من فکر می کنم اکثر ما هنوز جرئت نکردیم کارمونو ول کنیم و بریم دنیا رو بگردیم . اما مسافرت همیشه یکی از بهترین راه های آرامش گرفتن هستش . من مسافرت رو خیلی دوست دارم ، و اغلب به بعضی از سایت های گردشگری سر می زنم تا بهترین نقاط رو برای مسافرت پیدا کنم . همچنین ایده های زیادی برای طراحی می گیرم و در طراحی سایت گردشگری کاشان استفاده می کنم. اینجا ده تا از بهترین سایت های گردشگری با قالب های مختلف رو جمع آوری کردم ، امیدوارم لذت ببرید . 

9 نکته در طراحی سایت گردشگری

  • کاربران نیاز دارند تا روی اطلاعات اصلی تمرکز کنند 
  • از تصاویر پس زمینه اختصاصی استفاده کنید
  • اطلاعات هتل ها رو به صورت کامل و دقیق بیان کنید
  • هنگام تغییر تصاویر خطاها رو کم کنید
  • اطلاعات ویژه رو مشخص کنید
  • از تصاویر واضح استفاده کنید
  • مناسب موبایل
  • فیلدهای ورودی رو کاهش بدید
  • عضویت

10 سایتی که در ادامه میاد براساس نکات بالا انتخاب شده اند : 

1. Airbnb

Airbnb یک شبکه ی اجاره ای گردشگری است ، برای افرادی که میخوان اجاره بدن یا اجاره کنن از جمله اجاره تعطیلات ، اجاره آپارتمان ، خانوادگی ، خوابگاه یا هتل . از کشورهایی مثل لندن ، پاریس ، ژاپن ، رم و دیگر کشورها . 

طراحی رابط کاربری : استایل کلی سایت در مورد نمایش تصاویر زیبا از همه ی دنیاست ، تصاویر صرفا در مورد فرهنگ محلی نقاط مختلف نیست بلکه شامل تصاویر داخلی هتل ها هم هست .

طراحی UX : اطلاعات رزرو کامله و همراه با جزئیات هستش ، و CTA در محل خوبی قرار گرفته ، به علاوه هر عنصر دارای نظرسنجی است تا اعتبار سایت رو افزایش بده .

2. Another escape

Another Escape یک شیوه زندگی در فضای باز ، زندگی خلاقانه وپایدار هستش که داستان های افراد پرشور ،  چشم اندازهای جذاب و ایده های جالب رو کاوش می کنه . اون موضوعات متفاوت ریشه دار در کاوشگری ، خلاقیت ،  و کشف را پوشش میده، و می خواد منبع ایده  برای کسانی که به دنبال یک سبک زندگی فعال و سنجیده هستن بشه از طریق تشویق خوشبینانه ، تفکر رو به جلو و ذهنیت مسئول .

طراحی UI : سبک طراحی داخلی سایت براساس زندگی در فضای باز ، یه کوه بزرگ پس زمینه واقعا خیره کننده است ، می تونید اسکرول کنید تا تصاویر بیشتری از ماجراجویی در طبیعت ببینید .

طراحی UX : طراحی UX کلی خوب انجام شده . گرچه منوی ناوبری بالا نیست ولی جای خوبی قرار گرفته که می تونید راحت ببینیدش ، همچنین می تونید روی منوی ناوبری کلیک کنید و اطلاعات بیشتری بگیرید .

3. Design hotels

Design hotels برخلاف Airbnb ، یک شرکت معملاتی عمومی است که خدمات مهمان نوازی برای یک شبکه ای از بیش از 300 مسافرخانه کوچک و هتل لوکس در بیش از 50 کشور در سراسر جهان را  فراهم می کنه . شما می تونید یکی هتل اختصاصی برای خودتون با بهترین قیمت انتخاب کنید.

طراحی UI : ساختار بصری صفحات شلوغ نیست . و به خوبی با تاکید بر تصاویر بزرگ متعادل شده . استفاده از قاب برای تصاویر کمک می کنه تا توجه به طراحی زیبای هتل ها جلب بشه. 

طراحی UX : قالب کلی سایت روی اطلاعات مهم تاکید می کنه، مانند لیست هتل ها ، حراجی هتل ها و.. کاربران هر چیزی که میخوان رو می تونن در یک نگاه ببینن .

4. VisitFinland

این یک سایت رسمی گردشگری در مورد فنلاند هستش که همه اطلاعات گردشگری فنلاند رو فراهم می کنه .

طراحی UI : همه ی اطلاعات اصلی به وسیله تصاویر بزرگ حیرت انگیز از فنلاند نمایش داده میشه . طراحی صفحه اصلی براساس رنگ سفید و نقشه انیمیشنی خاص طراحی سایت رو جالبتر و خاص تر کرده .

طراحی UX : سایت اطلاعات کامل توریستی در فنلاند رو فراهم کرده، و به کاربران میگه  بهترین موارد چیا هستن ، بدترین کدوما هستن . کاربر می تونه اسکرول کنه به پایین صفحه رو برای مشاهده ی جزئیات خاص .

5. The Yacht Week

اگه از ماجراجویی جنگل و کویر خسته شده اید ، این سایت می تونه براتون بهترین ماجراجویی با قایق رو فراهم کنه . هر روز با یک ماجرای جدید بیدار بشید ، جزیره های جدید ، منتظر شما هستند تا کشفشون کنید . و شما می تونید قایق رانی کنید ، مهمونی بگیرید و روی یک قایق با دوستاتون و صدها مسافر دیگر زندگی کنید. 

طراحی UI : تم طراحی در مورد زندگی دریایی هستش ، رنگ اصل آبی و سفید هستش . البته ، اطلاعات اصلی در فرمی از نمایش تصاویر و راهنمای ویدیویی متقاعد کنندهبرجسته شده .

طراحی UX : گرچه متون نوار ناوبری کوچک هستند ، ولی ساختار کلی کامل هستش . شما می تونید راحت باشید برای دریافت اطلاعاتی که می خواید با چند کلیک . ضمنا سایت آموزش رزرو اختصاصی هم داره .

6. Pitch Tent- کمپ بزنید و کاوش کنید بهترین چیزهایی که انگلستان پیشنهاد می کنه

7. Parley Manor - سایت ماه عسل

8. Jackaroo Caravans - مسافرت با کاروان

9. Turneffe Island Resort - سفر به جزایر بلیز

10. Outlines -سفرهای فراتر از نقشه

چگونه یک سایت گردشگری فوق العاده طراحی کنیم ؟

حالا که به اصول طراحی سایت های گردشگری مسلط شده اید ، و با ایده از سایت های زیبای بالا ، تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار طراحی برای تبدیل تصورات شما به واقعیت است . اینجا من پیشنهاد میدم یکی از بهترین ابزارهای طراحی به نام Mockplus ، که نمونه اولیه رو سریعتر و راحت تر در عرض 5 دقیقه بدون دانش کربنامه نویسی انجام میده . بهترین امکاناتش برای طراحی سایت عبارتست از :

  • 3000 آیکون و 200 کامپوننت داخلی
  • پروژه های آماده رایگانی در موضوعات متنوع داره
  • با پشتیبانی از drag & drop
  • یادگیری سریع
  • 8 نوع نمایش قابل انتخاب ، انتشار ساده و اشتراک گذاری
  • تکمیل خودکار و تکرارکننده برای سرعت بیشتر
  • استفاده تیمی

 نتیجه

طراحی سایت گردشگری همش در مورد تصاویر بزرگ خیره کننده برای نمایش به افراد بهترین مکان هاست . طراحان باید باید توجه کنند به این نیاز خاص کاربران . امیدواریم این آموزش مفید بوده باشد .