سایر ذینفعان قابل اجرا هستند.
اما هر توسعه اپلیکیشن موبایل با موفقیت همراه نخواهد بود! دقیقا چنین اتفاقی خواهد افتاد چون همه اپلیکیشن ها با تکنولوژی درست سمت سرور یا back-end ترکیب نشده اند. فناوری back-end یکی از دو بخش یک اپلیکیشن است که هر دو بخش به یکدیگر متکی و وابسته هستند. بخش دیگه به عنوان front-end شناخته میشود.
بخش front-end یا کلاینت یک اپلیکیشن که کاربر با آن سر و کار دارد شامل طرح ها، رنگ ها، انیمیشن ها، المان های گرافیکی، متن و عناصر قابل مشاهده دیگر. هرچه که بخش کلاینت اپللیکیشن بهتر باشد، بیشتر به نظر می رسد که مورد پسند کاربران بوده و مطابق انتظارات آنها باشد. سمت سرور یا back-end از طرف دیگر بخش داخلی اپلیکیشن است که شامل چیزهایی مثل دیتابیس، سرویس ها و غیره میباشد.
انتخاب back-end صحیح به همان اندازه مهم است که انتخاب ظاهر و front-end آن مهم است. سه دلیل برای چگونگی انتخاب تکنولوژی سمت سرور صحیح، که نه تنها در عملکرد یک اپلیکیشن تفاوت عمده ای ایجاد میکند بلکه در موفقیتهای بعدی آن نقش دارد:
زیاد کردن سرعت برنامه: وقتی کاربر وارد برنامه شما میشود نباید هیچ تاخیر زمانی داشته باشد. توسعه دهندگان ممکن است زبان برنامه نویسی حجیم و ابزارهای رابطی را انتخاب کنند که ممکن است از کتابخانه های بزرگ برای انجام کارهای کوچک استفاده کنند. برخی از آنها ممکن است سریع و متکی به خود باشند. فناوری back-end صحیح و درست به توسعه دهندگان اجازه میدهد که یک رابط کاربری سبک و سریع بسازند.
انجام سریع کارهای تکراری: در بیشتر موارد برنامه ها به صورت مرحله ای توسعه داده میشوند. هر اپلیکیشن از سالها کارهای تکراری گذر میکند، اپلیکیشن شما نیز از این موضوع مستثنی نیست. در اینجا، تکنولوژی که در سمت سرور استفاده شده باید به توسعه دهندگان اجازه دهد تا به صورت یکپارچه اجزای نرم افزار را تغییر دهند. فناوری back-end که در اپلیکیشن شما استفاده شده باید اجازه اضافه کردن ویژگی های جدید و تغییر ویژگی های موجود را با سرعت قابل قبول بدهد.
سرعت بخشیدن به سرعت کلی توسعه: فناوری back-end باید به شما امکان دهد برنامه خود را سریعتر بسازید تا بتوانید به سرعت آن را به بازار معرفی کنید. اگر زمان زیادی طول بکشد ، تأخیرهای غیرضروری روی سایر جنبه های توسعه تأثیر خواهد گذاشت. 

اجزای فن آوری که به توسعه برنامه تلفن همراه شما کمک می کند ، نه تنها عوامل مرتبط با پایداری و مقیاس پذیری بلکه هزینه را نیز به شما دیکته می کند. فناوری مناسب به پایین نگه داشتن هزینه کمک خواهد کرد.

نهایی کردن انتخاب بهترین فناوری Back-end برای اپلیکیشن شما

انتخاب فناوری back-end بستگی به ویژگی های که شما در اپلیکیشن میخواهید دارد. این فناوری back-end است که اجازه خواهد داد که آیا برنامه شما قدرتمند باشد یا خیر و آیا شما قادر خواهید بود که نسخه های متفاوتی از اپلیکیشن خود را عرضه کنید یا خیر. اگر در انتخاب فن آوری صحیح اشتباه کنید ، این تصمیم بر عملکرد کلی تأثیر می گذارد و رشد آینده برنامه را تحت تأثیر قرار می دهد.

فناوری های Back-end (سمت سرور)
عموما فناوری های سمت سرور پشت برنامه ها یکسان است:
زبان های برنامه نویسی: Ruby, Python, Nodejs, PHP, C#, Java
پایگاه داده ها: MySQL, Oracle, PostgreSQL, SQL Server
سرور: Apache, Nginx, IIS

گروه نرم افزاری آبی با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و با استفاده از فریمورک .net core پیاده سازی بکند را برای سایت و اپلیکیشن در کاشان انجام می دهد برای اطلاعات بیشتر در زمینه برنامه نویسی سایت کاشان کلیک کنید.

موارد غیر کاربردی(برای کاربر نهایی) قابل توجه

هنگامی که نوبت به انتخاب فن آوری back-end مناسب برای توسعه برنامه تلفن همراه خود می رسد ، در مورد الزامات غیر کاربردی مانند مقیاس پذیری ، عملکرد ، قابلیت استفاده ، دسترسی ، امنیت ، تحویل داده ها ، قابلیت توسعه ، سازگاری ، قابلیت حمل ، بازیابی فاجعه ، مستندات در نظر بگیرید. ، استحکام و خصوصیات دیگر.
سؤالات کلیدی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اجزای فناوری خود در نظربگیرید:
برای وارد کردن برنامه خود به بازار چه مدت زمان نیاز دارید؟
فناوری back-end باید به شما این امکان را بدهد که اگر پروژه شما محدودیت زمانی دارد، ویژگی های آماده را سریع با یکدیگر ادغام کنید. ممکن است آنها کاملاً انعطاف پذیر نباشند ، اما توسعه دهنده باید بتواند برنامه ای را آماده کند که به سرعت راه اندازی شود. اگر توسعه با یک جدول زمانی انعطاف پذیر انجام شود ، می توانید یک فناوری را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد دستان خود را کثیف و محدودیت ها را کم کنید.
آیا برنامه تلفن همراه شما با سرویس های شخص ثالث ادغام میشود؟
هنگامی که پایگاه کاربر برنامه شما افزایش می یابد ، داده ها و ویژگی های کافی خواهید داشت که سایر توسعه دهندگان دوست دارند با برنامه های خودشان به سرویس های شما متصل شوند.

آیا مستندات کافی در دسترس است؟
در نظر بگیرید که آیا فناوری back-end انتخاب شده دارای مستندات کافی است یا نه و دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است؟
آیا برنامه یک سیستم عامل یا چند سیستم عامل را هدف قرار داده است؟
در بیشتر موارد ، اکنون یک برنامه حداقل در دو سیستم عامل Android و iOS منتشر می شود. اما اگر یک برنامه فقط باید روی یک پلتفرم واحد منتشر شود ، مثلاً Android یا iPhone ، برای دیگری سرمایه گذاری نکنید زیرا به آن نیازی ندارید.