"طراحی وب سایت هولستیک" گوگل و شما می توانید نتایج بسیاری را که شامل سلامت و سلامتی است مشاهده کنید. اما این چیزی نیست که منظور طراحان و توسعه دهندگان از بیان طراحی وب سایت هولستیک  باشد.
در ساده ترین توضیحات - بعد از آن عمیق تر بررسی خواهیم کرد- طراحی وب هولستیک یک فرایند تفکر در مورد تمام قسمت های یک پروژه و درک و بررسی  نحوه اتصال آنها است. اگر تصاویر ضعیف باشند، محتوای بزرگ از بین خواهد رفت. و به همان اندازه، بهترین وب سایت در جهان اکاری انجام نمی دهد، اگر خیلی کاربردی نباشد.  اینها مسائلی هستند که طراحی وب هولستیک برطرف می کند قبل از اینکه تبدیل به مشکلاتی شوند. 
در اینجا نحوه عملکرد آن (و اینکه چگونه می تواند برای شما کار کند)، با نمونه هایی از گالری طراحی شاک ارائه می شود.


فلسفه طراحی هولستیک
 

هنگامی که به آن می پردازیم، طراحی وب هولستیک در مورد یک روند است. مراحل و برنامه ریزی می تواند کمی برای هر تیم طراحی متفاوت باشد، اما آنها مشترکات زیادی دارند.
طراحی، تکنولوژی، عملکرد و تاثیرات تجاری، از دیدگاه طراحان مسائل عمده ای است. مراحل دیگر مانند برنامه ریزی و تحقیق اغلب توسط شخص دیگری انجام می شود، باوجود اینکه اگر شما یک فروشنده هستید، ممکن است این نقش ها بخوبی را انجام دهید. این عوامل را می توان به دیگر مراحل فرایندی تقسیم کرد: محتوا و پیام رسانی، طراحی UI، طراحی UX، طراحی تصویری، توسعه، آزمون، آموزش، و بازخورد.
همه این مراحل بسته به اینکه چه کسی برنامه ریزی پروژه را انجام می دهد متفاوت است. یکی از بهترین چک لیست هایی که به شما کمک می کند مطمئن شوید که ایده طراحی وب هولستیک را کاملا درک کرده اید ، استفاده از Webdesigner Depot است. این مقاله شامل شش سؤال است که باید قبل از هر کاری پرسیده شود: 

در طراحی و توسعه وب سایت ، علت و اثر تقریبا بلافاصله دیده می شود. همه چیز سریع اتفاق می افتد، و هر کاری که شما انجام می دهید بر کاربران شما  ، خود تان ، هر کارمند، سهامدارانی که دارید ، و حتی افرادی که شما آنها را در نظر نگرفته اید، تاثیر می گذارد. این بر همه زندگیتان چه خوب یا بد تاثیر می گذارد. 


برنامه ریزی و تحقیق
 

در مرحله برنامه ریزی و تحقیق پروژه طراحی وب شما واقعا باید سه کار مهم را انجام دهید:
-    شناسایی اهداف پروژه
-     تعریف دامنه پروژه
-    تعریف مخاطب یا شخصیت کاربر برای این پروژه
این عوامل مشخص می کند که چگونه پروژه گرد هم می آید و  پایه ای برای هر عملی که پیش رو است می شود.  اگر یک پروژه اهداف پروژه را برآورده نکند یا در محدوده قرار نگیرد، باید دوباره ارزیابی شود.

طرح
 

مراحل طراحی اغلب قسمت های سرگرم کننده ای از یک پروژه طراحی وب سایت هستند (برای هر نوع خلاقیت). این زمانی است که چاچوب  ها، محتوا و تصاویر همه کنار هم قرار می گیرند.
وظایف در این بخش از فرایند عبارتند از:
-    طراحی نقشه سایت و چاچوب  ها (بر اساس محدوده پروژه)
-    ایجاد و جمع آوری تمام محتوا - عکس ها، متن، ویدئو، انیمیشن ها، و غیره
-    ایجاد عوامل تصویری که شامل مواردی از وضعیت های خاص تا پالت های واقعی برای پروژه می شود.
-     ایجاد یک طرح قوی و سلسله مراتب با یک معماری اطلاعات کارآمد

فناوری و عملکرد

اطمینان حاصل کنید که استراتژی SEO (جستجوگرها) را در طراحی قرار دهید.
یکی از بزرگترین عملکردها (و محدودیت ها) طراحی وب سایت می تواند به تکنولوژی مربوط باشد. آیا وب سایتی که شما طراحی کرده اید به درستی کار می کند؟ و آیا برای همه کاربران کارآمد و قابل درک است؟
مسائل تکنولوژیکی زیادی برای فهرست کردن از سرعت وب سایت تا ابزارهایی که ممکن است برای رسیدن به اهداف ترکیب و ادغام کنید، وجود دارد. مساله این است: آنها باید برای مالک وبسایت (جمع آوری داده های مناسب به طریقی که آنها درک می کنند) و کاربر (کاربرد سایت باید سریع و آسان باشد) کار کنند. هنگامی که به اجرا در می آید، ملاحظات فنی به همراه کمی تحقیق وجود دارد. علاوه یکی دیگر - جستجو وجود دارد. بخش زیادی از ترافیک وب سایت به علت جستجو به وب سایت هدایت می شود. اطمینان حاصل کنید که استراتژی جستجوگرها را در طراحی قرار داده اید. ( کارهایی ساده مثل آپلود تصاویر در سیستم مدیریت محتوا مربوط به جستجو است، بنابراین برای آن برنامه ریزی کنید، قبل از اینکه خیلی دور شوید.)
شما می توانید از مزایا و معایب استفاده از ابزارها،  نصبCMS  و پلاگین ها بر اساس دامنه پروژه های فردی استفاده کنید. اما بدانید که تکنولوژی و عملکرد یک راه حل مناسب برای همه نیست.

تأثیرات تجاری

هنگامی که شما یک طراحی عالی دارید، کار انجام نمی شود.  استراتژی یک وب سایت هولستیک بررسی می کند که چگونه طراحی و عملکرد به یک شرکت کمک می کند تا اهداف کسب و کار را برآورده سازند. نیز کمک کند. (احتمالا به همین دلیل است که وب سایت در وهله اول بخشی از استراتژی کلی است.)
طراحی وب سایت چگونه بر کسب و کار تاثیر می گذارد؟ آیا در پیدا کردن اطلاعات و یادگیری در مورد یک شرکت به افراد کمک می کند؟ آیا برای فروش یا تجارت الکترونیک ساخته شده است؟
این جایی است که مسائل دیگر نیز وارد عمل می شوند:  چه کسی از وب سایت در قسمت مشتری استفاده خواهد کرد؟ چه بازخورد، بازگشت سرمایه گذاری یا داده های تجزیه و تحلیل نشان می دهد که پروژه در حال کار یا موفق است؟
شما احتمالا می خواهید از ابتدا یک ایده ای از پاسخ ها داشته باشید. شما ممکن است رابط کاربری کاملا متفاوت برای طراحی تجارت الکترونیک را طراحی کنید بجای اینکه صرفا یک وبسایت اطلاعاتی باشد. شما می توانید طرح را بر اساس اهداف کلی به کانال های برند دیگر متصل کنید.
آنچه که ممکن است مهمترین باشد، دایره بازخورد است. هنگامی که یک کاربر با طراحی وب سایت ارتباط برقرار می کند، با هر کلیک به شما چیزی می گویند. شما می توانید از این اطلاعات برای اطمینان از اینکه کاربران اقدامات دلخواه را انجام می دهند و  با محتوای "مناسب" تعامل دارند، استفاده کنید.  را استفاده می کنند. شما همچنین می توانید از این اطلاعات برای تنظیمات لازم استفاده کنید. (و این یازخورد شما به کاربران از طریق طراحی راحت تر برای استفاده می باشد.)
اما کاربران وفادار را فراموش نکنید. این سفارش عالی  از مقاله Webdesigner Depot است:
مساله،  تغییرات کوچکی است که می تواند به طور کامل کاربران موجود را حذف کند، به خصوص اگر شما به آنها نشان ندهید که  کجا ویژگی مورد علاقه آنها قرار دارد. اگر شما کاربرانی دارید که هر روز از سایت یا برنامه شما استفاده می کنند، مهم این است بررسی کنید که چگونه تغییرات بر زندگی روزانه آنها تاثیر می گذارد.

نتیجه

بنابراین، هنگامی که به یک پروژه طراحی وب سایت هولستیک نزدیک می شوید، شما در واقع در مورد تمام این چیزها بطور همان زمان فکر می کنید. گام های قبلی و بعدی، و همچنین اهداف و دامنه، همیشه باید بخشی از گفتگو باشد.
همه چیز در مورد طراحی بهم مرتبط است. و درک این مساله بعنوان ریشه یک وب سایت زیبا  است که کار می کند.