4 توصیه غیرمتعارف برای کارافرینان
ما در مورد توصیه های عمومی تجارت زیاد خوندیم که عملا حرفای قدیمی حساب میشن .
اما مسئله اینه که ، بعضی اوقات ، اونها در واقعیت به خوبی کار نمی کنن . اما اینجا چند توصیه غیرمتعارف برای کارآفرینان جوان داریم .
1- خیلی سفارشی کار نکنید
آیا تا به حال به یک رستورانی رفته اید که احساس کنید منو خیلی طولانیه ، یا به یک بروشور به خاطر اطلاعات زیادی که توش هست خیره شده اید ؟
به خاطر دارید که دوباره به همون رستوران رفته باشید و همون چیزای قبلی رو سفارش داده باشید بدون امتحان بقیه چیزها ؟
حقیقت اینه که مردم انتخاب کردن رو دوست دارند، اما انتخاب های خودشونو دوست ندارن . علت اینه که ما چیزهای محبوب رو توسعه میدیم اینه که موارد ناخواسته باقی مانده رو حذف کنیم .
گزینه ها رو محدود کنید و همینطوری نگهش دارید . اینطوری کل فرایند ساده تر برای شما و مشتری ساده تر میشه و تجارت شما رو متمرکز می کنه . فقط مطمئن بشید که مشتری تون راضی هستشو از دست نمی رن . این احساس رو ایجاد کنید که این تنها گزینه موجوده و هر گزینه ای دیگری به درد نمی خوره .
2- هر چیزی که یاد گرفته اید رو فراموش کنید
وقتی می خواید به یه پروژه وارد بشید ، تمایل دارید که طبق یک روال معمولی پیش برید . با این حال ، این کار شما رو غیرخلاقانه می کنه ، جایی برای اشتباه نمی گذاره . یه نکته مهم برای انجام واقعی هر چیزی اینه که به خاطر بسپارید و سپس فراموش کنید .
بفهیمد چه کاری باید بکنید اگر یک مشتری یه عکس العمل خاصی داشت ، و سپس تمام فرآیند رو یه جا بزارید کنار . این یه درک کافی از چیزی که باید انجام بدید به شما میده ، با این حال فرصت عکس العمل بداهه رو به شما میده زیرا هر اتفاقی منحصر به فرده .
3- معیارهاتونو کمتر کنید
مقدار زیادی از زمان برای بررسی آمارها از دست میره وقتی دو معیار مهم دارید . به یه محصولی که دوست دارید فکر کنید و توی ذهنتون دلایل دوست داشتنشو لیست کنید . همونطور که لیست می کنید دقت کنید که هر چیزی که می نویسید می تونه در یک یا دو موضوع اصلی گروه بندی بشه .
لیست رو با سوالات کلیدی به چالش بکشید : تجارت من چقدر پول می خواد ؟ چقدر نرخ بازدید وبلاگ منو افزایش خواهد داد ؟ یه بار برای همیشه همه جوانب رو بسنجید نه اینکه هر روز بررسی شون کنید .
4- کاری رو که دوست دارید انجام ندید
بین انجام کاری که دوست دارید و دوست داشتن کاری که می کنید تفاوت بزرگی هست . من یه بازاریاب هستم . من کمپین های تبلیغاتی رو می بینم و رفتار مشتریان رو آنالیز می کنم . من برای بازاریابی خیلی پرشور بودم . و هنوزم هستم . با این حال ، استفاده اش در یک بیزنس واقعی می تونه خیلی زمان بر باشه . صادقانه بگم ، کمپین های بزرگی که در دوران تحصیل بررسی می کنیم خیلی مقایسه پذیر نیستند مخصوصا با بهینه سازی وب و دیجیتال مارکتینگ .