با توجه به چشم انداز در حال تغییر در فن آوری، بسیاری از فرآیندهای که ما به آنها عادت کرده ایم به شدت تغییر کرده یا قدیمی شده است. یکی از این فرآیند - درخواست برای کار است. روزهایی که شخصا رزومه چاپی خود را به محل کار مورد نظر خود ارسال می کنید، مدت ها طول کشیده است (مثل راه طولانی رفته) و تلاش برای تنظیم  تمام آموزش ها، مهارت ها و تجربیات در یک صفحه دقیقا ماورای آن است. 
با توجه به اینکه شما دائما مهارت ها و مدارک جدید دریافت می کنید، شما نیاز به یک رزومه ای دارید که بتوانید در هر لحظه آن را به روز رسانی کنید و به اشتراک بگذارید.  در عوض، کارفرمایان بالقوه همچنین باید بتوانند شما را با جستجوی سریع نام شما بطور آنلاین مقایسه کنند. داشتن یک وبسایت CV  طراحی شده بخوبی است که در مورد شخصیت شما صحبت می کند پیامی واضح برای استخدام کنندگان ارسال می کند که شما در مورد حرفه خود جدی هستید.
به منظور پیگیری مسیر خود تا موفقیت حرفه ای، ما گام هایی در مورد چگونگی ایجاد وب سایت رزومه ای خود را در اختیار شما قرار داده ایم:

1-    الگوی وب سایت رزومه خود را انتخاب کنید.

صرف نظر از حرفه شما، داشتن یک وب سایت رزومه کاری که بسیار کاربردی و زیباست، یک امر مطلق است.  در حال حاضر ما درک می کنیم که هر کس چشمی برای طراحی و یا نشانه ای درمورد نام دامنه ندارند - و این خوب است. خوشبختانه، شما می توانید تعداد زیادی از الگوهای وب سایت های خبری رایگان و خیره کننده را در اینترنت پیدا کنید که مجهز به تمام عواملی هستند که شما باید به صورت آنلاین بررسی کنید.  بنابراین همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را سفارشی کنید تا اینکه با نتیجه نهایی خوشحال شوید.
بسته به نیاز و سبک شما، دو نوع سایت در دسترس وجود دارد.  شما می توانید یک پیمایش طولانی را طی کنید ، اگر تنها هدف سایت شما این است که اجازه دهید مردم یک مرور سریع در مورد شما را بخوانند. متناوبا   شما می توانید گزینه کلاسیک را انتخاب کنید، جایی که هر بخش دارای یک صفحه اختصاصی است. این برای افرادی که دارای عوامل متعدد برای نشان دادن موارد زیر هستند توصیه می شود: پروژه هایی برای مشتریان (اگر شما یک طراح هستید)، یک مجموعه عکاسی یا مقالات پژوهشی و غیره. 
 
2-     یک تصویر حرفه ای از خودتان اضافه کنید

 

بدون شک می بایست عکس خود را در وب سایت رزومه خود شامل کنید - پس از همه، اگر افراد در صفحه شما باشند، این به این دلیل است که آنها می خواهند یادبگیرند (و ببینند) شما چه کسی هستید. به علاوه، به طور طبیعی مردم به جای کلمات به تصاویر جذب می شوند. اما قبل از آپلود تصویر خانوادگی از تعطیلات آخر هفته خود، در مورد تصوراتی که می خواهید با تصویر خود و وب سایت رزومه خود بطور کلی ایجاد کنید فکر کنید. در حالی که بعضی از حرفه ها (طراحان، هنرمندان، نوازندگان و غیره) ممکن است برخی از آزادی های خلاقانه ای داشته باشند، به طور کلی برای جوینده های کار ، بهترین کار ارائه مسائل بطور امن با یک تصویر حرفه ای و بیطرف از خودتان است.  اطمینان حاصل کنید که تصویری که انتخاب کرده اید جدید و یک بازتاب واقعی از آنچه که واقعا بطور روزانه بنظر می رسید، است. پیدا کردن تعادل مناسب بین موارد دوستانه و جدی موردی کلیدی است – همانطور که بانک های Tyra نشان می دهد: با چشمان  خودبخندید. شما بایدتا حد ممکن طبیعی بنظر برسید تا احساس قابلیت دسترسی را ایجاد کنید.  در مورد استخدام یک  عکاس حرفه ای برای بررسی برخی از عکس های خوب دوبار فکر نکنید.  این سرمایه گذاری است که شما در طولانی مدت از خود تشکر می کنید.
در مورد محل قرار دادن عکس خود  در وب سایت خود بررسی کنید - همیشه باید در بالای مانع باشد. چرا؟ چون مردم باید در عرض چند ثانیه آنچه را می بینند، درک کنند.  این مساله گفته می شود که ابعاد و مکان دقیق عکس شما به شما بستگی دارد. برخلاف قبل، تصویر مربع شما نیازی نیست که در قسمت بالا سمت چپ رزومه مقاله شما باشد.

3-     بخش های مرتبط را اضافه کنید.


هنگامی که به سازماندهی محتوای شما می رسد، شما در تصمیم گیری در مورد چگونگی تنظیم آن و آنچه که باید شامل شود، آزاد هستید.  با این حال، بسیار شبیه به کیک پخت، چندین عنصر کلیدی مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب وجود دارد. این  شامل صفحات مناسب است ، بنابراین وب سایت رزومه شما به طور کامل نمایشی دقیق از شما  است. به خاطر داشته باشید که خوانایی در اینجا بسیار مهم است. رزومه خوب (و کامل) همیشه شامل موارد زیر خواهد بود:
یک صفحه اصلی دعوت کننده : این اولین بخش شماست که  استخدام کننده خواهد دید، بنابراین بسیار مهم است که صفحه اصلی خود را چشم گیر و در عین حال اطلاعاتی باشد. صفحه اصلی شما باید خلاصه ای کامل از اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، باشد. باید افراد را به کلیک  کردن بیشتر تشویق کنید  تا در مورد شما بیشتر بدانند. از این صفحه برای نمایش تصویر دقیق از خودتان، نام، اطلاعات تماس و زمینه کار یا موقعیت فعلی خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید پاراگرافی را ارائه دهید که زمینه یا تجربه شما را توضیح می دهد.  آن را مختصر و مفید نگه دارید - شما نمی خواهید  بر استخدام کننده ها  با ده ها متن غلبه کنید. آنها بقیه موارد را در بخش های زیر کشف می کنند.
تجربه شما: آه، ریزه کاری واقعی از رزومه شما. تنها تجربه ای را انتخاب کنید که بیشتر مربوط به نوع حوزه ای است که درخواست می کنید.  این می تواند شامل شغل، کارآموزی و هر کار داوطلبانه باشد. برای هر کار، چندین نقش، وظایف و دستاوردها را لیست کنید.  چرا تجربیات خود را با نمایش آن در یک جدول زمانی بطور تصویری ارائه نمی دهید؟  این سبک طراحی، یک تجربه تمیز و سازمان یافته به تجربه با ارزش شما می دهد.
 
تحصیلات شما: بسته به میزان تحصیلات شما، می توانید این را به عنوان یک جدول زمانی نشان دهید یا فقط مدارک خود را نشان دهید. اطمینان حاصل کنید که نام هر دانشگاه یا مؤسسه، محل آن و تاریخ فارغ التحصیلی شما  ذکر شده است. همچنین زمینه های اصلی / جزئی خود و همچنین افتخارات، نشریات و پروژه های قابل توجهی که در آن شرکت کرده اید، را ارائه دهید.
مهارت ها: استعدادهای زیادی را با بخش مهارت های اختصاصی برجسته کنید. شما باید هر سیستم کامپیوتری که در آن مهارت دارید (فتوشاپ، برنامه  مایکروسافت، پاورپوینت، ابزارهای مدیریت محتوا و غیره)، هر زبان خارجی که می توانید صحبت کنید و هر مهارت دیگری که ممکن است برای کار مورد درخواست بکار رود و در جایی دیگر در رزومه آنلاین مطرح نشده را لیست کنید.
پروژه های شخصی: این قسمت به طور عمده برای زمینه های خلاقانه ذکر شده است. این را به عنوان یک مجموعه نمونه آنلاین از پروژه هایی در نظر بگیرید که انجام داده اید، می تواند سبک کاری و خلاقیت شما را نشان دهد. اگر شما یک عاشق عکاسی هستید که مایلید مجموعه ای شخصی تر از کار خود را نشان دهید، می توانید تصاویر خود را با استفاده از گالری Wix Pro نمایش دهید.  به همین ترتیب، این نیز می تواند راهی برای جوینده کار روزمره باشد - اگر شما یک وبلاگ در مورد یک پروژه عشقی بنویسید یا حساب اینستاگرام را اجرا کنید. با انتخاب هر پروژه ای که انتخاب کرده اید، نشان می دهید که یک توضیح مفصل و بعضی زمینه ها در مورد نحوه انجام پروژه شما ارائه شده است. ارزش هر گونه فعالیت فوق العاده (حتی اگر لزوما مربوط به حرفه شما نیست) این است که نشان می دهد که چقدر شما پویا هستید.
تماس: به عنوان کسی که به دنبال کشف آو هستیم، ما نمی توانیم به اندازه کافی بر آن تأکید کنیم: اطمینان حاصل کنید که جزئیات تماس شما آسان است. هیچ چیز بیشتری برای هر بازدید کننده سایت بجای جستجوی اطلاعات تماس خود قرار ندهید.  این تمرین خوبی است که تمام اطلاعات ضروری خود را در پایین صفحه سایت خود اضافه کنید.
مشتریان و توصیه ها: بررسی ها این روزها همه چیز هستند. در مورد اولین کاری که انجام می دهیدف فکر کنید.  هنگام فکر کردن در یک رستوران جدید - بررسی ها را چک کنید؟ خوب، شما می توانید به استخدام کنندگان همان مدارک  بی طرفانه را ارائه دهید ، به طوری که صحبت در مورد شما، شامل برخی از توصیفات و توصیه های کارفرمایان گذشته و یا همکاران می شود.
ارتباط به کانال های اجتماعی مربوطه: تاکیدی بر کلمه مرتبط در اینجا وجود دارد. برای متقاضیان شغل اصلی، تنها کانال اجتماعی که باید ارتقا دهید حساب کاربری LinkedIn شماست. برای هنرمندان یا انواع خلاق دیگر که از سیستم عامل های اجتماعی به عنوان راهی برای نشان دادن کار آنها  استفاده می کنند، پیوند به فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره مفید خواهد بود.


4-    جزئیات کوچک را اضافه کنید.

 

با بازگشت به آن مقایسه کیک، هنگامی که کیک شما پخته می شود (و خوشمزه می شود) وقت آن است که آن را تزئین کنید. چند عامل برندگذاری ضروری وجود دارد که شما باید از آن برای ایجاد ظاهر سایت خود استفاده کنید. اینها شامل موارد زیر می شود:
انتخاب رنگ ها و فونت های صحیح: هنگام تکمیل این مرحله از خودتان به عنوان نام تجاری استفاده کنید. شما نیاز به یک نگاه مختصر و بررسی در طول رزومه خود دارید. یک راه برای رسیدن به این هدف از طریق طرح رنگ و فونت است که شما انتخاب می کنید. نگاهی به راهنمای مفید ما برای انتخاب یک پالت رنگ و انتخاب بهترین فونت برای وب سایت شما بیندازید.
یک نام دامنه منحصر به فرد: یک نام دامنه را انتخاب کنید که ترجیحا خوب است، نام خودتان. این چیزی است که به عنوان نام تجاری شخصی شناخته می شود. اگر دامنه قبلا گرفته شده باشد، لطفا حرفه، موقعیت مکانی یا هر معیار مشخص را اضافه کنید. انجام این امر حس اعتماد و اعتبار را ایجاد می کند. به ذکر این نکته توجه داشته باشید که وقتی کارتهای کسب و کارتان را با دامنه خود در آن به اشتراک می گذارید، خیلی خوشحال خواهید شد
یک نسخه PDF از رزومه خود: در حالی که رزومه آنلاین شما بسیار چشمگیر است، برخی از کارفرمایان نسخه ای از نسخه قابل چاپ CV شما را می خواهند. برای انجام این کار، یک دکمه ای که به یک نسخه PDF قابل دانلود مرتبط می شود را ایجاد کنید. 
 
5-    بهینه سازی برای جستجوگرها

 

حالا قبل از این که از این موضوع به ظاهر پیچیده دور بشوید – به ما گوش کنید. SEO (بهینه سازی موتور جستجو) تمرین بهینه سازی سایت شما است تا صفحات شما در نتایج جستجو موتورها بالاتر باشد.  به این معنی است که هر چه شما در صفحات نتیجه جستجو بیشتر دیده شوید، بیشتر احتمال دارد که استخدام کننده خاص در سایت شما  بیاید. چندین چیز آسان که می توانید انجام دهید، به منظور بهبود رتبه خود وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که نام دامنه درست را انتخاب کرده ایدو کلمات کلیدی درست را در کل رزومه خود وارد کردید. خوشبختانه، Wix یک راه حل تصویری، جامع و رایگان را ایجاد کرده که شما را در تمام مراحل بهینه سازی راهنمایی می کند. با  معرفی: Wix SEO Wiz، a.k.a. ابزار نهایی برای کمک به شما بصورت آنلاین پیدا می شود. Wiz جادویی به طور خودکار یک برنامه شخصی را ایجاد می کند که به شما دقیقا همان چیزی را که شما باید برای تنظیم جستجوگر خود انجام دهید را می گوید، درست است؟


6-     اطمینان حاصل کنید که دوستار تلفن همراه هستید.

 

گوشی های هوشمند و تبلت ها در همه جا هستند! در واقع، تعداد کاربران گوشی های تلفن همراه در سال 2018 بیش از 1/5 بیلیون نفر، با افزایش 4 درصد در هر سال است.  بنابراین بسیار واضح است که چرا شما باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما بهینه سازی بررسی تلفن همراه است. این اساسا نسخه ای از وب سایت معمولی شما است که کوچک می شود تا به اندازه کافی  برای نمایش در تلفن همراه ارائه شود. ویرایشگر Wix به طور خودکار این را برای شما ایجاد می کند، بنابراین شما مجبور نیستید در مورد چیزی نگران باشید.  وب سایت رزومه کاری شما در هر صفحه و هر وسیله ممکن (از دسکتاپ به گوشی های هوشمند و تبلت) شسته و رفته و جذاب خواهد بود. و اگر می خواهید یک مرحله فراتر روید، ما آنچه را که شما نیاز دارید را داریم: در پایان این مقاله درباره نمایه سازی موبایل توسط گوگل، شما 7 روش برتر (از جمله ابزار عالی و راهنمایی های حرفه ای) را برای ارتقاء نسخه موبایل از سایت خود پیدا خواهید کرد.
 
7-     بدنبال ایده دوم باشید. 

هدف کلی از وب سایت رزومه شما این است که شما را در تحقیق کاری خودتان وارد می کند. هیچ چیز نمی تواند همه کارهای شما را سریعتر از یک اشتباه احمقانه خراب کند. بنابراین برای جلوگیری از شرمندگی، از یک دوست یا هر کسی که مورد اعتماد شماست، بخواهید نسخه کتبی متن شما را  بخواند و پیمایش سایت شما  را آزمایش کند. آیا تمام لینک ها کار می کنند؟ آیا وب سایت رزومه شما به لحاظ سبک و لحن بطور دقیق ارائه می شود؟ این ها همه سوالات ارزشمند است، ایده دوم مورداعتماد ممکن است برای شما پاسخ دهد.


8-    انتشار و پیگیری

پس از همه، وقت آن است که دکمه "انتشار" را فشار دهید و منتظر پیشنهادات باشید! اما انتشار تنها قدم اول است. در حال حاضر شما نیاز به حفظ، پرورش و پیگیری همه چیز در مورد وب سایت رزومه خود رادارید. این شامل درک اینکه چه کسی  از سایت شما بازدید می کند و میزان ترافیک وب سایت رزومه کاری شما را افزایش می دهد، می شود. به منظور پیگیری این آمار و توانایی چت با بازدیدکنندگان سایت، میتوانید برنامه Wix Mobile را دانلود کنید. در حال حاضر برای حفظ سایت خود - هیچ چیز بدتر از یک CV منسوخ وجود ندارد. هر بار که به چیزی جدید و یا تغییر موقعیت می رسید، مطمئن شوید که در وب سایت رزومه شما منعکس شده است. از آنجا که شما یک زنبور مشغول هستید و ساعت های بی پایان برای نشستن در مقابل رایانه خود ندارید، با Wix در موبایل شما می توانید سایت موجود خود را از گوشی های هوشمند و یا تبلت در هر نقطه و در هر لحظه ای از روز - حتی صبح ویرایش کنید.
 

همچنین شما می توانید برای مشاوره رایگان در زمینه طراحی سایت کاشان با گروه نرمافزاری آبی در تماس باشید.